Zobacz temat - [Freelander] Stuki w dyfrze podczas zmiany biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Stuki w dyfrze podczas zmiany biegów

yaroo - Czw Lip 26, 2012 13:04
Temat postu: [Freelander] Stuki w dyfrze podczas zmiany biegów
Witam,
Może mi ktoś odpowiedzieć czy normalne są wyraźnie słyszalne stuki w tylnym dyferencjale podczas jazdy i zmiany biegów, szczególnie z 3 na 4 lub podczas gwałtownego puszczenia pedału gazu podczas jazdy na 4 biegu. Zachowuje się to jakby dyfer miał duży luz na trybach.

SyntaX - Czw Lip 26, 2012 15:46

Takie stuki są absolutnie niedopuszczalne i oznaczają że dyfer wkrótce się rozleci i lepiej zrób to szybko.
Znam przypadek zmielenia mocowania półośki.
Na pewno bym takim autem nie jeździł.
Rozebrać dyfer jak najszybciej zanim zmieli tryby.
Jeśli masz szczęście to wystarczy zmienić łożyska, uszczelniacze i koniecznie podkładki ustalające.
Jak masz pecha to do wymiany jest tylny dyfer oraz półośki z tylu.
Absolutnie auto nie do dalszej jazdy.

amik - Czw Lip 26, 2012 19:04

witam takie stuki to też objaw zerwanej poduszki tylnego dyferencjału
łatwo sprawdzić ale autko musi być na kanale Powodzenia

yaroo - Czw Lip 26, 2012 20:01

O której poduszce myślisz? Miałem ze dwa miesiące temu wymienianą przednia, ale widzę, że tylna prawa jest naderwana ale nie urwana. Nie mam też śladów uderzeń gumy o podwozie. Ale sprawdzę dokładnie te poduszki. Te dźwięki bardziej mi pasują do takich jakby uderzeń gumy o coś niż zgrzytanie trybów w dyfrze. Tym bardziej, że dyfer chodzi cicho podczas spokojnej jazdy.
SyntaX - Czw Lip 26, 2012 21:54

O tym myślę


A skąd dochodzą te dźwięki.
Może to się z tyłu przenosi od tylnego dyferencjału.
Powiem tak.
Brecha i pod auto i szukaj luzów.

yaroo - Pią Lip 27, 2012 16:11

Syntax,
jaki element jest na zdjęciu? Czy to poduszka silnika?
Ja pisałem, że wymieniono mi przednią poduszkę dyfra.

SyntaX - Pią Lip 27, 2012 21:50

Tak to poduszka silnika i jak jest zerwana to może przenosić wibracje niemal na całe auto.
yaroo - Sob Lip 28, 2012 22:08

Gdzie mniej/więcej znajdują się poduszki silnika, które należy sprawdzić (może jakiś rysunek z RAVE). Prawa poduszka dyfra ma lekko pękniętą gumę i nie wydaje mi się by ona była przyczyną stuków. Pozostałe poduszki dyfra są OK. Te stuki są raczej głuche, jakby uderzenia gumowym młotkiem o podwozie. Nie ma w nich metalicznego dźwięku sąd nie sądzę żeby dyfer był uszkodzony. Precyzując, te stuki są bardzo słyszalne gdy podczas jazdy na 4 biegu gwałtownie zdejmie się nogę z gazu.
win32 - Sob Lip 28, 2012 22:30

Głuche stuki jak gumowym młotkiem to właśnie może być poduszka od dyfra...
Searcher - Pią Sie 31, 2012 16:19

Ja też słyszałęm różne dziwne dzwięki z tyłu podczas hamowania silnikiem, zmiany biegów, cofania i wiesz co to było? Tłumik! Część wewnętrzna dostawała specyficznych wibracji i wydawała dzwięk, jakby tryby się mieliły...