|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [620Ti] Nierówna praca silnika
greg-si - Wto Sie 21, 2012 18:34 Temat postu: [620Ti] Nierówna praca silnika Cześć
Jest problem z jednym pacjentem.
R620Ti, 1996, na kopułce. Nigdy nie było gazu.
Wymienione świece, przewody, palec, kopułka. Przeczyszczona przepustnica, zresetowany krokowiec.
Odłączałem rurkę od kompa (obroty spadły, prawie zgasł, po podpięciu nadal chodzi tak samo). Wszystkie rury sprawdzałem by wyeliminować jakieś lewe powietrze.
Odłączałem rurę od IC żeby zobaczyć jak chodzi jako NA. Bez zmian.
Objawy są takie że silnik nie pracuje równo, talepie nim. Obroty falują na zimnym silniku, lub podczas gdy na ciepłym włączę ogrzewanie.
Cewka nieoryginalna przykręcona do śruby od amora, najprawdopodobniej z 1.4 (wygląda jak u mnie w 1.4Si z tego co wiem to nie powinno mieć znaczenia lecz piszę bo może jednak...).
Zastanawia mnie również niepodłączona jedna z rurek od filtra węglowego (to czarne coś w okolicach pompy hamulcowej). U mnie w 1.4 ta rurka (taka grubsza po prawej stronie) gdzieś idzie pod samochód i dalej nie wiem. Może mieć to jakiś wpływ?
Samochód ma również jakąś kombinację z elektryką świateł gdyż na zapłonie zapalają się światła i całe podświetlenie zegarów itd.
Samochód ogólnie ciągnie ok, turbo chodzi też dobrze. Mi ogólnie pomysłów brak co dalej sprawdzać.
Macie jakieś pomysły co można dalej sprawdzać?
davidlive - Wto Sie 21, 2012 20:00
Sprawdź świece przewody i ta cewka może też być powodem .a co do tego filtra to nie wiem czy ten weżyk to nie jest czasem od jakiegoś podciśnienia, sprawdź czy nic nie syczy w koło kolektora ssącego
greg-si - Wto Sie 21, 2012 20:04
Świece, przewody sprawdzane z 10x
Jedyna myśl to ta cewka. Z tym że to falowanie pojawiające się podczas włączania dmuchawy mnie kompletnie dezorientuje. Tak jakby jakieś zakłócenia.
antonio3 - Wto Sie 21, 2012 20:08
Zmierz cewkę, czy jest ok. W razie czego mam na zbyciu. Ja równiez podejrzewałem cewkę i kupiłem nową. Okazało się, że stara jest ok a przyczyna inna.
greg-si - Wto Sie 21, 2012 20:24
antonio3 napisał/a: | przyczyna inna |
Tzn. jaka?
antonio3 - Sro Sie 22, 2012 16:03
U mnie był inny problem. Silnik w pewnym momencie jazdy zgasł. W pierwszym momencie myślałem, że padła cewka, stąd taki objaw.
Ale cewka była jak najbardziej ok.
Auto stoi od miesiąca, bo czekałem na testbooka T1. Musiałem zorganizowac odpowiednie kable do mojego Ti. W końcu mam komplet i wreszcie jak tylko bedzie chwila zacznę zabawę w diagnostykę
Prawda jest taka, że niestety musisz sam krok po kroku sprawdzać podzespoły, czyścić co się da, szukać. Jest naprawdę wiele możliwości. Mój chodził nierówno jak miałem go na gazie. Zdemontowałem instalację, bo to była II generacja i teraz jest ok.
Mam podobny przypadek w V70-tce, ale tam jest przepływomierz i jest duże prawdopodobieństwo, że to jest to. W Ti takiego elementu nie ma.
Ostatnio czytałem, że takie objawy mogą świadczyć również o tym, że silnik jest wysłużony, ale ile w tym prawdy..?
Co do rurki idącej od filtra węglowego (wychodzi od spodu filtra), jest ok.
Zobacz jeszcze jak wygląda dolot - mam na myśli filtr, puszkę - czy nie ma dziury, pęknięcia, etc.
No i może w końcu ta cewka, choc jeśli wczesniej chodził równo, to mało prowdopodobne.
Trudno cokolwiek wysądować.
greg-si - Sro Sie 22, 2012 17:42
antonio3, aha. No u mnie samochód jeździ, wydaje się że jak seryjne tylko te wolne obroty...
Dziś odłączyłem sondę Lambda i samochód chodził tak samo. Cewka odizolowana od karoserii. Brak zmian.
Muszę teraz znaleźć gdzie jest ten moduł od świateł że cały czas się świecą.
Spróbuję przerzucić też swoją cewkę.
Sonda Lambda pomiędzy dwoma pinami białymi (sonda czterożyłowa) na letnim silniku ma rezystancję 6ohm.
Będę szukał dalej w czym problem.
|
|