Zobacz temat - [220] Czujnik oleju, filtr oleju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [220] Czujnik oleju, filtr oleju

Sabz - Sro Cze 27, 2012 17:36
Temat postu: [220] Czujnik oleju, filtr oleju
Witam.
Właśnie nadszedł czas na pierwszą poważną usterkę auta. Mianowicie zaczęła mi się palić kontrolka od oleju. Czasami mruży, czasem przygada, bądź ciągle świeci. Znajomy mechanik powiedział mi, żebym się modlił nad tym, że poszedł jedynie czujnik. W tym celu mam go wykręcić i zatkać otwór palcem patrząc czy jest ciśnienie.

Pora na pytania.
Przeczytałem, że w Roverku są 2 czujniki. Który z nich mam sprawdzić? Oba?
Gdzie one dokładnie są? Jak się do nich dostać? Czytałem że to gdzieś obok filtra oleju. Problem w tym, że nawet tego nie mogę znaleźć. Czy ktoś może podać mi dokładną lokalizację tego? Mam nadzieję, że nie muszę jechać na kanał.

Przy okazji, czy warto wymieniać od razu filtr?

Usterka nastąpiła nagle. Wcześniej śmigałem pięknie. Mechanik powiedział, że jeżeli jest to jakaś pompa to mam się modlić o fundusze.

kadzaf - Sro Cze 27, 2012 18:09

Czujnik od oleju jest tylko jeden,własnie zaraz przy obudowie filtra oleju.
Najpierw sprawdz czy kabel nie jest gdzies przerwany badz nie dotyka do masy,dosc czesta przyczyna .
Znajduje sie on za prawym przednim kolem ,najlepiej je odkrecic i wtedy jest ładny dostep do fitra jak i czujnika oraz wiazki.
zakreslony w kółku jest czujnik cisnienia oleju
http://zapodaj.net/d4f64de275d55.jpg.html

Co do wymiany filtra to zaszkodzic nie powinno ,a najlepiej aby wymienic go wraz z olejem :razz:

A co do mechanika to popros go aby w miejsce czujnika wkrecił zegar wtedy najdokładniej zmierzy sie cisnienie oleju.

A i najwazniejsze pamietaj ze na czujniku jest gwint stożkowy, wiec trzeba krecic z wyczuciem i nie dokonca ,gdyz uszkodzic latwo mozna ta cała obudowe w której jest on wkrecony.

Sabz - Sro Cze 27, 2012 18:36

Cudownie, takiej odpowiedzi oczekiwałem.
Jak na razie mechanik jest zajęty, ponieważ ma warsztat pełen. Poprosił abym na razie sprawdził sam to co trzeba. W takim razie jutro działam. Dziękuję, bardzo. Jutro dam znać jaki jest progres.
Olej został wymieniony jakieś 7000 km temu.

mirwin - Czw Cze 28, 2012 08:07

Ciekawe jak sprawdzisz ciśnienie palcem. Za nim zatkasz otwór palcem po wykręceniu czujnika i odpalisz auto to Ci wszystko zachlapie olejem. Mechanika masz naprawde dobrego :)
Sabz - Czw Cze 28, 2012 13:16

mirwin napisał/a:
Ciekawe jak sprawdzisz ciśnienie palcem. Za nim zatkasz otwór palcem po wykręceniu czujnika i odpalisz auto to Ci wszystko zachlapie olejem. Mechanika masz naprawde dobrego :)

A nie pomyślisz, że mogę mieć do tego drugą osobę?

No więc tak. Pod czujnikiem jest szczelina przez którą mam wyciek (w tym miejscu gdzie się go wykręca). http://www.bankfotek.pl/view/1278018 - żółtym kółkiem zaznaczyłem miejsce wycieku, a czarną kreską wygląd pęknięcia.

Przynajmniej mam pewność że jest jakieś ciśnienie. W takim wypadku ile może to kosztować?

EDIT: Mechanik powiedział, że muszę wymienić tą całą część bo jest poważne pęknięcie. Jak zwie się ta część? Czy ewentualnie pasuje jakiś zamiennik od Hondy, bądź innego auta? Nie wiem czy kupować nówkę czy używkę?

rovek - Czw Cze 28, 2012 16:05

Jest to podstawa filtra oleju, taka sama będzie w SD oraz w SDi, szukaj od r200, r400, r600.
Nie wiem czy nówkę dostaniesz ale moim zdaniem wystarczy używka w dobrym stanie, pękanie nie jest wadą fabryczną, wygląda na to, że ktoś za mocno wkręcił czujnik ciśnienia oleju, ty też na to uważaj.

Sabz - Czw Cze 28, 2012 16:28

Mechanik powiedział mi, że obawia się, że będzie trzeba rozmontowywać rozrząd aby wymieć tą część? Prawda?

Następne pytanko - niestety poza tematem
Mam do wymiany całą skrzynię biegów. Czy pasuje ona z rovera SD, czy musi być koniecznie pod SDi? Może być również z 400 i 600?

Raptile - Czw Cze 28, 2012 16:39

rovek, nie wprowadzaj w błąd !! NIE PASUJE OD 600 SDI !

SZUKAJ OD R200

[ Dodano: Czw Cze 28, 2012 17:39 ]
http://allegro.pl/rover-2...2400585010.html

Tu kupilem do swojego Pompe . I uwazaj zeby lekko dokrecic ten czujnik bo to przez to ze ktos za daleko go wkrecil pekla pompa

rovek - Czw Cze 28, 2012 16:50

Raptile napisał/a:
rovek, nie wprowadzaj w błąd !! NIE PASUJE OD 600 SDI !
Dobra, nie podniecaj sie, moja pomyłka, pomyliłem sie też co do nazwy bo to musi być pompa oleju a nie podstawa i trzeba demontować rozrząd aby wymienić.

Cytat:
Następne pytanko - niestety poza tematem
Mam do wymiany całą skrzynię biegów. Czy pasuje ona z rovera SD, czy musi być koniecznie pod SDi? Może być również z 400 i 600?

Skrzynie w R200 i R400 są takie same, w silnikach SDi montuje się większe sprzęgło ale skrzynie pasują, do tego według danych z rave skrzynia z SDi jest wytrzymalsza.

Raptile - Czw Cze 28, 2012 17:04

rovek, za późno juz fapnełem ;) Po prostu Cie poprawiam co by kolega nie kupil innej pompy i nie mial pretensji do Ciebie ;)

[ Dodano: Czw Cze 28, 2012 18:03 ]
ps nówke dostaniesz za 1200 zl ;)

[ Dodano: Czw Cze 28, 2012 18:04 ]
skrzynia od SD nie podejdzie. Musi byc SDi

kadzaf - Pią Cze 29, 2012 06:44

Jesli masz jakiego magika w poblizu to daj i niech ci pospawa to pekniecie i poprawi gwint.
Wszystko jest do zrobienia i wyjdzie o wiele taniej niz kupno całej pokrywy. :wink:

Sabz - Pon Lip 02, 2012 11:22

Wychodzi na to że pompę olejową tak czy siak kupię bo są z nią problemy.
Mechanik powiedział, że lepiej wymienić cały rozrząd, bo po ponownym założeniu starego, może pęknąć pasek. W tym wypadku muszę kupować tylko pasek rozrządu, czy cały zestaw taki jak tu http://allegro.pl/rozrzad...2436876229.html ?

Co do tej skrzyni biegów. Na aukcji gościa od pompy znalazłem jedną w niby bardzo dobrym stanie.
http://allegro.pl/show_item.php?item=2397023381

Wymieniam z tego względu, ponieważ nie działa mi wsteczny bieg. (wcześniej mocno szarpał a później coś strzeliło i silnik obraca tak jak na sprzęgle). Po wymianie tego będzie wszystko w normie?

Ostatnia sprawa. Wypada w tym wypadku zakupić nowy czujnik i koniecznie filtr, prawda?

Raptile - Pon Lip 02, 2012 13:54

Sabzu, po co wymienia caly rozrzad ? ( pytanie kiedy byl wymieniany) po 2 NIGDY NIE WYMIENIA SIE SAMEGO PASKA. po 3 WYMIANA POMPY TYLKO I WYLACZNIE Z NOWĄ USZCZELKA ! Bo one są jednorazowe
Sabz - Pon Lip 02, 2012 17:21

Mechanik mi powiedział że skoro trzeba rozmontować rozrząd aby wymienić pompę to muszę kupić nowy, bo mi stary pasek strzeli. Pytanie czy mam kupować tylko pasek?

Raptile, planuję kupić pompę od tego gościa co mi podałeś link. W takim wypadku mam kupić jeszcze dodatkowo uszczelkę? Mógłbyś podać mi link do takiej? Nie mogę tego znaleźć.

Raptile - Pon Lip 02, 2012 18:44

Sabzu,

tu masz uszczelkę

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=548

lub http://allegro.pl/land-ro...2409053040.html


U mnie nie byl wymieniany pasek ( caly rozrzad wymieniany z 8-9 tys km wczesniej) I koniecznie delikatnie z tym czujnikiem oleju. Zeby znowu nie pekla obudowa i nie wmawial ci ze uszkodzona pompe kupiles ;)

Sabz - Pon Lip 02, 2012 18:56

Dobrze, w takim razie wszystko już chyba wiem.
Do kupienia:
- pompa
- uszczelka
- czujnik
- filtr
- skrzynia biegów

Co do rozrządu. Jeżeli mi zostało około 15000 km rozrządu to chyba mogę wymienić tylko pasek? Ciągle nie mam odpowiedzi, czy mam kupować cały rozrząd czy tylko tą część.

Raptile - Pon Lip 02, 2012 18:59

Sabzu, ogólnie samego paska sie nie wymienia. Pasek nie powinien peknac od zmiany pompy oleju. Chyba ze jest zafajdany olejem to zmieniaj komplet.
Sabz - Pon Lip 02, 2012 19:02

Pęknąć od wymiany pompy nie powinien, ale skoro trzeba zdjąć rozrząd aby dostać się do pompy to raczej trzeba już kupić nowy pasek, bo jak sam napisałeś "nigdy nie wymienia się tego samego paska"

http://allegro.pl/listing...tring=rover+220
Jest tego sporo, ale nie wiem za jaką cenę brać. Nie chcę przecież brać bubla który mi strzeli po założeniu.

Raptile - Pon Lip 02, 2012 19:03

TYLKO samego paska :P jak juz zmieniac to komplet :) Gates sa dobre mam u siebie
Sabz - Pon Lip 02, 2012 19:09

No teraz zrozumiałem :D
W takim wypadku muszę wydać jeszcze około 400 zł na rozrząd. Pięknie...

Podliczając koszty - 400 zł rozrząd + 250 pompa + 25 uszczelka + grosze na filtr i czujnik.
Skrzynię sobie odpuszczę bo raczej nie wydolę kolejnych 370 zł.

Dobrze liczę? Nie uwzględniam jeszcze tego, ile mechanik weźmie...

Raptile - Pon Lip 02, 2012 19:16

rozrzad 200-300 zl pompa pewno ze 50-100
Sabz - Pon Lip 02, 2012 19:20

Nigdzie nie potrafię znaleźć pompy i rozrządu za taką cenę
Raptile - Pon Lip 02, 2012 19:53

pytales sie ile wymiana ;P
Sabz - Wto Lip 03, 2012 21:20

Ok, części już mam załatwione. Pozostał tylko rozrząd do kupienia. Z tego co mi wiadomo to są 2 paski i 3 rolki, tak? Powinienem wymieniać go razem z pompą wody?
Raptile - Wto Lip 03, 2012 23:15

tak 3 rolki 2 paski. Pompa wody jest odzielnie , nie trzeba jej wymieniac razem z rozrządem
Sabz - Pon Lip 09, 2012 11:58

Dobrze, w tym tygodniu będę miał wszystkie części i zabieram moją dziecinkę na warsztat.
Który rozrząd będzie lepszy?

http://allegro.pl/rozrzad...2436876229.html

http://allegro.pl/rozrzad...2476497586.html

http://allegro.pl/rover-6...2420776647.html

Paski niby są tych samych firm. Tylko w tym drugim linku linku dodatkowo jest napisane, że paski są wzmacniane. Wydaje mi się że wszystkie paski są wzmocnione, tylko na tamtych aukcjach tego nie napisali. To który brać?

Raptile - Pon Lip 09, 2012 12:23

rolek ina szukaj najlepiej z paskami gates

[ Dodano: Pon Lip 09, 2012 13:23 ]
http://allegro.pl/rozrzad...2472149403.html

ewentualnie

Sabz - Pon Lip 09, 2012 12:27

http://allegro.pl/show_it...acf77d00be2ff62
Myślę że z ceną i firmą trafiłem idealnie?

Raptile - Pon Lip 09, 2012 12:43

:ok:
Sabz - Sob Lip 28, 2012 08:42

Zapomniało mi się napisać podsumowanie.
Wszystko zostało zrobione. Dodatkowo było konieczne wymienienie uszczelniacza pod wałem bo miałem tam wyciek. Gość powiedział że łożysko czy wysprzęglik też miałem do wymiany. Rover śmiga jak marzenie. Zabieram się za dodawanie plusów ;]