Zobacz temat - [R75] Przepływonierz, a sterowanie turbiny.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Przepływonierz, a sterowanie turbiny.

kris-tofer - Pią Cze 15, 2012 12:44
Temat postu: [R75] Przepływonierz, a sterowanie turbiny.
Ave!

Czy przepływomierz, oraz czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym w pośredni sposób steruje pracą turbiny, a dokładniej zaworem westegate?
Gdy przyśpieszam to słyszę dość głośne bzyczenie przy turbinie, przypuszczam, że jest to uchodzące powietrze przez otwierający się zawór wetegate. Ten zawór otwiera się tylko, gdy ciśnienie doładowania jest za duże - za co odpowiada czujnik ciśnienia doładowania.
Natomiast dlaczego turbina tłoczy powietrze z takim ciśnieniem? przypuszczam, że gdy przepływomierz błędnie wskazuje ilość powietrza, np. zero przy określonych obrotach silnika za dużych dla danych z przepływomierza to westegate się zamyka i turbina mocno doładowuje, żeby nadgonić ilość powietrza wpadającego do silnika, a czujnik ciśnienia zawór westegate otwiera i tak do usrania przy każdym mocniejszym wciśnięciu gazu.

Czy w innych przypadkach, np gdy mamy turbinę ze zmienną geometrią łopatek silnik przez błędne wskazania przepływomierza może wpaść w tryb awaryjny i ''wyłączyć'' turbinę?

pazdzi0h - Pią Cze 15, 2012 12:56

opisz jakiego rodzaju jest to dzwiek, czy np taki jak w Subaru STI ? tzn takie syczenie, psyczenie przy dynamicznym dodawaniu gazu?
kris-tofer - Pią Cze 15, 2012 13:02

jak dodaję gazu to jest takie bbbbzzzzzzz :) monotonne do póki nie puiszczę gazu, nie jak w subaru, że jest dynamiczny strzał powietrza
Pieta - Pią Cze 15, 2012 14:31

Turbina nie jest sterowana żadnym czujnikiem
Mieszek od west-gate jest podłączony przewodem po stronie wysokiego cisnienia. Ciśnienie powoduje ruch mieszka i zaworu upustowego. W środku mieszka jest sprężyna, która jest dobrana odpowiednio do cisnienia progowego, które ma powodować otwieranie się zaworu.

kris-tofer - Pią Cze 15, 2012 22:55

W takim razie za co konkretnie odpowiada przepływomierz i czujnik wysokiego ciśnienia na kolektorze dolotowym?

[ Dodano: Pią Cze 15, 2012 22:55 ]
no i co z ewentualnym czip tuningiem który także o ile się orientuję zmienia parametry sterowania turbiny? więc musi coś więcej za jej sterowanie odpowiadać niż tylko sprężynka?

VMatas - Sob Cze 16, 2012 13:48

http://forum.roverki.eu/v...p=721026#721026

Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (manifold absolute pressure sensor (MAP sensor )) dodatkowo informuje ECM o masie powietrza i pomaga dobrać odpowiednie ilości paliwa.

Chiptuning nie może bez mechanicznej regulacji zmienić parametrów turbiny. Jeżeli masz gwizd to lepiej poszukaj nieszczelności w wężach…

kris-tofer - Nie Cze 17, 2012 22:58

Póki co wiem tyle, że owe bzyczenie z okolic turbiny to wydobywające się w dość dużych ilościach spaliny gdzieś w okolicy turbo właśnie. Przypuszczam, że to jakaś uszczelka np. na kolektorze. Dokładniej będę wiedział co to jak pojadę gdzieś na kanał/podnośnik.
Magic79 - Pon Cze 18, 2012 23:46

Cześć,
u mnie jest taki sam bzyczący dzwięk już około 1900 obrotów. Wszyscy mechanicy mówili, których pytałem, że to nie szkodzi, ale mi to także nie pasuje, bo od nowości na pewno tak nie było. Nie ukrywam, że jest to także trochę irytujące. Jak dojdziesz do jakiś wniosków to pisz. U mnie węże były sprawdzane i ponoć są szczelne, choć to gumowe kolanko na filtrem powietrza jest takie jakieś po ściśnięciu nadres elestyczne.