Zobacz temat - [R 25 Streetwise] Jaki silnik benzynowy czy diesla?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [R 25 Streetwise] Jaki silnik benzynowy czy diesla?

Hyrrokkin - Wto Maj 29, 2012 18:02
Temat postu: [R 25 Streetwise] Jaki silnik benzynowy czy diesla?
Witam wszystkich.

Trochę czasu zajmuje przekopanie się przez tysiące postów na tym ogromnym forum w poszukiwaniu odpowiedzi. [you] Nie znalazłem podobnego tematu, także postanowiłem założyć nowy. Od pewnego czasu rozglądam się za Rover-em 25 Streetwise. Jednak nie mam zielonego pojęcia który silnik w tym modelu jest lepszy. Dodam, że jestem zwolennikiem diesla ponieważ dość dużo podróżuje i chciałbym zminimalizować koszty. Zagazowanie benzyny raczej nie wchodzi w grę jeżdżę aktualnie autem z gazem i nie jestem przekonany do ponownego założenia instalacji gazowej do auta. Słyszałem jednak, że silniki diesla w Roverach są nie udane. Nie wiem czy to tylko gminna plota czy prawda. Proszę doradźcie mi który z silników jest lepszy, mniej awaryjny.

Dziękuje i pozdrawiam,
Artur.

bociannielot - Wto Maj 29, 2012 18:08

Hyrrokkin napisał/a:
Słyszałem jednak, że silniki diesla w Roverach są nie udane.

Z czystym sercem w tym modelu mogę ci polecić diesel'a w porównaniu do benzyny. Jednak jeśli kupisz Benzynę i sam założysz gaz u dobrego gazownika też będziesz zadowolony.

Hyrrokkin - Wto Maj 29, 2012 18:46

A jakie są mocne i słabe strony tego modelu w wersji diesla? Tak przy okazji widziałem dwa warianty deski rozdzielczej tych Rover-ów różniących się jej środkiem głównie. Jedne miały półokrągłe sklepienie na górze a drugie miały ten środek prostokątny. Od czego to zależy?
bociannielot - Wto Maj 29, 2012 18:53

Hyrrokkin napisał/a:
A jakie są mocne i słabe strony tego modelu w wersji diesla?

dobrze że nie ma dwumasy, to na plus, padają pompy wtryskowe (w streetwise to mało prawdopodobne bo nowszy poprawiony model tejże pompy ma), przepływki (jest już alternatywa żeby dożywotnio usunąć ten problem zmieniając mapy w komputerze). No raz na x przypadków uwali się wtrysk sterujący - turbo pada tu dość rzadko w porównaniu do innych marek. Jak będziesz oglądał autko to sprawdź obroty na jałowym - jak nie wchodzi powyżej 4000 obrotów to od razu zostaw bo szukanie usterki to czasem jak szukanie igły w stogu siana. No i z minusów tego silnika to turbo dziura i fakt ze poniżej tych 1800-2000 obrotów nie jedzie dopiero powyżej ożywa.

leszczu - Wto Maj 29, 2012 19:01

Hyrrokkin napisał/a:
Od czego to zależy?

Od rocznika. :wink:

Hyrrokkin - Wto Maj 29, 2012 20:41

Od 2005 roku chyba się zmieniły czyż nie?
leszczu - Sro Maj 30, 2012 09:50

Hyrrokkin napisał/a:
Od 2005 roku chyba się zmieniły czyż nie?

Już w pod koniec 2004 możesz spotkać się z poliftową deską.