|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Silnik 1.4 16V a 1.4 8V
inflamespl - Pią Wrz 07, 2012 18:35 Temat postu: [R200] Silnik 1.4 16V a 1.4 8V Witam serdecznie Rok temu w moim Roverku 200 16V Black Edition uszkodził się na trasie termostat. Dzięki czemu po przejechaniu niewielkiej odległości skoczyła temperatura i reszty można się domyślać (bagnet aż dostał bombli ) Dopiero teraz szukałem na tyle że znalazłem silnik lecz podstawowa różnica jest taka. Stary miałem 1.4 16V ten jest 1.4 8V (oba benzynka) czy warto kupować ten 8V? Czym się różnią? No i czy będzie pasował? jeśli nie to dlaczego? (proszę mi to ogólnie zobrazować o resztę będę pytał) Mój mechanik nie jest w stanie mi powiedzieć czy będzie dobry.
kzrr - Pią Wrz 07, 2012 18:42
Zedytuj ten post, na normalny czarny kolor i normalną "prostą" czcionkę. Czerwony kolor jest zarezerwowany tylko dla moderacji.
Rozumiem że chcesz zmienić silnik z 1.4 16V na 1.4 8V ? Podstawowa różnica to przede wszystkim moc obu silników oraz rozrząd (16V - dwa wałki, 8V - jeden wałek) Dlaczego tamten silnik się nie nadaje ? To że raz skoczyła temperatura to jeszcze nie jest tragedia. Owszem 1.4 8V będzie pasował bez problemu, jeśli chcesz swapa zrobić, może się jedynie różnić trochę mocowanie silnika.
inflamespl - Pią Wrz 07, 2012 18:47
Stary silnik się jednym słowem ugodował i zatarł. Nie wiem czy na wale czy tłoku, lecz wyraźnie było słychać jak stukał, zgasł, wypił cały płyn a plastikowa część bagnetu aż się powyginała i dostała bombli z powietrzem Niestety nie miałem jak i gdzie zjechać (remontowane drogi itd)
polofix - Pią Wrz 07, 2012 18:48
moc 1,4 8V to 75KM 1,4 16V 104KM awięc różnica duża. silnik 16V kupisz już za 400-500zł pasuje też od poloneza. wybór jest duży.
inflamespl - Pią Wrz 07, 2012 18:55
Moc to nie problem bo w chwili obecnej nie mam żadnego auta a zaczynam odczuwać jego brak. Mechanik który będzie mi to robił (jeśli znajdę zamiennik) nie zna się na Roverach. Moim zadaniem jest znaleźć dla niego silnik który tam wejdzie i będzie pasował a on go podłączy. Za sumę jaką chce to i tak bardzo dobrze
brkzzz - Pią Wrz 07, 2012 19:43
8V na pewno będzie pasować, ale olej go i poszukaj 16V, taki jak miałeś. Różnica w cenie nie będzie duża, za to w przyjemności z jazdy znaczna.
kzrr - Pią Wrz 07, 2012 23:21
Chyba że naprawdę kompletnie nie zależy Ci na mocy samochodu itp itd to brałbym 8V
No i dobrze by było poszukać mechanika który chociaż na słowo "Rover" nie reaguje panicznie i z góry nie zakłada że to "musi się nie udać"
robsson78 - Sob Wrz 08, 2012 09:07
Między 8V a 16V nie ma wyraźnej różnicy w cenie. Poszukaj lub daj ogłoszenie w tutejszym dziale ogłoszeń. Kup 16V. Wymiana będzie łatwiejsza. Nie okaleczaj swojego auta.
piotrekcrash - Sob Wrz 08, 2012 09:42
16V wsadzisz i już, a przy 8V będzie trochę 'zabawy" ale po co Ci to?
Tka jak koledzy piszą kup sprawne 16V wsadz w miejsce trupa i ciesz się znowu posiadaniem sprawnego auta.
leszczu - Sob Wrz 08, 2012 09:49
kzrr napisał/a: | może się jedynie różnić trochę mocowanie silnika. |
Mocowania są te same.
Ja jeszcze od siebie dodam, ze również szukałbym 16V z bardzo prostych powodów. Po pierwsze, więcej mocy. Po drugie, spalanie te same, a w przypadku moim to nawet mniejsze. I po trzecie chyba najważniejsze. Nikt wyżej nie wspomniał, że trzeba również wymienić komputer sterujący(ECU), a co za tym idzie również całe immo tzw. moduł centralki i pilot. A to są dodatkowe koszta.
brkzzz - Sob Wrz 08, 2012 11:41
inflamespl, spytaj tego użytkownika http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=81690
czy może ma taki silnik.
|
|