Zobacz temat - [R75] muli, osiąga max 150 km/h, pali dużo paliwa / Błędy.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] muli, osiąga max 150 km/h, pali dużo paliwa / Błędy.

amigojwr - Wto Cze 12, 2012 01:22
Temat postu: [R75] muli, osiąga max 150 km/h, pali dużo paliwa / Błędy.
Witam, z góry zaznaczam, że przejrzałem wątki na tym forum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem więc wolę się upewnić jeszcze raz, przez co może pomogę innym osobom mającym podobne problemy ze swoim autem.

Od miesiąca jestem posiadaczem Rovera 75, 2.0 V6, 150 KM, automat.
Problem polega na tym, że to auto strasznie się muli do ok 2500 obrotów i gdy osiągnę na prędkościomierzu prędkość 150 km/h, mimo wciśniętego pedała gazu - nie potrafi ono rozwinąć większej prędkości. Do tego bardzo dużo pali benzyny...

Byłem na komputerze i wskazał dwa błędy, może ktoś poradzić co jest walnięte na ich podstawie?

Mianowicie:
- p1472 Variable intake Butterfly Valve, always open,
- p0335 Crankshaft Sensor no signal.

Pierwszy wydaje mi się, że jest związany z VIS, silniczki? (jeden czy oba?)
Drugi chyba z czujnikiem na wale korbowym.

Proszę o opinie i pomoc, ew. koszty naprawy, będę bardzo wdzięczny.
Czy przez te błędy może mi w nadmiarze spalać paliwa?

Jutro (we wtorek) zakładam gaz (sekwencję, IV, Stag 300), następnie w okolicach piątku jadę na diagnostykę silnika by wyeliminować usterkę.


pozdrawiam

0L0 - Wto Cze 12, 2012 08:35

Lepiej najpierw wyeliminuj usterkę, a później zakładaj gaz :roll:
sknerko - Wto Cze 12, 2012 09:11

Nie uregulujesz dobrze gazu jak usterek nie usuniesz. Pierwszy błąd to jest VIS ten z boku kolektora jest zawsze otwarty i stąd mulenie na niskich obrotach i duże zużycie paliwa. Drugi to błąd czujnika położenia wału, może być tak jak u mnie, że czasem z nim coś nie tak i nie chce odpalić i błąd zostaje u mnie jak skasowałem to na razie nie wystąpił ponownie a pojawił się jak miałem kłopoty z odpalaniem z powodu kiepskiego akumulatora.

[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 09:11 ]
Z tym Visem to bym zdjął siłownik zamknął klapkę i założył s powrotem odłączając siłownik od kabli do czasu wymiany albo naprawy siłownika. będzie jechał na niskich obrotach i mniej palił ale na wyższych (od 2700) straci na mocy. miałem tak uszkodzony i zauważyłem usterkę bo mi palił coś koło 12-13l/100 i przy wyprzedzaniu kiepsko się zbierał.

amigojwr - Wto Cze 12, 2012 13:11

no właśnie u mnie problem z odpalaniem nie występuje. po wykasowaniu bledu nie wyskakuje on ponownie, silnik w miare rowno pracuje, nie skaczą obroty. więc na ten czujnik polozenia walu przymykam troche oko. gorzej z tym VIS. jaki jest koszt mniej wiecej koszt naprawy tej usterki? chodzi o wymianę silniczkow vis? dwoch czy tylko jednego? czytalem tez o jakis kostkach, ze lubia sie odlutowac.

pozdrawiam!

sknerko - Wto Cze 12, 2012 13:20

dzieju regeneruje skontaktuj się z nim, wg błędów masz walnięty tylko jeden VIS ale sprawdzić trzeba oba bo bankowo drugi lepiej nie wygląda.
amigojwr - Wto Cze 12, 2012 13:26

w tej chwili auto mam w "gazowni". zakładają mi instalacje gazową (stag300). od tygodnia czekałem na termin u dobrego fachury. jutro mam odbiór auta. będzie potrzeba regulacji LPG po naprawieniu visów? różne głosy słysze nt. temat.. jeżeli tak to podjade jeszcze raz na regulacje jak juz uporam sie z tą usterką.

mi przy dobrych wiatrach na tą chwile palił 14-15L/100 (miasto + trasa).. :cry:
w desperacji zakładam gaz, bo nie wyrabiam na benzyne. auto kupiłem 3 tyg temu.

PS. dzięki sknerko za pomoc, przy najbliższym zlocie stawiam krate browara :>

mimo66 - Wto Cze 12, 2012 13:34

Nie zapomnij też wymienić filtru powietrza, stary brudny też przyczynia się do dużego spalania.
Mi w mieście 11,1 do 11,4 w trasie na spokojnie 120km/h 7,4 - 7,6 to chyba dobry wynik jak na 2,5 pojemności.

amigojwr - Wto Cze 12, 2012 13:41

szczerze? marze o takim wyniku spalania :wink:

filter wymienie razem z innymi filtrami i olejem za miesiąc, na chwile obecną wyciągnąłem go, żeby sprawdzic czy jest zasyfiony ale nie jest najgorzej.

nie przypuszczałem, ze ten vis moze byc przyczyną tak dużego spalania.. :shock:
w miesci to mi z 17-18 zje..

PS. ponowię pytanie, czy po wymianie silniczka/ów VIS będzie trzeba robic regulacje LPG?

sknerko - Wto Cze 12, 2012 14:30

amigojwr napisał/a:
PS. ponowię pytanie, czy po wymianie silniczka/ów VIS będzie trzeba robic regulacje LPG?
Mój gazmen by ci powiedział bezwarunkowo tak

[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 14:30 ]
amigojwr napisał/a:
nie przypuszczałem, ze ten vis moze byc przyczyną tak dużego spalania..
w miesci to mi z 17-18 zje..

Może :mrgreen:

dafit - Sro Cze 13, 2012 00:38

nie wiem jak było u was ale mi kazał za 1tys. km przyjechać na doregulowanie gazu (za free oczywiście ),ja w ten czas przez te 1tys. właśnie naprawiłem(tzn. dzieju mi naprawił) vis bo przy zakładaniu gazu miałem uszkodzony, po tys. km pojechałem na doregulowanie i różnica niebo a ziemia zarówno w spalaniu jak i w dynamice auta . Więc jeśli ci nie każa przyjechać na doregulowanie to po naprawie vis zdecydowanie podjedź na regulację bo z mojego doświadczenia warto.
sknerko - Sro Cze 13, 2012 09:03

Ja tez jechałem na sprawdzenie po 1000km za free tylko, że ja się zakumplowałem z moim gazmenem i byłem u niego wcześniej z innymi pierdołami (np. drobna nieszczelność i gaz czuć było) bo on mechanik tez jest :mrgreen:
amigojwr - Czw Cze 14, 2012 17:57

wracając do tematu: odebrałem dziś swoje autko z "gazowni" i co zauważyłem?
auto mi dynamiczniej śmiga na gazie, aniżeli na benzynie.. :roll: :roll: :roll:

jutro jade na diagnostyke silnika sprawdzić czy potwierdzą się te dwa błędy z postów powyżej, jeżeli tak to wyeluminuję usterkę - myślicie, że przyczyną takiego stanu rzeczy może być właśnie VIS?

pozdrawiam :wink:

sknerko - Pią Cze 15, 2012 08:33

amigojwr napisał/a:
auto mi dynamiczniej śmiga na gazie, aniżeli na benzynie..
placebo niestety, "tak se ne da pane" jak mawia mój gazmen. Miałem tak samo myslałem że na gazie lepiej a jak zmierzyłem na tym samym odcinku auto na benzynie rozpędza się do 120km/h a na gazie max 100km/h a często mniej jak wiatr w "twarz" wieje.
amigojwr napisał/a:
myślicie, że przyczyną takiego stanu rzeczy może być właśnie VIS?

Nie VIS powoduje, że auto słabo zbiera się od dołu i duże zużycie paliwa.