Zobacz temat - Montaż IC, jak?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Montaż IC, jak?

Markzo - Wto Sie 28, 2012 10:20
Temat postu: Montaż IC, jak?
Heja!

Myślę żeby jakiegoś fmic'a zapodać. Zastanawiam się jaki IC wybrać i jak puścić orurowanie.

1)
U anglików znalazłem coś takiego:




IC jest przelotowy + dość długie orurowanie... co o czymś takim myslicie?

2)

Taki sprytny cooler, chyba ma mniejsze opory niż taki z wlotem/wylotem po 1 stronie, zmiescic się zmiesci, ale czy jest dobry?

3)
Najbardziej oczywista opcja, wlot/wylot z 1 strony.


Mam miejsce na takie rozwiązanie, ale czy nie bedzie za duzego laga?

Prosiłbym o poradę, w jaką stronę się kierować? Wlot w zderzaku pewnie pojdzie do przerobki, bo 2/3 zaslania rejestracja, polift ma duzo wiekszy wlot. Jakie rozwiązanie da najlepsze rezulataty? najnizsza temperature i najmniejszego laga?

Pływak - Wto Sie 28, 2012 11:16
Temat postu: Re: Montaż IC, jak?
Markzo napisał/a:
Jakie rozwiązanie da najlepsze rezulataty? najnizsza temperature i najmniejszego laga?

Jak najmniejsza pojemność układu i jak największa powierzchnia wymiany ciepła oraz dobry przepływ wtedy uzyskasz najlepszy rezultat. ZTCP niedawno był temat o IC w 2.0 Turbo chyba nawet się w nim udzielałeś.

davidlive - Wto Sie 28, 2012 12:56

czemu te fotki takie malutkie
Pływak - Wto Sie 28, 2012 13:02

Bo MaReK popsuł forum ;)
dobryziom - Wto Sie 28, 2012 13:34
Temat postu: Re: Montaż IC, jak?
Pływak napisał/a:
Markzo napisał/a:
Jakie rozwiązanie da najlepsze rezulataty? najnizsza temperature i najmniejszego laga?

Jak najmniejsza pojemność układu i jak największa powierzchnia wymiany ciepła oraz dobry przepływ wtedy uzyskasz najlepszy rezultat. ZTCP niedawno był temat o IC w 2.0 Turbo chyba nawet się w nim udzielałeś.


świeta słowa nic dodać nic ująć

[ Dodano: Wto Sie 28, 2012 13:34 ]
Pływak napisał/a:
Bo MaReK popsuł forum ;)


tu także co mnie bardzo @$@#%%$#% !! !

Firq - Wto Sie 28, 2012 19:38

Markzo, czy ty czasem niedawno jak Leciały pytania przy Swapie dlaczego oryginał IC z SDI w twojej maszynie siedzi to pisałeś że wystarczy Ci taki narazie czyżby mocy brakowało czy jak ? :)
Markzo - Wto Sie 28, 2012 20:09

Pływak napisał/a:
Jak najmniejsza pojemność układu i jak największa powierzchnia wymiany ciepła oraz dobry przepływ wtedy uzyskasz najlepszy rezultat. ZTCP niedawno był temat o IC w 2.0 Turbo chyba nawet się w nim udzielałeś.

Hm... definicja jak z wikipedii, dałem 3 rozwiązania i pytam, które z nich się lepiej sprawdzi, teorie znam. Tamten temat był o R600 i dosc ogolnie, tutaj sa konkrety do mojego ZS.

Firq napisał/a:
Markzo, czy ty czasem niedawno jak Leciały pytania przy Swapie dlaczego oryginał IC z SDI w twojej maszynie siedzi to pisałeś że wystarczy Ci taki narazie czyżby mocy brakowało czy jak ?

IC z SDI jest tylko z jednego względu, o którym pisałem nie raz - byłem sporo z hajsem do tyłu po przygodzie z rs-parts i dlatego wrzuciliśmy najtańszą opcję. Powoli ogarniam sie finansowo i zaczynam realizować początkowe założenia - bo fmic z orurowaniem miał być od początku ;)

Więc jak, podpowie ktoś w którą stronę iść?

Pływak - Wto Sie 28, 2012 20:15

Markzo napisał/a:

Hm... definicja jak z wikipedii,

No widzisz trzeba było na wiki poszukać :]

Cytat:
dałem 3 rozwiązania i pytam, które z nich się lepiej sprawdzi, teorie znam.

Skoro znasz teorie i masz przykłady to nie rozumiem w czym jest problem? Wybierasz opcje jak najbardziej zgodną z teoria nie wiem czego oczekujesz? Jesteś jedyną osobą na tym forum która ma taki setup więc nikt za ciebie nie pójdzie zajrzeć pod maske i pomierzyć długości rur i ewentualne ich ukształtowanie tak aby spełnić ta teorie co Ci z wikipedi przepisałem :]

Cytat:
Tamten temat był o R600 i dosc ogolnie, tutaj sa konkrety do mojego ZS.

Ten jest bardziej ogólny niż tamten bo ani w nazwie tematu nie ma wzmianki o ZSie, ani nawet w samym temacie wiec tak wygląda jak byś własnie o ogólną teorie pytał,która została włąśnie opisana w poprzednim temacie

greg-si - Wto Sie 28, 2012 21:01

Tutaj bardziej chodzi o to czy przelotowy IC będzie wydajniejszy z mniejszym lagiem czy jednostronny.
Niby przy przelotowym jest większa pojemność (rury robią swoje) z kolei w jednostronnym nigdy nie wiadomo jak wygląda IC w środku tzn. jego nawrót.
Sam nie wiem co bym wybrał...

Pływak - Wto Sie 28, 2012 21:12

Nawrót często wygląda tak, ze polową ICka leci w jedną stronę, później zawraca i druga połową wraca. Dlatego trzeba brac w łape miarę jakieś przykładowe kawałki rur, zwalić zderzak i mierzyć. Nie ma uniwersalnego lekarstwa na FMICA każde auto jest przecież inne tym bardzie takie które nie wychodziło nigdy seryjnie.
greg-si - Wto Sie 28, 2012 21:24

Pływak napisał/a:
Nawrót często wygląda tak, ze polową ICka leci w jedną stronę, później zawraca i druga połową wraca.

A ja myślałem że powietrze się teleportuje...
Chodzi o wyprofilowanie nawrotu, czy nie jest kwadratowe etc.

Pływak - Wto Sie 28, 2012 21:32

A po co widzieć w środku przecież widać z zewnątrz jak jest nawrót wyprofilowany to jest blacha wiec w środku kolosalnie innego kształtu nie będzie po za tym czy to będzie sfera czy jakiś tam wielokąt w tym przypadku dużego znaczenia nie ma to nie pomiary przepływu laminarnego na mechanice płynów żeby takie coś miało duże znaczenie. Sporo osób kupuje dwustronny i daje do przerobienia bo ceny za jednostronny w sklepie są nieraz dwukrotnie wyższe. Poz a tym na prawdę trzeba zabrać miarę i pomierzyć bo jak nam nie wejdzie nic wysokiego to odpada jednostronny bo żeby wloty było z dwóch stron musi być dość wysoki i np takiej 140 nie kupi, a i z przeróbką będzie problem bo jest za niska.
Markzo - Sro Sie 29, 2012 00:45

Pływak napisał/a:
Skoro znasz teorie i masz przykłady to nie rozumiem w czym jest problem?

w tym, że każde z tych rozwiązań ma wady.

Pływak napisał/a:
Wybierasz opcje jak najbardziej zgodną z teoria nie wiem czego oczekujesz? Jesteś jedyną osobą na tym forum która ma taki setup więc nikt za ciebie nie pójdzie zajrzeć pod maske i pomierzyć długości rur i ewentualne ich ukształtowanie tak aby spełnić ta teorie co Ci z wikipedi przepisałem

a czy ja pisze, żeby mi ktoś długości rur mierzył?

greg-si napisał/a:
Tutaj bardziej chodzi o to czy przelotowy IC będzie wydajniejszy z mniejszym lagiem czy jednostronny.
Niby przy przelotowym jest większa pojemność (rury robią swoje) z kolei w jednostronnym nigdy nie wiadomo jak wygląda IC w środku tzn. jego nawrót.
Sam nie wiem co bym wybrał...

dokładnie o to chodzi... Czy większy opór samego IC da lepsze wyniki bo orurowanie bedzie krótsze, czy może dać ICka z lepszym przelotem i dłuższe rury, jakie +/- ma każdy z tych coolerów.

Pływak napisał/a:
Poz a tym na prawdę trzeba zabrać miarę i pomierzyć bo jak nam nie wejdzie nic wysokiego to odpada jednostronny bo żeby wloty było z dwóch stron musi być dość wysoki i np takiej 140 nie kupi, a i z przeróbką będzie problem bo jest za niska.


wysokość to nie jest straszny problem, pisałem, że w grę wchodzi przeróbka wlotu do zderzaka, bo oryginał jest maciupki, dlatego miejsca do manewrowania jest sporo.

dobryziom - Sro Sie 29, 2012 09:27

opcja nr. 1 zdecydowanie.
maniu48 - Sro Sie 29, 2012 10:47

Opcja 1 + Anti-Lag System
Pływak - Sro Sie 29, 2012 11:22
Temat postu: Re: Montaż IC, jak?
Markzo napisał/a:

Najbardziej oczywista opcja, wlot/wylot z 1 strony


No wreszcie działają foty jak nalezy i pytanie dlaczego najbardziej oczywista? Przy takim montażu jaki na foto układ będzie najdłuższy chyba. Zeby jednostronny IC się sprawdziło musiały by być wloty nie z tej strony co na foto a z drugiej wtedy układ byłby najkrótszy ale nie wiadomo jak z puszczeniem rur drugą stroną dlatego znów się powtórze nikt Ci nie da jednoznacznej i jasnej odpowiedzi. Trzeba pomierzyć poprzymierzac i dopiero podjąć decyzje.

ArO - Sro Sie 29, 2012 14:02

maniu48 napisał/a:
Opcja 1 + Anti-Lag System


i mu zdechnie turbałka po miesiącu

Markzo - Sro Sie 29, 2012 14:43

Pływak napisał/a:
No wreszcie działają foty jak nalezy i pytanie dlaczego najbardziej oczywista? Przy takim montażu jaki na foto układ będzie najdłuższy chyba. Zeby jednostronny IC się sprawdziło musiały by być wloty nie z tej strony co na foto a z drugiej wtedy układ byłby najkrótszy ale nie wiadomo jak z puszczeniem rur drugą stroną dlatego znów się powtórze nikt Ci nie da jednoznacznej i jasnej odpowiedzi. Trzeba pomierzyć poprzymierzac i dopiero podjąć decyzje.

dałem poglądowe foto, żeby zobrazować każde rozwiązanie, u mnie taki IC byłby zamontowany odwrotnie, bo tam jest sporo miejsca i wtedy rury byłyby najkrótsze. Jednak już kilka osób radzi mi kupić przelotowyi ewentualnie zawinąć rure o 180stopni i puscic jak przy 1stronnym.