Zobacz temat - [ r416 ] HGF K series
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [ r416 ] HGF K series

kacpextreme - Sro Lip 04, 2012 17:08
Temat postu: [ r416 ] HGF K series
Witam. mój roverek zaczął już na tyle rzygać wodą, że trzeba w koncu cos z tym zrobic.
Głowicę więc mam już ściągniętą, i tu zaczynają się moje pytania ;0

Tyle było o procedurach przy hgf i pamiętam, że kiedyś co rusz się o to napotykałem, lecz teraz nigdzie nie mogę znaleźć jak krok po kroku to złożyć, kolejność dokręcania śrub głowicy, ustawienie rozrządu itp. Oślepłem? Jest to gdzieś jeszcze na forum?

w rozrządzie coś dziwnie klekocze, jak swego czasu sprzedawałem auto, każdy zwracał na to uwagę. Skoro już mam to na wierzchu, chciałbym to zrobić. Ktoś wie co to może być? Co poza tym można posprawdzać?

Skąd wziąć dobre uszczelki? na allegro są zestawy po czysta plnów, ale pewnie jakość ich jest porównywalna do cylindrów z simsona za 70 zł (tak jakoś mi się skojarzyło :grin: )

Jak będę wiedział co muszę kupić, podejmę decyzje czy kupić części, silnik, czy ciąć to auto na żyletki ;)

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam ;)

Adrian - Sro Lip 04, 2012 18:31

kacpextreme napisał/a:
Oślepłem? Jest to gdzieś jeszcze na forum?
Jest, jest. :wink: Poszukaj dobrze. Wszystkich odpowiedzi nie znajdziesz w jednym temacie, ale odrobina chęci i w pół godziny będziesz wszystko wiedział.
kacpextreme - Czw Lip 05, 2012 01:38

Szukam juz od pewnego czasu ;d
znalazłem odpowiedź dotyczącą tego klekotania i poczyściłem te kasowniki luzów zaworowych. Reszta pytan niestety aktualna...
Jeszcze jedno pytanie, 2 zewnętrzne zawory dolotowe (1 w pierwszym i 1 w czwartym garnku) są koloru czarnego podczas gdy wszystkie inne są kremowe. Normalne?

ADI-mistrzu - Czw Lip 05, 2012 07:53

Kremowy to normalne spalanie, czarny to prawdopodobnie spalony olej. Może to się pojawiać przez np. cieknący uszczelniacz zaworu.
leszczu - Czw Lip 05, 2012 11:30

kacpextreme napisał/a:
Tyle było o procedurach przy hgf i pamiętam, że kiedyś co rusz się o to napotykałem, lecz teraz nigdzie nie mogę znaleźć jak krok po kroku to złożyć, kolejność dokręcania śrub głowicy, ustawienie rozrządu itp. Oślepłem? Jest to gdzieś jeszcze na forum?

http://forum.roverki.eu/v...ight=pdf+manual
kacpextreme napisał/a:
Skąd wziąć dobre uszczelki? na allegro są zestawy po czysta plnów, ale pewnie jakość ich jest porównywalna do cylindrów z simsona za 70 zł (tak jakoś mi się skojarzyło :grin: )

Ogólnie z tego co słyszałem to te zestawy są dość kiepsko wykonane. Szukaj części w sklepach motoryzacyjnych, albo tu http://tomateam.pl/

kacpextreme - Pon Lip 09, 2012 12:59

Witam, glowica odebrana z planowania, zdarli okolo 0,2mm, mówili że to nie pierwsze jej planowanie a na głowicy dalej są odbite tuleje albo uszczelka cylindrów. Miałem zakładać uszczelkę starego typu, w tym jednak przypadku założę nową (jest grubsza i podobno nie pozwala wbijać się tulejom w głowicę) Teraz takie pytanie: znalazłem info, że seryjna wysokość głowicy 1,8 to 119mm. W 1.6 jest taka sama na 100%?
o ile grubsza jest nowa uszczelka, niż starego typu?

leszczu - Pon Lip 09, 2012 13:22

kacpextreme napisał/a:
Teraz takie pytanie: znalazłem info, że seryjna wysokość głowicy 1,8 to 119mm. W 1.6 jest taka sama na 100%?

Głowice podobno są takie same. :wink:
kacpextreme napisał/a:
o ile grubsza jest nowa uszczelka, niż starego typu?

Nowy typ uszczelki ma dodatkowo metalową podkładkę która ma zniwelować planowanie głowicy.

kacpextreme - Pon Lip 09, 2012 13:29

tak, ale licząc, że stara uszczelka ma 1 mm, u mnie głowica ma 118, w porywach trochę więcej, to nowa musiałaby mieć 1,8mm aby zachować max 0,2mm planowania głowicy ;/
leszczu - Pon Lip 09, 2012 13:41

kacpextreme, nigdy nie złożysz tak, jak wyszło z fabryki.
polofix - Pon Lip 09, 2012 19:44

0,2mm to jeszcze nic się nie będzie działo. może iść normalna uszczelka.
sobrus - Wto Lip 10, 2012 06:27

polofix napisał/a:
0,2mm to jeszcze nic się nie będzie działo. może iść normalna uszczelka.


Ale to nie było pierwsze planowanie.

leszczu - Wto Lip 10, 2012 12:37

Ja bym zakładał nowy typ. :wink: W sumie to znam przypadek, gdzie głowica była planowa trzykrotnie i wszystko do kupy złożono na starym typie i Roverek do tej pory śmiga. :grin:
kacpextreme - Wto Lip 10, 2012 12:44

dobra to gitarra :D o spalanie stukowe sie nie martwie bo to nie jest przeciez nowy silnik i kompresja nie wróci nawet do poziomu fabrycznego tylko żeby zawory w tłok nie ... . ale raczej nikt nie pasował tam luzu na pół mm. W takim razie kupuję nową uszczelkę, pytanie jeszcze o uszczelniacze zaworowe. Jakiej firmy są dobre, mają jakieś wymiary 1,2,3 naprawczy itp? Czy po prostu kupić cokolwiek do k series i bedzie dobre?