|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Sprawdzanie cewek i przewodów pryskaniem
kkkamil - Czw Lip 12, 2012 22:29 Temat postu: [R75] Sprawdzanie cewek i przewodów pryskaniem witam,
mam problem taki że silnik przerywa na biegu jałowym i podczas przyspieszania, tylko na gazie. Na benzynie jest ok. Zacząłem od wymiany świec, nie byłem pewien czy to jest to więc nie kupowałem tych drogich tylko jakieś zamienniki po 16zł/szt. Pomogło znacznie, nawet już w mieście mogę jeździć na gazie Ale jeszcze od czasu do czasu wypadają zapłony tak do 2tys obrotów, potem ok. Jak przy ruszaniu depnę i wejdzie na obroty i przyspieszam energiczniej to jest ok.
Znaczy się trzeba szukać dalej, znajomi mówią "sprawdź kable", no to zdjąłem pokrywę, psiknąłem kilkakrotnie wodą ze spryskiwacza do kwiatków i:
widać bardzo delikatny jak by blask czy poświata, przy nagłym dodaniu gazu pojawia się czasami poświata na całej długości kabelka. Ale jest to poświata a nie przeskakujące iskry, i to tak słabo widać że się kilka razy zastanawiałem czy nie mam omamów.
Jak do przewodu przybliżam śrubokręt dotknięty do masy to też widać przeskakujące delikatne mikro iskierki.
czy to już jest powód do niepokoju czy nie?
podczas tych prób jak na złość zapłony nie wypadały i silnik pracował wzorcowo.
pozdrawiam. Kamil
marcin81 - Sob Lip 14, 2012 18:23
w związku z twoim tematem muszisz odkręcić cewki i zdjąć kable ze świec a póżniej wyczyśić wszystkie styki na cewkach , kablach delikatnym papierkiem ściernym bo po pewnym czaśie śniedzieją . miałem to samo i teraz jest ok
wschodni - Sob Lip 14, 2012 19:04
Miałem podobny problem. Zainwestowałem w świece (NGK do gazu 38zł za sztukę) + Cewski 130 zł firmy beru i przewody NGK za 70 kilka.
Łączny koszt 500 zł ale było warto. Teraz na jakieś 50 tys. km mam spokój a autko na gazie i na benzynie śmiga tak samo:)
Boncky - Pon Lip 16, 2012 09:11
kable do wymiany, jeżeli jeszcze będzie coś nie tak, cewki do wymiany. Zapewne czeka Cię komplet, nie oszczędzaj na tym i nie kupuj badziewia, bo za 3 miechy będziesz znowu wymieniał kable.
dafit - Pon Lip 16, 2012 11:13
wschodni napisał/a: | NGK do gazu |
strata pieniędzy, to zwykły chwyt marketingowy tak jak np olej do gazu, pytałem i gazownika i mechanika i sprzedawce wszyscy byli zgodni i odradzali zakup tego tworu,
a co do problemu miałem takie same objawy po wymianie kabli wszystko ok , i lepiej zrób tę wymianę szybko bo cewki też będziesz musiał wymienić jeśli będziesz jeździł na wadliwych kablach
Boncky - Pon Lip 16, 2012 12:28
może nie tyle co NGK, raczej chodzi o to by kupić kable bardziej znane, lepszego producenta, w jakiejś dobrej cenie a nie kable firmy "czingczong" za 20 zł...
coś jak amortyzatory monroe czy kayaba a nie noname...:)
domel101 - Pon Lip 16, 2012 15:38
nie chcę zakładać nowego tematu więc pytam tutaj. chodzi o silnik V6 jak mają być połączone cewki ze świecami na zewnętrznej głowicy bo mam patrząc od lewej 1 cewka do 2 świecy, 2 cewka do 1 świecy a 3 do 3, a jak podłącze 1-1 2-2 3-3 to efekt tak jakby nie palił na baniaki.
dzięki za odpowiedzi i z góry przepraszam na zmianę tematu
automechanik - Pon Lip 16, 2012 19:45
Tak ma byćdomel101,
domel101 - Pon Lip 16, 2012 21:13
automechanik napisał/a: | Tak ma byćdomel101, |
OK. Dzięki, choć byłem przekonany, że nie ma to żadnego znaczenia. Pozdrawiam
automechanik - Pią Lip 20, 2012 16:57
Wynika to z koleności zapłonu, choć swoją droga wystarczyło odpowiednio skonfigurować wiązkę zasilającą cewki by można było podłączyć kable po koleji. (rozwiązanie dla niekumatych )
|
|