Zobacz temat - [Rover 214] brak mocy silnik pracuje normalnie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214] brak mocy silnik pracuje normalnie

liukas19 - Czw Cze 07, 2012 12:27
Temat postu: [Rover 214] brak mocy silnik pracuje normalnie
Witam mam od niedawna roverka 214 si 103 km. Problem polega na tym ze jak na ten silnik auto jest dosc przymulone. Przyspiesza bardzo topornie od drugiego biegu. Wymieniłem świece przewody filtry. Spróbuje jeszcze pozbyc sie katalizatora bo widze ze jest oryginalny. Prosze o jakies sugestie ? Silnik odpala od tylka na jałowym wchodzi normalnie na obroty podczas jazdy nic sie nie dzieje poprostu topornie przyspiesza prosze o pomoc jestem nowy.
sobrus - Czw Cze 07, 2012 15:04

Lepiej sprawdz co mu naprawde dolega, zamiast wymieniać w ciemno.
W tym silniku pozbycie się sprawnego katalizatora może dać efekt odwrotny do zamierzonego.

ADI-mistrzu - Czw Cze 07, 2012 15:45

Czasem bywa to przyczyna zatkanego już tłumika.
rovek - Czw Cze 07, 2012 16:06

A czasem filtra powietrza, czasami też filtra paliwa, także sondy lambda, czujnika ciśnienia w kol. ssącym, równie często czasami dzieje się tak przez zaniedbanie wymiany oleju i filtra, stojące mechanizmy hamulcowe.
robsson78 - Czw Cze 07, 2012 19:16

Na początku podnieś każde z kół i sprawdź czy obracają się bez oporu. To nic nie kosztuje.
liukas19 - Pią Cze 08, 2012 11:22

A może to być wina uszczelki pod głowicą ? bo troche ubywa mi oleju i w zbiorniczku wyrównawczym robi sie maź
ArO - Pią Cze 08, 2012 11:29

liukas19 napisał/a:
A może to być wina uszczelki pod głowicą ? bo troche ubywa mi oleju i w zbiorniczku wyruwnawczym robi sie maź


No to sam sobie juz odpowiedziales

liukas19 - Pią Cze 08, 2012 12:00

Tak ale nie wiem czy to jest przyczyna tego zamulania silnika ?
leszczu - Pią Cze 08, 2012 13:13

liukas19 napisał/a:
Tak ale nie wiem czy to jest przyczyna tego zamulania silnika ?

Zapewne tak.

sobrus - Pią Cze 08, 2012 13:51

Ale nie na 100%, bo jeżeli olej jest czysty to silnik powinien chyba działać normalnie.
Tym niemniej wymiana uszczelki raczej Cie nie ominie jeżeli nie chcesz auta oddać na złom.

Ja bym zaczął od tego, czy masz prawidłowo ustawiony rozrząd i czy silnik jest zdrowy (jaka kompresja na cylindrach).
Bo jeżeli nie, to cudowanie nad czujnikami nic tu nie pomoże.

PS. W zasadzie dobrym nawykiem po kupieniu każdego samochodu z paskiem jest kompletna wymiana rozrządu na nowy, chyba że znasz przebieg starego.

liukas19 - Pią Cze 08, 2012 17:59

sprawdzałem ciśnienie na cylindrach to wyszło po 13 bar na każdym to dobrze czy źle ? nie moge znalesc jakie powinno byc prawidłowe przy tym silniku
rovek - Pią Cze 08, 2012 18:05

Ładnie sprawdziłeś, tutaj znajdziesz - http://roverki.pl/rover-2...techniczne.html
liukas19 - Pią Cze 08, 2012 18:58

Tak ale stopień spreżania to nie jest to samo co ciśńienie spreżania jak nie moge znaleść ciśnienia spreżania cylindrów które sie podaje w bar lub psi ?!!!
rovek - Pią Cze 08, 2012 19:20

Fakt, mój błąd nie ma tam. Ciśnienie w nowym silniku wynosi 14bar.
liukas19 - Pią Cze 08, 2012 19:53

to tak jak u mnie jest to dobrze czy źle ?
rovek - Pią Cze 08, 2012 20:11

Jeśli masz 13 w każdym z cylindrów w samochodzie, który ma ponad 10 lat to jest bardzo dobrze.
liukas19 - Sob Cze 09, 2012 18:58

Okej dzieki za informacje wszystko juz wiem