Zobacz temat - Dolot na stożku w 220 turbo - problem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Dolot na stożku w 220 turbo - problem

Vito_ - Wto Cze 12, 2012 12:45
Temat postu: Dolot na stożku w 220 turbo - problem
Zdecydowałem się na zastąpieniu seryjnego dolotu w moim roverku, dolotem na stożku.

Zakupiłem odpowiedni stożek - Fujita 3" wejście, odpowiednie przejściówki, filtr na odme i kawałek kwasówki 77mm. Wszystko ładnie spasowałem i zakręciłem. Efekty auto zaczęło sapać jak z blow offa, słychać świst jak się turbo wkręca na obroty.

Co do mocy - totalny brak mocy :( Auto nie jedzie czuć wyraźnego muła im większe doładowanie tym gorzej, ale nawet na małych doładowaniach rzędu 0.5bara czuć, że się muli :(

Po zmianie z powrotem na seryjny dolot wszystko jest dobrze, auto jeździ normalnie...

Czy ktoś miał podobny przypadek w tym silniku?

ps. wiadomo, że najlepiej wpiąć się z sondą AFR i sprawdzić co się dzieje, imho jest za dużo powietrza i mems nie radzi sobie z dawkowaniem paliwa i jest ubogo.

Markzo - Sro Cze 13, 2012 05:46

http://forum.roverki.eu/v...p=673227#673227
tutaj po załozeniu stozka i blowa wsio jest oki...

Wojtek88 - Sob Cze 23, 2012 12:33

Vito, czyli uważasz, że trzeba wystroić/przestroić auto po zamontowaniu stożka? :cry: Czemu w wolnossaku tak się nie dzieje? Ile razy wymieniałem zwykły filtr na fitr stożkowy, wszystko było dobrze, wręcz samochód lepiej sobie radził w wyższych partiach obrotów.. Kurde, lipa chciałem właśnie lada dzień kupować stożek :cry:
Vito_ - Sob Cze 23, 2012 15:16

W wolnossaku, zazwyczaj masz fabrycznie dość bezpieczną delikatnie przelaną mape, zamontowanie stożka powoduje, zwiększoną ilość powietrza które pomaga efektywniej spalić nadwyżkę paliwa.

Wracając do naszego roverka turbo - seryjny dolot jest strasznie restrykcyjny - duża liczba zakrętów przed puszką z filtrem, mała powierzchnia panelu filtrującego, mała średnica dolotu do puszki z filtrem, to wszystko sprawia, że po założeniu stożka otrzymujemy taką bonusową ilość tlenu, że seryjny komputer sobie nie radzi z dolewaniem paliwa i robi się ubogo, jak jest za mało paliwa wzg powietrza moc spada.

Dlaczego u kolegi w 820ti jest dobrze? Być może dlatego, że pozostał przy seryjnej średnicy dolotu i z tego co widzę pozostawił to nieszczęsne kolanko idące od turbo do dolotu w kształcie S.

Tyle gdybania... Wojtku88 zacznij od wpięcia MBC ustawienia 0,8-0,85bara i będziesz na początek zadowolony, czuć wyraźny przypływ Nm i seryjny komputer sobie z tym zwiększony ciśnieniem radzi :)

Markzo - Nie Cze 24, 2012 09:16

ok, ale ja nie mam do dyspozycji ori dolotu, bo go nie ma po prostu do ZS.... to co zrobić? dać srednice rur np 2cale a nie 3?
Vito_ - Nie Cze 24, 2012 12:16

Jak odpalisz, zobaczysz jak chodzi, czy jest moc, jak nie to będzie trzeba ograniczać przepływ w dolocie, np przez mniejszy stożek, czy średnice rur
Wojtek88 - Pią Lip 06, 2012 00:58

Vito_ napisał/a:
Tyle gdybania... Wojtku88 zacznij od wpięcia MBC ustawienia 0,8-0,85bara i będziesz na początek zadowolony, czuć wyraźny przypływ Nm i seryjny komputer sobie z tym zwiększony ciśnieniem radzi :)


Vito, na razie czekam na węże samco, potem ew. modyfikacje, typu mbc, blow-off, na pewno do ostrzejszej jazdy powinienem zmienić też opony, mimo dużego bieżnika moje continentale na jedynce 100% nie ogarniają, na dwójce kleją ;)

Apropo ECU, ktoś wie ile kosztuje ecu-master i jaki model kupić żeby pasował? ^^

Kozik - Sob Lip 07, 2012 07:56

Wojtek88 napisał/a:
Apropo ECU, ktoś wie ile kosztuje ecu-master i jaki model kupić żeby pasował? ^^


ecu master kosztuje od 200 zł za używkę DET2 do 700zł za nówkę DET3 z tego co się orientowałem to DET2 jest stabilniejsza od DET3