Zobacz temat - [R620] Przyczyna stukania w przednim zawieszeniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Przyczyna stukania w przednim zawieszeniu

zaq - Pon Cze 25, 2012 21:37
Temat postu: [R620] Przyczyna stukania w przednim zawieszeniu
Witam, Otóż próbuję namierzyć miejsce i przyczynę dziwnego stukania w przednim zawieszeniu. Dźwięk pojawia się podczas końcowej fazy hamowania gdy auto już staje w miejscu lub gdy dynamiczniej ruszam! jest to pojedyncze tak jakby metaliczne stuknięcie, dodam że podczas hamowania odczuwam delikatnie to uderzenie na pedale sprzęgła! Dodam jeszcze że prawdopodobnie będę miał do wymiany któryś przegub bo słychać jakieś terkotanie podczas jazdy na maksymalnym skręceniu kołami! Czy to może być wina tego przegubu? Może ktoś miał podobny przypadek i więc z góry dziękuje za pomoc! Pozdrawiam
davidlive - Pon Cze 25, 2012 22:25

I to co ci stuka to właśnie ten przegub , ale sprawdź tez wewnętrzny bo na krzyżaku lubią siadać
zaq - Wto Cze 26, 2012 11:03

davidlive napisał/a:
I to co ci stuka to właśnie ten przegub , ale sprawdź tez wewnętrzny bo na krzyżaku lubią siadać

A możesz jeszcze podpowiedzieć jak najłatwiej i najlepiej sprawdzić przegub?

bastek - Wto Cze 26, 2012 12:29

zaq napisał/a:
A możesz jeszcze podpowiedzieć jak najłatwiej i najlepiej sprawdzić przegub?

zaq napisał/a:
słychać jakieś terkotanie podczas jazdy na maksymalnym skręceniu kołami!

zaq - Wto Cze 26, 2012 14:05

bastek napisał/a:
zaq napisał/a:
A możesz jeszcze podpowiedzieć jak najłatwiej i najlepiej sprawdzić przegub?

zaq napisał/a:
słychać jakieś terkotanie podczas jazdy na maksymalnym skręceniu kołami!
No dobrze ale wewnętrzny czy zewnętrzny? Lewy czy prawy? Będą jakieś wyczuwalne luzy na nim jak półosią będę ruszać czy jak to się sprawdza? Napiszcie jeszcze gdzie kupię taki przegub do SDI bo ponoć są problemy z ilością zębów od ABS a nie chcę się bawić w jakieś przerabianie!
davidlive - Wto Cze 26, 2012 22:36

kupisz bez problemu, podasz ilość zębów na frezie i na zębatce ABS i nie będzie kłopotu.

wejdź do kanału i pokręć półośkami , jeśli będziesz czuł luz na przegubach wewnętrznych to znaczy że masz je wybite, oczywiście malutki luzik musi być .

a najlepiej polecam jechać do mechaniora

marthinez - Sro Cze 27, 2012 07:32

Cytat:

kupisz bez problemu, podasz ilość zębów na frezie i na zębatce ABS i nie będzie kłopotu.
Będzie kłopot.
Niestety.

zaq - Sro Cze 27, 2012 12:10

marthinez napisał/a:
Cytat:

kupisz bez problemu, podasz ilość zębów na frezie i na zębatce ABS i nie będzie kłopotu.
Będzie kłopot.
Niestety.

A jak rozwiązałeś ten problem, bo pewnie go przerabiałeś :???:

thef - Sro Cze 27, 2012 13:04

Jeżeli masz starszy model, to trzeba przełożyć koronkę ze starego przegubu na nowy (kupić do wersji bez ABS). Wystarczy trochę podgrzać koronkę palnikiem i delikatnie zbijać ją po obwodzie, a potem znów podgrzać trochę i nabić na nowy przegub. Można też kupić przegub do R800, koronkę ma taką jak starszy model R600, tyle, że jest trochę krótszy (co niczemu nie przeszkadza).
zaq - Sro Cze 27, 2012 13:53

thef napisał/a:
Jeżeli masz starszy model, to trzeba przełożyć koronkę ze starego przegubu na nowy (kupić do wersji bez ABS). Wystarczy trochę podgrzać koronkę palnikiem i delikatnie zbijać ją po obwodzie, a potem znów podgrzać trochę i nabić na nowy przegub. Można też kupić przegub do R800, koronkę ma taką jak starszy model R600, tyle, że jest trochę krótszy (co niczemu nie przeszkadza).

Chodzi czy jest po lifcie czy przed? Wtedy są różne przeguby?

bastek - Sro Cze 27, 2012 13:56

A nie lepiej pójść i policzyć ilość zębów na koronce z absu? Ilość zębów na frezach przed i po liftem jest taka sama.
marthinez - Sro Cze 27, 2012 18:06

bastek napisał/a:
A nie lepiej pójść i policzyć ilość zębów na koronce z absu? Ilość zębów na frezach przed i po liftem jest taka sama.
Owszem, ale benzyna i diesel mają różne.
zaq napisał/a:
A jak rozwiązałeś ten problem, bo pewnie go przerabiałeś :???:
Ja nie miałem problemu, bo mam benzyniaka z 50 zębami.

Na Twoim miejscu kupił bym od R800.