Zobacz temat - [r200 vi vvc 1.8] Zmienne fazy rozrządu .
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200 vi vvc 1.8] Zmienne fazy rozrządu .

ADEE22 - Nie Maj 27, 2012 12:09
Temat postu: [r200 vi vvc 1.8] Zmienne fazy rozrządu .
witam , nie dawno odebrałem samochód od mechanika . autko po kompletnej wymianie rozrządu. po wymianie odczuwalna zaczęła byc lekka utrata mocy , chyba ze to moje przyzwyczajenie :) bo autko predzej przy 5,5tysobr dostawało dodatkowego kopa , przez zmienne fazy rozrządu , teraz nie odczuwam tego . czym moze byc to spowodowane ?
pozdrawiam

leszczu - Nie Maj 27, 2012 12:10

Pewnie mechanik źle je ustawił. :/
ADEE22 - Nie Maj 27, 2012 12:20

mozliwe , ale czy jest możliwość złego ustawienia rozrządu ,gdy auto nie szarpie nie dusi sie ani nic z tych rzeczy ?
leszczu - Nie Maj 27, 2012 12:34

ADEE22, też jest taka możliwość.
Bumelant - Nie Maj 27, 2012 12:49

Jeżeli autko nie ma podwyższonego biegu jałowego i wkręca się do odcinki ładnie to raczej nie jest nic przestawione bo to od razu się przeważnie objawia albo jałowymi na poziomie 1100 albo odcinką przy 5800 (tryb serwisowy). Co do kopu - to dziwna sprawa :) Ten mechanizm działa płynnie w całym zakresie i nie ma żadnego kopa odczuwalnego jak w vtecu czy innych tego typu silnikach :mrgreen: - głowica nie była ściągana, w wałkach też nic nie grzebane było więc raczej bym się nie przejmował - jeżeli moc jest i wkręca się elegancko. Podjedź sobie gdzieś na hamowni zobacz ile generuje to mocy. Jeżeli coś nie tak - trzeba się uśmiechać do PHJOWI. Bez T4 i doświadczenia przy tych silnikach - prawidłowe ustawienie i synchronizacja vvc jest dość trudna dla przeciętnego mechanika.
Kozik - Nie Maj 27, 2012 13:41

Bumelant napisał/a:
Co do kopu - to dziwna sprawa :) Ten mechanizm działa płynnie w całym zakresie i nie ma żadnego kopa odczuwalnego jak w vtecu czy innych tego typu silnikach


to prawda, vvc działa w miarę płynnie i ciężko jest odczuć nogą kopa

przy dobrze ustawionym mechaniźmie VVC wykres powinien wyglądać jak ten poniżej, odczuwalne jest to w granicach 4000-5000obr/min że auto żwawsze


ADEE22 - Nie Maj 27, 2012 16:30

dzieki bardzo !! moze to moje przyzwyczajenie bo atyko mam dopiero od miesiąca tzn predzej miałęm dwie 214si ale vvc był pierwszy i moze przywykłem troche do mocy i tak mi sie to wydaje juz normalne ,a poczatkowo było zaskakujace :) tak czy siak w przyszłym tyg pojade na hamownie i przedstawie wykres , jeśli bedzie wszystko ok to potwierdzi to tylko to ze to przyzwyczajenie do mocy :)
Kozik - Nie Maj 27, 2012 17:48

ADEE22, przy różnych konfiguracjach dolotu, wydechu wykres cały czas wyglądał tak samo tylko wartości się zwiększały lub zmniejszały
ADEE22 - Nie Maj 27, 2012 18:18

w przyszłym tyg pojadę na hamownie i wkleje wykres zobaczymy czy wszystko ok . moze moje pierwsze wrazenie było takie z tą mocą a teraz przywykłem ;p ale ciagle dał bym sobie reke uciąc ze przy 6tysobr/min było dodatkowe kopniecie :) hehe , podejrzenia moje wzbudziło jak miałem problemy zeby dogonic 90konna honde civic :) bo jechałą przedemną , a na 100% ma 90km bo to honda znajomego :) z tym ze zapiął 2 bieg 2s predzej ale i tak przy różnicy prawie 60hp powinnienem go objechac :) - to tak na marginesie
Kozik - Nie Maj 27, 2012 20:13

ADEE22, honda jest dużo lżejsza, ja miałem problem z 98konną hondą del sol która w serii miała mieć coś koło 120KM, jechaliśmy równo, waga robi robotę też dużą
ADEE22 - Nie Maj 27, 2012 20:36

z 98konna ? no to porownywalnie jak moja sytuacja :) no jak tak to ok ;p to moze z moim autkiem jest wszsytko ok tylko moje paranoje ;p hehe
Kozik - Pon Maj 28, 2012 19:49

ADEE22, R200Vi do najlżejszych nie należy, ja dodatkowo mam ze 30-60KG zawsze więcej w bagażniku, jakby go wybebeszyć to taka hania nie miała by szans wcale ;)
ADEE22 - Wto Maj 29, 2012 20:40

hehe no wiadomo ;p ta co sie z nia sprawdzałem to byłą coupe wiec tez niby troche wazy ;p ale ja jechałałem swierzo po nabiciu klimy od mechanika i klima hcodziła na maxa ;p to tez jakies spadki mocy chyba co ?
Kozik - Wto Maj 29, 2012 21:08

ADEE22 napisał/a:
klima hcodziła na maxa ;p to tez jakies spadki mocy chyba co ?


z pewnością, choć sprawdzałem na hamowni obciążenie jakie robi alternator i dla silnika jest to nieodczuwalne (pomiary praktycznie się pokrywały, jeśli są różnice to niewielkie), kolega sprawdzał w vectra B 2.0 spadek mocy był drastyczny bo około 15-20KM na klimie

ADEE22 - Wto Maj 29, 2012 21:34

ja juz w piatek jestem umowiny na tą hamownie , wiec bede wiedziałile to generuje mocy :) ale mysle ze jest ok :) torche mnie to zdziwiło ze nie mogłem go wyprzedzic ;p ale fakt jak mowisze waga raz klima 2 :) zanim sie zorientowałem i zredukowałem to jakies 2s minęło :) to 3 ;p wszystko dodac do siebie i wyszło jak wyszło ze siedziałem mu na ognie ;) i twoja sytuacja z "solniczką " hehe :) potwierdza mnie w przekonaniu ze z autem wszystko jest ok :) a hamownia to potwierdzi :)
Bumelant - Czw Maj 31, 2012 14:35

W większości aut - przy pełnym bucie sprężarka klimy po prostu się wyłącza :mrgreen: więc nie będzie prawdpodpobnie żadnej różnicy na pełnym gazie w kreskach.