|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416 Si] Problem z biegami...
Dr.Stein - Pią Maj 25, 2012 20:35 Temat postu: [Rover 416 Si] Problem z biegami... Witam Panowie, przeszukałem forum z nadzieją że znajdę schemacik jak wymienić płyn w skrzyni biegów ale nie mogę jakoś znaleźć tego tematu i żałuję że nie dodałem do ulubionych
Kurcze bo mam problem
Bo biegi teraz w upał wchodzą opornie , mało tego! Jakbym jechał KAMAZEM albo STAR-em, wiecie, jak "chrupnie" to znaczy że bieg wszedł:/ i nie wiem czy to wina oleju bo bym go wymienił sam na kanale a nie wiem jak bo nie mogę znaleźć tego schemaciku na forum.
Mam Roverka 416 Si z 96 roku i chciałem zalać 75W80W (1,8 l), ale widzę na forum że niektórzy leją Dexron IID.
Przepraszam jeśli się powtarzam z tematem
oczywiście za pomoc dziękuje jako "pomógł"
leszczu - Pią Maj 25, 2012 20:49
Dr.Stein napisał/a: | Bo biegi teraz w upał wchodzą opornie , mało tego! Jakbym jechał KAMAZEM albo STAR-em, wiecie, jak "chrupnie" to znaczy że bieg wszedł:/ i nie wiem czy to wina oleju bo bym go wymienił sam na kanale a nie wiem jak bo nie mogę znaleźć tego schemaciku na forum. |
Może nie wysprzęgla do końca Wszystkie biegu wchodzą z oporem i chrupnięciem
Dr.Stein - Sob Maj 26, 2012 21:00
Powiem Ci tak
jak jade na początku to biegi ładnie wchodzą ale potem jak postoje w korku i w dłuższej trasie to już gorzej i gorzej .....
Sprzęgło wciskam do dechy i powiem Ci że JEDYNKĘ to czasem myślę że drążek złamię
potem sprzęgło do dechy chrup i Dwójeczka
Sprzęgło Chrup i Trójeczka itd...
A wsteczny? Chłopie nie pytaj...... , jakby jakbyś dwie tarcze do cięcia metalu se sobą skrobał
Kurde myśle że to olej bo jak patrze to syf usmolony jest na skrzyni biegów, i wiesz wali takim starym olejem jak McDonalds
[ Dodano: Sob Maj 26, 2012 22:00 ]
czy to jest porównywalnie jak w tym artykule?
http://www.roverki.pl/zro...krzyni-pg1.html
?
truten23 - Sob Maj 26, 2012 22:49
Kolego, co do zniany oleju. W najniższym miejscu skrzyni, bodajże w okolicy dyferencjału masz śrubę. Tym zlewasz olej. Powyżej lewej półosi masz śrubę poziomowskazową, oleju się nalewa dotąd, aż zacznie cieknąć tamtędy. Możesz nalewać olej tą śrubą, ale wygodniej lać odpowietrznikiem u góry skrzyni- taki czarny lejek z wieczkiem, bardzo wygodne.
Co do olei Klasy Dextron II to nie słyszałem żeby nadawał się do manuali, jeśli nie masz automata to zapomnij o nim.
Co do tego wbijania biegów. Pomyśl o zmianie płynu w układzie wysprzęglika. Jeśli jest stary, to będzie w nim woda, co skutkuje "zapowietrzaniem" jak się rozgrzeje.
Gdzieś koło wysprzęglika jest kalamitka do odpowietrzania, a pod puszką bezpieczników pod maską masz zbiorniczek płynu wysprzęglika. Lejesz tam taki sam jak do hamulców.
To w sumie tyle
Dr.Stein - Sob Maj 26, 2012 23:00
dzięki za pomoc obacze w przyszłym tygodniu co i jak, a potem będę waz męczył pytaniami jak nie będę pewien
truten23 - Nie Maj 27, 2012 13:49
Spoko, zmienisz olej i zobaczysz jak będzie.
Ale polecam spuszczenie całego płynu z układu wysprzęglania i wlanie nowego, bo zapewne nigdy nie był zmieniany.
Dr.Stein - Nie Maj 27, 2012 17:57
mam nadzieje ze nadaje się każdy olej 75W/80W
bo te podane w technicznym FAQ to raczej dawno opuściły półki
truten23 - Nie Maj 27, 2012 22:06
Lejesz kolego 75w/80. Cała sprawa rozchodzi się o klasę lepkościową. Jak mieszkasz na biegunie lejesz rzadszy, jak na równiku gęstszy. Taka sama zasada jest dla olei silnikowych.
A to czy to jest mobil, elf czy inny shell to podchodzi raczej pod rozważania akademickie. Z pewnych źródeł wiem że to i tak jest jeden ciort...
haxigi - Nie Maj 27, 2012 22:38
podobno Ceramizer do skrzyni biegów naprawia te chrupania. Potwierdzone przez znajomego, który z 3 na 2 nie mógł zredukować bez znaczącego zwolnienia, a teraz sprzęgło wciska to i z 4 na 2 zredukuje lekko.
tunczyk2828 - Nie Cze 03, 2012 16:45
A miałeś coś robione ze sprzęgłem? Ja obstawiam docisk. U mnie była identyczna sytuacja na zimno biegi wchodziły, a im cieplej tym gorzej. Jakaś blaszka w docisku się przekręciła i lipa
|
|