Zobacz temat - [R200]nie chce odpalić nowa pompka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200]nie chce odpalić nowa pompka

Pasterz1991 - Czw Lip 12, 2012 20:05
Temat postu: [R200]nie chce odpalić nowa pompka
Witam
Proszę o pomoc ponieważ nie wiem co się dzieje z moim Roverkiem
otóż kiedyś jechałem samochodem zaczęło nim szarpać jakby mu paliwa pompka nie podawała ale wyrzuciłem na luz potem bieg i szedł dalej ustało. Postanowiłem wymienić pompkę na nową wyjąłem starą pełno było na niej jakiejś mazi. Wymieniłem na nową złożyłem wszystko i wkładam kluczyk pompka działa słychać jej "buczenie" po przekręceniu kluczyka na 2 pozycje ale nie chce odpalić chełta chełta ale nie odpali... po wymianie pompki ani razu nie odpalił. Ciśnienie pompka dale dobre "chyba " jak odkręcę górny przewód od filtra paliwa i przekręcę kluczyć paliwo się wylewa z filtra.
i pytanie do was co to może być?
mogą to być wtryskiwacze ?
nie wiem niskie ciśnienie pompki .. .
nic mi do głowy nie przychodzi
Proszę o pomoc będę bardzo wdzięczny jeśli chcecie coś więcej wiedzieć to odpowiem jak tylko będe
Dziekuję z góry i pozdrawiam
Rover 200 1,4 16 v 1997 R

ADI-mistrzu - Czw Lip 12, 2012 20:09

Cewka lub rozdzielacz zapłonu.
I popraw tytuł tematu bo zaraz Ci go zablokują.

zdzichu - Pią Lip 13, 2012 11:59

Zmierz ciśnienie bo wylewać się może ale jak będzie bardzo niskię ciśnienie to nie zapali. Powinno być minimum 2,5 bara.
ttrrool - Pią Lip 13, 2012 13:20

Zdejmij wężyk który idzie do przelewu za regulatorem ciśnienia i sprawdź cy tam leci po przekręceniu kluczyka.
Pasterz1991 - Pią Lip 13, 2012 16:55

samochód odpalił pogrzebałem przy przepustnicy i odpalił nie wiem jakim cudem dziwne
ale jest następny problem

samochód pali ale nie wchodzi na obroty po dodaniu gazu ... wie ktoś to teraz ?

brkzzz - Pią Lip 13, 2012 17:01

Może podczas grzebania przy tej przepustnicy poluzowałeś linkę gazu?
Pasterz1991 - Pią Lip 13, 2012 19:07

na pewno nie
ADI-mistrzu - Pią Lip 13, 2012 21:07

Pod przepustnicą jest wtyczka od wtryskiwaczy, mogła być niedopięta i ją ruszyłeś.
Zobacz czy masz dopiętą wtyczkę od czujnika położenia przepustnicy.

Pasterz1991 - Wto Lip 17, 2012 20:26

ok patrzyłem wszystko co pisaliście i nic dalej to samo
kupiłem czujnik położenia wału wymieniłem
odpala ale nie wchodzi na obroty pedał do dechy a samochód zachowuje się jakby chciał zgasnąć... już k***a nie wiem co robić
jak pedałem gazu "pompuje" to jakoś obroty wzrastają wystarczy ze przytrzymam albo wcisnę gwałtownie i samochód klapa chce zgasnąć.

dodam że tłumik jest dziurawy ale to chyba nie ma znaczenia . dziura jest na spawie rurki z tłumikiem rurki która idzie od katalizatora itp

ADI-mistrzu - Wto Lip 17, 2012 20:31

Ceweczka.

[ Dodano: Wto Lip 17, 2012 21:31 ]
P.S.
Skąd jesteś?

Pasterz1991 - Wto Lip 17, 2012 20:48

z Kielc
zapomniałem dodać
cewka i świece nowe przepraszam ze zapomniałem ale zdenerwował mnie ten samochód

ADI-mistrzu - Wto Lip 17, 2012 20:53

Wykręć listwę wtryskową i skieruj wtryskiwacze do góry.
W czasie kręcenia silnikiem wtryskiwacze powinny pracować parami (1 z 3 i 2 z 4) i rozpylać mgiełkę paliwową mniej więcej na wysokość 40cm.
Jeśli jej niema a iskra na świecy się pojawia, to albo pompa albo MAP (czujnik podciśnienia) zgłupiał.

Pasterz1991 - Wto Lip 17, 2012 20:59

to prędzej ten czujnik bo pompa nowa
ADI-mistrzu - Wto Lip 17, 2012 21:39

Tu nie chodzi o to aby zobaczyć czy pompa pracuje a o to czy jest paliwo podawane, bo jeśli jest to przyczyny trzeba szukać w zapłonie lub kompresji.
Pasterz1991 - Sro Lip 18, 2012 10:42

a do tego wszystkiego doszedł taki objaw jak przytrzymam długo pedał gazu do dechy to strzela coś w silniku taki jeden głośny stuk
leszczu - Sro Lip 18, 2012 10:44

Pasterz1991, Spróbuj jeszcze wymienić czujnik TPS. :wink:
rovek - Sro Lip 18, 2012 10:51

Cytat:
a do tego wszystkiego doszedł taki objaw jak przytrzymam długo pedał gazu do dechy to strzela coś w silniku taki jeden głośny stuk
To pewnie przez wydech.

Zamiast TPS'u wymień kopułke, palec i przewody. Bez tpsu silnik będzie się wkręcał ale bardziej mułowato, a tobie sie nie wkręca.

spider666 - Sro Lip 18, 2012 11:55

rovek napisał/a:
dodam że tłumik jest dziurawy ale to chyba nie ma znaczenia . dziura jest na spawie rurki z tłumikiem rurki która idzie od katalizatora itp


jeśli dziura przed sondą lambda to może mieć wpływ, lub bardzo duża za to może mieć wpływ na nierówną prace silnika.

Pasterz1991 napisał/a:
dpala ale nie wchodzi na obroty pedał do dechy a samochód zachowuje się jakby chciał zgasnąć

sprawdź czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza

rovek - Sro Lip 18, 2012 20:41

spider666, popraw cytat bo jest nie mój.
spider666 napisał/a:
jeśli dziura przed sondą lambda to może mieć wpływ

W 200 jest tylko jedna sonda.

ADI-mistrzu - Czw Lip 19, 2012 07:16

rovek ale on wcale nie pisze że sa 2 sondy, tylko w przypadku dziury przed sondą spaliny będą uciekać i będzie ECU głupieć. :wink:
Ale dziura w kolektorze wydechowym to już coś... o nieszczelność jego połączenia z głowicą to raczej też trudno, chodź może się zdarzyć.

Ja bym sprawdził ustawienie rozrządu, bo jeśli paliwo jest podawane i iskra na pewno jest to tylko kompresja zostaje lub synchronizacja.
Chodź to strzelanie trochę dziwne... Może wydech Ci się zatkał? Raz był na forum przypadek podobny, aż w końcu rozerwało mu tłumik środkowy i silnik zaczał pracować poprawnie.
Wewnątrz wyglądał jak by ktoś cementu nalał.

rovek - Czw Lip 19, 2012 08:00

ADI-mistrzu napisał/a:
rovek ale on wcale nie pisze że sa 2 sondy, tylko w przypadku dziury przed sondą spaliny będą uciekać i będzie ECU głupieć. :wink:
Ale dziura w kolektorze wydechowym to już coś... o nieszczelność jego połączenia z głowicą to raczej też trudno, chodź może się zdarzyć.

Pasterz1991 napisał/a:
dodam że tłumik jest dziurawy ale to chyba nie ma znaczenia . dziura jest na spawie rurki z tłumikiem rurki która idzie od katalizatora itp


Co ma regułka do konkretnego przypadku? No ale po co ci tłumaczyć skoro ty wiesz lepiej.

Pasterz1991 - Czw Lip 19, 2012 20:58

ok więc tak
walnięty był czujnik położenia wału
do tego pompka która niby była dobra była zła założyłem starą i wszystko lepiej gra
tłumik już założony nowy i teraz jest inna heca
otóż
samochód odpala normalnie i powiedzmy że da się nim jeździć ale kiedy jadę i na 1 daje gaz do dechy to coś go tam muli idzie ale tak szarpie mało co ale szarpie
jeżeli wrzucam 2 czuć przy niskich obrotach bardziej to szarpanie potem większe obroty mniej czuć i max leci 130 nie wiem co go muli ale na każdym biegu czuć takie lekkie szarpanie
jeśli ktoś może poradzić co to będę wdzięczny
i tak wymieniłem
palec i kopułkę aparatu zapłonowego
czujnik położenia wału
rozrząd patrzyłem i jest dobrze ustawiony i mechanik też to potwierdził
tłumik na kapciaż nowy wspawał
świece wymieniałem
przewody zapłonowe też były niedawno wymieniane
nie wiem co teraz moze być
proszę o pomoc
i dziękuję że pomagacie :) jestem bardzo wdzięczny

leszczu - Pią Lip 20, 2012 09:26

Tak jak pisałem wczesniej do sprawdzenia/wymianu czujnik TPS. Sprawdź również szczelność przewodu podciśnienia który wychodzi z komputera.