|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Sprawdzenie szczelności układu dolotowego
Alex_Tom - Sro Cze 27, 2012 09:46 Temat postu: [R75] Sprawdzenie szczelności układu dolotowego Macie pomysły, może po prostu jest jakaś technika, aby sprawdzić szczelność w układzie dolotowym? Chodzi mi o to czy nie łapie "lewego" powietrza, a co za tym idzie podwyższone obroty i nierównomierna praca. Od łączenia przepustnicy z filtrem aż za VISy.
Głównie chodzi mi o pokrywę klapek pod VISami bo w zimę ją odklejałem i przyklejałem silikonem.
Chodzi mi też o pokrywkę obu silniczków VISów, bo mówi się żeby przed złożeniem też dać tam np. silikonu, a jak się nie da to co? Będzie tamtędy ciągnęło?
automechanik - Czw Cze 28, 2012 08:29
Przy silniku pracującym na wolnych obrotach popryskaj samostartem wszystkie podejrzane punkty. Jeśli nie nastąpi chwilowy wzrost obrotów, to znaczy że dolot jest szczelny, wzrost obrotów= wykrycie nieszczelności.
Alex_Tom - Czw Cze 28, 2012 22:57
Przyznam, że dość ciekawy sposób.
Tak profesjonalnie to dowiedziałem się, że należy między przepustnicą a kolektorem ssącym zamontować wakuometr i jeżeli podciśnienie utrzymuje się na stałej wartości jest w porządku.
Również jeżeli servo działa to i układ dolotowy powinien być szczelny.
automechanik - Pią Cze 29, 2012 20:56
Musiałbys znać właściwe wartości podciśnienia dla danych obrotów, podciśnienie nie jest stałe lecz zmienia się w zależności od uchylenia przepustnicy, wykorzystuje to czujnik ciśnienia MAPsensor do ustalenia czasów wtrysków.
Podciśnienie będzie też zmieniać się przy nieszczelnych zaworach ssących i generalnie złym stanie silnika.
Oczywiście stałe i niskie podciśnienie na wolnych obrotach może wskazywać że dolot jest szczelny.
Natomiast nieszczelność powodująca niedziałanie serwa hamulcowego jest już naprawdę duża i powoduje przeważnie wysokie i wachające się obroty, falowanie.
Wynika to z pracy sterownika który na podstawie czujnika położenia przepustnicy próbuje ustalic obroty na właściwym poziomie.
Sosób który podałem pozwala wykryć nieszczelność nawet niewielką , na wolnych obrotach podciśnienie ma najwyższą wartość ze względu na zamkniętą przepustnicę.
|
|