|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 45] Zimny się dławi
marchos87 - Wto Cze 19, 2012 15:00 Temat postu: [R 45] Zimny się dławi Ostatnimi czasy zauważyłem ze zimny samochód dławi się. Dociskam gazu a auto zamula się i szarpie. Po przeczekaniu jakiś 5 minut wszystko dochodzi do normy. Ostatnio w aucie wymieniałem kilka rzeczy i nie wiem czy to może mieć coś wspólnego.
Wymieniłem tak:
Rozrząd
Pompa wody
Świece
Pasek alternatora
Pasek wspomagania
Olej
Filtr oleju
Filtr powietrza
Filtr paliwa (zapieczony i się nie ruszy więc nie wymieniony)
no i jeszcze kilka rzeczy ale tamte raczej nie maja nic wspólnego.
mechanik mówił że jedna ze świec była dokręcona a oprócz tego jakimś silikonem złapała i to poczyścił i zakręcił normalnie (tylko nie wiem czy przypadkiem ten silikon nie chronił przed poluzowaniem się świec - może coś z gwintem było nie tak.)
No i dzisiaj mam do niego jechać i pomęczyć ten filtr paliwa (mówił że od nowości albo od baaardzo długiego czasu nie był zmieniany - auto ma przejechane 102 tys. mil) bo mówił że jeszcze to może być powodem tego dławienia (ale dziwi mnie to bo wcześniej się nie dławił)
może jakieś inne propozycje?
leszczu - Wto Cze 19, 2012 15:11
Sprawdź z miernikiem czujnik temperatury.
http://www.roverki.pl/por...st-sprawny.html
marchos87 - Pią Cze 22, 2012 15:18
Dzisiaj rano nadal to samo, czujki temperatury jeszcze nie sprawdzaliśmy ale wymieniliśmy tą czujkę i nie pomogło.
Dzisiaj zmieniamy następną część.
A jeszcze jeden człowiek powiedział mi że może katalizator jest zapchany i to może być powód albo cewki.
Dodam jeszcze że filtr paliwa wymieniliśmy - trochę była rzeźba ale spełnia swoją rolę
[ Dodano: Pią Cze 22, 2012 16:18 ]
Wczoraj kolejnym zmienionym elementem była przepustnica. Dalej się dławi. Jeszcze dzisiaj zauważyłem ze dławił się nawet jak był ciepły a postałem chwilę na światłach.
Nie wiem co jeszcze może być przyczyną. Zostają przewody, ten czujnik od chłodnicy, może cewki czy kopułka :O
dawidek126 - Wto Cze 26, 2012 16:16
ta czujka to MAP-sensor.... mierzy podcisnienie w kolektorze ssącym. Napewno jak odłączysz to zgaśnie ci silnik. Sprawdz ten czujnik temperatury co idzie na sterownik. ja go sprawdzałem dekadą rezystancyjną.
[ Dodano: Wto Cze 26, 2012 17:16 ]
katalizator jak by był zapchany to by ci gasł silnik, cewka najczęsciej na gorąco przerywa.... jedz na 4 biegu z prędkoscia obrotową 1600 i zacznij przyspieszać , jak będzie szarpał podczas tego przyspieszania to uszkodzony jest układ zapłonowy a jak na wysokich obrotach złapie doła to ma za niskie cisnienie paliwa . wtedy trzeba je zmierzyć .. ale mówimy o zimnym silniku więc trzeba sprawdzić czujniki odpowiedzialne za bogatą mieszankę podczas ssania
marchos87 - Sob Cze 30, 2012 13:50
Jesteśmy obecnie w polsce, jechaliliśmy z UK i w okolicach Holandi zaczęło nam auto szarpać. Podobnie jak kolega pisał wyżej, jechałem około 110km/h na 5 biegu, lekko zwalniałem wbijam 4 i gaz a auto szarpało, takie krótkie gwałtowne szarpnięcia. Im dłużej jechałem to coraz bardziej. Dopiero powyżej 4 tys obrotów i około 130km/h jechało płynnie.
Po dojechaniu do domu pojechałem na komputer, pokazał mi błąd przepustnicy to jeszcze raz ją wyczyściliśmy ale nic nie pomogło i pojechaliśmy na komputer do gościa co miał jakiś komputer do roverów i jemu pokazało błędy:
0261
0262
0264
0265
0267
0268
to błędy zwarcia wtrysków, dalej błąd
0340
to czujnik położenia wału rozrządu i ostatni błąd to:
0135 - sonda lambda.
teraz szukam części i weżniemy się za wymianę. Tylko to chyba nie ma nic wspólnego z układem zapłonowym jak kolega pisał o tym szarpaniu...
dawidek126 - Sob Cze 30, 2012 14:05
sonda lambda odpowiedzialna jest za skład mieszanki - uszkodzenie jej napewno nie wpływa na szarpanie tylko za spalanie.... czujnik położenia wałka rozrządu ( czujnik fazy) w drugiej generacji elektronicznego układu zapłonowego służy do pokazania sterownikowi kiedy 1 tłok jest w ZZ, ma to związek z wyprzedzeniem ZAPLONU, co to znaczy zwarcie wtrysków???? Układ zapłonowy potrzebuje informacji z czujników do wyznaczenia mapy zapłonów w zależności od obciążenia , pr. obrotowej WK. Wczesniej napisałem jak spr. układ zaplonowy , że 4 lub 5 bieg przyspieszamy z prędkości 1600-1800obr WK ale zapomniałem dodać żeby nie ufać komputerowi bo to zwykły multimetr który pokaże zwarcie do masy , przerwe w obwodzie.... a jak tobie pokazał zwarcie wtryskiwaczy to co ? wymienisz wtryski i będzie ok:)
zdzichu - Nie Lip 01, 2012 01:00
Błędy wtrysków to nie zwarcie tylko dawki paliwa na 1,2,3 cylindrze.
135 to błąd grzałki sondy a nie samej sondy.
340 wadliwe działanie czujnika położenia wałka więc może być obwód lub nie w fazie (przeskoczył pasek?)
dawidek126 - MAP-sensor napewno jak odłączysz to nie zgaśnie, katalizator zapchany...na temat innych 100% testów to nawet nie piszę. Pozdrawiam.
dawidek126 - Nie Lip 01, 2012 07:07
grzałkę sondy sprawdz multimetrem (rezystancje) na odpiętej wtyczce musisz wpiąc sie w dwa białe przewody.... to napewno niema nic z szarpaniem, grzałka jest aby sonda szybciej rozpoczeła pracę. Pasek przeskoczył... szczerze to wątpie napewno brak mocy a nie szarpanie na konkretnej pr. obrotowej. Silniki sa kolizyjne więc pewnie towarzyszył by temu wszystkiemu stukający zawór o tłok;p. niechce się kłucic ale chciałem spr twoja teze odnosnie Map sensora.... mój rover gasnie ale może to przypadek więc pojechałem do warsztatu i : golf IV 16 akl , skoda felicja 1,3 , golf III 1,4 , rover 200 1,4 , opel astra "g" 16 16v, no i mój r.45 1,8 16V .... wszystkie te co miałem w warsztacie gasły po odpięciu:) ale to pewnie przypadek.... co do wtrysków to spr rezystancji na odpiętej wtyczce a ze strony instalacji to sprawdzić przejscia. Ludzie nie wierzcie komputerowi.... pokazuje błąd wtrysków zalewa komorę spalania , ludzie wyjmują wtryski sprawdzają czy nie leją , rezystancje , wiązkę a po diagnostyce okazuje się ze wystarczyło wymienić sondę bo pokazuje zbyt ubogą mieszankę i sterownik zwiększał czas wtrysku. Nie wiem to pytam doświadczonych ludzi którzy jedzą takie tematy co dzień, najważniejsze są wartości rzeczywiste(podgląd) sprawdzenie przebiegu napięciowego czy sonda przemiata, jakie panuje podciśnienie..... i jazda próbna, pamięc błędów może nas tylko naprowadzić albo zgubić:) pozdro:)
zdzichu - Nie Lip 01, 2012 10:24
Co do MAP-sensora to po odłączeniu sterownik przechodzi w system pracy awaryjnwj. Astrę G 1,6 16V robiłem 2 tygodnie temu, odłączałem i nie gasła. Było to odczuwalne ale jechać się dało. Co do błędów to masz całkowitą rację. Błąd jeżeli jest to wstęp do dalszych sprawdzeń.
marchos87 - Pon Lip 02, 2012 17:23
Byłem dzisiaj jeszcze raz na komputerze i dostałem wytłumaczenie o co cman. Mianowicie czujnik położenia wałka rozrządu coś źle odczytuje i przez to wyskakują błędy sondy auto dostaje złą dawkę paliwa i w tym momencie auto zaczyna szarpać. Generalnie dostałem jasną odpowiedź: (trzeba wpierw wymienić ten czujnik) - jako że czujnik kosztuje w PL około 260zł a w UK max 10 funtów to postanowiłem dokulać się do UK z powrotem a jak będę na miejscu to poszperam po szrotach i coś wydłubię. Jak nie pomoże to się zacznę wtedy martwić
adamek.o2 - Pon Lip 02, 2012 18:08
szarpanie przy przyspieszaniu i przy ruszaniu z miejsca - nie sprawdzaj ale WYMIEŃ kopułkę i palec
się przekonałem się sam
leszczu - Pon Lip 02, 2012 18:14
adamek.o2 napisał/a: | ale WYMIEŃ kopułkę i palec |
W tym silniku już niema kopułki i palca.
zdzichu - Pon Lip 02, 2012 22:32
Ta jasna odpowiedż jest trochę dziwna. Czujnik położenia wałka służy do identyfikacji cylindrów. Przez niego nie wyskoczy błąd sondy. Poza tym już pisałem że błąd P 0135 jest błędem obwodu grzałki a nie samej sondy. dawidek126 pisał że możesz ją sprawdzić omomierzem. Jeżeli obwód grzałki sprawny to prawdopodobnie brak zasilania (przwody lub przekażnik)
adamek.o2 - Wto Lip 03, 2012 07:38
zdzichu napisał/a: | Ta jasna odpowiedż jest trochę dziwna. Czujnik położenia wałka służy do identyfikacji cylindrów. Przez niego nie wyskoczy błąd sondy. Poza tym już pisałem że błąd P 0135 jest błędem obwodu grzałki a nie samej sondy. dawidek126 pisał że możesz ją sprawdzić omomierzem. Jeżeli obwód grzałki sprawny to prawdopodobnie brak zasilania (przwody lub przekażnik) |
To ja się mało znam i się już nie odzywam
marchos87 - Pon Lip 09, 2012 19:21
Wymieniłem dzisiaj czujnik położenia wałka rozrządu i zobaczymy.
W Polsce chcieli za niego 280zł a w UK wygrzebałem sobie na szrocie za 2 funty to wziąłem od razu 2 sztuki
Mam tylko pytanie bo włożyłem czujnik nie z identycznym numerem, mianowicie miałem
NSC 100 930 M a włożyłem NSC 100 931M, to jakaś różnica
witkacy8 - Wto Mar 07, 2017 19:55
I co wyszło z tą Twoją awarią????
|
|