Zobacz temat - [R75] modyfikacja turbiny
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] modyfikacja turbiny

gingol - Wto Wrz 11, 2012 14:50
Temat postu: [R75] modyfikacja turbiny
Witam. Zastanawiałem się nad modyfikacja turbiny w moim autku. Ktos mi kiedys mówił ze po przez zmiane ustawienia cięgna bypassu można zniwelować tzw turbodziurę. Zagłębiał się ktoś z was głębiej w ten temat? A może ktoś już prubował to regulować. Czy przyniesie to jakiś efekt?
Myślałem również o zmianie turbiny na większą lub od BMW E46 tylko tu nasówa się pytanie czy będzie pasować a przedewszystkim czy bd prawidlowo pracować.
Pozdrawiam

szpynior - Wto Wrz 11, 2012 15:06

Ja u siebie zamontowałem MBC + wskaźnik doładowania. Ciśnienie podniesione do 1,3 bara. Efekty są zaskakujące. Generalnie auto jest po chipie + ciśnienie na turbince i ładnie się zbiera .

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80491

Pieta - Wto Wrz 11, 2012 19:05

szpynior napisał/a:
Ja u siebie zamontowałem MBC + wskaźnik doładowania. Ciśnienie podniesione do 1,3 bara


Jakie miałeś ciśnienie przed zamontowaniem MBC?
Ja w serii mam max. 1,18bar

szpynior - Wto Wrz 11, 2012 19:14

Pieta, było 16 PSI czyli 1,1 .
gingol - Wto Wrz 11, 2012 20:17

Wg w którym miejscu sprawdzić to ciśnienie??
Mam zamiar zamontować kontroler turbiny czy też MBC tylko pytanie jak to ustawić żeby było dobrze i nic się nie działo. Mapę też planuje zmodyfikować więc spodziewam się dość dobrego efektu;)

szpynior - Wto Wrz 11, 2012 20:50

gingol, po pierwsze musisz być pewien że z Twoją turbiną jest wszystko ok, nie poci się itp. Wszystkie węże szczelne IC bez przedmuchów. Potem kupujesz MBC i wskaźnik doładowania - wypada wiedzieć ile dmucha . No i najważniejszy fakt gdzie go podłączyć bo w naszym kolektorze nie ma wyjścia . Można wstawić wentylek na rurze przed EGR-em ale nie polecam. Ja wcześniej już miałem wstawiony bypass EGR i do niego zamontowałem kolanko w które wpuściłem wężyk i przeciągnąłem go do kabiny przez ścianę grodziową . Sam MBC wpięty jest tak jak pisałem w tym poście .
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80015
Tu trzeba było się namęczyć żeby podłączyć węże to turbiny bo orginalny jest stosunkowo cieńki. Sam MBC jest zamontowany tuż obok akumulatora .

Może w przyszłym tygodniu uda mi się wjechać na rolki w celu modyfikacji wirusa to sprawdzę jakie osiągi ma na 1,3 i 1,5 bara. Dla naszych turbin z tego co wyczytałem 1,76 to max, ale sporo angoli jeździ na 1,5 .

gingol - Sro Wrz 12, 2012 07:06

A czy jak podłącze komputer to nie pokaże mi ciśnienia doładowania? Z tego co wiem w takim układzie powinien być taki czujnik.
No i w jakich warunkach mierzyć to ciśnienie. Na biegu jałowym podczas jazdy? Gdzieś wyczytałem że mierzy się podczas jazdy czy w jaki sposób;)

Pieta - Sro Wrz 12, 2012 11:12

Możesz sprawdzić ciśnienie doładowania przez złacze OBD
Wtedy korzystasz z czujnika ciśnienia, który jest zainstalowany w kolektorze dolotowym

Maksymalne ciśnienie uzyskasz tylko pod obciążeniem, czyli w czasie jazdy. Dodatkowo musisz mieć min. 3-ci bieg aby uzyskać maksymalny moment/moc
Równolegle możesz sprawdzać ilość i temperaturę powietrza doładowanego.

Kupno dodatkowego zegara cisnienia doładowania jest mało zasadne, skoro masz w samochodzie czujnik ciśnienia, który możesz wykorzystać do pomiaru. Poza tym jeżeli masz ELMa z bluetooth możesz odczytać te parametry na bierząco w czasie jazdy przy pomocy telefonu z symbianem lub androidem.

gingol - Sro Wrz 12, 2012 11:29

Właśnie chodziło mi o złącze OBD. Wydaje mi się że jeżeli brakuje mu przyłącza to bd najprostszy i najszybszy sposób;)


Jeszcze jedno. Czy MBC firmy properfekt zda egzamin przy tym silniku?

szpynior - Sro Wrz 12, 2012 15:46

Properfect właśnie mam zamontowany .
gingol - Sro Wrz 12, 2012 15:50

Ok to w tym temacie już wiem co robić:) Co do mapy silnika jeszcze kilka pytań. Co muszę posiadać żeby ją zgrać? Później ewentualna modyfikacja:)
szpynior - Sro Wrz 12, 2012 15:55

Do zgrania wystarczy Galetto 1260 a do modyfikacji duże doświadczenie w edycji mapek, bądź ok tysia na chip z hamownią .
Pieta - Sro Wrz 12, 2012 15:59

Tutaj poczytaj
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=81360

do edycji map hyba najlepszy WinOLs
Ale jak napisał szpynior trzeba mieć duże przygotowanie teoretyczne i praktyczne, do tego jeszcze znajomość oprogramowania.

Oczywiście nikt ci nie zabroni eksperymentowania na własnym aucie.

gingol - Czw Wrz 13, 2012 12:21

Tak tylko gdzie znajdę działającą wersje nie płacąc:) I czy za pomocą winols będę mógł edytować mapy zgrane Galetto 1260?
MaReK - Czw Wrz 13, 2012 12:36

Cytat:
Tak tylko gdzie znajdę działającą wersje nie płacąc:) I czy za pomocą winols będę mógł edytować mapy zgrane Galetto 1260?

Ciężko znaleźć. Spokojnie jednak galetto poradzi sobie, podobnie jak u niektórych mpps. Z tym, że galetto zrzuca kompletny soft sterownika (512KB), a MPPS tylko tabele (48KB). Jeśli masz mapy z jednego i chcesz porównać z drugim - to odradzam zabieg.

gingol - Czw Wrz 13, 2012 12:58

właśnie zamówiłem interfejs galetto ale nie wiem czy bd sobie dobrze radził ze zgrywaniem. Czyli rozumie że mapa zgrana za pomocą galetto da się normalnie edytować. Sprzedawca mówił że urządzenie jest bardziej do odczytu i zapisu danych na sterowniku więc nie wiem. Szczerze to dopiero zaczynam z tym tematem. Może po prostu lepiej ją zgrać wysłać komuś do edycji za mniejsza kasę i po prostu wgrać?:)
MaReK - Czw Wrz 13, 2012 13:19

Ten temat traktuje o turbinie, a nie o interfejsach czy chiptuningu, bo o tym traktują inne.
Interfejs służy do obustronnej komunikacji z modułem w samochodzie - galetto od ECM.
To co zrobisz ze ściągniętą binarką, to już nie sprawa interfejsu ;)

Pozdrawiam,

gingol - Sro Wrz 19, 2012 19:30

Podlaczalem Autocoma pod auto i na postoju pokazuje że ciśnienie w kolektorze dolotowym przy dodaniu gazu wynosi ok1.6bar(160 kpa) coś mi się wydaje że trochę przeklamuje. Czy bez obciążenia bd tak wzrastać ciśnienie czy się tym nie sugerować?? A może przeklamuje po prostu??
Pieta - Sro Wrz 19, 2012 20:15

Bezwzględne ciśnienie możliwe. Czyli 1 bar atmosferyczne + 0,6 nadciśnienia.
1,6 bara nadciśnienia nie jest możliwe przy tej turbinie i w dodatku na postoju
Na postoju maksymalnego ciśnienia nie uzyskasz. Musi być pod obciążeniem.

gingol - Sro Wrz 19, 2012 20:56

czyli może podawać mi złe dane. jutro sprawdze jak się zachowuje podczas obciążenia i zobaczę jak się zachowuje. zobaczę czy podaje mi podobne wartości czy coś się zmienia.

Wracając do tematu dziś mierzyłem ciśnienie przy obciążeniu i przedstawia się w ten sposób:




Więc do jakiej wartości najlepiej ją podkręcić?

Dodam że auto ma zmieniony soft pochodzący od użytkownika PD. Z podziękowaniami dla niego za wsad:)