Zobacz temat - [R200] Przybywa wody w zbiorniczku wyrownanwczym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Przybywa wody w zbiorniczku wyrownanwczym

Naki17 - Czw Sie 09, 2012 08:25
Temat postu: [R200] Przybywa wody w zbiorniczku wyrownanwczym
Witajcie mam problem od 2 dni przybywa mi cieczy w zbiorniczku wyrownawczym wody ale niezauwazylem zeby były tam jakies slady oleju czy cos. Dodam jeszcze ze okolo 3 dni temu jak wracalem z urlopu pekl mi wezyk od chlodnicy wyrownujacy poziom wody zastapilem go innym ale zagina sie on na rurze intercoolera gdy jest doładowanie to moze byc powod?? i auto jakby słabsze sie zrobiło, pozatym jak odkercilem korek wlewu oleju na działajacym silniku to jest tam takie jakies cisnienie ze trudno mi było zakrecic korek z powtrotem poprostu dmucha z tamtad prosze o pomoc
Firq - Czw Sie 09, 2012 13:22

a jak auto wystygnie to ciecz wraca do poprzedniego stanu ??
Naki17 - Czw Sie 09, 2012 13:35

no wlasnie nie i co mnie strasznie dziwi z kad sie ona tam bierze płyn zrobił sie jakby troche metny i nic wiecej pozatym to cisnienie pod korkiem wlewu paliwa podczas pracy silnika jest normalne??
yorker - Czw Sie 09, 2012 13:43

Dostaje się tam olej, miałem to samo, za jakiś czas w zbiorniczku zrobi ci się taki rzadszy budyń. Do wymiany uszczelka pod głowicą :/
piotrekcrash - Czw Sie 09, 2012 14:33

Sprawdź jeszcze poziom oleju, na pewno ubyło i tak jak piszą Koledzy wyżej uszczelka do wymiany.
Naki17 - Czw Sie 09, 2012 14:35

własnie jak to wyglada z ta wymiana uszczalki pod głowica wystarczy kupic nowa i załozyc czy konieczne bedzie planowanie głowicy? i wogole to uszkodzenie tej uszczelki pod głowica mogło byc spowodowane zbyt duzym cisnieniem doładawania turbo? bo mam około 1.5 bar??
Szymon199010 - Czw Sie 09, 2012 14:45

Kolego masz diesla który jest bardziej odporny na awarię uszczelki niż benzyna. Teraz kilka pytań do ciebie.
Od razu wymieniłeś wąż czy jechałeś chwile bez wody?
Dolewałeś wody na gorący czy zimny silnik? Na odpalonym czy zgaszonym?
Co do turbo to firq jeździł kiedyś chyba na 1.8 bara i dawał silnik radę.
Gdyby jednak to była uszczelka to trzeba planować głowicę.
Możliwą przyczyna jest też pęknięta głowica.
Odpowiedz na pytania to poradzimy dalej.

szoso - Czw Sie 09, 2012 14:51

jeśli coś to nie uszczelka pod głowicą w pierwszej kolejności tylko chłodnica oleju do sprawdzenia, jeśli faktycznie olej się pojawia w zbiorniczku
Naki17 - Czw Sie 09, 2012 15:05

Szymon199010 napisał/a:
Kolego masz diesla który jest bardziej odporny na awarię uszczelki niż benzyna. Teraz kilka pytań do ciebie.
Od razu wymieniłeś wąż czy jechałeś chwile bez wody?
Dolewałeś wody na gorący czy zimny silnik? Na odpalonym czy zgaszonym?
Co do turbo to firq jeździł kiedyś chyba na 1.8 bara i dawał silnik radę.
Gdyby jednak to była uszczelka to trzeba planować głowicę.
Możliwą przyczyna jest też pęknięta głowica.
Odpowiedz na pytania to poradzimy dalej.

1.jechałem chwilke bez wody zanim skapnolem sie ze cos jest nie tak bo na trasie mi pękł
2. dolewałem wody na goracy silnik jak zatrzymalem sie na stacji naprawilem waz i dolalem wody
i z gory dziekuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc :)

Szymon199010 - Czw Sie 09, 2012 15:10

A dolewałeś zimna czy ciepłą wodę?
Na zgaszonym czy zapalonym silniku?

Naki17 - Czw Sie 09, 2012 15:16

Szymon199010 napisał/a:
A dolewałeś zimna czy ciepłą wodę?
Na zgaszonym czy zapalonym silniku?

woda byla zimna okolo 23 stopnie i na zgaszonym silniku potem jak zbiorniczek byl pelen odpalilem zeby odpowietrzyl sie układ i dolalem jeszcze troche

Firq - Czw Sie 09, 2012 15:22

a węze od wody Ci nie puchną ?? popałuj troche maszyne i zobacz jak wyglądają weże od wody
Naki17 - Czw Sie 09, 2012 15:28

Firq napisał/a:
a węze od wody Ci nie puchną ?? popałuj troche maszyne i zobacz jak wyglądają weże od wody

a nie zworociłem uwagi a co jak by puchły

Firq - Czw Sie 09, 2012 15:30

to dmucha w układ najprawdopodobniej... sprawdz to
Naki17 - Czw Sie 09, 2012 20:24

to co podsumowywujac mam uszczelke pod głowica do wymiany tak :( ?
Adrian - Czw Sie 09, 2012 20:29

szoso napisał/a:
jeśli coś to nie uszczelka pod głowicą w pierwszej kolejności tylko chłodnica oleju do sprawdzenia, jeśli faktycznie olej się pojawia w zbiorniczku

Spokojnie, bez nerwów. :grin: Sprawdź trop, który zaproponował Kolega szoso. :ok:

Raptile - Czw Sie 09, 2012 20:41

hgf w Sdi dobre ;) tak jak Szoso napisal ;)
szoso - Pią Sie 10, 2012 14:21

weź zrób porządek z tym wężykiem na początek a nie chcesz uszczelkę wymieniać, nie może się on zaginać
Naki17 - Sob Sie 11, 2012 09:43

Bardzo dziekuje wszystkim za pomoc i za zainteresowanie moim problemem :) wydaje mis ie ze to wina tego wezyka wyrownawczego bo ciagle jest zagiety i jakby nie ma przepłyeu moze co powoduje zapowietrzenie ukladu w jakims miejscu np. w chłodnicy i wtedy to powietrze wypiera wode do zbiorniczka ale zastanawiam sie jak mam załozyc to odpowietrzenie jak koniec rurki od chłodnicy wypada idealnie na wezu miedzy ic a silnikiem :) musze dorwac jakis gruboscienny wezyk dzieki wszystkim jak to nie bedzie to to napewno odswierze temat pozdrawiam wszystkich i dziekuje ! :)
Gonia - Sob Sie 11, 2012 10:20

yorker napisał/a:
Dostaje się tam olej, miałem to samo, za jakiś czas w zbiorniczku zrobi ci się taki rzadszy budyń. Do wymiany uszczelka pod głowicą :/


Ty masz trochę inny silnik :P

[ Dodano: Sob Sie 11, 2012 11:18 ]
Naki17 napisał/a:
własnie jak to wyglada z ta wymiana uszczalki pod głowica wystarczy kupic nowa i załozyc czy konieczne bedzie planowanie głowicy? i wogole to uszkodzenie tej uszczelki pod głowica mogło byc spowodowane zbyt duzym cisnieniem doładawania turbo? bo mam około 1.5 bar??


Zacznij od takiej informacji, bo w przypadku, gdy masz zbyt ubogą mieszankę, to mógł silnik szlak trafić.

[ Dodano: Sob Sie 11, 2012 11:20 ]
Szymon199010 napisał/a:

Co do turbo to firq jeździł kiedyś chyba na 1.8 bara i dawał silnik radę.


Chyba wydaje mi się, że do końca to prawda :P

Naki17 - Sob Sie 11, 2012 11:36

wydaje mi sie ze na pewno nie ma zbyt ubogiej mieszanki bo mam przestawiony nastawnik pompy i klona map pod 130km od Raptile i podejrzewam ze na zbyt uboga mieszankę mój silniczek na pewno nie narzeka xd
Firq - Sob Sie 11, 2012 13:30

przy zbyt dużym ciśnieniu doładowania na seryjnej Gt15 jaka mają R w kolektorze wydechowym miedzy silnikiem a turbiną robi się zbyt duże ciśnienie co nie ma dobrego wpływu na silnik niestety coś za coś
przy takim ciśnieniu doładowana na gt15 ciśnienie w kolektorze potrafi samo otworzyć egr :)
można jeździć na takim ciśnieniu ale nie na GT15
przy VNT to ciśnienie znacznie spada ale to juz inna bajka :)

szoso - Sob Sie 11, 2012 14:01

no ale nadmiar ciśnienia powinien zostać upuszczony przez zawór, tak czy nie? :wink:
Firq - Sob Sie 11, 2012 14:40

zawór jest ale on nie daje rady zwiększając ciśnienie o niemal 100%
w VNT idzie bokiem cały nadmiar a na zwykłej idzie na turbinę a nadmiar zaworkiem upuszcza ale niestety mało wydajnym

Naki17 - Nie Sie 12, 2012 16:23

myslalem nad zmiana turbo na jakas vnt mam w domu turbo od audi a4 xd a Ty friq widzialem gdzies ze zmieniles turbo na vnt tylko na jakas konkretnie xd? i z kad ja dorwales? zastanowil bym sie tez na zamiane :D
Firq - Pon Sie 13, 2012 01:29

ja mam Gt1852V od audi ci nie podejdzie bo strona zimna i ciepła sa odwrotnie ustawione wiec lipa
a co do montażu to polecam :)