Zobacz temat - [Freelander 1.8] Nie odpala po ulewie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander 1.8] Nie odpala po ulewie

win32 - Pon Lip 09, 2012 13:59
Temat postu: [Freelander 1.8] Nie odpala po ulewie
W sumie do wątku niżej, bo problem znany w pierwszych rewizjach freelka i nie trzeba zbytnio kombinować i rozkładać pół auta.

Biuletyn techniczny 0002 z - 28.01.1998 dla wszystkich silników serii K

ENGINE NON-START DUE TO ECM FAILURE - WATER INGRESS

Engine refuses to start. Re-starts only after a period of time, i.e. once ECM has dried out.

Krótko mówiąc - wyschnie mu ECM pod maską, zacznie jeździć (tam trzeba suszyć). ECM od 1.8 K jest sporo słabiej zabezpieczony przed wodą niż L-ka .Podczas jazdy przez duży bród, dużej ulewie, myciu ciśnieniowym itp może się od niego dostać woda przez otwory odpływowe lub pokrywę...

Prostego rozwiązania nie ma, można go wyjąć, zdjąć dekiel i trochę uszczelnić. stosuje się też zalewanie żywicą do elektroniki.

Niemniej zacznie jeździć jak wyschnie. ;)

SyntaX - Pon Lip 09, 2012 14:54

Czyli co - Odpiąć akumulator i suszarka pod maskę ??
Tylko czy suszyć czy lepiej będzie jak naturalnie odparuje.
A jak odparuje to czy rozbierać i czyścić preparatem do styków, czy zostawić jak jest ??

win32 - Pon Lip 09, 2012 15:03

Jak to jednostkowy przypadek to wystarczy jak sobie sam wyschnie...
Jeżeli to się powtórzy trzeba go rozebrać, oczyścić, zalać żywicą do zabezpieczania elektroniki aby problem zażegnać (tak się zabezpiecza ECU w autach wyprawowych i inne elementy elektroniczne pracujące na zewnątrz w trudnych warunkach) .

Można też kombinować z nowszą rewizją ECU no ale to koszty bo P&P to nie będzie...

Przy okazji pod rozdzielacz też można rzucić okiem (wszak 5 minut roboty) - ale na 99% to jest zawilgocony ECM

Baska73 - Pon Lip 09, 2012 22:36

Co to jest ECM czy to komputer silnika. Sprawdzony filtr powietrza, suchy, kopułka też sucha i rozdzielacz, rozrusznik kręci kontrolki nie przygasają, tylko świeci się lekko kontrolka od klimy jak jest wyłączona, nie ma też prądu na cewce i pompie paliwa, bezpieczniki całe ale na tym od pompy paliwa nie ma prądu. Znajomy mówi że mógł polecieć czujnik położenia wału. Poradzcie coś.