|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Obroty silnika
jarztom - Sro Sie 15, 2012 12:27 Temat postu: [R75] Obroty silnika Proszę o podpowiedź , jakie obroty powinien mieć silnik ,na zimno a jakie po nagrzaniu i jak można wyregulować. Moje autko ,na ciepło pokazuje na testerze( ELM327) 650 obr.
SeniorA - Sro Sie 15, 2012 13:37
750 +/- 50 na ciepłym i około 1100 na zimnym. Obroty ustala sterownik silnika. Sprawdź sobie na komputerze diagnostycznym w zegarach poz.7.2
jarztom - Sro Sie 15, 2012 15:10
A jak wygląda zmiana obrotów
automechanik - Sro Sie 15, 2012 18:14
odpowiedzi udzielił CiSeniorA,
obroty są zmieniane przez sterownik silnika na podstawie odczytu z czujników, temperatury płynu chłodzącego, temperatury oleju, temperatury zasysanego powietrza, ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, zawartości tlenu w spalinach(sonda lambda), położenia przepustnicy.
elementy wykonawcze to linka gazu (plus odczyty z czujników ), a dla wolnych obrotach silnik krokowy biegu jałowego (plus odczyty z czujników)
PawelSki99 - Sro Sie 15, 2012 18:39
A jakie powinny być obroty na biegu jałowym w CDT?
SeniorA - Sro Sie 15, 2012 19:51
780 +/- 50
dziej076 - Nie Sie 19, 2012 12:15
Hej to i ja dorzuce pytanko w tej kwestji mianowicie .Jadac z predkoscia powyzej 100 km /h np 110 obroty silnika wachaja sie na poziomie 3000 do ok 3100 .Jadac nieco ponad 130 km /h obroty dochodza nawet do 3600 .Tu nasowa sie moje pytanko czy to prawidlowe czy moze obroty silnika sa powiedzmy NIECO ZA WYSOKIE .Oczywiscie opisana sytuacja zachodzi podczas jazdy na 5 biegu np na autostradzie Samochod to MG ZT-T 2,5 v6 .Pozdrawiam Andrzej
rafalmis1 - Nie Sie 19, 2012 20:21
u mnie przy 100 jest około 2100
automechanik - Wto Sie 21, 2012 09:15
rafalmis1, coś nie tak, wynika z tego, że przy obrotach 6300 osiągałbyś 300km/godz.
rafalmis1 - Wto Sie 21, 2012 15:06
proszę zobaczyć pierwsze zdjęcie to 5 bieg, a drugie zdjęcie to 4 bieg
faktycznie coś nie tak
[ Dodano: Wto Sie 21, 2012 15:06 ]
tylko ze ja mam automat, nie wiem czy to ma znaczenie
|
|