Zobacz temat - [R400/R45] Poprawienie oryginalnego otwierania tylnej klapy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400/R45] Poprawienie oryginalnego otwierania tylnej klapy

yogibear - Sro Lip 18, 2012 21:47
Temat postu: [R400/R45] Poprawienie oryginalnego otwierania tylnej klapy
Witam,

Jakiś czas temu śledziłem wątek o siłownikach na tylnej klapie, ktoś napisał, że u niego działa tak oryginalne mocowanie. To sprawiło, że zabrałem się za to w weekend.

Wystarczy je trochę poprawić i działa super bez potrzeby inwestowania w siłowniki i wiercenia.

Zaczynamy od wyjęcia prętów, które skręcone powinny wypchnąć klapę do góry.
Na zdjęciu 1 widać jak należy je wyjąć. Na początek tworzymy coś w rodzaju dźwigni i wysuwamy pręt w kierunku zielonej strzałki. Druga strona tak samo.

Po wyjęciu i położeniu na płaskiej powierzchni skupiłem się na krótszym zagięciu. Zobaczyłem, że nie są one wygięte w jednej płaszczyźnie, odchylają się tworząc dość mały kąt ostry z podłożem. Zwiększając ten kąt poprawimy siłę z jaką będzie otwierana klapa. Zielony fragment wkręciłem w imadło, żółty wykrzywiłem bardziej młotkiem, złożyłem całość, zwracając uwagę, żeby założyć pręty na dobre strony aby stawiały większy opór i działa. Dodatkowo podłożyłem jeszcze filc w miejsce widoczne na filmie co dodatkowo poprawiło działanie - dwie takie warstwy jak na filmiku.

http://youtu.be/O8bFRqC1b_U
http://youtu.be/1vpyDdlwYC4

darek_wp - Sro Lip 18, 2012 21:55

Mogę dopowiedzieć, że ja w swojej 416-tce po prostu zamieniłem sprężyny miejscami i uzystkałem zadowalający efekt samoczynnego otwierania się klapy bagażnika po zwolnieniu zaczepu.
bizon - Czw Lip 19, 2012 16:01

yogibear, zrobilem moda ktorego zaproponowales, pomysl ciekawy nie powiem, ale....
Po krotkiej zabawie bagazniekiem :P zaczalem doceniac oryginalne rozwiazanie i chyba bede na nowo odginal. w oryginale lekko pyk i sie otwiera, lekko pyk i zamyka, a teraz moze i fajnie sie otwiera ale zamykanie takie mniej przyjemne. zawsze odchodzac od saqmochodu tylko jednym palcem w bagaznik i ladnie sie zamykalo bez halasu, a teraz niestety trzeba pizgn..... jak wartburgiem

rapek - Pią Lip 20, 2012 05:36

w swoim sedanie mam silowniczek po lewej stronie zamontowany, wieczorem pokaże filmik jak to działa fajnie ;]
Remigiusz - Pią Lip 20, 2012 09:30

Te sprężyny nic warte nie sa :D Wole jednak siłowniki :)

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=64349

bizon - Pią Lip 20, 2012 11:04

Remigiusz napisał/a:
Te sprężyny nic warte nie sa :D Wole jednak siłowniki :)

A ja tam uwazam ze wygiecie pretow daje taki sam efekt jak silowniki, no i taniej i latwiej. co nie zmienia faktu ze jak juz wspomnialem wczesniej oryginalne rozwiazanie bardziej mi podchodzi.
Remigiusz napisał/a:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=64349

Mi sie trzyma w pozycji otwartej, nigdy nie spadlo mi na glowe

Remigiusz - Pią Lip 20, 2012 11:22

bizon, Bez wiatru się ona trzymała w gorze :wink: Mi spadła już za wiele razy na głowę :roll:
driftdreamer - Wto Lip 24, 2012 19:50

Jest jakiś problem z wyjęciem tych drutów??
darek_wp, mówisz, żeby zamienić miejscami i będzie się otwierać do końca :mrgreen:
to chyba najlepszy sposób...
yogibear, czy nie ma innej opcji niż kombinerki i darcie lakieru :mad:

yogibear - Wto Lip 24, 2012 22:48

yogibear, czy nie ma innej opcji niż kombinerki i darcie lakieru :mad: [/quote]

Możesz próbować np. owinąć pręt w gumę i kombinerki. Po odgięciu działa już większa siła przy wciskaniu tego na miejsce i jest ciężko nie uszkodzić lakieru. Ja to pomaluje i myślę, że będzie ok.

Nie ukrywam, że brakuje mi przy zamykaniu lekkiego pchnięcia i zamknięte. Trzeba przytrzymać tak jakby klapę rękę do końca żeby się zamknęła.

bizon - Sro Lip 25, 2012 08:35

Cytat:
Jest jakiś problem z wyjęciem tych drutów??

ja zlapalem takim kluczem do rur (szwedem), lekki nacisk w dzwignie i bezproblemowo i chyb anic nie pozdzieralo.

driftdreamer napisał/a:
darek_wp, mówisz, żeby zamienić miejscami i będzie się otwierać do końca :mrgreen:
to chyba najlepszy sposób...

to chyba odosobniony przypadek, moze akurat jeden drut byl bardziej wygiety i akurat przeciwlegly uchwyt tez