Zobacz temat - [620SDi] Objawy "kończącej" się turbosprężarki?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [620SDi] Objawy "kończącej" się turbosprężarki?

lastfish - Pią Cze 29, 2012 17:47
Temat postu: [620SDi] Objawy "kończącej" się turbosprężarki?
Witam
Problem który chyba mam dotyczy turbosprężarki. Konkretnie, wczoraj po kilku dniach nie jeźdzenia autem, zauważyłem dziwny odgłos z komory silnika podczas przyśpieszania. Początkowo myślałem że to dziura w wydechu ale niestety na 90% głos dochodiz z turbosprężarki (no z tamtej okolicy silnika) Normalnei przy przyśpiesznaiu był świst jak to w turbinie a wczoraj zostął zagłuszony przez takie jakby chrobotanie. Tak samo po odpaleniu, chwile jest cisza i po 15-20 sekundach znowu chrobot co prawda mniejszy niz przy przyśpiesznaiu ale jest.
I tera zmoje pytanie, jakieog rodzaju uszkodzenie to może być?Auto do teraz normalnei przyśpiesza, nie zauważyłem spadku mocy tylko ten chałas wskazuje że coś jest nie tak.
Tak sie składa że auto jest mi potrzebne bez przerwy i póki co jeźdze do pracy, niewiem tylko jak długo...

[ Dodano: Pią Cze 29, 2012 17:47 ]
byłem u mechanika. tak, kończy się turbina.posprawdzał posłuchał i tyle. koszt sie dowiadywałem z robocizną między 1000-1200...
do admina, można wywalić tego posta tak ja jak wywale to auto chyba...:/

kadzaf - Pią Cze 29, 2012 21:41

lastfish napisał/a:
byłem u mechanika. tak, kończy się turbina.posprawdzał posłuchał i tyle. koszt sie dowiadywałem z robocizną między 1000-1200...
do admina, można wywalić tego posta tak ja jak wywale to auto chyba...:/


Dlaczego masz juz na głowie takie samobójcze mysli? :grin:
Kup używana turbawke za ok 300zł i dalej ciesz sie z przyjemnosci jazdy roverkiem :wink:
Jestem przekonany w 99% ze możliwa używka pochodzi o wiele dłuzej od regenerowanej(pomyl sam za co przy naprawie krzycza tyle kasy ,za wymiane kilku tulejek i uszczelniaczy etc? :lol: za kwate która wymieniłes to masz cały kompletny silnik :twisted: ).Zreszta sam ostatnio kolejny raz przekonalem sie na własnej skórze. :mrgreen:

magill - Sob Cze 30, 2012 12:14

Zgadzam się z kolegą kadzaf,
Za 300 pln znajdziesz używkę i będziesz dalej śmigał. Nawet się nie zastanawiaj :)

lastfish - Pon Lip 02, 2012 14:49

rozważałem zkaup używanej turbiny ale wg mojej kalkulacji to w momenci egdy suzkalem n aallegro to ceny takich w miare wyglądających zacyznały sie od 500zł gdzie dochodiz ejszcze mechanik i tu jest roznie 200-300zł wyjdzie. czyli mamy ok. 800...
następna sprawa jak to z kupnem uzywanych czesci bywa a zwlaszcza turbin, no jest wysokie moim zdaniem prawdopodbienstwo ze moze za dlugo nie pozyc... a gwarancje o ile to dają rozruchową.
tak czy inaczej ja wybralem sie na regenerację, niestety w połowie drogi moja turbina zaczela puszczac oliwe i miałem chmure dymu za sobą. do warsztatu na lawecie dojechałem, nie chcialem ryzykować dalsza jazdą.
na miejscu wymontowali stara turbinę (z małymi problemami) zdemontowali katalizator (wymyli z oleju), czekała juz na mnie zregenerowana inna turbina, zmaontowali umyli silnik, odpalili itd.
wróciłem bez problemu zostawiając za wszystko 1200 (z lawetą)
portfel boli ale jest chociaż gwarancja 12-miesieczna a facet ktory mi ja regenrowął miał naprawde okazałą aparature w warsztacie takze może troche pojeżdże na niej...
aha w tej kasie jeszcze olej mam nowy.

Balas87 - Sro Lip 04, 2012 00:17

czyli tragedii nie ma gdyby nie laweta i olej oraz czyszczenie katalizatora to pewnie było by spokojnie poniżej 1 tyś. Jak dobrze zregenerowana i jak dbać będziesz to spokojnie ok 130 tyś wytrzyma
karolj - Czw Lip 05, 2012 00:26

Balas87 napisał/a:
czyli tragedii nie ma gdyby nie laweta i olej oraz czyszczenie katalizatora to pewnie było by spokojnie poniżej 1 tyś. Jak dobrze zregenerowana i jak dbać będziesz to spokojnie ok 130 tyś wytrzyma

A skąd te "precyzyjne obliczenia", że akurat 130kkm?

Balas87 - Czw Lip 05, 2012 11:58

bo kumplowi tyle po regeneracji wytrzymala :D :sad: nie wiem czy duzo czy mało ...
bociannielot - Czw Lip 05, 2012 12:44

prawda o regeracji jest taka że raz się uda raz nie, pytanie czy w sDi to samo turbo siedzi co w iDT, bo jak tak to ktoś juz na forum kupował nówkę z e-bay'a w tysiaku się zmieścił albo coś około :cool:

[ Dodano: Czw Lip 05, 2012 12:44 ]
Aha i po co czyścić kata? wywalić w cholerę - silnik się odmuli :ok:

szoso - Czw Lip 05, 2012 13:46

bociannielot napisał/a:
pytanie czy w sDi to samo turbo siedzi co w iDT

to samo