Zobacz temat - [R420] Zawieszenie kompletne
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Zawieszenie kompletne

Karroll - Czw Sie 02, 2012 17:20
Temat postu: [R420] Zawieszenie kompletne
Witam Potrzebuje informacji na temat zawieszenia kompletnego do mego roŁverka ile może mnie ono kosztować i gdzie najlepiej i najszybciej je kupować
od razu napisze ze sprawdzałem na stronie www.tomateam.pl i niema tam wszystkiego chyba ze po prostu nie wystawione na aukcje

szoso: twój silnik to sdi, tdi nie jest oznaczeniem Rovera

Adrian - Czw Sie 02, 2012 17:29

Karroll napisał/a:
zawieszenia kompletnego
Co rozumiesz pod tym pojęciem?
Karroll - Czw Sie 02, 2012 19:01

nie jestem mechanikiem wiec ci nie wymienię każdej części ale chodzi mi o zawieszenie przednie i tylne amorki i oczywiście sprężyny wahacze i co jeszcze potrzebne
Adrian - Pią Sie 03, 2012 08:53

Wiesz, bo na kompletną wymianę całego zawieszenia (amory, sprężyny, wahacze, sworznie, tuleje itd.) trzeba ze 2.500,- PLN szykować. A to pewnie jest 1/3 wartości samochodu... :wink: Co jest nie tak z tym zawieszeniem?
sobrus - Pią Sie 03, 2012 09:17

1500 można na same cukierki wydać, przednie amorki potrafią chodzić po 400zł sztuka (np. w Lublinie)....
Także zdecydowanie lepiej wymienić tylko to co trzeba wymienić :D

szoso - Pią Sie 03, 2012 09:23

nie słyszałem jeszcze żeby wszystko na raz było do wymiany w tym zawieszeniu
ktoś ci to sprawdzał? czy wymieniasz bo taki masz kaprys i nie masz na co kasy wydać? :wink:

Karroll - Pią Sie 03, 2012 13:38

jak jadę czy skręcam czy po prostu stoję i bujam samochodem na boki to coś piszczy trzeszczy itd itp :D gdy go kupowałem w grudniu było w jeszcze sprawne a wiem ze siedzą w nim oryginalne części jeszcze wiec nie dziwie się ze siadło bo jeżdżę bardzo dużo i po rożnych drogach
Jugol - Pią Sie 03, 2012 14:29

Jak pisali poprzednicy, zawiecha w tym aucie jest naprawdę porządna, a jak piszesz, że Ci puka, stuka, to sie szuka co puka, stuka. Z mojego doświadczenia, zacznij od sprawdzenia tulei tylnego wahacza, one potrafią nieźle mieszać autem w koleinach, na zakrętach ( dupką zanosi wtedy ) i przy okazji jak są uwalone dają takie dźwięki , stuki, puki i masz wrażenie, że to puka z przodu, a to właśnie tak niesie po aucie, że jest wrażenie że to przód nawala.
Co do najważniejszych pod względem bezpieczeństwa, sprawdź samemu sworznie dolne przednich wahaczy, lewarek pod auto, podnosisz jedną stronę i próbujesz ruszyć , szarpnąć kołem w pionie, jeżeli wyczuwasz jakiś luz, to lukasz, czy masz ten luz na dolnym, czy na górnym sworzniu. Nastepnie to samo sprawdzasz na drugim , przednim kole. Przy okazji jak już masz auto na lewarku, spróbuj szarpnąc w poziomie kołem, jeżeli wyczujesz luzy, to końcówki drążków kierowniczych do wymiany, pamiętaj, że po ich wymianie, konieczne jest ponowne ustawienie zbieżności. To w sumie tyle, cała reszta, mówię o moim aucie (12 lat ) jest w nienagannym porządku. Amen.

Karroll - Pią Sie 03, 2012 14:56

spoko dziś przyjeżdża do mnie mój znajomy mechanik i luknie na te cale zawieszenie i masz racje z tylu jest coś nie tak ale po moim doświadczeniu z golfem II myślę ze to siedzi łożysko na kole ze tak piszczy bo se właśnie przypomniałem ze w golfie tez piszczało aż w końcu się posypało dobrze ze przy wyjeżdżaniu z garażu a kto zna jeszcze jakieś strony z częściami do Rołverka ?? :)
Jugol - Pią Sie 03, 2012 15:11

Zapamiętaj jedną, ważną rzecz. Golf, to nie Rover :niee: A na co Ci strony ?? :bezradny: , praktycznie 90% części kupuję u siebie albo w InterCars, albo w jakimkolwiek sklepie motoryzacyjnym :ok: