Zobacz temat - Toutorial IC z 75 do MG ZR 2.0ITD oraz wentylatr z MGZR160
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Toutorial IC z 75 do MG ZR 2.0ITD oraz wentylatr z MGZR160

tuners - Pon Cze 18, 2012 20:46
Temat postu: Toutorial IC z 75 do MG ZR 2.0ITD oraz wentylatr z MGZR160
Witam kilka osób prosiło więc wstawiam mały toutorial z wsadzania IC z 75 do Podkręconego MG ZR 2.0itd

Rozpoznanie
Pojazd : MG ZR
Silnik : Diesel
Rok : 2004
Modyfikacje : wszystkich by nie zliczył ;D co do silnika
Tłumik Regazzon dedykowany , dekat , egr off, turbo 1.1-1.2 , Mapy mafless , wtryski z Sdi , stożek Apexi

Cel: Wymiana IC oraz wentylatora klimy + wentylator z VVC

Dawcy: IC z Rover 75 Cdti
Wentylator : Cifa MG ZR 160
Wentylator klimy : Anonymus ;D

Porównanie







Niestety wentylator z VVC jest większy niż sama chłodnica diesla więc trzeba było kombinować i dorabiać zaczepy ;D






Wstępne przymiarki




Wycinka blachy ;)







Dopasowanie węży do chłodnicy nabawiło sporo problemów chłodnica jest przesunięta o prawie 10 cm
Dolny wąż fabryczny pasował na górę, dokupienie węża uniwersalnego ze spiralą nic nie dało gdyż wyjście z chłodnicy oleju jest na prawie 40mm a w chłodnicy 34
Na szczęście Paweł Midowicz miał odpowiedniego węża :) niestety nie wiemy od czego był na pewno nie od rovera ale pasował idealnie :)

jak widać opaska jest wąska, szersza nie ściskała dokładnie i uciekał płyn






Mocowanie chłodnicy


Mocowania IC




Kolanko wchodzące do IC od turbo najlepiej kupić kolanko zwężkę 64-51 (90') ja niestety osobno kupiłem zwężkę i kolanko niestety wychodziło w lampie ;/
kombinacja zeszlifowania sylikonu osadzenia wraz z rurką alu wewnątrz kolanka na silikonie i taśmie do węży wraz z naciętym plastikiem i szeroką opaską nie mają prawa być nieszczelne ale sporo przy tym roboty ;/








Kolejna łapka ;d




Mocowanie klimy


Podłączony zestaw do wejścia
[url=http://naforum.zapodaj.net/d0945379790d.jpg.html]
[/url]





a teraz komplet do wyjścia








Walka z rurkami klimy









Miałem problem ze znalezieniem kluczy żeby odpalić i sprawdzić ;D ale jutro będzie próba szczelność

Druga sprawa minimalnie będę musiał podgolić zderzak

Mam nadzieję że wszystko będzie chulać ok
Wentylator z VVC jest zrobiony na stałe na wyższy bieg

Markzo - Wto Cze 19, 2012 07:40

:shock: ale rzeźba... nie lepiej było kupić jakiś nowy uniwersalny?
ArO - Wto Cze 19, 2012 09:08

nie będzie mega turbo dziury?
tuners - Wto Cze 19, 2012 10:06

W porownanie do Ic nowych z wylotami po jednej stronie ten jest sporo mniejszy niz np taki jak ma krzysiek problem tutaj stanowila klima ktorej chyba nikt z montujacych nie posiadal przez co umnie jest dosc malo miejsca
Porownujac stray z nowym powierzchnia robocz 5*73*11,5 a stary 8,5 *29,5*13
Daje odpowiednio 4197,5 i 3259,75 wiec niby tylko 1/4 roznicy ale wieksza powierzchnia plaska


Standard ic z otworami po jednej stronie posiada rdzen 6.5*55*18 co daje 6435 wiec ponad drudie type co seria

maniaq - Wto Cze 19, 2012 10:47

Jak sie mialem zabierac jeszcze w czarnym za FMIC, to jedyna sesnowana opcja dla auta z klima to IC z wejsciem i wyjsciem po lewej stronie auta, mala ingerencja w pas przedni itp itd.

Ty masz strasznie namotane O-o a IC nie liczy sie powierzchnia plaska tylko pojemnoscia, wiekszy nie znaczy lepszy ;) duzo zalezy od kata ustawienia, miejsca itp. Ale masz sporo zakretow kolanek i rur, co tez najlepsze nie jest bo moze zwiekszac opoznienie reakcji na gaz . moze nei musi... tego nie wyliczy sie tak prosto :/

napisz jak odczucia, pomiary - mierzyles temperature przed montowaniem ? na ile to sie oplacilo ?

Pływak - Wto Cze 19, 2012 11:03

Nie pojemność tylko powierzchnia oddawania ciepła. Sama pojemność IC może nie byc wielka (nawet lepiej bo im wieksza pojemność tym większy lag) byle sumaryczna powierzchnia wszystkich "żeber" była jak największa dlatego trzeba do każdego auta dobrać IC indywidualnie. W jednym gdzie mamy duży wlot w zderzaku spisze się lepiej cienki IC z dużą powierzchnią czołową w innym gdzie mamy mały wlot w zderzaku lepiej spisze się grubszy ale z mniejszą powierzchnią czołową bo bez sensu pchać wielki skoro zderzak będzie przysłaniał IC i tym samym ograniczał przepływ powietrza przez użebrowanie. Tutaj narzeźbione aż miło pierdylion kolanek i opasek.
maniaq - Wto Cze 19, 2012 12:28

Racja z ta powierzchnia, znow za szybko myslalem ;) a za wolno pisalem :D

Kolega testowal dlugo FMIC u siebie i nawet taka drobnostka jak pochylenie IC mialo wplyw na temp, bo wiecej/mniej powietrza lapal w zeberka . ale to tylko pomiary i testy pomoga ;)

tuners - Wto Cze 19, 2012 12:28

No niestety nie da rady wyrżnąć dziury w chłodnicy i w wentylatorze żeby obyło sie bez kolanek ... drugą sprawą jest ich ilość w porównaniu do fabryki czyli niemal identyczna
Co do przysłaniania IC zderzakiem to obecnie jest dokładnie w dolnym otworze (tablicę mam przeniesioną na dół zderzaka IC wchodzi na całą szerokość i wysokość otworu

Co do opasek polecam tematy związane z budową IC gdzie pojedyncze wąskie szybko dawały popalić i zamieniali na szerokie ( ja mam jeden element spięty na wąskich gdyż brakło mi szerokich ale jest spięty po 2szt na łączeniu)



Przed chwilą odpalałem niestety płyn wyleciał obok węża górnego okazało się że miejsce w które wchodzi mocowanie standardowego wentylatora jest jednocześnie zaślepką, po zaślepieniu nadal gdzieś kapie ale od strony pompy wody możliwe że gdzieś płyn skapuje bo dość sporo oblał silnik ;/

Co do temperatury po wpięciu do obd temp rosła od 95-105 na wskazówce nie było widać skoków ale raz poszła dość konkretnie do góry po pałowaniu

maniaq - Wto Cze 19, 2012 12:41

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=252397 tutaj rozne wersje i pomysly na FMIC w ZR-e po co kombinowac jak inni przerabiali temat na kilka sposobow ;)

[ Dodano: Wto Cze 19, 2012 13:41 ]
aha i trzeba by mierzyc tem powietrza, zeby miec podglad na wplyw zmian w IC, a nie plynu

Pływak - Wto Cze 19, 2012 13:13

tuners napisał/a:

Co do opasek polecam tematy związane z budową IC gdzie pojedyncze wąskie szybko dawały popalić i zamieniali na szerokie ( ja mam jeden element spięty na wąskich gdyż brakło mi szerokich ale jest spięty po 2szt na łączeniu)

Akurat mi polecać nie musisz bo mój układ w AR składa się z 2 rur giętych z nierdzewki co ograniczyło układ do tylko do 3 kolanek (2 przy wlotach IC i 1 przy turbo) i 8 opasek. Patrząc w link podany przez maniaqa widać, ze w MG również idzie to zrobić lepiej :)

tuners - Wto Cze 19, 2012 14:31

Zalezy kto jakie ma zaplecze do roboty i ile kasy chce wydac bo mozna cuda zrobic ale wszystko zalezne jest od $$$ w temacie maniaqa wszystkie prawie sa giete lub spawane mimo wszystko sa dosc wydluzone i z wielu kolanek efekt jak dla mnie ma to dzialac i byc szczelne niz wygladac w dodatku w zadnym watku nikt nie zmienial wentylatora co sie wiaze z przestawieniem chlodnicy i znacznym zmniejszeniem miejsca za chlodnica
Pływak - Wto Cze 19, 2012 14:47

Jak ja policzyłem to u mnie taniej wyszło złożyć dolot z pogiętej na wymiar nierdzewki niż rzeźbić z prostych łączników, kolanek i opasek :)
tuners - Wto Cze 19, 2012 15:14

Dobrze ze ciebie wszystko taniej lepiej doskonalej uczciwiej i ekologiczniej wychodzi ale daj innym tez zyc nie kazdy jest rownie doskonaly i perfekcyjny wiec jak cie meczy to pouczanie glupich owieczek w kazdym temacie to przejdz albo przeplyn na forum ludzi alfa ktorzy sa idealni a ich samochody unosza sie nad droga :wink:
Firq - Wto Cze 19, 2012 18:23

tuners, pozwól że i ja się wypowiem na temat bo szacun za wykonaną prace bo to nie łatwe zadanie mając klime ale chłopaki mają racje bo za każde kolanko zapłaciłeś pewnie z 40 zł x 7 czy 8 takich tj. około 300 zł i opaski które są bardzo dobre ale nie sa tanie a z chromonikieliny fi50 rury + podjechać do kogoś na TIG-a i i by nie było tyle tych łączników i takich tam i drożej by nie wyszło na pewno jak byś to dobrze rozegrał :)
Ale generalnie robota na PLUS i daj znać jak ruszysz maszyną w droge jaka różnica... U mnie w 220 sdi różnica była spora zwłaszcza z ciepłe dni w ZR w przyszłym miesiącu najprawdopodobniej wskoczy FMIC
ArO, nie będzie :)

Pływak - Wto Cze 19, 2012 18:25

tuners napisał/a:
Dobrze ze ciebie wszystko taniej lepiej doskonalej uczciwiej i ekologiczniej wychodzi ale daj innym tez zyc nie kazdy jest rownie doskonaly i perfekcyjny wiec jak cie meczy to pouczanie glupich owieczek w kazdym temacie to przejdz albo przeplyn na forum ludzi alfa ktorzy sa idealni a ich samochody unosza sie nad droga :wink:


Hehe standard ostatnimi czasy na forum "komentujcie ale nie krytykujcie" ;) Po to jest forum aby wymieniać opinię i pisać co można zrobić lepiej/taniej/szybciej i to raczej Ty załóż sobie bloga bez możliwości komentowania skoro Ci tak bardzo przeszkadza, ze ktoś mógł zrobić coś inaczej, nie po Twojej myśli. U Ciebie to nawet można było lepiej temat zatytułować bo jest błąd ;) Swoją droga swoje rozwiązanie dolotu właśnie zaczerpnąłem z forum Alfy bo po co kombinować, rzeźbić, przepłacać i marnować czas skoro ktoś wcześniej zrobił już coś lepiej? Żeby mieć złudne poczucie oszczędności? :D

tuners - Wto Cze 19, 2012 19:08

Co do ceny kolanka sa 4 kupione po 20zl (istnieja sklepy poza fmic)
Kupilem 2 m rury alu za 30 zl
Opaski z ego byly najdrozsze po 9 zl brutto wiec kosztowaly mnie okolo 80-90 zl za komplet
Za ic wentylator do klimy waski i duzy wentyl od vvc w sumie 300 zl
W sumie ic wyszedl troche ponad 300 zl z groszem dla porownania Sam now ic z wyjsciem i wejsciem po jednej stronie to koszt 600zl (na fmic)

Co do teorii plywaka chodzi mi o to ze nie wszyscy musza miec tak samo i nie wszyscy maja taka sama sytlacje z dojsciem do chlodzenia

Pływak - Wto Cze 19, 2012 19:23

No ale przecież ja nie pisze, ze wszyscy mają tak samo mieć tylko pisze jak można to zrobić inaczej moim zdaniem lepiej wystarczy czytać ze zrozumieniem.

Co do tańszych sklepów niż FMIC to się zgodzę też się pokusiłem na tanie kolanka TurboWorks i niestety skończyło się na wymianie. Kolanka 90 stopni były mega krótkie co skutkowało tym, ze brakło dosłownie kilku cm od rur do IC (koleś, który mi giął rury na wzór swoich miał właśnie te dłuższe z FMIC) więc zamówiłem te z FMIC i już wiedziałem dlaczego taka różnica w cenie ;)

Co do opasek to ja zakupiłem szerokie na miejscu po 5zł sztuka w sklepie z artykułami metalowymi :D

Kozik - Wto Cze 19, 2012 19:33

Markzo napisał/a:
:shock: ale rzeźba... nie lepiej było kupić jakiś nowy uniwersalny?


zaprezentuj swojego :P piękniś się znalazł :P

maniaq napisał/a:
tutaj rozne wersje i pomysly na FMIC w ZR-e po co kombinowac jak inni przerabiali temat na kilka sposobow ;)


po to by stwierdzić że tak może być lepiej, co się okaże, ale chodzi o to by forum się rozwijało a nie tylko korzystać z gotowych rozwiązań, "dać coś z siebie a nie tylko brać"

poczekajmy do odpalenia bo zważywszy na inne przeróbki tunersa może np tylna lotka odlecieć albo czujniki parkowania przestać działać :P albo moje lutowanie może puścić ;)

tuners - Wto Cze 19, 2012 19:40

Głównie chodzi mi o to że wolę wszystko robić sam na własnych pomysłach i sprawdzać jak to wyjdzie niż kopiować wszystko jak leci tego tutka napisałem jakby ktoś się zabierał za to na co może natrafić i czego się spodziewać mi te kolanka pasowały idealnie bo w zrce jest minimum miejsca w sumie zużyłem 2 kolanka 90' 2 kolanka 45' i jeden łącznik antywibracyjny rury alu około 80cm i orginalne węże które też poszły w ruch

Są różne typy ludzi z tego co zauważyłem ty często lubisz krytykować ludzi zanim zaczną jeszcze coś robić ja wolę ich motywować i lubię jak ktoś wychodzi z czymś nowym tak jak mówiłem już kilku osobą które zachęcały mnie do wstawienia VNT jak na razie odpadam to co zrobił FirQ to naprawdę super sprawa i wielkie brawa za to co zrobił ja przy moim czasie wolnym (synek dziewczyna i firma budowlana) to naprawdę od rozebrania samochód stał 3 tygodnie zanim miałem czas na zrobienie wszystkiego
z tą turbiną by musiał znowu stać rok ;d na razie jest sporo rzeczy do roboty więc z mechaniki robię pit stop być może jeszcze torsen wpadnie ale to się zobaczy



Fotki z dzisiaj już uszczelnione wszytko autko pochodziło z 2 h posprawdzane wentylatory itd
temp. dochodzi do 102stopni w życie wchodzą obydwa wentylatory czas 30-40 sec temp spada do 95 i wyłączają się ;)













Ta plama na jednym zdjęciu pod chłodnicą była przed uszczelnieniem ;)

Pływak - Wto Cze 19, 2012 19:58

tuners napisał/a:

Są różne typy ludzi z tego co zauważyłem ty często lubisz krytykować ludzi zanim zaczną jeszcze coś robić ja wolę ich motywować i lubię jak ktoś wychodzi z czymś nowym

Ale nie licz na to ze wszyscy będą wyrażali się w samych superlatywach. Jak na razie nikt nie padł z zachwytu, a czepiłeś się tylko mnie zupełnie nie wiedzieć czemu bo jako jedyny chyba napisałem coś konstruktywnego, a nie "nie podoba mi się bo nie" ale chyba też zacznie pisać komentarze "nie bo nie" bo widzę, ze rozpisywanie się nie ma sensu. Jak pisałem po to jest forum, zeby dyskutować, a inni sami podejmą decyzje czy zrobią coś tak czy inaczej. Skoro Ty nie masz ochoty na krytykę i dyskusje to nie wiem po co wklejasz coś na ogólnodostępne forum?

P.S No i widzisz Ty mozesz sobie pozwolić na to aby auto stało 3 tygodnie inni (w tym ja) nie bo wbrew temu co niektórzy sadzą auto mam do codziennej jazdy wiec u mnie w jeden dzień auto wjechało na garaż w następny już wyjechało :)

tuners - Wto Cze 19, 2012 20:05

Pisałem że wkleiłem to na życzenie kilku osób bo twierdziły że może się komuś przydać z reguły nie dokumentuję swoich prac ze względu na osoby którym nic co nie fabryczne się nie podoba

Nie zamieściłem tutaj pracy pod tytułem UWAGA UWAGA PERFEKCYJNY DOLOT DO ITD

a chodzi mi o to że starałem się wyjść jak najmniejszą liczbą zagięć a ty od razu ile kolanek po co tyle opasek , zderzak przysłoni a potem twoje a ja a ja a mój a mój..

Firq - Wto Cze 19, 2012 20:06

No tak to jest w życiu że czasu nam na wszystko brakuje i powiem Ci szczerze że gdybym wiedzial że będzie 3 tygodnie walki to nie wiem czy bym się zabrał za VNT bo auto potrzebuje na codzien do pracy i w ogóle a tak jak juz zacząlem to musiałem pożyczyć auto i skonczyć swoje :) tak więc każde mody przy aucie wymagają czasu i poświęcenia ale najważniejsze żeby było wszystko na PLUS bo ja tak samo wszystko staram się robic sam :) wiec czekamy za relacją jak odczucia podczas jazdy :)
Ja niebawem tez będe robił taki turtial wiec tez będzie co komentować :P

Pływak - Wto Cze 19, 2012 20:13

tuners napisał/a:
a ty od razu ile kolanek po co tyle opasek , zderzak przysłoni a potem twoje a ja a ja a mój a mój..

No bo po co? Skoro można oba odcinki rozwiązać po przez gięcie i wtedy masz po 2 kolanka i 4 opaski na rurę. Co do zderzaka to po raz kolejny pokazujesz, ze nie bardzo potrafisz czytać ze zrozumieniem. Przeczytaj mój post ze zderzakiem, ktory odnosił się do maniaq jeszcze raz i zobacz czy pisałem coś na temat twojego IC i zderzaka? Chyba nie, bo jak mógłbym pisać skoro nawet fot nie ma z założonym zderzakiem? :D

Ale ok sorty, ze w ogóle skrytykowałem cofam wszystko :D Układ masz super idealnie rozwiązany, prosty układ z minimalną liczbą kolanek. PROFI ROBOTA :ok:

tuners - Wto Cze 19, 2012 20:14

Lepiej z nowych doświadczeń innych ludzi wyciągać wnioski niż krytykować wszystko co inne

Wnioski:
1. Lepszy byłby ic z wyjściami w stronę silnika zamiast z jednym do góry
2. IC z r75 przy klimie jest za długi o 3-4cm wiąże się to z docięciem zderzaka (ust)
3. Lepiej wcześniej pomyśleć czy uda się dostać węża do chłodnicy o odpowiedniej długości

Ja mam o tyle dobrze że mam kilka samochodów do jazdy na co dzień jakby to był jedyny to prawdopodobnie jeszcze była by seria :(

Firq - Wto Cze 19, 2012 20:15

to masz dobrze :)
Remigiusz - Wto Cze 19, 2012 21:00

No widzę ze mój pomysł z IC do 75 w końcu ktoś zrealizował niestety dla mnie ta opcja tego Ic odpadła :wink: Niestety IC od 75 ma gorszy przepływ powietrza w środku niż taki uniwersalny i po oględzinach w sumie aż taki wielki on naprawdę nie jest :neutral:

Trzeba było jechać przed i po IC na hamownie żeby było widać różnice :wink:

Co do roboty to naprawdę wywal te wszystkie kolanka i łączniki i opaski i zespawaj to na jedna lita rurę z jak najmniej opasek bo to puści z czasem jak jest tyle ja ten sam problem miałem jak montowałem IC do 220 SD, to samo miał Krzychu to samo miał Jugol :wink:

Reszta to dobra robota tylko jakiś wynik by się przydał Krzysiek tez niestety nie ma przed i po z IC hamowanego 25 :wink:

maniaq - Wto Cze 19, 2012 21:12

Nie rozumiem jednej rzeczy, chcesz wszystko robic sam nie wzorujac sie na nikim, potem opisujesz to co robisz dla innych.

Na forum angielskim byly przyklady FMIC w autach bez i z klimatyzacja. Byly przyklady z IC z wyjsciami po dwoch stronach, po tej samej... i inne kombinacje z opisem od czego brany byl dawca IC. Mam wrazenie ze chcesz wywazyc otwarte drzwi. Nie chodzi mi o krytyke, tylko chialbym podpowiedziec jak moglo by byc lepiej.

Prawda jest to co pisze Remi, bo pamietam jak Krzysiek mial problemy z opaskami na torze w Radomiu. Jest duze cisnienie w ukladzie, wiec wczesniej czy pozniej bedzie rodzilo problemy.

Nie rozumiem toku rozumowania Kozika, jak chce robic po swojemu i nie sluchac nikogo , to nie pisze na foru, nie publikuje zdjec :) Po co robic cos po swojemu, jak juz byly sprawdzone rozwiazania ? to nie jest temat w ktorym Tuners bylby pionierem, jak Remi w mapkach, czy firq w VNT, ze przecieraja szlaki. A i tak chlopaki wiedze wynosza z innych aut i for ;) po to jest to forum by dzielic sie wiedza i sobie pomagac ;) czemu od razu jak wskazuje przyklady innych rozwiazan, odbieracie to jako krytyke ?

Remigiusz - Wto Cze 19, 2012 21:21

Chciałem jeszcze dodać ze na jakimś forum to było, co robiony byl test z takim IC jak my mamy i podobne usytuowanie. Tylko ze jedno było wszystko seryjne, a drugi trochę zderzak wycięty o kilka cm i hamownia ładna różnice pokazało. Mnie ciekawi ile by wyszło bez zderzaka na hamowni lub jakoś tak urzeźbić żeby więcej dmuchało w jego stronę :wink:

Tego niestety tutaj na forum brakuje ile daje w L-serii FMIC z testem przed i po montażu :wink: Bo ja to trochę skeptycznie już traktuje ze czasem koszty są za duże do godnemu polecaniu przyrostu osiągów :wink:

Tak samo jak miałem z filtrami powietrza, były stożki cuda nie widzi i znów jestem przy serii bo jak się regularnie wymienia to nie ma co kombinować bo sie nic nie ugra :wink:

Dlatego tuners teraz wstaw fote z zderzakiem i pisuj relacje z jazdy :wink: Lub pomierz jak żeśmy my robili z Krzyskiem temp dolotu :wink:

tuners - Wto Cze 19, 2012 21:32

Co do przykladow z anglii nawet nie sprawdzalem widzialem tylko u krzyska i komika
Krzysiiek z ego co pamietam mail waskie tore pozniej zmienil bo ulatywalo przez nie
Zamiescilem to gdyz kilka osob o to prosilo poraz kolejny to powtarzam.
nikt tu nie pisal o byciu pionierem ale szkoda ze jesli ktos robi cokolwiek w inny sposob jest odrazu uciszany po co to take zrobiles to juz bylo jest to zle w sumie to juz by mozna bylo zamknac forum bo prawie nic nowego na him niema

Jak ktos chce rzeczywiscie wprowadzic now udogodnienia to odrazu jest gaszony ostatnio bylo takich przykladow dosc sporo wiec jak przychodzi co do czego lepiej podzwonic po ludziach niz pisac na forum gdyz sa tylko testy a na co Ci to jak by wystarczylo type a p&p

Sort za niektore wyrazy ale tablet z angielszcza niektore wyrazy ;)

Remigiusz - Wto Cze 19, 2012 21:50

tuners, Kiedy ty wpadniesz znów do Rzeszowa :mrgreen: Porobimy pomiary chłodzenia :wink:
Kozik - Wto Cze 19, 2012 21:56

maniaq napisał/a:
Nie rozumiem toku rozumowania Kozika, jak chce robic po swojemu i nie sluchac nikogo , to nie pisze na foru, nie publikuje zdjec :)


ja wiele razy się przekonałem, że to co pisze na forum i nawet od ludzi którzy niby zęby zjedli na roverach nie zawsze się sprawdza, więc kolejny pomysł kolejne po raz drugi wyważone drzwi dla mnie nie są bez sensu bo każdy doda jakąś uwagę i robi się tego coraz więcej, może być tak że "Sławomir" akurat robi w wężach i ma je za free więc zastosuje sobie takie, ktoś ma dojście do nierdzewki zrobi z nierdzewki, ale może się okazać że czy takie czy takie rozwiązanie jest tak samo skuteczne, tylko że inaczej wygląda

tuners napisał/a:
jak przychodzi co do czego lepiej podzwonic po ludziach niz pisac na forum


sporo razy też to przerabiałem, bo osoby które mają naprawdę coś do powiedzenia po pierwszym (przepraszam że tak piszę) komentarzu maniaka czy pływaka odpuszcza jakiekolwiek pisanie na forum bo po co się denerwować a wiedzę można zachować dla siebie.
poznałem parę osób które twierdzą że na tym forum nic nie ma (osoby które modzą rovery i nie tylko) wyciągają z silników wiele metodą prób i błędów albo mają gotowe rozwiązania z innych aut. takie osoby nie mają ochoty pisać i dzielić się, bo im się zwyczajnie nie chce mają inne rzeczy na głowie.

Jesteśmy tutaj "miłośnikami" marki i ostatni raz napiszę wg mnie żadne rozwiązanie przedstawione w inny sposób nie jest bez sensu bo ktoś co czyta temat może sobie wybrać jak chce coś przerobić.
Są tacy co tworzą forum i tacy co tylko korzystają

Pływak - Wto Cze 19, 2012 22:06

Kozik napisał/a:

sporo razy też to przerabiałem, bo osoby które mają naprawdę coś do powiedzenia po pierwszym (przepraszam że tak piszę) komentarzu maniaka czy pływaka odpuszcza jakiekolwiek pisanie na forum bo po co się denerwować a wiedzę można zachować dla siebie.

Też to zauważyłem ale przeważnie są to osoby uczulone na krytykę którym brak kontrargumentów więc tak naprawdę nie mają za wiele do powiedzenia. Jak komuś się odechciewa pisać po tym jak ktoś napisał, ze można coś wykonać lepiej to faktycznie niech nie pisze w ogóle. Od jednej czy dwóch osób forum nie zbiednieje bo nadal pozostaje spora rzesza osób otwartych na dyskusje takich jak chociażby Friq czy Remi którzy nie strzelają focha po tym jak ktoś napisze, ze zrobił by coś inaczej :)

tuners - Sro Cze 20, 2012 05:15

Ja pisalem chyba dosc wyraznie ze tez wykonal bym kilka rzeczy innaczej ale nie musze chyba sie trzymac utartego schematu lub czyjegos widzimisie niestety ale od dluzszego czasu przez take dogryzanie kilku osob w niemal kazdym temacie odechciewa sie wogole pisania a pozniej ludzie niewiedza czemu na forum atmosfera robi sie taka a nie inna
Jest powiedzenie ktorego przytaczac nie bede ale odzwierciedla odpisywanie na kazdy komentarz nie wnoszacy nic konstruktywnego.

torek86 - Sro Cze 20, 2012 07:50

w sumie robota OK. Sprawdź po wszystkich modach szczelność układu, zwłaszcza pod kątem tych szerokich opasek, gdyż niestety ale w wielu przypadkach to one powodują nieszczelności. ja u siebie miałem wszystko połączone na szerokie opaski ( fakt że w benzynie i mniejszym doładowaniu)ale one były powodem uciekania ciśnienia.

Jestem też ciekaw, ile taki mod - już bez znaczenia czy IC z 75 czy jakiś uniwersalny - da przyrostu mocy w seryjnym nie modzonym silniku. czy oprócz na pewno fajniejszego dźwięku ( oczywiście przy wymianie orurowania na kwasiaka, tudzież alu) da też jakiś znaczny przyrost KM. w benzyniakach sama wymiana IC może dać około 10KM... jak jest w dieslu?


Co do długości dolotu.. jasne niby ma długość znaczenie, ale bardzo dużo zależy od charakterystyki turbiny. ja u siebie martwiłem się że przez meeega długi dolot, który okrąża na około silnik przy moim małym doładowaniu będę miał odczuwalne z mulenie. okazało się że turbo już przy praktycznie 2500tyś ładuje ful boost i ciągnie do końca czyli 6750obr. auto jest naprawdę meeega elastyczne.
tak więc tu też może nie być to tak bardzo odczuwalne. :wink:

tuners - Sro Cze 20, 2012 08:06

Znaczy porownujac do tych ic z. Forum uk to tam wiekszosc jest dlugich bo z wyjsciami po przeciwnych stronach na dodatek tez maja silikonowe kolanka i nieraz sporo wiecej

Dzisiaj chyba nie be de mail czasu robic zderzaka ale jak skoncze wyladuje na hamowni

Pływak - Sro Cze 20, 2012 08:16

U siebie pomiaru po wrzuceniu FMIC'a nie robiłem ale w seryjnym nie pomodzonym klekocie jakiś mega przyrostów nie czuć. Zakładałem go jak jeszcze było dość chłodno więc tym bardziej nie odczułem różnicy moze gdybym zakłądał go przy upałach wtedy bym cos odczuł bo nawet na seryjnym silniku w ciepły dzień strona wlotowa IC jest gorąca, ze aż parzy, a wylotowa w temperaturze otoczenia więc swoje zadania jak najbardziej spełnia :)
torek86 - Sro Cze 20, 2012 08:49

Czyli tak na prawdę najbardziej opłaca się zrobić IC i zaraz po tym program. pojechać na hamownie przed i Po.. a nawet pomiędzy zmianą Ic-ka i programem. Wtedy bedzie wszystko jasne i klarowne :mrgreen:
Pływak - Sro Cze 20, 2012 09:13

FMIC czy np rozluźnienie wydechu to są rzeczy od których tak naprawdę powinno zacząć dopiero później się robił program bo bez sensu najpierw robić program, a później jeździć po każdym modzie na korektę dlatego ja zrobiłem pomiar na hamowni pełnej serii przed jakimikolwiek modami i następny pomiar będzie po wszystkich modach (FMIC, wydech, turbo) w trakcie robienia programu czyli pomiar przed samym softem i po sofcie :)
Firq - Sro Cze 20, 2012 18:08

no nawet jeśli to krytykę powinno sie odbierać w sposób pouczający na przyszłość i nie ma co fochów strzelać.
przeczytałem wszystkie wypowiedzi i szczerze mówiąc nikt z przedmówców nie bije piany na siłe tylko wyrażają swoje zdanie :)

tuners - Czw Cze 21, 2012 19:22

Zderzak udało się założyć jeszcze wczoraj i odbyły się próby wyjechałem oczywiście na "Niemiecką Autostradę" ;D nie wiem czy moje odczucia po nie jeżdżeniu Mg kiem przez 3 tyg ale niewiele brakło do palpitacji serca

Przyśpiesza bardzo płynnie i równo do 180 dalej się nie udało sprawdzić za dużo świateł na tych autostradach mają ;D przy przeciągnięciu go na 5tyś przez jakieś 2km na czwórce temp wzrosła d 111' w silniku po wyhamowaniu na światłach spadła dość szybko do 107 i 30 sec później poniżej 100 już było trzeba przyznać że w normalnych warunkach takie katiusze są mało możliwe wszystko było ok do dzisiaj

Dodam że przez IC musiałem dość sporo wyrżnąć zderzaka (foty dodam jak wejdę na lapka)

Dzisiaj pojechałem znowu testować podjechałem po kozika po rozgrzewaliśmy na parkingu szukając ewentualnych luzów

Po wyjechaniu z kozikiem na drogę od razu usłyszeliśmy świst sprawdzenie nic nie dało nic nie było widać na oko w drodze powrotnej już gwizdało jak gajowy w lesie od 2tyś w garażu po zdjęciu zderzaka okazało się że moja przeróbka kolanka dała w łeb
Dzisiaj zamówię kolanko zredukowane 90' 51/63

Część dalsza nastąpi...


Uwaga z powodu dużego smogu w Krakowie uprasza się o pozostanie w domach ;D :wink:
Przepraszam jak komuś zasłoniłem drogę ;D







Zastanawia mnie czy nie przemalować go na czarny żeby mniej się rzucał w oczy na internecie opinie podzielone
ale kombinować będę jak będzie wszystko szczelne

Firq - Czw Cze 21, 2012 20:45

czemu służą te wloty z zderzaku ?
masz wskaźnik od temp płynu ?
tuners napisał,
Cytat:
było trzeba przyznać że w normalnych warunkach takie katiusze są mało możliwe wszystko było ok do dzisiaj

jakie katusze ?? normalka a nie katusze :) katusze to sa jak się 4 razy z rzędu shamuje z 180 do 0 na litych tarczach :D
czyli efekt jest :)

tuners - Czw Cze 21, 2012 21:10

Świateł na "autostradzie" miałem 9 ;D więc smród klocków odbył się ale chodzi mi o zawieszenie nie na 5tyś na "zbyt niskim biegu"

Otwory miały być na halogeny dalekosiężne hella ale chyba będe teraz to musiał przerobić bo IC tam sięga ;D

a jeżdżę z wpiętym elm na tablecie

Remigiusz - Czw Cze 21, 2012 21:25

Co się wam te ZR tak gotują przy 5tys rpm :razz: Wygląda to fajnie z zderzakiem :mrgreen:
tuners - Czw Cze 21, 2012 21:40

przeciągnięcie go 8 razy do prędkości 170-180 na 4ce i wyhamowanie po światłach potem przytrzymanie na wysokich obrotach po czym znowu do zera i but to trochę idzie w górę ;D z tego co pamiętam to nie lubisz zbytnio takiej jazdy ;d
torek86 - Pią Cze 22, 2012 12:08

a sprawdzał ktoś może jak przy takim pałowaniu diesla wygląda EGT? czy są takie same progi temperaturowe jak w PB?