Zobacz temat - [Rover 200] Zgasł, nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 200] Zgasł, nie odpala

Tomex - Wto Cze 12, 2012 23:00
Temat postu: [Rover 200] Zgasł, nie odpala
Witam.

Proszę o porady w rozwiązaniu problemu z moim Roverkiem, model 200 1.4Si z gazem sekwencyjnym. Dokładniej silnik odmówił współpracy :cry:

Historia zdarzenia:

Odpaliłem silnik, wrzuciłem wsteczny bieg, cofnąłem może z 30cm i auto zgasło. Nie zastanawiając się ani sekundy przekręciłem kluczyk i próbowałem go odpalić bez skutku ponieważ silnik kręcił, ale nie zapalał, aż w końcu po ponownym przekręceniu kluczykiem coś jakby się zablokowało w silniku, rozrusznik stał w miejscu, słychać było tylko tykanie, następnie wrzuciłem 4 bieg i go delikatnie pchnąłem aby sprawdzić czy faktycznie silnik się zablokował, lecz po mocniejszym pchnięciu autka coś się odblokowało.

Nie odpalałem go już rozrusznikiem bo bałem się, że coś jeszcze bardziej uszkodzę.

Czy ktoś z forumowiczów miał taką sytuację??
Możliwe, że przestawił się rozrząd?
Jaka może być tego przyczyna??

Dodam, że miałem nim nie dużą kolizję z uszkodzeniami z przodu auta. Czy ta awaria może mieć coś z tym wspólnego?? Wcześniej z samochodem nie miałem żadnych problemów.

Proszę o porady

Pozdrawiam Tomek

zdzichu - Wto Cze 12, 2012 23:13

Rozrząd do sprawdzenia, a czy był sprawdzany po stłuczce? Czy po stłuczce długo jezdziłeś, a jeżeli tak to czy silnik zachowywał się normalnie (obroty, moc itp)
Przy uderzeniu rozrząd może przeskoczyć jeżeli nie zdążyłeś wcisnąć sprzęgła.

Tomex - Pią Cze 15, 2012 18:16

Już wszystko jasne :cry:
Ściągnąłem głowicę i okazało się, że mam ogromną dziurę na pierwszym tłoku i pęknięte 2 zawory wydechowe.

Jaka była przyczyna, tego do końca nie wiem, podejrzewam, że to wina paska. Pasek GOODYEAR wydawał się być dobrym zakupem, lecz gdy ściągnąłem go po uszkodzeniu silnika i porównałem z nowym paskiem Gates'a, to okazało się, że wygląda jak dętka od koła, dosłownie cienka guma i mało w porównaniu do firmowego paska zbrojeń w pasku.
Także nie polecam tego typu wyrobu do naszych Roverków, taka mała przestroga.

W każdym razie zabieram się za wymianę silnika.

Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie silnika z demontażu??
Pozdrawiam

leszczu - Nie Cze 17, 2012 10:24

Tomex napisał/a:
Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie silnika z demontażu??

Czy niema HGF. :grin: To chyba najważniejsze przy tym silniku. :wink:

Tomex - Sob Cze 30, 2012 14:54

To to akurat podstawa :lol:

[ Dodano: Sob Cze 30, 2012 15:54 ]
Witam.

Kupiłem silnik po okazyjnej cenie z racji tego, że stukają popychacze. Wymieniłem, wszystko hula tyle, że czeka mnie wymiana szklanek.
Z tego co się dowiedziałem wystarczy rozebrać wałki rozrządu, spuścić ciśnienie ze wszystkich popychaczy i delikatnie rozciągnąć sprężynki, które są tam zamontowane. Niby taka regeneracja niweluje stuki popychaczy hydraulicznych.

Słyszał może ktoś z Was o takim zabiegu??
A może ktoś coś takiego robił i by podpowiedział jak najlepiej to wykonać??

Pozdrawiam serdecznie.

[ Dodano: Sob Cze 30, 2012 15:54 ]
Witam.

Kupiłem silnik po okazyjnej cenie z racji tego, że stukają popychacze. Wymieniłem, wszystko hula tyle, że czeka mnie wymiana szklanek.
Z tego co się dowiedziałem wystarczy rozebrać wałki rozrządu, spuścić ciśnienie ze wszystkich popychaczy i delikatnie rozciągnąć sprężynki, które są tam zamontowane. Niby taka regeneracja niweluje stuki popychaczy hydraulicznych.

Słyszał może ktoś z Was o takim zabiegu??
A może ktoś coś takiego robił i by podpowiedział jak najlepiej to wykonać??

Pozdrawiam serdecznie.