Zobacz temat - [Freelander] kilka pytań dla nowicjusza..
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] kilka pytań dla nowicjusza..

kuba3er - Pią Lip 20, 2012 15:05
Temat postu: [Freelander] kilka pytań dla nowicjusza..
Witajcie. W moim innym poście napisałem, że udało mi się uruchomić autko. Nawet ruszyłem z miejsca... :cool:
Zanim zacznę więcej jeździć, chciałbym wszystko powymieniać i dowiedzieć się kilka rzeczy:
-jak sprawdzić czy działają napędy (kiedy się uruchamia tył, czy jest on na stałe 4x4..)
-czy kabelki przy lewarku od zjazdu można zamontować obojętne jak we wtyczce czy jest jakaś kolejność (mam oba oderwane)
-Czy pod podszybiem powinna być jakaś osłona (u mnie widać silniczek i kable..)
- jaki powinien być akumulator do tego auta ( ile Ah, jaki prąd)
Chyba tyle na razie. Jeśli możecie to proszę o kilka info.

win32 - Pią Lip 20, 2012 15:11

@1 Stały,
http://www.youtube.com/wa...JM&feature=plcp
(tak się zachowuje przy sprawnym VC - nie sklejone, nie rozwiercone itp.)
przy skręcie może być delikatnie wyczuwalny efekt hamowania - ale delikatny. Jeżeli przy pełnym skręcie po wysprzęgleniu masz wrażenie użycia hamulca - VCU do wymiany.
Zasada działania tegoż napędu jest taka że im większa różnica prędkości wałów (np poślizg) tym więcej napędu przechodzi na tył. Niemniej część napędu jest na tyle cały czas.
Jak sprawdzić? Jedź na piach przykładowo ;)

@2 Obojętnie, przełącznik HDC zwiera je ze sobą.

@3 Fabrycznie była siateczka, ale z upływem czasu ulega rozkładowi. Nic innego w starszych rocznikach tam nie ma. Ma być widać ;)

@3 Max co wchodzi to 77Ah /780A od Varty. Firmowo Benzyna to 55Ah, diesel 75Ah

kuba3er - Czw Lip 26, 2012 13:02

Bardzo ci dziękuję za odpowiedź. Auto na razie całe rozebrałem, wiązę do blacharza. Niestety nie pojeździłem dużo bo hamulce słabiutkie,a i auto stało długo więc go nie mordowałem...
Wybebeszyłem wszystko ze środka do gruntownego mycia. I przy szyberdachu natknąłem się na takie urządzenie. Co to takiego??



SyntaX - Czw Lip 26, 2012 14:30

To jest sterownik z czujnikami od alarmu.
:wink:

kuba3er - Nie Sie 26, 2012 16:20

Kolego Win32, dzis podniosłem auto na podnośniku i odpaliłem i wrzuciłem pierwszy bieg. Chciałem sprawdzić czy jest tak jak na tym filmie który podesłałeś. I porażka chyba...Otóż kręci się jedno koło z przodu, jedno z tyłu.Drugie tylne jak by próbowało ale coś je trzyma, jak popchnę ręką to obróci ale zaraz staje...Popatrzyłem na tą VC i jej węższa część jest jakby rozklejona od gumy lub czegoś co tam jest. mam rozumiec że zdechło??
win32 - Nie Sie 26, 2012 16:31

Nie, skoro kręci ci się jedno to napęd przechodzi. Zasada działania otwartych dyferencjałów jest taka że siła napędowa pójdzie tam gdzie ma najmniejszy opór.

Najprawdopodobniej masz w układzie przeniesienia napędu elementy które powodują iż silnik nie jest w stanie ich poruszyć na obrotach jałowych - stanowią opór. Może to być np nieodbijający do końca hamulec, zużyte łożysko itp.

Dodatkowo ja miałem na tym filmiku wrzuconą "4" (przełożenie bezpośrednie) bo szukałem co generuje mi szum podczas jazdy.

Jak dodasz delikatnie gazu powinny zacząć kręcić się wszystkie koła jeżeli VC jest sprawne (a wygląda że jest). To gumowe co ci się rozkleja to pewnie tłumik drgań (duży walec na 3 śrubach) - nie ma wpływu na funkcjonalność samego VC ale może generować wibracje jak zacznie się rozpadać.

kuba3er - Pon Sie 27, 2012 14:54

Hmm, to było by dobrze. Szumi mi niemiłosiernie podczas jazdy, może to te łożyska w podporach wału. Poza tym chyba jedno tylne koło mi trzyma na hamulcu,, bo felga się grzeje. Ręczny nie działa więc i tam pewnie wszystko umarło. No nic, na razie polakierowałem. Wyjmę chyba cały wał i przejadę się "na przodzie". Czy mozna wymienić sam ten tłumik drgań?
win32 - Pon Sie 27, 2012 21:43

Nie polecam jeżdżenia bez wału...
A tłumik można kupić oddzielnie jako zamiennik (nie od LRa)

SyntaX - Wto Sie 28, 2012 06:00

Robiłeś osławiony już test wiskozy z obciążeniem.
http://www.youtube.com/watch?v=Oh01nQgh7z8
Sprawdź też czy nie są wyrobione podpory wału szarpiąc za wał w ich okolicy i sprawdzając luzy.
Dopuszczalny jest minimalny w zakresie 2 mm luz.
http://www.youtube.com/watch?v=he57NuDUiM8

kuba3er - Czw Wrz 27, 2012 06:26

win32 napisał/a:
Nie polecam jeżdżenia bez wału...

Nie chodzi mi o ciągła jazdę tylko o przejechanie się, nie wiem 500 metrów...Tak żeby posłuchać, czy przestanie szumieć. Będę miał wtedy pewność że padły podpory. Tak myślę...

[ Dodano: Czw Wrz 27, 2012 07:26 ]
Witam, opornie mi idzie odrestaurowywanie mojej fretki...Ciągle brak czasu. Ale wczoraj przysiadłem trochę i podgoniłem z robotą.
I napotkałem dwie sytuację o które chciałbym Was zapytać.
Pierwsza związana z mechanizmem opuszczania szyby tylnej. Otóż po zamontowaniu w klapie, włączeniu zapłonu brak reakcji po wciśnięciu przycisku w kabinie, jest jedynie pikanie. Po wyłączeniu stacyjki, wyciągam przekaźnik brązowy w bagażniku i wkładam ponownie: mechanizm zjeżdża na dół, ponownie wyjmuję i wkładam: mechanizm jedzie do góry. Więc jaka może być przyczyna, że nie mogę sterować tym ze środka auta?? Przyłożyłem miernik do kostki włącznika i jest tam cisza, poza piknięciem, które również wydobywa się kiedy naciskałem przycisk w dół. Przekaźnik, przycisk?? Dodam jeszcze, że po tym zabiegu słychać w silniczku cykanie co 3-4 sek. i silniczek mocno się grzeje.
Druga sprawa- szyberdach. Mój był zgnity więc kupiłem nowy (używany). Założyłem i było lala. Otwarł się, zamknął i tak kilka razy. Ale przy ponownym zamykaniu dosunął się do końca i ..nie domknął. Też nie wiem co się stało. Ale tu pewnie będzie trzeba rozebrać i jakoś może zdiagnozuję. Pytanie jest takie: czy dach 5d otwiera się tylko do połowy czy cały?
Liczę na wasze sugestie co do tej tylnej klapy. Pozdrawiam

SyntaX - Czw Wrz 27, 2012 07:26

Z tego co pamiętam to pikanie i brak możliwości sterowania tym ze środka samochodu był jak była odpięta któraś kostka w tylnej klapie.
Trzeba by było zdjąć plastik na klapie i zajrzeć pod ekran wodny.
Przeczyścić styki w kostkach.
Jednocześnie grzanie się silniczka może sugerować że to coś z przekaźnikiem.
Z tego co pamiętam to tam powinny być dwa te brązowe przekaźniki.
Jeden chyba jest od opuszczania szyby a drugi od jej grzania.
Zamień je.

win32 - Czw Wrz 27, 2012 07:49

Syntax... znowu płyniesz...

Oba przekaźniki z tyłu są od szyby jeden od podnoszenia w górę, drugi w dół, przekaźnik od grzania jest w skrzynce bezpieczników.

kuba3er - Czw Wrz 27, 2012 08:01

Hmm, wyjmowałem tylko jeden ten od lewej strony. I objaw był jak opisałem. Zamieniłem przekaźniki ale efekt ten sam. Mozliwe że uszkodzone są oba?? Nie są chyba tanie te przekaźniki, więc zanim kupię...no wiecie. Klape ma całkowicie rozebraną więc dostep do wszystkiego jest, ba całe auto mam rozebrane...
A jak koledzy z tym dachem? otwiera się na całej długości czy tylko połowa??

SyntaX - Czw Wrz 27, 2012 17:50

A to tego nie wiedziałem o tych przekaźnikach. :oops:
Pamiętam tylko że jak jakaś kostka w tylnej klapie była odpięta to szyba w dół szła bez problemu, ale w górę było już pikanie i takie właśnie objawy jak kolega opisywał.
A jak wyjąłem i włożyłem jakiś bezpiecznik to dawała się dosunąć.
Chyba to była kostka od zamka ale już nie pamiętam dokładnie bo trochę czasu minęło.
Trzeba by to z Rave rozkimić ale na nowym lapku i Windzie 7 64bit mi się wywala.

kuba3er - Nie Wrz 30, 2012 15:35

Czyli czeka mnie żmudne dłubanie i sprawdzanie po kolei co i jak..Chyba na zimę nie wyjadę... :cry: :cry:

[ Dodano: Nie Wrz 30, 2012 16:35 ]
Temat dachu ogarnąłem, wszystko działa.
Pozostaje kwestia sterowania tą nieszczęsną szybą. Zamawiać w ciemno przekaźniki??
Ten cały Rave to jakiś program do LR? Można to gdzieś zassać?

SyntaX - Nie Wrz 30, 2012 19:54

Jest na moim dysku sieciowym
www.chomikuj.pl
Potem szukasz usera syntax1980 i tam masz wszystko.
Tylko musisz mieć tam konto ale warto mam tam ponad 8GB materiałów.

kuba3er - Pon Paź 01, 2012 17:43

Witam. Nie wiem, być może ja mam zagmatwaną instalację, ale te dwa przekaźniki u mnie są chyba od czegoś innego... Tej jeden jak pisałem, po wyjęciu i włożeniu ponownie opuszcza, lub po ponownym wyjęciu i włożeniu podnosi mechanizm. Jeśli zaś wyjmę ten drugi i ponownie go wkładam to słyszę pracujący przekaźnik w ...przedniej prawej lampie..??!!
Więc chyba one oba nie są od tej tylnej klapy lub ja mam coś nie halo..
Cały czas mam napięcie na kostce przy silniczku i to dlatego bardzo się grzeje, ale przestało cykać. Na dodatek po podłączeniu wtyczki do silniczka wycieraczek, ciągle chodzi. Żadnej reakcji na przycisk w kabinie.A i jeszcze jedno: czy to auto ma jakieś połączenie z komputerem w celu diagnozy? Gdzie jest gniazdo i jaki fejs to obsługuje.??
PS kolego syntax możesz na PW napisac jak instalowac tego rave'a? u mnie jakieś komunikaty się wyświetlają że aplikacja nie może zostać uruchomiona...

SyntaX - Pon Paź 01, 2012 22:46

Eeee to jest zwykły katalog spakowany programem 7zip :???:
Wypakowywujesz wszystko a potem zwyczajnie w świecie odpalasz plik .exe z ikonką Land Rover,a
Jak masz Windows 7 to odpal jako administrator.
Aha i musisz mieć zainstalowany program do czytania plików .pdf
Sprawdziłem na 2 kompie z archiwum jest OK
Paker 7zip ściągniesz za darmo z www.dobreprogramy.pl

Winu jesteś pewien że oba te przekaźniki są od tylnej szyby bo aż z ciekawości u siebie zdjąłem boczek i widzę że jeden jest u mnie połączony z kilkoma kabelkami które idą do wiązki od haka, ale może tylko z tamtąd prąd sobie ktoś wziął.

kuba3er - Sro Paź 03, 2012 13:49

Ok program odpalony.
I na nim widać że jeden przekaźnik jest do szyby, drugi do silniczka tylnej wycieraczki. I to prawda, bo po wyjęciu go silniczek klęczy...
Więc dalej pozostaje mi szukać co jest. A jeszcze jedno: czy tylna szyba otwiera się przy zamkniętej klapie czy też może klapa byc otwarta??
I jeszcze jedno: jakim programem można zdiagnozowac to autko?

SyntaX - Czw Paź 04, 2012 09:26

A no właśnie czyli dobrze kojarzyłem że jeden przekaźnik jest od szyby a drugi nie jest od grzania ale od wycieraczki bo pamiętałem że tam w klapie 3 większe kostki są i 2 wsuwki idące do szyby.
kuba3er - Pią Paź 05, 2012 14:09

Ale skupmy się na moim felku.
Doznałem wczoraj wstrząsu mózgu i całego ciała. Przez jakiś czas widziałem w obudowie kierownicy jakąś białą kostke, w końcu rozebrałem i okazało się że to kostka od klaksonu- nie podpięta. To samo z kostką od Airbaga. Ale to nic. Że to angol zrobiony u nas wiedziałem, ale żeby tak!! Wszystkie kable zrobione na skrętkę i w izolację!!! No zabic to mało.
Ale nie istotne. Tak zastanawiam się czy przyczyną moich problemów nie jest np CCU?
Nawet kiedy włożę wtyczkę do klaksonu pod maską - ciągle wyje, mimo że nigdzie nie podpięte, a kabelki mi luźno wiszą...Wogóle instalacja jest ucięta zaraz za skrzynką bezpieczników i dorobiona nowa, kable w innych kolorach. Nie ma ktoś może wypożyczyć takiego ccu żeby nie kupować na darmo, jesli to nie to? Kolego Win, Ty dłubiesz przy LR może coś poradzisz??
Pamiętam że kiedy go przygarnąłem, klakson nie trąbił po włożeniu do niego wtyczki, silniczek wycieraczki tylnej też nie pracował. I może to zbieg okoliczności, ale kiedy wymieniałem alternator, nie odpiąłem prądu i ....Było zwarcie, wywaliło ten 120A bezpiecznik pod maską. Wykręciłem którys obok, żeby auto odpalić. Potem założyłem jak ma byc i od tego czasu zaczął chodzić w/w silniczek.... Czy mogłem coś uszkodzić??
Pomóżcie bo zimno idzie i będę musiał przestać do wiosny, a już bym pojeździł....

SyntaX - Pon Paź 08, 2012 11:11

Myslę że to nie CCU a skopana wiązka tak jak u mojego Taty i gdzies nie ma masy, tym bardziej jak to jest tak poskręcane na izolację.
Zobacz sobie jakie cyrki były u mnie:
http://forum.roverki.eu/v...ight=freelander

kuba3er - Sro Lis 21, 2012 18:02

Taaa, zamknę klapę, szybę podeprę deską i zimę przejeżdżę..

[ Dodano: Sob Paź 13, 2012 08:36 ]
Pomyślałem jeszcze inaczej. Skoro mam tak skopaną instalację i być może to jest przyczyną moich elektrycznych kłopotów - wymienię ją. Zamówiłem od wersji eu za 150zł więc pewnie elektryk by wziął więcej... Może podepnę tylko od skrzynki do zegarów i deski i może zadziała??
Pytanie jeszcze: czy instalacja od 1.8 różni się np od diesla? Poza kontrolką do świec, oczywiście..?
Pytanie drugie: jak wyjąć przednią lampę. czy trzeba ściągać zderzak??

[ Dodano: Sro Paź 17, 2012 18:47 ]
Witajcie.
Zrobiłem jak powiedziałem. Kupiłem instalację od wersji europejskiej. Dwa dni pracy i przełożyłem wszystko. Co prawda jeszcze wszystko nie podpięte, ale..No właśnie. Wiązka podpięta pod skrzynkę pod maską, generalnie wszystko podpięte prócz prawej lampy przód, i jeden kabel od abs w tylnym kole. nie podpiąłem jeszcze przełaczników konsoli. skrzynka z bezpiecznikami oraz ccu zostało stare. Przekręcam kluczyk, włącza się pompka paliwa, za moment gaśnie i...zapala aby za moment zgasnąć.. Co mogłem przegapić, albo inne sugestie?? Pomóżcie!!!!

[ Dodano: Sro Lis 21, 2012 18:02 ]
SyntaX napisał/a:
Myslę że to nie CCU a skopana wiązka tak jak u mojego Taty i gdzies nie ma masy, tym bardziej jak to jest tak poskręcane na izolację.
Zobacz sobie jakie cyrki były u mnie:
http://forum.roverki.eu/v...ight=freelander


A jednak. Wymiana CCU uleczyła wszystkie bolączki. Programowanie immo i auto odpala bez kłopotu, szyba się otwiera, klakson trąbi....Miło. :rotfl: