|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Zawieszenie kompletne
Karroll - Czw Sie 02, 2012 16:20 Temat postu: [R420] Zawieszenie kompletne Witam Potrzebuje informacji na temat zawieszenia kompletnego do mego roŁverka ile może mnie ono kosztować i gdzie najlepiej i najszybciej je kupować
od razu napisze ze sprawdzałem na stronie www.tomateam.pl i niema tam wszystkiego chyba ze po prostu nie wystawione na aukcje
szoso: twój silnik to sdi, tdi nie jest oznaczeniem Rovera
Adrian - Czw Sie 02, 2012 16:29
Karroll napisał/a: | zawieszenia kompletnego | Co rozumiesz pod tym pojęciem?
Karroll - Czw Sie 02, 2012 18:01
nie jestem mechanikiem wiec ci nie wymienię każdej części ale chodzi mi o zawieszenie przednie i tylne amorki i oczywiście sprężyny wahacze i co jeszcze potrzebne
Adrian - Pią Sie 03, 2012 07:53
Wiesz, bo na kompletną wymianę całego zawieszenia (amory, sprężyny, wahacze, sworznie, tuleje itd.) trzeba ze 2.500,- PLN szykować. A to pewnie jest 1/3 wartości samochodu... Co jest nie tak z tym zawieszeniem?
sobrus - Pią Sie 03, 2012 08:17
1500 można na same cukierki wydać, przednie amorki potrafią chodzić po 400zł sztuka (np. w Lublinie)....
Także zdecydowanie lepiej wymienić tylko to co trzeba wymienić
szoso - Pią Sie 03, 2012 08:23
nie słyszałem jeszcze żeby wszystko na raz było do wymiany w tym zawieszeniu
ktoś ci to sprawdzał? czy wymieniasz bo taki masz kaprys i nie masz na co kasy wydać?
Karroll - Pią Sie 03, 2012 12:38
jak jadę czy skręcam czy po prostu stoję i bujam samochodem na boki to coś piszczy trzeszczy itd itp gdy go kupowałem w grudniu było w jeszcze sprawne a wiem ze siedzą w nim oryginalne części jeszcze wiec nie dziwie się ze siadło bo jeżdżę bardzo dużo i po rożnych drogach
Jugol - Pią Sie 03, 2012 13:29
Jak pisali poprzednicy, zawiecha w tym aucie jest naprawdę porządna, a jak piszesz, że Ci puka, stuka, to sie szuka co puka, stuka. Z mojego doświadczenia, zacznij od sprawdzenia tulei tylnego wahacza, one potrafią nieźle mieszać autem w koleinach, na zakrętach ( dupką zanosi wtedy ) i przy okazji jak są uwalone dają takie dźwięki , stuki, puki i masz wrażenie, że to puka z przodu, a to właśnie tak niesie po aucie, że jest wrażenie że to przód nawala.
Co do najważniejszych pod względem bezpieczeństwa, sprawdź samemu sworznie dolne przednich wahaczy, lewarek pod auto, podnosisz jedną stronę i próbujesz ruszyć , szarpnąć kołem w pionie, jeżeli wyczuwasz jakiś luz, to lukasz, czy masz ten luz na dolnym, czy na górnym sworzniu. Nastepnie to samo sprawdzasz na drugim , przednim kole. Przy okazji jak już masz auto na lewarku, spróbuj szarpnąc w poziomie kołem, jeżeli wyczujesz luzy, to końcówki drążków kierowniczych do wymiany, pamiętaj, że po ich wymianie, konieczne jest ponowne ustawienie zbieżności. To w sumie tyle, cała reszta, mówię o moim aucie (12 lat ) jest w nienagannym porządku. Amen.
Karroll - Pią Sie 03, 2012 13:56
spoko dziś przyjeżdża do mnie mój znajomy mechanik i luknie na te cale zawieszenie i masz racje z tylu jest coś nie tak ale po moim doświadczeniu z golfem II myślę ze to siedzi łożysko na kole ze tak piszczy bo se właśnie przypomniałem ze w golfie tez piszczało aż w końcu się posypało dobrze ze przy wyjeżdżaniu z garażu a kto zna jeszcze jakieś strony z częściami do Rołverka
Jugol - Pią Sie 03, 2012 14:11
Zapamiętaj jedną, ważną rzecz. Golf, to nie Rover A na co Ci strony , praktycznie 90% części kupuję u siebie albo w InterCars, albo w jakimkolwiek sklepie motoryzacyjnym
|
|