Zobacz temat - [MG ZR IDT]Dodatkowa chłodnica Oleju, termostat kilka pytań
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [MG ZR IDT]Dodatkowa chłodnica Oleju, termostat kilka pytań

Firq - Nie Cze 17, 2012 20:05
Temat postu: [MG ZR IDT]Dodatkowa chłodnica Oleju, termostat kilka pytań
Witam
W związku z dalszymi planami odnośnie mojego MG postanowiłem założyć dodatkową chłodnice oleju powietrzną i mam pytanie odnośnie tej chłodnicy...
Węzę muszę mieć zakute olejowo odporne tak?
skąd zabrać zasilanie i dokąd podłączyć powrót tej chłodnicy ??
i czy długość węży do chłodnicy ma znaczenie ??

Czy istnieje do mojego silnika IDT termostat 77 stopni albo do max 80 ?? Ponoć można coś dopasować z Saab-a czy z nissana prawda to ?

Remigiusz - Nie Cze 17, 2012 20:35

Firq napisał/a:
Czy istnieje do mojego silnika IDT termostat 77 stopni albo do max 80 ?? Ponoć można coś dopasować z Saab-a czy z nissana prawda to ?

Termostat wody czy do oleju chcesz montować :?: Najniższa temp. to chyba jest na 82°ale to jest taki termostat jak w SDI.

Firq napisał/a:
i czy długość węży do chłodnicy ma znaczenie ??

Nie ma im dłużej tym lepiej będzie chłodziło ale ja bym ich nie robił całych gumowych tylko jak te nasze olejowe trochę gumy i resztę rurki metalowej będzie lepiej chłodziło :wink:

Ja sie zastanawiam czy by nie zrobił takiej chłodnicy oleju jak jest do wspomagania w 45 V6 czy 75 po prostu długi waz metalowy pozwijany na S w długości zderzaka :lol:

Firq napisał/a:
skąd zabrać zasilanie i dokąd podłączyć powrót tej chłodnicy ??

Od pompy oleju tam masz zasilanie i powrót i wstawić tam tylko trójniki :wink:

Firq napisał/a:
Węzę muszę mieć zakute olejowo odporne tak?

Tak :wink:

Aha tylko zamontuj jakiś termostat na ta chłodnice oleju bo bez tego nie ma to sensu, bo w zimie oleju nie zagrzejesz :roll: Ja bym najpierw zaczął od pomiaru temp. oleju i potem myślał nad montażem chłodnicy oleju, bo wszystko do zrobić to znów wydatek z rzędu ponad 500zl :/

kadzaf - Nie Cze 17, 2012 20:40

A ja bym najpierw proponował zamontowac wskaznik aby pokazywał akutalna temperature :wink:
Firq - Nie Cze 17, 2012 20:56

Remigiusz, termostat wody chce zamontowaś a ten z sdi jest w obudowie a u nas w ide jest inny i taki musze szukać
Termostatu na chłodnice oleju ponoć nie trzeba i zimą nie ma problemu z temp oleju w silnikach wyżyłowanych klasy Diesel
kadzaf, chce załozyć ale elektroniczny bo nie chce zakładać manualnego bo nie mam miejsca i średnio mi się podoba, szukałem na allegro ale nic takiego nie ma ;/

Remigiusz - Nie Cze 17, 2012 21:04

Firq, Kup sobie sam czujnik do temp oleju i możesz na szybko mierzyć miernikiem do prądu i zrobić sobie tabelkę :razz: Sie po mało zrobi dla nas miernik i nawet mam pomysl jak to zrobic na szybko samemu sobie. Czytam trochę o tym Arduino i całkiem fajna sprawa to jest :wink: Monza by jeszcze dopisać kod na czujniki bo miejsca na wejścia analogowe i cyfrowe jest na tej płytce sporo :mrgreen:

Pierwszy raz słyszę ze termostatu oleju nie trzeba montować w Dieslu :wink: W sumie chodnica oleju wodna i tak pogrzeje olej :wink:

Pływak - Nie Cze 17, 2012 21:06

Remigiusz napisał/a:

Aha tylko zamontuj jakiś termostat na ta chłodnice oleju bo bez tego nie ma to sensu, bo w zimie oleju nie zagrzejesz :roll: Ja bym najpierw zaczął od pomiaru temp. oleju i potem myślał nad montażem chłodnicy oleju, bo wszystko do zrobić to znów wydatek z rzędu ponad 500zl :/

W kanciaku była seryjnie montowana chłodnica oleju i jakoś się dawał zagrzać ;]

Firq - Nie Cze 17, 2012 21:07

ponoć nie trzeba jeśli auto jest wyżyłowane bo silnik produkuje tyle ciepła że wystarczy go nawet na zime :) przy standardzie mocy termostat powinien być.
odnośnie tego miernika to do tego czujnika musze mieć wykres graficzny tego czujnika żeby się na czymś opierać bo czujnik bedzie podawał wartości które trzeba zamienic na temp jak sie nie myle tak ?

Remigiusz - Nie Cze 17, 2012 21:12

Pływak, Ale bez termostatu :?: Ja sie znów innych rzeczy naczytałem bo kiedyś o tej chłodnicy oleju tez myślałem i wszędzie gdzie czytałem to były montowane termostaty bo po zimie ludziska problemy miały :neutral:

Jak nie trzeba to tym lepiej i się to sprawdzi zima :razz: :mrgreen:

Ja wole porobić najpierw pomiary i potem się decydować :wink:

[ Dodano: Nie Cze 17, 2012 21:12 ]
Firq, Przy każdym czujniku masz wykres ile Ohm na jaka Temp jest i po tym widać jaka temp masz :wink:

Firq - Nie Cze 17, 2012 21:14

hehe jakoś tego nie widze że jade i na dsce mam zamontowany miernik elektryczny i przeliczam :) ale jakieś rozwiązanie to jest :) czyli jak kupie czujnik z allegro to dostane wykres do niego tak ?
Remigiusz - Nie Cze 17, 2012 21:17

Firq, Czemu to wystarczy się przejechać kilka razy lub nawet nagrać sobie kamery film jak sie zmienia i potem w domu oglądnąć sobie :wink: Tak musi być do niego wykres :wink:

Wiesz jak tobie mowilem potem sie to ladnie zrobi na LCD (ciśnienie i temp oleju, Boost, temp wody, i nawet jeszcze temp dolotu by można by było dorobić )

Pływak - Nie Cze 17, 2012 21:20

Remigiusz napisał/a:
Pływak, Ale bez termostatu :?: Ja sie znów innych rzeczy naczytałem bo kiedyś o tej chłodnicy oleju tez myślałem i wszędzie gdzie czytałem to były montowane termostaty bo po zimie ludziska problemy miały :neutral:

No moje oko to go tam nigdzie nie było, a nawet jeśli by był to nie spotkałem się z zamiennikiem takiego termostatu do kanciaka wiec pewnie i tak by po ponad 16 latach nie działał, auto grzało się bez problemu i tos zybciej niż JTD ;) Po za tym Friqa ZR sie mocno grzeje wiec te chłodnica zimą nie zaszkodzi, a latem na pewno pomoże, a jak będzie chciał montować to są podstawki pod filtr oleju z termostatem i koncówkami do podpiecia węzy od chłodnicy tylko, ze to tanie nie jest i termostat pewnie jest tam niewymienny.

Firq - Nie Cze 17, 2012 21:28

Dokładnie Pływak, :) mój silnik produkuje duuuuuzo ciepła i chłodnica mu nie zaszkodzi a jak zimą by były jakieś klocki to wtedy można założyć termostat albo na zime dodatkową chłodnice odłączyć :)
w Przyszłym miesiacu założe też fmic bo takie gorace powietrze z VNT tez nie służy jak powinno a im wyzsze ciśnienie tym to powietrze bardziej ciepłe a powiedział bym że gorace

Remigiusz - Nie Cze 17, 2012 21:37

Jedyna lipa tylko z tymi podstawkami ze u nas jest Gwint jakiś inny niż ma Honda i kurcze dostać te podstawki w rozsądnej cenie to nie możliwe :neutral:

Jak mowie jak się to sprawdzi to i nie jest potrzebne to się tym bardziej ciesze :razz: Oblukam jak to w kanciaku jest :wink:

Z reszta przy 190KM to i tak to się będzie grzało ze hej :mrgreen:

Firq - Nie Cze 17, 2012 21:39

to sie założy jeszcze jedną chłodnice :P
Remigiusz - Nie Cze 17, 2012 21:44

Faktycznie termostatu tam nie widać nigdzie :)

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID002270
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID002271

Tak ze nie ma co kombinować :roll:

Markzo - Pon Cze 18, 2012 01:50

moze chlodnica oleju z wężami i podstawką z 2.0t? ale z 220coupe bo 800 chyba nie miały tego gadzetu :) ja mam to u siebie i u Ciufy w ZR tez jest taka zamiast ori wymiennika ciepła...
7Tomi - Pon Cze 18, 2012 14:08

W wymienniku ciepła olej chłodzony jest naprawde symbolicznie ;) wiec zamiast tego można wyjścia zastosować do większej chłodnicy.

Odkręć dwa węże w pompie oleju do tego dobierz końcówki na taki gwint do zagniatania, dobierz chłodnice oleju pod zderzak i pozostaje wybrac miejsce dla węży i zagnieść odpowiednia długość.

Po cieciu miski u Ciufy robiłem coś takiego - jak sie ma chłodnice oleju to niecały dzień roboty. ważne żeby dobrze węże poznaczyć i pozagniatać.

Remigiusz - Pon Cze 18, 2012 14:21

Tomi_114, Jak dobrze pamiętam to ta chłodnica w L-serii bardziej miała służyć zimą żeby szybciej podgrzewał się olej od wody :wink:
Firq - Pon Cze 18, 2012 19:17

czyli opcja bez termostatu będzie na chwile obecną a chłodnica bedzie z golfa gti ponoć robi robote :) a tak zgodze się z Tomi_114, ze w wymienniku ciepła to tylko symbolika jeśli chodzi o chłodzenie oleju i faktycznie może te węży wykorzystam na dodatkową chłodnice
michu1123 - Nie Cze 24, 2012 22:13

Firq,
a co byś powiedział na taki zestaw w cenie 457 zł ?? ?
Link do aukcji: http://allegro.pl/chlodni...2431934857.html
Masz podstawkę pod filtr oleju z wyjściem na chłodnicę oleju + możliwość wkręcenia czujników.


Uploaded with ImageShack.us

Remigiusz - Nie Cze 24, 2012 23:35

michu1123, Tylko jaki gwint ma ten adapter bo na pewno nie będzie pasować ROverku :wink:
greg-si - Pon Cze 25, 2012 16:14

Remigiusz napisał/a:
michu1123, Tylko jaki gwint ma ten adapter bo na pewno nie będzie pasować ROverku :wink:

Dokładnie. Tutaj jest problem bo trzeba by dorabiać gwint. Ja sobie zostawiłem stary filtr oleju tak w razie czego gdybym miał komuś dać gwint do dorobienia ;)

Remigiusz - Pon Cze 25, 2012 20:37

greg-si, Dokładnie :wink:

Dla potomnych którzy nie maja drugiego filtra to mamy gwint w Roverku UNF 13/16"-16 czyli można by kupić taki zestaw i dać sobie to prze gwintować na 13/16". :mrgreen:

[ Dodano: Pon Cze 25, 2012 20:37 ]
Teoretycznie wystarczy kupić byle jaki adapter i dać sobie dorobić tylko śrubę taka jak jest w adapterach na nasz gwint bo jest to najtańsza chyba opcja :wink:

kadzaf - Pon Cze 25, 2012 22:50

A moze zaadaptowac wieksza chlodnice wody ? :smile:
Firq - Wto Cze 26, 2012 22:19

większą ?? fajnie ale gdzie mi powiedz :) w ZR jest tyle miejsca że od strony silnika klucz ciężko włożyć a od strony zderzaka tym bardziej z klimą;]
Marrkus - Wto Lip 03, 2012 23:04

Jeśli się nie mylę to pompka od oleju w idt i w ti jest zbliżona konstrukcyjnie. Na pewno uszczelka pompy jest identyczna i w dieslu i w benzynie. W tomcatach 2.0 turbo była chłodnica oleju bo niestety nie dało się tam zamontować aluminiowej miski olejowej która robi też i za chłodnicę oleju. Najciekawsze jest to że gdzieś widziałem na forum u angoli jak ktoś wywiercił dwie dziurki w pompie i po nagwintowaniu i miał gotowe podłączenie do chłodnicy oleju - być może w pompach oleju do idt też da się zrobić taki myk

zwykła pompa do 2.0 t-seria


pompa z podłączeniem dla chłodnicy


pompa do L-serii