Zobacz temat - [416 Si] Blokada koła zamachowego/silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416 Si] Blokada koła zamachowego/silnika

us3r - Wto Sie 14, 2012 18:01
Temat postu: [416 Si] Blokada koła zamachowego/silnika
Witam,
właśnie jestem w trakcie wymiany rozrządu i pilnie potrzebuje pomocy. Nie mogę zlokalizować blokady koła zamachowego(dziura na 6.5 mm wiertło). Prosił bym o szybkie i możliwie dokładne wskazanie mi miejsca gdzie się znajduje.

Z góry dzięki!

utal - Wto Sie 14, 2012 20:49

A po co Ci blokada koła zamachowego?? Przy wymianie rozrządu ważne jest żeby zablokować wałki, a nie koło zamachowe.

Tu masz przykład takiej blokady: http://allegro.pl/blokada...2543752564.html

Ja osobiście jak robię rozrządy w roverach z silnikami serii K to blokuję koła zębate wałków rozrządu tą właśnie blokadą. Bynajmniej nie są to jakoś specjalnie trudne silniki, jeśli idzie o wymianę rozrządu;-)

zdzichu - Wto Sie 14, 2012 22:32

Te skrzynie chyba nie mają otworów, nie przypominam sobie nic takiego. Ja odkręcam blachę koło rozrusznika i blokuję śrubokrętem. Ale potrzebna druga para rąk. Można wywiercić, kiedyś tak robiłem nie pamiętam w czym ale też nie było. utal, a jak odkręcasz koło pasowe?
utal - Sro Sie 15, 2012 14:29

Na śrubę koła pasowego nakładam klucz 21 oczkowy-gięty i blokuje go o półoś, następnie kręcę rozrusznikiem (ale tak żeby nie odpalać auta) i śruba sama się odkręca. Dzięki temu zaoszczędzam czas i nie potrzeba blokowania koła zamachowego;-)
us3r - Sro Sie 15, 2012 21:15

Nie mogliśmy odkrecić tej blachy kolo rozrusznika dlatego ją odgieliśmy. Samo blokowanie śrubokrętem to było troszke za mało, pomogło zapięcie 5-tego biegu i wciśniecie hamulca.

Okazało się że pasek już był bardzo słaby oraz na wale był przestawiony o 1 ząbek - wydaje się że teraz pracuje lżej.

utal - Czw Sie 16, 2012 09:19

Przy przestawieniu o jeden ząbek jest problem z odpaleniem auta, czasami nawet nie da się go odpalić. Natomiast przy przestawieniu o 2-3 dochodzi do kolizji zaworów ssących z tłokami - miałem taki przypadek, gdzie właściciel auta na starym pasku chciał odpalić na popych i przeskoczył rozrząd o 2 ząbki. W konsekwencji czego powyginało wszystkie zawory ssące... us3r jeżeli wszystko jest ok, to życzę szerokiej drogi.