Zobacz temat - [R25 benzyna +LPG] silnik grzeje sie w korku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 benzyna +LPG] silnik grzeje sie w korku

Violka - Nie Cze 03, 2012 10:43
Temat postu: [R25 benzyna +LPG] silnik grzeje sie w korku
Witam,
proszę o pomoc. Moje autko zaczęło przesadnie nagrzewać się podczas dłuższego postoju np.w korku :-/ Co może być tego przyczyną? Dodam, że po ponownym ruszeniu wszystko wraca do normy.
Z góry dziękuję za pomoc.

rovek - Nie Cze 03, 2012 10:47

Przesadnie to znaczy jak? Wskazówka wędruje na samą górę? Wiatrak się włącza?
Violka - Nie Cze 03, 2012 10:51

Dokładnie tak. Wskazówka wędruje do góry, a wiatrak włącza się.
rovek - Nie Cze 03, 2012 10:51

W tych samochodach normalnym zjawiskiem jest to, że podczas stania w korku temperatura się podnosi, wskaźnik idzie do 3/5, załącza się wentylator i tak trzyma, a po ruszeniu temperatura opada.
Gorzej jeżeli wskaźnik wędruje do samej góry, chociaż jest słabomiarodajny. Najważniejsze to trzymać poziom płynu. Sprawdź, czy masz stan płynu.

leszczu - Nie Cze 03, 2012 10:55

Violka napisał/a:
Dokładnie tak. Wskazówka wędruje do góry, a wiatrak włącza się.

To wychodzi na to, że wiatrak włącza się za późno. Wymień na początek korek od zbiorniczka wyrównawczego, może on coś szwankuje.

Violka - Nie Cze 03, 2012 10:56

Niby masz rację. Ale ja moim Roverkiem jeżdżę od dwóch lat i jeszcze nigdy mi tak nie robił.
I właśnie to mnie zastanawia.

leszczu - Nie Cze 03, 2012 11:00

rovek napisał/a:
W tych samochodach normalnym zjawiskiem jest to, że podczas stania w korku temperatura się podnosi, wskaźnik idzie do 3/5, załącza się wentylator i tak trzyma, a po ruszeniu temperatura opada.

Może i ten wskaźnik nie jest super precyzyjny, ale przy 103C, gdzie włącza się 1 bieg wentylatora wskaźnik nie podnosi ani trochę do góry.

rovek - Nie Cze 03, 2012 11:01

Działo się tak w upały? Bo ostatnio nie jest ciepło, a jeśli się tak działo w umiarkowanie ciepłe dni to coś dziwnego.

[ Dodano: Nie Cze 03, 2012 12:01 ]
leszczu, pierwszego biegu wentylatora prawie nie słychać, a co mówić w korku.

Violka - Nie Cze 03, 2012 11:03

Jeśli chodzi o płyn chłodzący i pojemnik wyrównawczy, to wszystko mam w porządku.
A grzanie zaczęło się właśnie w zeszłym tygodniu w niespecjalnie gorące dni.

leszczu - Nie Cze 03, 2012 11:04

rovek napisał/a:
leszczu, pierwszego biegu wentylatora prawie nie słychać, a co mówić w korku.

Tu masz racje, ciężko jest usłyszeć pierwszy bieg wentylatora, ale przeważnie, przynajmniej u mnie pierwszy bieg wystarcza do schłodzenia silnika w korku.

rovek - Nie Cze 03, 2012 11:11

Sprawdź czy nie masz objawów HGF, jeśli nie to wymień korek zbiorniczka tak jak leszczu radzi, powinno pomóc.
Następnym razem jak będziesz stać w korku puść płyn przez nagrzewnice tzn ustaw pokrętło nawiewu na czerwone i wyłącz nawiew żebyś się nie ugotowała razem z samochodem. :razz: To powinno zapobiec tak szybkiemu nagrzaniu się auta.

Violka - Nie Cze 03, 2012 11:20

Ok, tylko jak poznać, że to objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?
leszczu - Nie Cze 03, 2012 11:21

Violka napisał/a:
Ok, tylko jak poznać, że to objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?

http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html

Violka - Nie Cze 03, 2012 11:25

Nic z tych rzeczy.
leszczu - Nie Cze 03, 2012 11:31

Violka napisał/a:
Nic z tych rzeczy.

Wymień ten korek. Pośmigaj trochę i potem jeszcze raz sprawdź te wszystkie punktu.
I jeszcze jedno. Nie radze ci jeździć teraz tym autem. :wink:

Violka - Nie Cze 03, 2012 11:46

Ok, wymienię.
A tak z ciekawości, co może się stać jak nadal będę jeździć moim Roverkiem ;-/

[ Dodano: Nie Cze 03, 2012 12:46 ]
Słuchajcie, jeszcze jedno pytanie.
Czy słaba cewka zapłonowa może powodować grzanie silnika?

leszczu - Nie Cze 03, 2012 11:50

Violka napisał/a:
A tak z ciekawości, co może się stać jak nadal będę jeździć moim Roverkiem ;-/

Wydmucha ci uszczelkę pod głowicą. A to są spore koszta naprawy. :neutral:
Violka napisał/a:
Czy słaba cewka zapłonowa może powodować grzanie silnika?

Nie. Słaba iskra może powodować spadek mocy, szarpanie silnika. itp. :grin:

sobrus - Nie Cze 03, 2012 13:03

rovek napisał/a:
W tych samochodach normalnym zjawiskiem jest to, że podczas stania w korku temperatura się podnosi, wskaźnik idzie do 3/5, załącza się wentylator i tak trzyma, a po ruszeniu temperatura opada.
Gorzej jeżeli wskaźnik wędruje do samej góry, chociaż jest słabomiarodajny. Najważniejsze to trzymać poziom płynu. Sprawdź, czy masz stan płynu.


Są dwie szkoły. Jedni mówią, że tak ma być, drudzy że nie.

W moim autku normalnym zjawiskiem jest to że wskaźnik nigdy się nie podnosi ponad swoje normalne położenie.
Podnosił się tylko gdy miałem uszkodzony termostat i włączyłem klimatyzację.
Obecnie "nie umiem" go w żaden sposób podnieść niezależnie od pogody nawet do połowy skali.

Jeżeli płyn się gotuje to na początek trzeba wymienic korek, jeżeli tylko się przegrzewa - to termostat.
Najlepiej na oryginał firmy Waxstat dostępny w sklepach z częściami do Roverków.

bogdan75 - Nie Cze 03, 2012 16:23

u mnie w 25 nigdy skazówka temp.nie przekroczyła połowy,moze płynu masz mało albo zapowietrzony układ,zresztą te modele sie tak nie grzeją bo miska olejowa jest alu i jest wiksza
rovek - Nie Cze 03, 2012 20:33

bogdan75 napisał/a:
zresztą te modele sie tak nie grzeją bo miska olejowa jest alu i jest wiksza

W 1.4 jest alu, w 1.6 i w góre jest stal.

Cytat:
Są dwie szkoły. Jedni mówią, że tak ma być, drudzy że nie.

To jest zależne od tego, czy jest obieg przez nagrzewnice, jeśli tak to nie ma prawa sie podnieść wskazówka, a jeżeli tak się dzieje to wtedy można powiedzieć że coś jest nie tak.

bogdan75 - Pon Cze 04, 2012 08:24

kolega ma R25 2000r 1,6 16v.i chyba w fabryce sie pomylili i wstawili aluminiową miske :mrgreen:
rovek - Pon Cze 04, 2012 08:40

W 1.6 i w góre ze względu że poduszka jest od strony silnika, przykręcana do misy misa jest stalowa, a 1.4 i w dół poduszka jest od strony skrzyni.
leszczu - Pon Cze 04, 2012 10:21

Z tego co wiem to we wszystkich k-series po 2000 roku były wstawiane miski aluminiowe. :wink:
Violka - Pon Cze 04, 2012 10:27

Panowi, wielki dzięki za wszystkie porady.
Ale mój bląd i dopiero dzisiaj skupiłam się nad autkiem. I niestety wiatrak nie chodzi.
Czy jest jakiś bezpiecznik, który trzeba na początek sprawdzić?
Dzięki

leszczu - Pon Cze 04, 2012 10:37

Violka napisał/a:
Czy jest jakiś bezpiecznik, który trzeba na początek sprawdzić?

Nr. 15, 19


Nr.4


A korek wymieniłaś ??

Violka - Pon Cze 04, 2012 11:03

Korek jeszcze nie wymieniony, ale tak jak pisałam niestety wiatrak się nie włącza przy nagrzanym silniku. Dzięki
leszczu - Pon Cze 04, 2012 11:04

Violka napisał/a:
Korek jeszcze nie wymieniony, ale tak jak pisałam niestety wiatrak się nie włącza przy nagrzanym silniku. Dzięki

Bo korek nie trzyma ciśnienia i dlatego wentylator ci nie chodzi.

Violka - Pon Cze 04, 2012 11:14

Słuchaj, możesz mi jeszcze wytłumaczyć. Właśnie sprawdzam i stwierdzam, że wiatrak włącza się natychmiast po włączeniu klimatyzacji ale sam nie włącza się nawet przy nagrzanym silniku. Czy to wszystko sprowadza się również do korka???
leszczu - Pon Cze 04, 2012 11:34

Violka napisał/a:
Słuchaj, możesz mi jeszcze wytłumaczyć. Właśnie sprawdzam i stwierdzam, że wiatrak włącza się natychmiast po włączeniu klimatyzacji ale sam nie włącza się nawet przy nagrzanym silniku.

To jest ze sobą połączone i przeważnie jak klima chodzi to automatycznie włącza się wentylator chłodnicy silnika. Wymień ten korek, dużo nie kosztuje. :wink:

sobrus - Pon Cze 04, 2012 13:14

Tak jest, klima zawsze załącza wentylator.
Violka - Pon Cze 04, 2012 14:03

Korek wymieniony a wentylator jak nie chodził tak nie chodzi a silnik się grzeje. Co to??? Bezpieczniki wszystkie sprawdzone.
leszczu - Pon Cze 04, 2012 14:36

No to zostaje już tylko czujnik temperatury od ECU, który odpowiada za włączenie wentylatora.
robsson78 - Pon Cze 04, 2012 19:52

rovek napisał/a:
W tych samochodach normalnym zjawiskiem jest to, że podczas stania w korku temperatura się podnosi, wskaźnik idzie do 3/5, załącza się wentylator i tak trzyma, a po ruszeniu temperatura opada.

Nie mogę się z tym zgodzić. Takie zachowanie w korku świadczy o uszkodzeniu korka, niskim poziomie płynu lub słabej wydajności pompy wody.

zdzichu - Pon Cze 04, 2012 22:19

Zgadzam się z tym że korek, a własciwie zawór ciśnieniowy w korku musi być sprawny aby płyn nie zaczął się gotować (wrzeć) w temperaturze dochodzącej do 100 stopni. Natomiast nie zgadzam się z tym że korek ma wpływ na temperatuę. Woda wrze w temperaturze 100 stopni. Zgoda. Ale tylko przy ciśnieniu 100hPa. Im niższe ciśnienie tym niższa temperatura wrzenia (spróbujcie ugotować ziemniaki na wys. ponad 2000 tys metrów npm). Zawsze bedą twardawe. I odwrotnie im wyższe ciśnienie tym wyższa temperatura wrzenia. I właśnie korek ciśnieniowy powoduje że płyn nie wrze w temp. 100 stopni. a jeżeli odkęcimy korek (NIE POLECAM) ciśnienie spada i pomimo tego ze temperatura jest taka sama to płyn zaczyna się gotować.
sobrus - Wto Cze 05, 2012 07:07

Jeżeli płyn się gotuje ALE temperatura jest w normie to jest winny KOREK (z powodu tego o którym pisze kolega powyżej).

Jeżeli silnik się natomiast faktycznie przegrzewa a płyn się nie gotuje to podejrzanych jest więcej:
- termostat
- pompa wody
- poziom płynu
- uszkodzone czujniki (lub kable do nich)
- uszkodzone wentylatory (lub kable do nich).

Violka, a czy wentylatory włączają się po wyjęciu wtyczki z czujnika (powinny być dwa z przodu po prawej stronie przy wyjściu z silnika). Jeden na deskę i jeden do ECU.
Odłączenie tego pierwszego powoduje że na desce wskazówka nie działa, drugiego - automatyczne załączenie wentylatorów (tryb awaryjny).

Miałem podobny problem w moim R. Wymienić trzeba było termostat oraz dodatkowo wymienić kable połączeniowe do wentylatorów, ponieważ chyba było gdzieś zwarcie i nie działały jak trzeba - zazwyczaj nie załączały się na czas.