Zobacz temat - [r420] Jak sprawdzić czy mam wersję DI czy SDI ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r420] Jak sprawdzić czy mam wersję DI czy SDI ?

haxigi - Wto Cze 05, 2012 15:53
Temat postu: [r420] Jak sprawdzić czy mam wersję DI czy SDI ?
Hej. Tak przeglądam dowód rejestracyjni i zonk: kW: 63, model Rover 420 DI, a mechanik mówi że ma intercooler, co by wskazywało na 105 konną wersję. Dodatkowo jak podniosę klapę to ta osłonka silnika ma 3 otwory na śruby, a to też jest znak że jest SDI czyż nie ? Także nie wiem teraz co za auto mam, jak to sprawdzić ?
Remigiusz - Wto Cze 05, 2012 15:57

haxigi napisał/a:
3 otwory na śruby
To masz SDI :) Zobacz jeszcze na ECU czy jest czerwona czy czarna wtyczka do komputera :wink:
bizon - Wto Cze 05, 2012 16:02

moze ktos przekladal silnik i bude masz zarejestrowana po staremu a ma nowy silnik.
haxigi - Wto Cze 05, 2012 16:03

lul to ktoś jakiś przekręcik zrobił przy rejestracji ? Tylko po co ... Ciekawe czy DI jest tańsze w opłaceniu podatku niż SDI ... Ja głupi za SDI płaciłem :P

ECU to co to jest ? :P

Remigiusz - Wto Cze 05, 2012 16:04

haxigi, Komputer (Engine Control Unit - ECU)
haxigi - Wto Cze 05, 2012 16:05

wtyczka do kompa przy ECU to szukać jej gdzieś pod kierownicą czyż nie ?
kruszan - Wto Cze 05, 2012 16:09

pod maską, obok akumulatora :P

edit:

fakt mój błąd, przy grodzi :)

bizon - Wto Cze 05, 2012 16:11

kruszan napisał/a:
pod maską, obok akumulatora :P

Przy grodzi a nie kolo akumulatora

haxigi - Wto Cze 05, 2012 16:12

ło matko, a teraz gdzie jest ta grodź/co to jest ? :D
bizon - Wto Cze 05, 2012 16:14

haxigi napisał/a:
ło matko, a teraz gdzie jest ta grodź/co to jest ? :D

scianka pomiedzy kabina a tym co pod maska

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:14 ]
haxigi napisał/a:
lul to ktoś jakiś przekręcik zrobił przy rejestracji ?

nie przekrecik. samochod wyszedl w wersji slabszej, kiedys ktos wlozyl silnik z intercoolerem a w dokumentach zostal tamten bo tylko nr budy jest w dowodzie, nr silnika nie ma

haxigi - Wto Cze 05, 2012 16:20

TO ciekawe ile tamten silnik ma nakulane, bo pewnie nie przekręcili licznika do stanu z tamtego silnika ;S

btw, szukam tego ECU z kablami jakimiś i wszędzie czarne są, jedynie w tej budce z bezpiecznikami jest jeden kabel czerwony a drugi czarny, ale nie wiem czy to to ?

monia - Wto Cze 05, 2012 16:22

haxigi, przecież twierdziłeś że masz pod machą to samo co mój R, a mój na 100% jest wersją 105-konną. Już kiedyś o rozróżnianiu DI od SDi było na forum.
haxigi - Wto Cze 05, 2012 16:23

@monia, tak ale już sam zgłupiałem jak to jest. Dowód swoje, silnik swoje :P
monia - Wto Cze 05, 2012 16:27

aaa no tak Hmm... ktoś kiedyś pisał (chyba bizon, nie chce mi się szukać tamtego tematu) że ma 400 a zarejestrowane jako 45

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:27 ]
a dopiero co pisałam że możesz być niemalże pewny swojego przebiegu a tu zonk:)

haxigi - Wto Cze 05, 2012 16:28

a ECU z wersją silnika ma coś wspólnego ? Bo mogło być tak że wersja DI, a silnik przełożony z SDI to komputer chyba ten sam nie ? Czy każdy ma inny komputer ? Bo kable są czarne, ale śrubki są 3 na osłonce :D

@up
hahah racja, ale może mam mniej niż te 260k np. 220k :)


@edit, chyba że samą osłonkę można podmienić ? Wtedy mam na bank DI, a mechanik się mylił że jest SDI z intercoolerem :P Sam nie wiem gdzie go szukać i jak wygląda :/


@edit2



Jak to jest intercooler i jest z przodu tam gdzie chłodnica, to ja takie coś mam własnie :P

bizon - Wto Cze 05, 2012 16:35

monia53000 napisał/a:
(chyba bizon

nie to nie ja
haxigi napisał/a:
a ECU z wersją silnika ma coś wspólnego ?

inny silnik inny ecu, czyli inna wtyczka, zobacz na allegro czym sie roznia

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:33 ]
Cytat:
hahah racja, ale może mam mniej niż te 260k np. 220k :)

Przebiegu to nigdy sie nie dowiesz

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:33 ]
haxigi napisał/a:

Jak to jest intercooler i jest z przodu tam gdzie chłodnica

Tak to jest intercooler, pionowo przy chlodnicy

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:34 ]
haxigi napisał/a:
chyba że samą osłonkę można podmienić ?

samej oslony nie podmienisz bo ta z 3 srubami ma wyciecie na waz do kolektora ssacego

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:35 ]
haxigi napisał/a:
jest jeden kabel czerwony a drugi czarny

To jest plus i minus z akumulatora

haxigi - Wto Cze 05, 2012 16:47



To mój silnik



To jest chyba ECU



Widok na chłodnicę z prawej strony



Widok na chłodnicę z lewej strony

bizon - Wto Cze 05, 2012 16:50

jak dla mnie 105 KM. Ecu masz na pierwszym zdjeciu nad silnikiem zakryte takim jakby kartonowym szarym czyms

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:50 ]
ta to z drugiego zdjecia to ecu. przed chwila widzialem tylko jedno zdjecie

haxigi - Wto Cze 05, 2012 16:50

No coś pokręciłem w uploadowaniu, już jest ok :P
bizon - Wto Cze 05, 2012 16:56

moze ktos przekladal silnik, bo widze ze waz od kolektora ssacego tez w pieciu kawalkach. albo inna opcja ale to Ci napisze na priv bo lepiej nie na publicznym

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 17:56 ]
i wklep tutaj vin
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=24307

Remigiusz - Wto Cze 05, 2012 16:58

Masz SDI bo jest wtyczka BOscha a nie MEMS Rovera :wink:
monia - Wto Cze 05, 2012 17:10

bizon, mała pomyłka, ale chodziło jednak o Ciebie i o bałagan związany z oznaczeniami Roverków:
"A ja w D3 mam TDI. Ale nie tylko z tym sa cyrki. Ja mam 400tke z 2000r czyli ostatnie miesiece produkcji, pierwsza rejestracja kwiecien 2000, a w niektorych ubezpieczalniach wedlug katalogu wpisuja mi 400 a w innych 45 bo katalog im sie konczy w 99 roku" (wypowiedź z 4 marca 2012)

haxigi, faktycznie u Ciebie to wygląda tak jak w moim, tyle że u mnie jest jeszcze klima.

Według mnie to jest 105-konna wersja, ale widzę że bizon ma swoją teorię i więcej Ci może na ten temat powiedzieć niż ja (co nie jest niczym nowym :mrgreen: )

haxigi - Wto Cze 05, 2012 17:12

Obstaję jednak przy wersji z przełożeniem silnika bądź po prostu ktoś nieznający się zarejestrował jako DI i tyle, a ktoś inny dokupił tylko znaczek na klapę żeby pasowało z dowodem.

2 auta mogą mieć ten sam VIN ?
http://moto.archiwumalleg...172&t=rover_420

on ma ten sam co ja :S

monia - Wto Cze 05, 2012 17:13

sprawdzałeś ten vin?
haxigi - Wto Cze 05, 2012 17:14

a to, to samo auto. Ta sama tablica rejestracyjna na zdjęciach ...

do mnie już bez alusów dotarł, ale pomalowany za to jak trzeba.

bizon - Wto Cze 05, 2012 17:16

monia53000 napisał/a:
mała pomyłka, ale chodziło jednak o Ciebie i o bałagan związany z oznaczeniami Roverków:
"A ja w D3 mam TDI. Ale nie tylko z tym sa cyrki. Ja mam 400tke z 2000r czyli ostatnie miesiece produkcji, pierwsza rejestracja kwiecien 2000, a w niektorych ubezpieczalniach wedlug katalogu wpisuja mi 400 a w innych 45 bo katalog im sie konczy w 99 roku" (wypowiedź z 4 marca 2012)

a tak to ja ale chodzilo o oc w MTU, w dowodzie rej mam 400

monia - Wto Cze 05, 2012 17:18

Z tego co wiem to na klapie masz tylko Rover 420 bez oznaczenia DI czy SDI
haxigi - Wto Cze 05, 2012 17:18

Dobra, to ja przy sprzedawaniu za rok powiem że to jest SDI i pasuje :P


@up
teraz przed chwilą jak szedłem sprawdzić silnik to spojrzałem na klapę i mam ROVER 420DI

bizon - Wto Cze 05, 2012 17:19

haxigi napisał/a:
2 auta mogą mieć ten sam VIN ?

VIN to jakby nr seryjny, nie moga miec dwa samochody tego samego

haxigi - Wto Cze 05, 2012 17:19

bizon napisał/a:
haxigi napisał/a:
2 auta mogą mieć ten sam VIN ?

VIN to jakby nr seryjny, nie moga miec dwa samochody tego samego


nom to z aukcji to moje jak było u 1 właściciela.

bizon - Wto Cze 05, 2012 17:20

w tym ogloszeniu tez pisze ze ten slabszy silnik, a raczej nikt by sie nie pomylil na swoja niekorzysc
monia - Wto Cze 05, 2012 17:21

oj bizon, wiedziałam że jakieś problemy z tym u Ciebie były, nie pamiętałam tylko czy z dowodem czy z ubezpieczeniem, nie czepiaj się:P
Remigiusz - Wto Cze 05, 2012 17:23

bizon napisał/a:
VIN to jakby nr seryjny, nie moga miec dwa samochody tego samego


Moga jak jeden jest kradziony :mrgreen: I ktoś przebił numery :razz: Wątpię to w przepadku Rovera :mrgreen:

bizon - Wto Cze 05, 2012 17:25

monia53000 napisał/a:
nie pamiętałam tylko czy z dowodem czy z ubezpieczeniem

ostatnio bylem na ustawieniu geometrii, jakies super 3d i jak chcieli pobrac z katalogu informacje jak ustawic to tez im sie katalog na 400tki skonczyl w 99

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 18:25 ]
Remigiusz napisał/a:
Moga jak jeden jest kradziony :mrgreen:

pisalem o tym haxigi, na priv bo nie chcialem na publicznym ale jak juz wspomniales to ja widze 3 opcje:

- ktos przelozyl silnik z di na sdi
- kradziony i tabliczka od di na bude z silnikiem sdi
- pomylka w urzedzie

haxigi - Wto Cze 05, 2012 17:26

bizon napisał/a:
w tym ogloszeniu tez pisze ze ten slabszy silnik, a raczej nikt by sie nie pomylil na swoja niekorzysc

no to poza tą osłonką z 3ma śrubami wszystko by wskazywało na DI, a jednak jest SDI. Chyba że 1 właściciel jak sprowadził i zarejestrował to nie wiedział SDI czy DI i sobie DI wpisał, a potem drugiego właściciela jak się pytałem o wersję, to mówi że ta mocniejsza bo ma intercooler. Ja też zarejestrowałem na DI bo nie pomyślałem żeby najpierw sprawdzić.

monia - Wto Cze 05, 2012 17:27

po tym co widzę na tej aukcji to obstawiałabym przełożenie silnika
bizon - Wto Cze 05, 2012 17:29

haxigi napisał/a:
Ja też zarejestrowałem na DI bo nie pomyślałem żeby najpierw sprawdzić.

no bo to Ty sopbie tam raczej nie masz nic do gadania, przepisuja co bylo u poprzedniego wlasciciela

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 18:29 ]
szkoda ze w tym ogloszeniu nie ma zdjecia pod maska, bysmy wszystko wiedzieli

haxigi - Wto Cze 05, 2012 17:35

aukcja 2go właściciela:

http://tablica.pl/oferta/rover-420-di-IDRsfJ.html

łat de fak, w piątek wymieni mi rozrząd to z nim zagadam co tu jest grane ...

bizon - Wto Cze 05, 2012 17:40

dalej nie widze zdjecia pod maska wiec nie wiele nam to dalo
haxigi - Wto Cze 05, 2012 17:49

zdjęcia spod maski raczej nigdzie nie znajdę, ale co aukcja to wersja DI opisana, więc albo wszyscy ciągiem przepisywali błąd, albo u kogoś po drodze silnik przełożono ;/
praktis - Wto Cze 05, 2012 23:24

Ale nad czym dyskutujecie moi drodzy? :mrgreen:

DI i SDI to są oba 105KM

86KM mają wersje D i SD

http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html

Gonia - Sro Cze 06, 2012 06:54

W końcu napisał ktoś kumaty.

Oznaczenie Di, SDi, GSDi, SLDi, dotyczy tej samej wersji tej same wersji silnikowej, a odróżnia wersja wyposażeniowa.

Podobnie jest w przypadku D i SD


bizon - Sro Cze 06, 2012 07:04

co nie zmienia faktu ze kolega ma w dowodzie 63kw czyli 86konna wersje
szoso - Sro Cze 06, 2012 07:06

Panowie jak nie byliście pewni co to jest Di to było zajrzeć chociażby do danych technicznych :wink:
http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
ja mam akurat Di a jest nic innego jak Sdi
bizon, w dowodach są różne rzeczy, ja mam np. 44kW :wink:

bizon - Sro Cze 06, 2012 07:25

szoso napisał/a:
bizon, w dowodach są różne rzeczy, ja mam np. 44kW :wink:

No to dziwne ja mam 77kw.
Tylko tu chodzilo jeszcze o to ze na aukcjach wczesniejszych ten samochod tez byl wystawiany jako 86km i wszystkie glosy na niebie swiadczyly ze wczeniej byl bez intercoolera. oznaczenie di bylo najmniej wazne, ja tam mam nawet tdi w dowodzie

Gonia - Sro Cze 06, 2012 07:54

bizon napisał/a:
szoso napisał/a:
bizon, w dowodach są różne rzeczy, ja mam np. 44kW :wink:

No to dziwne ja mam 77kw.
Tylko tu chodzilo jeszcze o to ze na aukcjach wczesniejszych ten samochod tez byl wystawiany jako 86km i wszystkie glosy na niebie swiadczyly ze wczeniej byl bez intercoolera. oznaczenie di bylo najmniej wazne, ja tam mam nawet tdi w dowodzie


A ja mam w cabrio, że jest 5-cioosobowy, choć są 4 fotele i 4 pasy :P

[ Dodano: Sro Cze 06, 2012 08:54 ]
szoso napisał/a:
Panowie jak nie byliście pewni co to jest Di to było zajrzeć chociażby do danych technicznych :wink:
http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
ja mam akurat Di a jest nic innego jak Sdi
bizon, w dowodach są różne rzeczy, ja mam np. 44kW :wink:


Wersje D i Di, to nic innego, jak uboższe wersje wyposażeniowe. Często wersje te nie miały klimy, korbki w tylnych drzwiach i manualnie regulowane lusterka. Zdarza się, że z wypasu mają szyberdach.

bizon - Sro Cze 06, 2012 07:58

Gonia napisał/a:
Wersje D i Di, to nic innego, jak uboższe wersje wyposażeniowe. Często wersje te nie miały klimy, korbki w tylnych drzwiach i manualnie regulowane lusterka. Zdarza się, że z wypasu mają szyberdach.

A ja powtarzam ze nie sugerowalismy sie (przynajmniej nie ja bo ja mam nawet tdi wpisane) symbolem w dowodzie ale 63kw i ogloszeniami poprzednich wlascicieli. nikt raczej (dwoch sprzedawcow) nie pomyli sie w ogloszeniu na swoja niekorzysc. a o kw zakladalismy blad w urzedzie jako jedna z opcji

Gonia - Sro Cze 06, 2012 08:20

bizon napisał/a:
Gonia napisał/a:
Wersje D i Di, to nic innego, jak uboższe wersje wyposażeniowe. Często wersje te nie miały klimy, korbki w tylnych drzwiach i manualnie regulowane lusterka. Zdarza się, że z wypasu mają szyberdach.

A ja powtarzam ze nie sugerowalismy sie (przynajmniej nie ja bo ja mam nawet tdi wpisane) symbolem w dowodzie ale 63kw i ogloszeniami poprzednich wlascicieli. nikt raczej (dwoch sprzedawcow) nie pomyli sie w ogloszeniu na swoja niekorzysc. a o kw zakladalismy blad w urzedzie jako jedna z opcji


I tak się sugerowali, że powstały 3 strony wątku marinistycznego (jak mawiał Maciek) czyli o dupie maryni :)

monia - Sro Cze 06, 2012 10:20

No dobra tylko że zarówno dowód jak i ogłoszenia sugerują, że haxigi jest właścicielem auta z silnikiem 86-konnym, a pod maską widać 105-konny. Na klapie niech sobie naklei nawet CDTI, nikt mu nie zabroni.

[ Dodano: Sro Cze 06, 2012 11:20 ]
Poza tym haxigi pytał jak odróżnić wersję 86-konną od 105-konnej a nie o klasy wyposażenia.

bizon - Sro Cze 06, 2012 10:39

Poprawiliscie nas ze zle okreslalismy slabsza wersje i ok, dalsza klotnia nie ma sensu, nie po to autor zakladal temat.
jesli autor bedzie mial kolejne pytania co do niejasnosci bedziemy uzywac okreslen 86konny i 105konny i wszystko bedzie ok i wszyscy beda zadowoleni

Gonia - Sro Cze 06, 2012 10:59

monia53000 napisał/a:
No dobra tylko że zarówno dowód jak i ogłoszenia sugerują, że haxigi jest właścicielem auta z silnikiem 86-konnym, a pod maską widać 105-konny. Na klapie niech sobie naklei nawet CDTI, nikt mu nie zabroni.

Poza tym haxigi pytał jak odróżnić wersję 86-konną od 105-konnej a nie o klasy wyposażenia.


Była dyskusja na temat różnic w wersji Di i SDi. Więc napisała, że różni się jedynie wersją wyposażenia.

bizon - Sro Cze 06, 2012 11:11

Gonia napisał/a:
Była dyskusja na temat różnic w wersji Di i SDi. Więc napisała, że różni się jedynie wersją wyposażenia.

Dyskusja byla w temacie roznic miedzy 86konna a 105konna wersja i rozbieznoscia kw w dowodzie a rzeczywistoscia pod maska. Di i Sdi bylo niefortunnym nazywaniem tych dwoch silnikow. autor zle nazwal temat, rozmowcy brneli w tych okresleniach, przyznalem sie do tego, inni tez juz zrozumieli, po co dalej drazysz swoje pouczanie

monia - Sro Cze 06, 2012 11:14

Gonia,
haxigi napisał/a:
Tak przeglądam dowód rejestracyjni i zonk: kW: 63, model Rover 420 DI, a mechanik mówi że ma intercooler, co by wskazywało na 105 konną wersję. Dodatkowo jak podniosę klapę to ta osłonka silnika ma 3 otwory na śruby
.

Nic tu nie sugeruje rozmowy na temat wyposażenia. Resztę wyjaśnił bizon.

Gonia - Sro Cze 06, 2012 11:30

haxigi napisał/a:
a ECU z wersją silnika ma coś wspólnego ? Bo mogło być tak że wersja DI, a silnik przełożony z SDI to komputer chyba ten sam nie ? Czy każdy ma inny komputer ?


Była dyskusja o różnicach pomiędzy wersją Di i SDi, więc napisałam czym się różnią (w tym wypadku wyposażeniem).

bizon - Sro Cze 06, 2012 11:45

Gonia napisał/a:
haxigi napisał/a:
a ECU z wersją silnika ma coś wspólnego ? Bo mogło być tak że wersja DI, a silnik przełożony z SDI to komputer chyba ten sam nie ? Czy każdy ma inny komputer ?


Była dyskusja o różnicach pomiędzy wersją Di i SDi, więc napisałam czym się różnią (w tym wypadku wyposażeniem).

Jakbys nie wycignela zdania z kontekstu ale dopasowala do calego tematu to wiedzialabys ze haxigi mial na mysli 86konna i 105konna wersje.
Remigiusz mu tu mowil o roznych ecu przy roznych silnikach

[ Dodano: Sro Cze 06, 2012 12:45 ]
Forum ma za zadanie pomoc "slabszym", ktorzy maja prawo nieprecyzyjnie zadac pytanie, bo po to pytaja bo nie wiedza czegos. i pomagajac nie wystarczy wiedza ale troche pomyslunku zeby zrozumiec o co chodzi autorowi. pouczylas nas ze zle okreslalismy dwie wersje silnikowe ale kiedy zrozumiesz o czym tak naprawde byla rozmowa

Gonia - Sro Cze 06, 2012 12:14

bizon napisał/a:
Gonia napisał/a:
haxigi napisał/a:
a ECU z wersją silnika ma coś wspólnego ? Bo mogło być tak że wersja DI, a silnik przełożony z SDI to komputer chyba ten sam nie ? Czy każdy ma inny komputer ?


Była dyskusja o różnicach pomiędzy wersją Di i SDi, więc napisałam czym się różnią (w tym wypadku wyposażeniem).

Jakbys nie wycignela zdania z kontekstu ale dopasowala do calego tematu to wiedzialabys ze haxigi mial na mysli 86konna i 105konna wersje.
Remigiusz mu tu mowil o roznych ecu przy roznych silnikach


Jakbyś nie czytał cały czas trwała dyskusja o różnicach silnikowych pomiędzy Di i SDi. Napisałam więc (zresztą ktoś mnie uprzedził), że różnice są tylko i wyłącznie w wyposażeniu.

bizon napisał/a:
Forum ma za zadanie pomoc "slabszym", ktorzy maja prawo nieprecyzyjnie zadac pytanie, bo po to pytaja bo nie wiedza czegos. i pomagajac nie wystarczy wiedza ale troche pomyslunku zeby zrozumiec o co chodzi autorowi.


I Ci "mocniejsi" tak pomagają "słabszym", że wprowadzają ich w błąd zamiast z tego błędu wyprowadzić.

bizon napisał/a:
pouczylas nas ze zle okreslalismy dwie wersje silnikowe ale kiedy zrozumiesz o czym tak naprawde byla rozmowa


Problem w tym, że tych "mocniejszych" jest na forum coraz mniej. Reszta piszących myli podstawowe pojęcia a potem wymagają czytania ze zrozumieniem innych, a sami na początku nie wykazali się zrozumieniem problemu.

Wystarczyło przeczytać pierwszy post, a nie brnąć w niego dalej wyszukując kolejnych różnic. W mojej odpowiedzi napisałam, czym różnią się te wersje (mowa o wyposażeniu) aby rozwiać wątpliwości założyciela wątku.

bizon - Sro Cze 06, 2012 12:25

Gonia napisał/a:
Jakbyś nie czytał cały czas trwała dyskusja o różnicach silnikowych pomiędzy Di i SDi. Napisałam więc (zresztą ktoś mnie uprzedził), że różnice są tylko i wyłącznie w wyposażeniu.

Widze ze wiedze posiadasz ale z tym rozumowaniem to gorzej. dyskusja byla o silnikach 86konnych i 105konnych a di i sdi to zle okreslenia tych wersji, PRZYZNALEM SIE DO TEGO

Gonia napisał/a:
I Ci "mocniejsi" tak pomagają "słabszym", że wprowadzają ich w błąd zamiast z tego błędu wyprowadzić.

nie uwazam sie za mocniejsdzego ale w tym temacie pomagalem koledze dokladnie w tym o co mu chodzilo. bo nie chodzilo mu o wyposazenie ale o km silnika. nie poprawilem go jesli chodzi o nazwanie 86konnej wersji di i sie DO TEGO PRZYZNALEM.
Gonia napisał/a:
myli podstawowe pojęcia a potem wymagają czytania czytania ze zrozumieniem innych

po to kolega zadal pytanie bo sie nie zna, trzeba wywnioskowac o co mu chodzi

Gonia napisał/a:
a nie brnąć w niego dalej wyszukując kolejnych różnic

nie wyszukiwalismy roznic tylko odpowiadalismy na to o co konkretnie autorowi chodzilo

Gonia napisał/a:
Problem w tym, że tych "mocniejszych" jest na forum coraz mniej

Dobrze ze Ty jestes najmadrzejsza i nieomylna

[ Dodano: Sro Cze 06, 2012 13:25 ]
Gonia napisał/a:
aby rozwiać wątpliwości założyciela wątku.

Watpliwoscia autora bylo jedynie dlaczego w dowodzie ma 63kw czyli 86km a mechanik mu powiedzial ze ma 105km

Gonia - Sro Cze 06, 2012 12:50
Temat postu: Re: [r420] Jak sprawdzić czy mam wersję DI czy SDI ?
haxigi napisał/a:
Hej. Tak przeglądam dowód rejestracyjni i zonk: kW: 63, model Rover 420 DI, a mechanik mówi że ma intercooler, co by wskazywało na 105 konną wersję. Dodatkowo jak podniosę klapę to ta osłonka silnika ma 3 otwory na śruby, a to też jest znak że jest SDI czyż nie ? Także nie wiem teraz co za auto mam, jak to sprawdzić ?


Na takie pytanie odpowiedź brzmi:

Model 420Di ma mocniejszy silnik (taki sam jak SDi), a błąd popełniono podczas rejestracji.

Jak można to zrozumieć innaczej?
bizon napisał/a:

Jakbys nie wycignela zdania z kontekstu ale dopasowala do calego tematu to wiedzialabys ze haxigi mial na mysli 86konna i 105konna wersje.


Gdybyś miał elementarną wiedzę w temacie w, którym się udzielasz zauważyłbyś błąd.

Ty jednak sugerujesz:

bizon napisał/a:
moze ktos przekladal silnik i bude masz zarejestrowana po staremu a ma nowy silnik.


bizon napisał/a:

Widze ze wiedze posiadasz ale z tym rozumowaniem to gorzej. dyskusja byla o silnikach 86konnych i 105konnych a di i sdi to zle okreslenia tych wersji, PRZYZNALEM SIE DO TEGO


Przeczytaj pierwszy post w tym temacie...

bizon napisał/a:
Gonia napisał/a:
myli podstawowe pojęcia a potem wymagają czytania czytania ze zrozumieniem innych

po to kolega zadal pytanie bo sie nie zna, trzeba wywnioskowac o co mu chodzi


I Ty odpisałeś jako ten, który zrozumiał :)

bizon napisał/a:
Gonia napisał/a:
a nie brnąć w niego dalej wyszukując kolejnych różnic

nie wyszukiwalismy roznic tylko odpowiadalismy na to o co konkretnie autorowi chodzilo


Sam napisałeś, że autor nie musi wiedzieć o co mu chodzi... A skoro zasugerowano, że Di, to słabsza wersja silnikowa, to pytań był ciąg dalszy... i rozpoczęła się próba rozwiązania problemu, który nie istniał.

bizon napisał/a:
Gonia napisał/a:
Problem w tym, że tych "mocniejszych" jest na forum coraz mniej

Dobrze ze Ty jestes najmadrzejsza i nieomylna


Wystarczy, że nie udzielam się w wątkach o których nie mam pojęcia.

Gonia napisał/a:
aby rozwiać wątpliwości założyciela wątku.

Watpliwoscia autora bylo jedynie dlaczego w dowodzie ma 63kw czyli 86km a mechanik mu powiedzial ze ma 105km[/quote]

No i gdyby dowiedział się od razu, że wersja Di ma 105 koni, wiedziałby, że jest pomyłka w dowodzie.

bizon - Sro Cze 06, 2012 13:03

Gonia napisał/a:
wiedziałby, że jest pomyłka w dowodzie.

A doczytalas ze samochod wczesniej mial 86km, u poprzednich wlascicieli. weic jednak przekladka silnika jest bardziej prawdopodobna niz jedynie blad w dowodzie.
w miedzy czasie autor postu pisal do mnie i zdaje sie do moni widaomosci na priv i o niektorych rzeczach wczesniej wiedzielismy niz bylo na publicznym, jak nie wierzysz to zapytaj autora tekstu

monia - Sro Cze 06, 2012 13:05

bizon napisał/a:

- ktos przelozyl silnik z di na sdi
- kradziony i tabliczka od di na bude z silnikiem sdi
- pomylka w urzedzie


Tak więc błąd w dowodzie również był brany pod uwagę. Jednak do myślenia dawała jeszcze pomyłka poprzednich właścicieli, którzy sprzedając ten samochód uparcie twierdzili, iż jest to wersja 86-konna.

Gonia - Sro Cze 06, 2012 13:26

bizon napisał/a:
Gonia napisał/a:
wiedziałby, że jest pomyłka w dowodzie.

A doczytalas ze samochod wczesniej mial 86km, u poprzednich wlascicieli. weic jednak przekladka silnika jest bardziej prawdopodobna niz jedynie blad w dowodzie.


No właśnie piszę o braku elementarnej wiedzy. Ten samochód nigdy nie miał w sobie 86-konnego silnika.

bizon napisał/a:
w miedzy czasie autor postu pisal do mnie i zdaje sie do moni widaomosci na priv i o niektorych rzeczach wczesniej wiedzielismy niz bylo na publicznym, jak nie wierzysz to zapytaj autora tekstu


Czemu mam nie wierzyć. Ja jedynie czytam wątek i przecieram oczy z osłupienia. Gdyby to było na jakimś innym forum, to można zrozumieć... a na specjalistycznym forum związanym z samochodami MG ROVER?!

[ Dodano: Sro Cze 06, 2012 14:26 ]
monia53000 napisał/a:
bizon napisał/a:

- ktos przelozyl silnik z di na sdi
- kradziony i tabliczka od di na bude z silnikiem sdi
- pomylka w urzedzie


Tak więc błąd w dowodzie również był brany pod uwagę. Jednak do myślenia dawała jeszcze pomyłka poprzednich właścicieli, którzy sprzedając ten samochód uparcie twierdzili, iż jest to wersja 86-konna.

Każdy samochód przechodzi tylko jeden raz przegląd zerowy i raz jest pierwsza rejestracja w kraju.

Na przeglądzie zerowym określa się parametry, wymiary, ilość miejsc w aucie (ilość foteli i pasów) i inne rzeczy, które potem trafiają do dowodu rejestracyjnego. Przegląd zerwoy ma również za zadanie dopuścić samochód do rejestracji w kraju.

Często te przeglądy odbywają z uproszczeniem wielu procedur lub wręcz na oko.

Dla przykładu jak rejestrowaliśmy 25-kę, diagnosta zapytał o kolor. Odpowiedziałam, że jest złoty. Na co diagnosta, że nie ma w komputerze takiego koloru i mogę sobie wybrać pomiędzy żółtym i brązowym :)

Drugi przykład, to Cabrio, gdzie diagnosta zapytał iloosobowy jest ten samochód. Więc ja, że pięcio. Diagnosta bez zająknięcia wpisał 5 (choć są 4 fotele i 4 pasy).

Następni właściciele i kolejne rejestracje, to jedynie przepisywanie informacji z dowodu rejestracyjnego, bez weryfikacji tych informacji.

Jeśli jeszcze ktoś ma wątpliwości, to proszę sprawdzić w swoich autach ile z nich ma zagłówki na tylnej kanapie. W Polsce zagłówek powinien być do każdego miejsca siedzącego, które posiada 3-punktowy pas bezpieczeństwa. Każdy samochód, który nie posiada zagłówków na tylnej kanapie nie powinien przejść przeglądu zerowego i nie powinien być w Polsce zarejestrowany.

bizon - Sro Cze 06, 2012 13:50

Gonia napisał/a:
Często te przeglądy odbywają z uproszczeniem wielu procedur lub wręcz na oko.

Ale ja ani razu nie stwierdzilem ze to na pewno nie blad przy rejestracji.
jednak jesli dwoch poprzednich wlascicieli upiera sie ze byl 86konny (nie wiem czy sa to informacje zanim przyjechal do polski) i w dodatku u ktoregos z nich byl w dwoch kolorach to chyba mozna podejrzewac cudowania ze byl rozkladany, skladany, spawany i tabliczka moze sie okazac od innego modelu

haxigi - Sro Cze 06, 2012 14:09

dobra widzę że muszę wkroczyć do akcji. Pytałem o to jaką wersję silnika mam: czy zgodnie z tym co w dowodzie czyli 86km, czy może jednak 105km o czym świadczą części pod maską. Wyposażenie mnie nie obchodzi, a moc silnika :P Dlatego tez napisałem w temacie "Jak sprawdzić czy MAM (w sensie ja) wersję Di czy SDI" bo jak opisałem w 1 poście mam różne wartości w dowodzie i pod maską.

Dodam też iż ja myślałęm że Di = 86KM a SDI = 105KM.

Dodatkowo historia wygląda tak:
1 właściciel - rejestrował
2 właściciel - nie rejestrował auta, jeździł na papierach 1 właściciela przez 5mscy
3 właściciel - czyli ja, przerejestrowałem tak jak było w papierach, a potem zacząłem myśleć

Więc to raczej wpadka 1 właściciela w urzędzie.
:P

Gonia - Sro Cze 06, 2012 14:58

haxigi napisał/a:
dobra widzę że muszę wkroczyć do akcji. Pytałem o to jaką wersję silnika mam: czy zgodnie z tym co w dowodzie czyli 86km, czy może jednak 105km o czym świadczą części pod maską. Wyposażenie mnie nie obchodzi, a moc silnika :P Dlatego tez napisałem w temacie "Jak sprawdzić czy MAM (w sensie ja) wersję Di czy SDI" bo jak opisałem w 1 poście mam różne wartości w dowodzie i pod maską.

Dodam też iż ja myślałęm że Di = 86KM a SDI = 105KM.

Dodatkowo historia wygląda tak:
1 właściciel - rejestrował
2 właściciel - nie rejestrował auta, jeździł na papierach 1 właściciela przez 5mscy
3 właściciel - czyli ja, przerejestrowałem tak jak było w papierach, a potem zacząłem myśleć

Więc to raczej wpadka 1 właściciela w urzędzie.
:P


Nie musisz wkraczać... ale czasem trzeba naprostować pewnych siebie specjalistów :)

P.S. Chyba w tym wątku wyjaśniłam wszystkie tajniki związane z klasyfikacją modelową i procedurami przy rejestracji :)

praktis - Sro Cze 06, 2012 15:20

A ja bym chciał tylko wiedzieć czy włąściciel sprawdził VIN auta na naszym VIN checkerze, ja zresztą miał zasugerowane w wątku.
http://www.roverki.pl/index.php/sprawd-vin
tam też jest podana wersja silnika

[ Dodano: Sro Cze 06, 2012 16:20 ]
U mnie w SDI jest:
Engine CC 2000 cc pojemność silnika 2000 cc
Engine cylinders 4 Cylinder 4-cylindrowy rzędowy
Engine Fuel System Tcie
Fuel Type Diesel olej napędowy
Performance High performance silnik o podwyższonej wydajności
Series Engine L Series silnik serii L

Jeśli masz to samo, to znaczy że z fabryki wyszedł już z silnikiem 105KM i nie było przekładki.

bizon - Sro Cze 06, 2012 15:22

Gonia napisał/a:
Chyba w tym wątku wyjaśniłam wszystkie tajniki związane z klasyfikacją modelową i procedurami przy rejestracji :)

wyjasnilas ale nijak sie to nie ma do tego o co pytal autor watku.

Gonia napisał/a:
ale czasem trzeba naprostować pewnych siebie specjalistów :)

hahahaha wez Ty kobieto sie zastanow i przejzyj ostatnia strone ile trzeba bylo Ci tlumaczyc o co wogole chodzi autorowi. jak juz zrozumialas o co pytal to wmawiasz mi ze moje odpowiedzi byly bez sensu mimo ze oprocz tego co Ty stwierdzilas dodalem inne mozliwosci, aby autor wiedzial na czym stoi.

Koncze z Toba dyskusje bo pewnie dostane ostrzezenie, ale sadzac po Twoich dzisiejszych wypocinach w innych tematach Ty otrzymasz ich wiecej, klotliwosc chyba lezy w Twojej naturze.

Pozdrawiam

haxigi - Sro Cze 06, 2012 15:28

Gonia napisał/a:
haxigi napisał/a:
dobra widzę że muszę wkroczyć do akcji. Pytałem o to jaką wersję silnika mam: czy zgodnie z tym co w dowodzie czyli 86km, czy może jednak 105km o czym świadczą części pod maską. Wyposażenie mnie nie obchodzi, a moc silnika :P Dlatego tez napisałem w temacie "Jak sprawdzić czy MAM (w sensie ja) wersję Di czy SDI" bo jak opisałem w 1 poście mam różne wartości w dowodzie i pod maską.

Dodam też iż ja myślałęm że Di = 86KM a SDI = 105KM.

Dodatkowo historia wygląda tak:
1 właściciel - rejestrował
2 właściciel - nie rejestrował auta, jeździł na papierach 1 właściciela przez 5mscy
3 właściciel - czyli ja, przerejestrowałem tak jak było w papierach, a potem zacząłem myśleć

Więc to raczej wpadka 1 właściciela w urzędzie.
:P


Nie musisz wkraczać... ale czasem trzeba naprostować pewnych siebie specjalistów :)

P.S. Chyba w tym wątku wyjaśniłam wszystkie tajniki związane z klasyfikacją modelową i procedurami przy rejestracji :)


ja bym przykleił ten temat, tyle cennych informacji tu poruszono, a na pewno ktoś znowu pojawi się z tym problemem co ja :)

@praktis

tak mam dokładnie te same informacje, czyli błąd w rejestracji :)

praktis - Sro Cze 06, 2012 15:47

No i git, zagadka wyjaśniona :smile:

Pozdrawiam.

mirwin - Pią Cze 08, 2012 06:55

A ja mam odwrotnie, w papierach jest 105 KM a w aucie mam 86 KM. Nic z tym nie będę robił, wazne że jeździ :)
haxigi - Pią Cze 08, 2012 11:01

mirwin napisał/a:
A ja mam odwrotnie, w papierach jest 105 KM a w aucie mam 86 KM. Nic z tym nie będę robił, wazne że jeździ :)

Wymieńmy się papierami i będzie wszystko ok hahah :mrgreen:

mirwin - Pią Cze 08, 2012 11:56

A, wiesz, to niezły pomysł. Tylko cos trzeba by zrobic z nr VIN. ;)
sobrus - Pią Cze 08, 2012 12:45

Teraz forumowicze powinni masowo przerabiać tematy i posty dotyczące silnika L-series przed iDT.
Bo okazuje się, że powszechnie używana nazwa SDi jest błędna.
:mrgreen:

monia - Pią Cze 08, 2012 13:03

sobrus, dlaczego?
praktis napisał/a:

DI i SDI to są oba 105KM

86KM mają wersje D i SD


sobrus - Pon Cze 11, 2012 06:52

bo S to literka dotycząca jedynie wyposażenia auta.
Czyli silnik jest co najwyżej "Di" :idea:
Jak jeszcze odjąć intercooler to zostaje tylko D, czyli diesel.

Jedym słowem ten silnik nie ma nazwy poza "L-series".
Równie dobrze można nazwać K silnikiem "Si".

Oczywiście SDi jako model auta ma sens, ale już "przełożenie do iDT wtrysków z silnika SDi" - chyba średni. :roll:

Gonia - Pon Cze 11, 2012 17:23

sobrus napisał/a:

Jedym słowem ten silnik nie ma nazwy poza "L-series".


86-konna wersja z pompą wtryskową sterowną mechanicznie oznaczona jest 20T2R lub TCieM

105-konna wersja z intercoolerem i pompą wtryskową sterowną elektronicznie ma oznaczenie 20T2N lub Tcie

Oba silniki potocznie nazywane "teciekami"

Do tego można dodać, że w nazwie tej "20" to pojemność 2.0, "T" blok silnika, "2" to ilość zaworów na cylinder, R i N to wersja silnika

sobrus napisał/a:
Równie dobrze można nazwać K silnikiem "Si".


Nie koniecznie, ponieważ 618Si, 620Si, 220Si, 420Si, 820Si czy 825Si nie miały silników serii K.

A do tego wersje 211i, 214i, 414i też miały silniki serii K

Ponadto, wydaje mi się, że te silniki montowane w Hondach Civic były w wersji zdławionej (75 zamiast 86 i 90 zamiast 105 KM).

nowy880 - Sob Sie 18, 2012 19:49

Witam . Przemaglowałem temat i tez mam podobne problemy mianowicie . w dowodzie 2.0 TD
62 kw , 3 śruby na pokrywie na klapie oznaczony poprostu Rover 400 ale klapa byla pewnie wymieniona bo dostał w tyłek nie za mojej kadencji . Najbardziej rozchodzi mi sie o pompe wtryskową jestem zielony w temacie diesel poniewaz to moj pierwszy ropniaczek . Sprawdzalem VIN i oznaczenie jest TCIE . I tu pojawia sie to moje pytanie czy to jest pompa zwana common rail ?? bardzo sie tego boje poniewaz nasluchalem sie duzo negatywow na temat tych pomp . Czy naprawde w roverku mozna sie jej bac ? czy to nie taka pompa ??

praktis - Sob Sie 18, 2012 20:26

To nie jest common rail :) Zwykła pompa wtryskowa Bosha.
nowy880 - Sob Sie 18, 2012 20:30

praktis napisał/a:
To nie jest common rail :) Zwykła pompa wtryskowa Bosha.


Powiem szczerze ze odetchnalem , ale skad ta pewność ?? :D i po czym to poznac , no chyba ze w serii L w ogóle nie ma tych common rail :)

praktis - Sob Sie 18, 2012 20:34

Nie było wogóle common raila. W SDI siedzi pompa VP-37 Bosha
nowy880 - Sob Sie 18, 2012 20:41

aaa.. no chyba ze tak . Ogolnie jakos dotarlem do tego ze mam SDI mimo ze w dowodzie te bzdury ze 62 kw no i wpisane TD . A w jakich silnikach wsadzali te cuda ? sory za ten grad pytan ale wole sie dowiedziec fachowych porad na przyszłość
praktis - Sob Sie 18, 2012 20:42

O co konkretnie pytasz?
nowy880 - Sob Sie 18, 2012 20:57

Ogolnie chodzi mi o to , ze zaznaczyles ze w SDI nie bylo common raila , a w innych wersjach diesla w r400 pojawialy sie ?? no i ogolnie SDI to tak jak popularny TDI ? tzn turbo i intercooler ??
szoso - Nie Sie 19, 2012 09:10

nowy880 napisał/a:
a w innych wersjach diesla w r400 pojawialy sie ??

nie
nowy880 napisał/a:
ogolnie SDI to tak jak popularny TDI ?

tak

nowy880 - Nie Sie 19, 2012 10:07

Ok , jakies juz pojecie mam :D dzieki wielkie za pomoc