|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416] nie odpala= zablokowany immo?
rovgrey - Czw Cze 14, 2012 21:35 Temat postu: [Rover 416] nie odpala= zablokowany immo? Witam serdecznie, przejrzałam sporo tematów, jednak nie udało mi się poskładać informacji na tyle, żeby jednak nie napisać. W większości opisanych przypadków piloty nie reagują, więc immo siłą rzeczy pozostaje włączone
Mam problem z Rover'em 416: stal dosc dlugo, padla bateria, teraz otwiera sie zpilota, ale nie odpala. Pompy nie slychac, rozrusznik zacina sie i nie kreci.Kontrolki swieca sie normalnie ,wymieniona cewka ,kopulka i palec rozdzielacza, takze przewody wysokiego napięcia, podejrzewam immobiliser. Jak go odblokowac? Nie mam kodu, podobno jest na pierscieniu przy stacyjce?
Adrian - Czw Cze 14, 2012 21:39
rovgrey napisał/a: | rozrusznik zacina sie i nie kreci | To w końcu zacina się, czy w ogóle nie kręci?.
bizon - Czw Cze 14, 2012 22:08
jak immo to wogole by nie krecil. latwo sprawdzic miernikiem na przekazniku rozrusznika
rovgrey - Czw Cze 14, 2012 22:17
Ze świecami zacina się, po wykreceniu kreci normalnie, reszta objawów bez zmian.
[ Dodano: Czw Cze 14, 2012 22:17 ]
Uzupełniam o brak iskry, a była jeszcze 2 dni temu.
rovek - Czw Cze 14, 2012 22:58
Zacznij od naładowania akumulatora, a potem odepnij nachwile kleme masową w celu zresetowania immo.
haxigi - Czw Cze 14, 2012 23:03
a przekaźnik rozrusznika sprawdzałeś ? Pod klapą zaraz obok komputera 3 kosteczki, ta od rozrusznika jest po środku. Jak ją wyjmiesz powinien kręcić, ale nie odpalać.
bizon - Pią Cze 15, 2012 08:15
haxigi napisał/a: | ta od rozrusznika jest po środku. Jak ją wyjmiesz powinien kręcić, ale nie odpalać. |
jak wypniesz ten od rozrusznika to wogole nie bedzie dostawal napiecie i nie bedzie krecil. to o czym piszesz bedize przy wypieciu przekaznika od pompy (i to w naszym silnikju, kolega ma benzyne)
monia - Pią Cze 15, 2012 08:40
Tak trochę poza tematem :
rovgrey napisał/a: | Witam serdecznie, przejrzałam sporo tematów |
haxigi napisał/a: | a przekaźnik rozrusznika sprawdzałeś ? |
bizon napisał/a: | (i to w naszym silnikju, kolega ma benzyne) |
Panowie, przy odpowiedziach proszę również uwzględniać płeć osoby piszącej i nas nie dyskryminować
haxigi - Pią Cze 15, 2012 16:59
monia53000 napisał/a: | Tak trochę poza tematem :
rovgrey napisał/a: | Witam serdecznie, przejrzałam sporo tematów |
haxigi napisał/a: | a przekaźnik rozrusznika sprawdzałeś ? |
bizon napisał/a: | (i to w naszym silnikju, kolega ma benzyne) |
Panowie, przy odpowiedziach proszę również uwzględniać płeć osoby piszącej i nas nie dyskryminować |
Płeć została później dodana z tego co zauważyłem koleżanko
@bizon
jaaa racja, pokiełbasiło mi się. Przecież to nawet logiczne heheh
monia - Pią Cze 15, 2012 17:14
haxigi, może i tak, nie jestem w stanie udowodnic że było inaczej, jednakże rovgrey napisała "przejrzałAm" a to już sugeruje płec autora tekstu
rovgrey - Sob Cze 16, 2012 17:31
Tak, tak, miałam sprostować kwestie określania mnie mężczyzna, ale nie było czasu
Praca, praca, praca...
w każdym razie, dziś będziemy próbować go odpalić na nowym aku, fakt faktem, ze do tej pory mieliśmy dodatkowa baterie na kablach. Sprawa jest o tyle utrudniona, ze auto stoi 15km od nas i nie możemy na bieżąco wykluczać podejrzeń, także trochę rozciąga się to w czasie.
Później dam znac co się zmieniło i czy w ogole.
Przynajmniej ucze się 'mechaniki', szkoda ze na własnym samochodzie
[ Dodano: Sob Cze 16, 2012 17:31 ]
Więc na chwilę obecna: pompa ruszyła, rozrusznik kreci, niestety auto dalej nie odpala, nie możemy ustalić przyczyny braku iskry.
zdzichu - Nie Cze 17, 2012 00:32
rovgrey, może spróbuj założyć swoje stare elementy zapłonu. A świece po próbach są mokre czy suche? Cewkę na próbę możesz podłączyć gdzieś z boku. Aby tylko przewody podłączyć i dobrze przykręcić masę.
rovgrey - Nie Cze 17, 2012 10:24
zdzichu, jak wykręcaliśmy świece, to były mokre, czuć paliwo.
cewkę wczoraj założyliśmy starą, hm może nie starą a pierwotną, zanim ktoś zaczął grzebać w tym aucie.
Staraliśmy się przywrócić wszystko, co zostało wymienione, żeby doprowadzić auto do takiego stanu, w jakim przyjechało do komisu na kołach.
Może powinnyśmy postarać się o cewkę z innego auta?
Jeszcze doszedł dużo za wysoki stan oleju w silniku, jest czysty, ale jest go zdecydowanie za dużo, więc trzeba spuścić.
Czy zablokowany immo, to jedyna przyczyna braku iskry? Dręczy mnie to pytanie od kilku dni, straciliśmy punkt zaczepienia, chociaż nie wiem czy skakałabym z radości, kiedy by się okazało, że mam rozwalony rozrząd.
sTERYD - Nie Cze 17, 2012 10:46
wspomniałaś, że nie słychać pompy. może ona chodzi, tylko ledwo ledwo i nie ma ciśnienia na wtryskiwaczach, a cały zapłon wymieniliście na darmo...
rovgrey - Nie Cze 17, 2012 11:04
Już pompa chodzi, chodzi, a jak pięknie, daje ciśnienie, bo świece są mokre.
sTERYD, ktoś grzebał w nim przed nami, na oślep, bez zastanowienia Cofamy wszystkie wymiany jakie do tej pory ktokolwiek zrobił, zakładamy te części, na których PRZYJECHAŁ do komisu. Nie został przywieziony na lawecie ani przyciągnięty za drugim autem.
Odpalał, jeździł bez problemu, stał przez zimę (w NL nie mamy takich mrozów, ale zdarzyła się temp. -18), bateria padła.
Zastanawiam się co takiego zima mogła załatwić.
Na wiosnę już nie odpalił, pojawiło się tykanie immo. Nam udało się zakręcić, ale jeszcze nie odpalić.
W tym tygodniu mają go podłączyć do T4, zobaczymy, co tam ciekawego wyczytają.
zdzichu - Pon Cze 18, 2012 01:44
Jeżeli rozrusznik kręci to immo jest OK. Gdyby się nie odblokował to by nie kręcil i przy próbie uruchomienia by piszczał. A może czujnik położenia wału? Sprawdż czy pompa zaczyna pracować jak rozrusznik zacznie kręcić. Można to sprawdzić zwykłą żarówką. Podłączyc można przy wyłączniku bezwładnościwym (obojętnie który przewód) Albo na słuch. W każdym bądż razie jak wał korbowy zacznie się kręcić to pompa muśi zacząć pracować. Jeżeli nie to do sprawdzenia czujnik położenia wału.
rovgrey - Nie Cze 24, 2012 22:43
Auto już naprawione, okazało się, że masa wiązki przy rozruszniku została przykręcona zbyt długą śrubą i przez to nie łączyło.
Problem okazał się błahy, wystarczyło wykręcić filtr powietrza i założyć odpowiednią śrubę (górna śruba mocująca rozrusznik).
Przy okazji wymieniliśmy cewkę i kabel cewka-kopułka (po czym iskra wróciła na świece).
Czas naprawy= 2h, ze względu na wcześniejsze próby napraw nie byliśmy w stanie ustalić, który komputer jest z mojego samochodu, na szczęście mieliśmy tylko dwa. Po podmianie auto odpaliło od kopa, teraz zostały sprawy kosmetyczne- wszędzie jest paliwo, więc trzeba powymieniać płyny.
Ostatecznie z tej radości poprzedni właściciel przyznał się, że auto stało na hali 2 lata, zanim znalazł się ktoś na tyle kompetentny, żeby je odpalić.
W nagrodę za determinację dostałam radio
Dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc!
adijos - Pon Cze 13, 2016 20:20
Mam problem z moim Roverem podczas wymiany akumulatora immo się uzbroiło i zablokowało mi zapłon .Normalnie odblokowywałem go kodem do immo ale teraz go nie przyjmuje pilot mam ale z niewiadomego powodu nie działa . Może ktoś ma pomysł jak odblokować moje immo ?
Adrian - Wto Cze 14, 2016 16:02
Czy po próbie "wpisania" kodu auto daje znać Ci dźwiękowo, że podajesz nieprawidłowy kod?
|
|