|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 benzyna +LPG] silnik grzeje sie w korku
Violka - Nie Cze 03, 2012 10:43 Temat postu: [R25 benzyna +LPG] silnik grzeje sie w korku Witam,
proszę o pomoc. Moje autko zaczęło przesadnie nagrzewać się podczas dłuższego postoju np.w korku Co może być tego przyczyną? Dodam, że po ponownym ruszeniu wszystko wraca do normy.
Z góry dziękuję za pomoc.
rovek - Nie Cze 03, 2012 10:47
Przesadnie to znaczy jak? Wskazówka wędruje na samą górę? Wiatrak się włącza?
Violka - Nie Cze 03, 2012 10:51
Dokładnie tak. Wskazówka wędruje do góry, a wiatrak włącza się.
rovek - Nie Cze 03, 2012 10:51
W tych samochodach normalnym zjawiskiem jest to, że podczas stania w korku temperatura się podnosi, wskaźnik idzie do 3/5, załącza się wentylator i tak trzyma, a po ruszeniu temperatura opada.
Gorzej jeżeli wskaźnik wędruje do samej góry, chociaż jest słabomiarodajny. Najważniejsze to trzymać poziom płynu. Sprawdź, czy masz stan płynu.
leszczu - Nie Cze 03, 2012 10:55
Violka napisał/a: | Dokładnie tak. Wskazówka wędruje do góry, a wiatrak włącza się. |
To wychodzi na to, że wiatrak włącza się za późno. Wymień na początek korek od zbiorniczka wyrównawczego, może on coś szwankuje.
Violka - Nie Cze 03, 2012 10:56
Niby masz rację. Ale ja moim Roverkiem jeżdżę od dwóch lat i jeszcze nigdy mi tak nie robił.
I właśnie to mnie zastanawia.
leszczu - Nie Cze 03, 2012 11:00
rovek napisał/a: | W tych samochodach normalnym zjawiskiem jest to, że podczas stania w korku temperatura się podnosi, wskaźnik idzie do 3/5, załącza się wentylator i tak trzyma, a po ruszeniu temperatura opada. |
Może i ten wskaźnik nie jest super precyzyjny, ale przy 103C, gdzie włącza się 1 bieg wentylatora wskaźnik nie podnosi ani trochę do góry.
rovek - Nie Cze 03, 2012 11:01
Działo się tak w upały? Bo ostatnio nie jest ciepło, a jeśli się tak działo w umiarkowanie ciepłe dni to coś dziwnego.
[ Dodano: Nie Cze 03, 2012 12:01 ]
leszczu, pierwszego biegu wentylatora prawie nie słychać, a co mówić w korku.
Violka - Nie Cze 03, 2012 11:03
Jeśli chodzi o płyn chłodzący i pojemnik wyrównawczy, to wszystko mam w porządku.
A grzanie zaczęło się właśnie w zeszłym tygodniu w niespecjalnie gorące dni.
leszczu - Nie Cze 03, 2012 11:04
rovek napisał/a: | leszczu, pierwszego biegu wentylatora prawie nie słychać, a co mówić w korku. |
Tu masz racje, ciężko jest usłyszeć pierwszy bieg wentylatora, ale przeważnie, przynajmniej u mnie pierwszy bieg wystarcza do schłodzenia silnika w korku.
rovek - Nie Cze 03, 2012 11:11
Sprawdź czy nie masz objawów HGF, jeśli nie to wymień korek zbiorniczka tak jak leszczu radzi, powinno pomóc.
Następnym razem jak będziesz stać w korku puść płyn przez nagrzewnice tzn ustaw pokrętło nawiewu na czerwone i wyłącz nawiew żebyś się nie ugotowała razem z samochodem. To powinno zapobiec tak szybkiemu nagrzaniu się auta.
Violka - Nie Cze 03, 2012 11:20
Ok, tylko jak poznać, że to objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?
leszczu - Nie Cze 03, 2012 11:21
Violka napisał/a: | Ok, tylko jak poznać, że to objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą? |
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html
Violka - Nie Cze 03, 2012 11:25
Nic z tych rzeczy.
leszczu - Nie Cze 03, 2012 11:31
Violka napisał/a: | Nic z tych rzeczy. |
Wymień ten korek. Pośmigaj trochę i potem jeszcze raz sprawdź te wszystkie punktu.
I jeszcze jedno. Nie radze ci jeździć teraz tym autem.
Violka - Nie Cze 03, 2012 11:46
Ok, wymienię.
A tak z ciekawości, co może się stać jak nadal będę jeździć moim Roverkiem
[ Dodano: Nie Cze 03, 2012 12:46 ]
Słuchajcie, jeszcze jedno pytanie.
Czy słaba cewka zapłonowa może powodować grzanie silnika?
leszczu - Nie Cze 03, 2012 11:50
Violka napisał/a: | A tak z ciekawości, co może się stać jak nadal będę jeździć moim Roverkiem |
Wydmucha ci uszczelkę pod głowicą. A to są spore koszta naprawy.
Violka napisał/a: | Czy słaba cewka zapłonowa może powodować grzanie silnika? |
Nie. Słaba iskra może powodować spadek mocy, szarpanie silnika. itp.
sobrus - Nie Cze 03, 2012 13:03
rovek napisał/a: | W tych samochodach normalnym zjawiskiem jest to, że podczas stania w korku temperatura się podnosi, wskaźnik idzie do 3/5, załącza się wentylator i tak trzyma, a po ruszeniu temperatura opada.
Gorzej jeżeli wskaźnik wędruje do samej góry, chociaż jest słabomiarodajny. Najważniejsze to trzymać poziom płynu. Sprawdź, czy masz stan płynu. |
Są dwie szkoły. Jedni mówią, że tak ma być, drudzy że nie.
W moim autku normalnym zjawiskiem jest to że wskaźnik nigdy się nie podnosi ponad swoje normalne położenie.
Podnosił się tylko gdy miałem uszkodzony termostat i włączyłem klimatyzację.
Obecnie "nie umiem" go w żaden sposób podnieść niezależnie od pogody nawet do połowy skali.
Jeżeli płyn się gotuje to na początek trzeba wymienic korek, jeżeli tylko się przegrzewa - to termostat.
Najlepiej na oryginał firmy Waxstat dostępny w sklepach z częściami do Roverków.
bogdan75 - Nie Cze 03, 2012 16:23
u mnie w 25 nigdy skazówka temp.nie przekroczyła połowy,moze płynu masz mało albo zapowietrzony układ,zresztą te modele sie tak nie grzeją bo miska olejowa jest alu i jest wiksza
rovek - Nie Cze 03, 2012 20:33
bogdan75 napisał/a: | zresztą te modele sie tak nie grzeją bo miska olejowa jest alu i jest wiksza |
W 1.4 jest alu, w 1.6 i w góre jest stal.
Cytat: | Są dwie szkoły. Jedni mówią, że tak ma być, drudzy że nie. |
To jest zależne od tego, czy jest obieg przez nagrzewnice, jeśli tak to nie ma prawa sie podnieść wskazówka, a jeżeli tak się dzieje to wtedy można powiedzieć że coś jest nie tak.
bogdan75 - Pon Cze 04, 2012 08:24
kolega ma R25 2000r 1,6 16v.i chyba w fabryce sie pomylili i wstawili aluminiową miske
rovek - Pon Cze 04, 2012 08:40
W 1.6 i w góre ze względu że poduszka jest od strony silnika, przykręcana do misy misa jest stalowa, a 1.4 i w dół poduszka jest od strony skrzyni.
leszczu - Pon Cze 04, 2012 10:21
Z tego co wiem to we wszystkich k-series po 2000 roku były wstawiane miski aluminiowe.
Violka - Pon Cze 04, 2012 10:27
Panowi, wielki dzięki za wszystkie porady.
Ale mój bląd i dopiero dzisiaj skupiłam się nad autkiem. I niestety wiatrak nie chodzi.
Czy jest jakiś bezpiecznik, który trzeba na początek sprawdzić?
Dzięki
leszczu - Pon Cze 04, 2012 10:37
Violka napisał/a: | Czy jest jakiś bezpiecznik, który trzeba na początek sprawdzić? |
Nr. 15, 19
Nr.4
A korek wymieniłaś
Violka - Pon Cze 04, 2012 11:03
Korek jeszcze nie wymieniony, ale tak jak pisałam niestety wiatrak się nie włącza przy nagrzanym silniku. Dzięki
leszczu - Pon Cze 04, 2012 11:04
Violka napisał/a: | Korek jeszcze nie wymieniony, ale tak jak pisałam niestety wiatrak się nie włącza przy nagrzanym silniku. Dzięki |
Bo korek nie trzyma ciśnienia i dlatego wentylator ci nie chodzi.
Violka - Pon Cze 04, 2012 11:14
Słuchaj, możesz mi jeszcze wytłumaczyć. Właśnie sprawdzam i stwierdzam, że wiatrak włącza się natychmiast po włączeniu klimatyzacji ale sam nie włącza się nawet przy nagrzanym silniku. Czy to wszystko sprowadza się również do korka???
leszczu - Pon Cze 04, 2012 11:34
Violka napisał/a: | Słuchaj, możesz mi jeszcze wytłumaczyć. Właśnie sprawdzam i stwierdzam, że wiatrak włącza się natychmiast po włączeniu klimatyzacji ale sam nie włącza się nawet przy nagrzanym silniku. |
To jest ze sobą połączone i przeważnie jak klima chodzi to automatycznie włącza się wentylator chłodnicy silnika. Wymień ten korek, dużo nie kosztuje.
sobrus - Pon Cze 04, 2012 13:14
Tak jest, klima zawsze załącza wentylator.
Violka - Pon Cze 04, 2012 14:03
Korek wymieniony a wentylator jak nie chodził tak nie chodzi a silnik się grzeje. Co to??? Bezpieczniki wszystkie sprawdzone.
leszczu - Pon Cze 04, 2012 14:36
No to zostaje już tylko czujnik temperatury od ECU, który odpowiada za włączenie wentylatora.
robsson78 - Pon Cze 04, 2012 19:52
rovek napisał/a: | W tych samochodach normalnym zjawiskiem jest to, że podczas stania w korku temperatura się podnosi, wskaźnik idzie do 3/5, załącza się wentylator i tak trzyma, a po ruszeniu temperatura opada. |
Nie mogę się z tym zgodzić. Takie zachowanie w korku świadczy o uszkodzeniu korka, niskim poziomie płynu lub słabej wydajności pompy wody.
zdzichu - Pon Cze 04, 2012 22:19
Zgadzam się z tym że korek, a własciwie zawór ciśnieniowy w korku musi być sprawny aby płyn nie zaczął się gotować (wrzeć) w temperaturze dochodzącej do 100 stopni. Natomiast nie zgadzam się z tym że korek ma wpływ na temperatuę. Woda wrze w temperaturze 100 stopni. Zgoda. Ale tylko przy ciśnieniu 100hPa. Im niższe ciśnienie tym niższa temperatura wrzenia (spróbujcie ugotować ziemniaki na wys. ponad 2000 tys metrów npm). Zawsze bedą twardawe. I odwrotnie im wyższe ciśnienie tym wyższa temperatura wrzenia. I właśnie korek ciśnieniowy powoduje że płyn nie wrze w temp. 100 stopni. a jeżeli odkęcimy korek (NIE POLECAM) ciśnienie spada i pomimo tego ze temperatura jest taka sama to płyn zaczyna się gotować.
sobrus - Wto Cze 05, 2012 07:07
Jeżeli płyn się gotuje ALE temperatura jest w normie to jest winny KOREK (z powodu tego o którym pisze kolega powyżej).
Jeżeli silnik się natomiast faktycznie przegrzewa a płyn się nie gotuje to podejrzanych jest więcej:
- termostat
- pompa wody
- poziom płynu
- uszkodzone czujniki (lub kable do nich)
- uszkodzone wentylatory (lub kable do nich).
Violka, a czy wentylatory włączają się po wyjęciu wtyczki z czujnika (powinny być dwa z przodu po prawej stronie przy wyjściu z silnika). Jeden na deskę i jeden do ECU.
Odłączenie tego pierwszego powoduje że na desce wskazówka nie działa, drugiego - automatyczne załączenie wentylatorów (tryb awaryjny).
Miałem podobny problem w moim R. Wymienić trzeba było termostat oraz dodatkowo wymienić kable połączeniowe do wentylatorów, ponieważ chyba było gdzieś zwarcie i nie działały jak trzeba - zazwyczaj nie załączały się na czas.
|
|