Zobacz temat - [200 SDi] problemy z silnikiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [200 SDi] problemy z silnikiem

Sebah2o - Nie Cze 03, 2012 22:24
Temat postu: [200 SDi] problemy z silnikiem
już mam brak sił z roverkiem.... jak nie powódź to problemy z silnikiem...

w piątek chciałem wyprzedzić dwa tiry i rozpędziłem się na 5tym biegu tak do 130km/h i w pewnym momencie w czasie przyspieszania silnik całkowicie stracił moc i zaczęło go hamować, a za mną ściana białego dymu... odpuściłem gaz, zwolniłem i samochód znów zaczął normalnie jechać... później żeby sprawdzić co się dzieje, trochę go rozpędziłem na 4tym biegu do podobnej prędkości i znów ten sam problem.... na trójce żadnego problemu aż do odcięcia.... dziś już problemy pojawiają się przy znacznie niższej prędkości około 90-100km/h (nieważne jaki bieg) i nawet przy niższej kiedy podjeżdżam pod jakieś wzniesienie...
przy normalnej miejskiej jeździe samochód jeździ idealnie, żadnych problemów, dymienia czy czego kolwiek....


co o tym sądzicie? POMOCY!!!

kadzaf - Nie Cze 03, 2012 22:44

Wymieniałes filtr paliwa oraz powietrza i sprawdzałes czy sa jakies błedy?
Sebah2o - Nie Cze 03, 2012 22:48

błędów nie sprawdzałem, a filtry mają około miesięc
kadzaf - Nie Cze 03, 2012 22:55

a czy w momencie braku owej mocy zaswieca sie czerwona kontrolka na pulpicie (check?)
Sebah2o - Nie Cze 03, 2012 22:59

właśnie nic...
kadzaf - Nie Cze 03, 2012 23:12

jak pompujesz pompka reczna leci swobodnie paliwo(czy nie zaciska gruszki? )
Wyglada jak by paliwa nie dostawał bądz zmienial sie kąt wtrysku

Sebah2o - Nie Cze 03, 2012 23:17

jutro muszę to sprawdzić.... tylko czy efektem za małej dawki paliwa może być taka ściana dymu? ( bo tylko dym za autem widać, nic innego co jedzie za mną)
kadzaf - Nie Cze 03, 2012 23:19

biały dym oznaczałby spalanie płynu chłodniczego,(czy cieczy nie ubywa ?)
Sebah2o - Nie Cze 03, 2012 23:24

nie ubywa, tak samo jak oleju...chyba zostanie mi zostawić auto u mechanika
Raptile - Nie Cze 03, 2012 23:28

sprawdz ile masz na 4 biegu 60-100

Obstawiał bym węże od turbo

kadzaf - Nie Cze 03, 2012 23:32

przejrzyj jeszcze kolego wiązke przy pompie. :wink:
Sebah2o - Nie Cze 03, 2012 23:35

już raz mi kiedyś spadł wąż idący do intercoolera, to takich przygód nie miałem, po prostu wtedy nie chciał wchodzić w obroty i przyspieszać....

a tu normalnie jeździ, jest elastyczny, przyspiesza ładnie, wkręca się w obroty,aż do pewnego momentu kiedy dostanie "swoich jazd"...

ale sprawdzę to na wszelki wypadek :wink:

Raptile - Nie Cze 03, 2012 23:38

wybłyskaj błędy tez
Sebah2o - Pon Cze 04, 2012 18:35

dziś trochę zabrałem się za autko...

-węże od TURBO całe i nie puszczają nigdzie powietrza
- poziom płynów bez zmian, konsystencja ta sama
- jeden błąd mi się wyświetlił numer 55 - sprawdziłem wiązkę i wyczyściłem styki na kostce co idzie do pompy. zwarcie na kablu ECM może też się objawiać na wskazówce od poziomu paliwa?? bo przejechałem 300 km bez tankowania i ciągle mi pokazuje pełny bak.
gdzie mogę jeszcze szukać zwarcia? są jakieś miejsca co częściej się uszkadzają? Masa od kompa sprawdzona i w razie czego dodałem drugi kabel dla pewności.

kadzaf - Sro Cze 06, 2012 00:18

Pozostaje dokładnie do sprawdzenia wiazka elektryczna jak i wszystkie styki.
A potem najlepiej byłoby sprawdzic na innym zestawie startowym aby nie pakowac sie wzbedne koszta jesli miałbys taka mozliwosc.(pewnie bedzie jak zwykle drobnostka ) :wink:

Gonia - Sro Cze 06, 2012 07:42

Moim zdaniem ma duże znaczenie kolor dymu:
- biały dym to nie tylko para wodna w przypadku spalania płynu chłodniczego, ale również zbyt uboga mieszanka (czyli zapchany filtr paliwa, niedomagająca pompa, nieszczelny zapowietrzający się układ, itd., itd.)
- niebieski dym oznacza najczęściej spalanie oleju,
- czarny dym, oznacza zbyt dużą ilość paliwa w stosunku do powietrza. Oznacza to wtedy nieszczelny układ doładowania (spadł lub pękł gumowy przewód), zapchany filtr powietrza lub lejące wtryski.

Sebah2o - Sro Cze 13, 2012 21:43

czyściłem wszystkie styki jakie były pod maską, większość rzeczy wykręciłem z pod maski by mieć lepszy dostęp do głównej wiązki i dalej jest to samo.... jeszcze jedną rzecz zauważyłem, jak dobrze mi pokazuje poziom paliwa w baku i w momencie gdy zaczną się problemy omawiane wcześniej wskazówka zaczyna po chwili pokazywać pełny bak... i po wykasowaniu błędów ponownie mi się pojawia błąd numer 55...

na jutro jestem umówiony z elektrykiem i będziemy wspólnie szukać usterki...

[ Dodano: Sro Cze 13, 2012 21:43 ]
potrzebuje pomocy w walce z roverem.... z elektrykiem szukamy ciągle przyczyny tych problemów... samochód był sprawdzany w poszukiwaniu błędów testerem kts bosch i wyskoczył błąd 149 .... kto mi pomoże co on oznacza... sterownik edc 1.3.1