Zobacz temat - [Rover400 si] problem z doborem przewodów zapłonowych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover400 si] problem z doborem przewodów zapłonowych

bagin1980 - Sro Lip 18, 2012 23:58
Temat postu: [Rover400 si] problem z doborem przewodów zapłonowych
Witam
mam mały problem:) mianowicie jakieś 3 miesiace temu jak moja głowica poszła się sypać postanowiłem przełożyć silnik a z braku dostępu do czegoś konkretnego zostałem zmuszony zamienić mój wspaniały silnik 1,6 na 1,4:(
Silniczek 1,4 po całkowitym remoncie od a do z kosztował mnie 1200zł plus przekładka
wszystko było pięknie nawet za bardzo nie odczułem spadku mocy autka aż do momentu kiedy zaczoł pojawiać się problem szarpania silnikiem który z kilometra na kilometr się nasilał.
zaczełem od przeczyszczenia kopułki i palucha a ze względu na to że świece (ngk) i przewody (bosch) były prawie nowe więc ich nie ruszałem mimo usilnych starań mechaników przekładek kolektorów wylotowych sond itp. z mojego starego silnika problem pozostawał aż niedawno tak przez przypadek poświeciłem latarką i okazało sie że jedna ze świec jest okopcona i zaśniedziała po wymianie silnik przestał szarpać:) ale stracił na mocy i zaczoł strasznie "furgotać" jak bym jakimś ciągnikiem jechał wymieniłem dodatkowo filtr powietrza i paliwa problem pozaostał więc zaczełem znowu szperać w przewodach i okazało sie że te boschowskie paluchy tak jak by nie dochodzą do świeć a w dodatku mają straszne przebicia
pozdejmowałem obudowy z palców i poprzesówałem kable głębiej aby dochodziły do świeć a same przewody tymczasowo poizolowałem i na daną chwilę jest wszystko ok (no może silnik nie chodzi jeszcze tak równo jak powinien)
w związku z tym mam wielka prośbę do użytkowników roverków 400 jakie przewody byście polecili najlepiej do tych świec NGk posiadam też stare przewody z którymi autko przyjechało z niemiec i śmigało na nich 2latka a doczytałem gdzieś że można je rozebrać i do tych obudów powkładać tylko same nowe kable żeby wszystko dolegało i pasowało może macie jakieś pomysły albo sprawdzone przewody zapłonowe
z góry dziękuję

ps. czy po odpięciu silniczka krokowego silnik powinien inaczej pracować??? bo u mnie nie widać żadnej różnicy

sTERYD - Czw Lip 19, 2012 00:42

bardzo dobre, a nie najdroższe przewody możesz kupić NGK. na forum masz nawet podane numery kompletów, które pasują.
Podobnież niezłe są też electrospark, ale nie testowałem
Do boschowskich nie byłem i nie jestem przekonany :/
Cytat:
ps. czy po odpięciu silniczka krokowego silnik powinien inaczej pracować??? bo u mnie nie widać żadnej różnicy

jak już są ustalone obroty, to nic się nie zmieni, póki nie dodasz gazu,- przy puszczeniu gazu z wysokich obrotów silnik może się zdławić, ale na wolnych obrotach będzie pracował, tylko nie będzie regulacji obrotów w zależności od obciążenia i od nagrzewania. :cool: