Zobacz temat - [R214 Si] Cewka 3-pinowa zamiast 2-pinowej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 Si] Cewka 3-pinowa zamiast 2-pinowej

brkzzz - Wto Wrz 04, 2012 15:25
Temat postu: [R214 Si] Cewka 3-pinowa zamiast 2-pinowej
Witajcie,
mam do dyspozycji 2 cewki, które mogę podmienić za moją (prawdopodobnie) wadliwą. Obie są 3-pinowe, a ori Roverovskie są 2-pinowe. Jak je podłączyć?

Oto ori cewka, jest końcówka wysokiego napięcia i 2-pinowa wtyczka na napięcie 12V


Oto cewki, które mam do dyspozycji (obie grupa VW), końcówka wysokiego napięcia i 3-pinowa wtyczka.

1) Topran 104033
Ilosć biegunów: 3
Układ zapłonowy cewkowy: Tranzystorowy układ zapłonowy (TZ)


2) Telefunken jakiś tam:

ADI-mistrzu - Wto Wrz 04, 2012 15:46

Nie widać zdjęć ten drugiej cewki.
Zazwyczaj 3 pinowe kostki montowane są w cewkach gdzie są wyjścia na 2 przewody zapłonowe.

R-200 - Wto Wrz 04, 2012 15:54

Cewka z wyjściem trzy pinowym jest z VW i zawiera w sobie stopień końcowy mocy który w R jest w sterowniku. Na upartego samą cewkę można by wykorzystać lecz są małe różnice w parametrach. Lepiej poszukać oryginał. :roll:
brkzzz - Wto Wrz 04, 2012 16:07

Obie cewki mam od znajomego, który ma je z Golfa III. Nowa cewka zamiennik ori Roverowskiej kosztuje min. 100zł. Oczywiście kwota nie zabija, ale najpierw chciałem Was zapytać, czy może te 2 pasują (miałbym je za friko).

ADI-mistrzu, zdjęcia poprawione, w sumie te cewki są prawie identyczne.
Obie mają, tak jak pokazane na zdjęciu drugiej, zaślepkę pod którą są 2 śruby. Czy to nie czasami tam mam podłączyć 2 przewody?

ADI-mistrzu - Wto Wrz 04, 2012 16:48

Sprawdź omomierzem, jeśli w obydwu kierunkach jest taki sam opór to tak, jest to złącze pierwotne cewki.
brkzzz - Wto Wrz 04, 2012 16:54

ADI-mistrzu napisał/a:
Sprawdź omomierzem, jeśli w obydwu kierunkach jest taki sam opór to tak, jest to złącze pierwotne cewki.

Mowa o tych śrubach, tak?
Jak sprawdzić, który +, który -?

ADI-mistrzu - Wto Wrz 04, 2012 17:28

Trzeba sprawdzić czy jest przejście pomiędzy przewodem WN a tymi śrubami, jeśli nie to obojętne.
Jest tam dość spory opór więc radze mierzyć odrazu miernikiem ustawionym na 20MΩ/

R-200 - Sro Wrz 05, 2012 09:08

ADI-mistrzu napisał/a:
Trzeba sprawdzić czy jest przejście pomiędzy przewodem WN a tymi śrubami, jeśli nie to obojętne. :!:
Jest tam dość spory opór więc radze mierzyć odrazu miernikiem ustawionym na 20MΩ/
Oj ! Nie jest obojętne, popatrz na zwykły układ cewki. :!: :!:
ADI-mistrzu - Sro Wrz 05, 2012 11:22

Dobrze, można patrzeć, ale powiedz mi dlaczego by miało mieć to znaczenie jak podłączymy uzwojenie pierwotne?
R-200 - Sro Wrz 05, 2012 16:09

Zapomniałeś że pierwotne jest połączone z wtórnym :?:
ADI-mistrzu - Sro Wrz 05, 2012 16:13

Tego nie wiadomo, dlatego napisałem aby sprawdzić czy jest przejście między śrubami a wyjściem na przewód WN.
Jeśli nie to uzwojenia się nie łącza i kolejność jest obojętna.

brkzzz - Pią Wrz 07, 2012 12:39

Dobra Panowie, dziękuję za pomoc, ale póki co przeniosę ori cewkę koło filtra powietrza, jeśli nie pomoże dalej będę kombinował z tymi cewkami od VW (teraz nie miałbym pewności, czy to cewka ma odpowiednie parametry).
ADI-mistrzu - Pią Wrz 07, 2012 12:58

E tam parametry, ja jeździłem na jednej cewce od opla, takiej listwie:


Wyciąłem piłą jedną cewkę, przylutowałem kabelki i jakoś jeździł jakiś tydz. tak dopóki lepszej nie dobyłem. Potem była z malucha i na końcu z BMW 6 cylindrowego. Między tymi 2 ostatnimi nie było różnicy, tylko ta druga była szczelniejsza i łatwiej było ją zamontować więc została.

Więc cewka nie musi być konkretnie taka jak oryginał :wink: