|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] "EP" na wyświetlaczu auto nie odpala
Aragorn - Czw Wrz 20, 2012 11:43 Temat postu: [R75] "EP" na wyświetlaczu auto nie odpala witam
mam problem z uruchomieniem auta podczas uruchamiania wyświetla się na tablicy "EP" ale tylko w czasie przekręcania zapłonu, pojawiło się to już kolejny raz a zaczęło przy słabym napięciu akumulatora i za każdym razem pomagało "pożyczenie prądu" dziś kolejny raz to samo mimo że akumulator naładowany auto nie startuje, słychać cyknięcie przygasają światła i nic poza tym
...może macie jakieś sugestie?
...to że EP to symbol usterki automatycznej skrzyni to wiem ale ogólnie jak odpali to skrzynia chodzi bezproblemowo (brak szarpnięć itd a EP pojawia się tylko na ułamek sekundy przy przekręcaniu zapłonu następnie gaśnie i już jest "P") myślę że może gdzieś być przerwa na kablach tylko gdzie jej szukać? ...i jaki może to mieć związek ze słabym akumulatorem? (mam wrażenie że odpala jak ma mocne napięcie idące z 2 akumulatorów a na jednym jest lipa :-(
szpynior - Czw Wrz 20, 2012 11:58
Aragorn, z EP CI nie pomogę ale wczoraj jak napięcie na aku miałem 13W to auto nie odpaliło. Po 2 godzinach na prostowniku zapala za każdym razem. Może aku to wymiany ?
A tu masz chyba to o co Ci dokładnie chodzi
http://www.the75andztclub...hread.php?t=573
dukat11 - Pią Wrz 21, 2012 19:26
Aragorn, Miałem dokładnie to samo jak u mnie się kończył akumulator. Po wymianie akumulatora wszystkie EP zniknęły a komputer skrzyni miał zapisany błąd komunikacji (ja tłumaczę sobie to jako zanik zasilania)
Pieta - Pią Wrz 21, 2012 19:47
Też obstawiam akumulator
Jak miałem słabawy akumulator to przy rozruchu pojawiła sie na chwileę ikona TC
Przy rozruchu może bardzo spaść napięcie, wtedy takie cyrki moga się dziać z modułami w aucie
Postawiłem akumulator na stół i podłaczyłem pod prostownik z funkcja regeneracji. Regenerowal go prawie dwa dni. Teraz jak ręką odjął, rozrusznik kręci jak szalony i kontrolka się już nie pojawia.
Aragorn - Sob Wrz 22, 2012 17:59
dukat11 napisał/a: | Aragorn, Miałem dokładnie to samo jak u mnie się kończył akumulator. Po wymianie akumulatora wszystkie EP zniknęły a komputer skrzyni miał zapisany błąd komunikacji (ja tłumaczę sobie to jako zanik zasilania) |
...zgadza się po wymianie akumulatora wszystko wróciło do normy ...zaniepokoił mnie właśnie ten komunikat EP ale na sprawnym akumulatorze już się nie pojawił
ninja28 - Pon Kwi 18, 2016 22:05
Witam mam ten sam problem rover 75 2cdti 2003 automat.
Na wyświetlaczu pojawia się EP raz jest raz nie ma jak pobawię się kluczykiem to jest ok za chwilę nie ma i tak cały czas .Akumulator wymieniony czujnik ciśnienia prawdopodobnie pompki paliwa chodzą mechanik twierdzi że to wina immo z kluczyka i jest do wymiany. jakieś sugestie
rafalmis1 - Wto Kwi 19, 2016 06:09
Na skrzyni biegów, dokładnie na misce olejowej są 2 wtyczki okrągłe, rozepnij i użyj "kontakt" bądź jakiegokolwiek preparatu oczyszczające styki. Nie wiem jak w dieslu się tam dostać ale w benzynie jest dostęp od góry, sprawdź
ninja28 - Wto Kwi 19, 2016 20:29
ok dobrze sprawdzę oczywiście jak je znajdę .Dzięki
[ Dodano: Wto Kwi 19, 2016 21:29 ]
dzisiaj się jeszcze do tego nie zabrałem ponownie sprawdziłem w grodzi wody nie ma moduł k popsikałem kontaktem ,wszystkie styki i złączki ale to nic nie pomogło.
Czy są gdzieś zdjęcia miski od góry jak widać te wtyczki.
rafalmis1 - Wto Kwi 19, 2016 21:31
możesz jeszcze psiknąć wtyczkę w sterowniku który znajduję się nad schowkiem
ninja28 - Wto Kwi 19, 2016 22:11
chodzi ci o ten metalowy pod schowkiem , to chyba sterownik skrzyni
rafalmis1 - Sro Kwi 20, 2016 12:57
ninja28 napisał/a: | chodzi ci o ten metalowy pod schowkiem , to chyba sterownik skrzyni |
Tak
ninja28 - Sro Kwi 20, 2016 22:00
Ok. Jak zrobie napisze. Dzieki
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 23:00 ]
Zrobiłem i też nie pomogło
Spostrzeżenia są nowe nie muszę już rozbierać kluczyka by nim się w środku pobawić bo i bez tego raz odpala raz nie , zobaczyłem tyle że jak auto ma chęć odpalić to trwa to dłużej jeśli nie to trwa to krócej .Zaczyna się tak po przekręceniu kluczyka słychać pierwszą pompę później drugą w tym samym momencie cyknięcie immo które słychać że pracuje długo jeśli auto nie odpali i nim pokarze na wyświetlaczu EP to słychać pierwszą pompę i cyknięcie immo ale po chwili przestaję chodzić pierwsza pompa tak jak by ją coś odcinało wtedy praktycznie druga pompa nie zaczyna chodzić . Nie wiem o co kaman
co do tych dwóch wtyczek okrągłych na misce olejowej za chiny nie wiem gdzie one są kolego ''rafalmis1''
tuners - Czw Kwi 21, 2016 19:01
EP jest chyba tylko związane z prądem i... masą
u mnie ze względu na słaby aku zaczęło wyskakiwać ep po kilku odpalaniach na kable doszlo do tego że na nowym też cudów nie było a się okazało że masa trochę przyśniedziała
nowy aku > czyste klemy > czysta dobra masa
brak Energy Problem
ninja28 - Czw Kwi 21, 2016 19:56
no nie wiem wydawało mi się że ,mój aku był dobry ale kupiłem nowy podłączyłem i jest to samo myślę sobie może kupiłem trefny więc kolega dał mi swój i jest to samo to znaczy akumulator jest dobry ,co do masy to podłączałem oddzielnie minus dodatkowym kablem do skrzyni i nic nie pomogło objawy są takie same,EP raz jest raz nie.
Czy masa od aku to jest minus który idzie pewnie do skrzyni lub miski olejowej dobrze rozumie!
dzisiaj jak wczesniej pisałem sam zrobiłem masę dodatkowym kablem z minusa do skrzyni dlatego że nie dostałem się do firmowego podłączenia bo nie wiem gdzie go znaleźć .
SeniorA - Czw Kwi 21, 2016 20:50
ninja28 napisał/a: | co do tych dwóch wtyczek okrągłych na misce olejowej za chiny nie wiem gdzie one są | są zakończeniem przewodów skrzyni
http://allegro.pl/automat...6105385317.html
ninja28 - Czw Kwi 21, 2016 21:32
to są te dwa duże okrągłe wypięte szary i czarny gdzie one wchodzą i czy to te mam sprawdzić wyczyścić i z psikać kontaktem (jak się je odczepia)ten na zdjęciu wpięty jest co ma dużo przewodów kolorowych to taki widzę w aucie od góry pod maską . Możesz mi wyjaśnić dokładniej co z nimi zrobić...
SeniorA - Pią Kwi 22, 2016 10:39
ninja28 napisał/a: | to są te dwa duże okrągłe wypięte szary i czarny gdzie one wchodzą | one są obie czarne (18 pinowa i 10 ), łączą się z wtyczkami instalacji ECM . Wymontuj obudowę filtra powietrza to dostęp będzie łatwiejszy. Trzeba je rozpiąć obracając pierścień blokujący i popryskać kontaktem, robi się też pomiary między odpowiednimi pinami.
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2016 11:39 ]
ninja28 napisał/a: | to taki widzę w aucie od góry pod maską | te na nadkolu, to są od wiązki silnika, a nie skrzyni.
ninja28 - Pią Kwi 22, 2016 20:29
te na zdjęciu które wysłałeś widać szarą i czarną wtyczkę okrągłą, u mnie idą od skrzyni i wychodzą po prawej stronie maski obok akumulatora za bezpiecznikami są koloru czarnego 18 i 10 pinów więc je sprawdziłem wyczyściłem z psikałem dodatkowo obok jest masa trzy śruby też je oczyściłem teraz nie wiem bo później napisałeś że są to na nadkolu od silnika a nie od skrzyni za filtrem nic nie widziałem czy piszemy o tym samym silniku 2l diesel.
SeniorA - Nie Kwi 24, 2016 09:50
ninja28 napisał/a: | u mnie idą od skrzyni i wychodzą po prawej stronie maski obok akumulatora za bezpiecznikami są koloru czarnego 18 i 10 pinów | tak , to są wtyczki od skrzyni . ninja28 napisał/a: | czy piszemy o tym samym silniku 2l diesel. | przepraszam , ale ja zasugerowałem się początkiem tematu i dlatego myślałem o kV6 w którym są w tym miejscu jeszcze 2 wtyczki od ECM i obudowa filtra .
ninja28 - Sro Kwi 27, 2016 22:55
na dzień dzisiejszy problem w ciąż ten sam. Może macie inne jeszcze uwagi.
[ Dodano: Sro Kwi 27, 2016 23:55 ]
oddałem auto do warsztatu który specjalizuje się w dorabianiu kluczy [przynajmniej tak mi się wydaje] pokasowali błędy ale nie wiem jakie i stwierdzili że komp ecu jest do wymiany bo był kiedyś zalany ,nie wiem jeszcze czy go oglądali czy tak im strzeliło do głowy. Pytanie jest takie co mam z tym fantem zrobić ....zmieniać ecu to na jakie co później pewnie trzeba na kompa to wrzucić co z immo w tej sytuacji
Do dam tyle ze jak mam problem z odpaleniem czasami pomaga rozebranie kluczyka i smyranie w środku do tykam pestkę i scalak zamykam i w tej chwili przeważnie odpala nie wiem w dalszym ciągu o co chodzi co mam zrobić.
MaReK - Pią Kwi 29, 2016 13:32
Szkoda, że skasowali błędy zanim je wydrukowali lub Ci pokazali...
Elektronika pilota nie ma nic do odpalania. Może po prostu pętla słabo zbiera.
Ja bym się przyjrzał EWSowi.
Widzę, że masz wpisane Warszawa - to możesz podjechać i sprawdzimy.
Ew. możemy ustawić się gdzieś w mieście.
Pozdro,
ninja28 - Pią Kwi 29, 2016 15:01
Witam! warszawa jest ale już mnie tam nie ma ,w tej chwili jestem w anglii i właśnie w czwartek wracam do polski autem i w tym jest problem . Który jest ten ews,
Jak będę w polsce to z chęcią podjadę do ciebie tym bardziej że jak to zrobie to auto idzię do sprzedania bo ja wracam z powrotem a tu już dłużej nie mogę jeździć .
MaReK - Pią Kwi 29, 2016 15:27
ninja28 napisał/a: | Który jest ten ews, |
Biała puszka, nad nogami kierowcy. Musisz odchylić wykładzinę i tak na pół łydki będzie po lewej stronie przykręcony do karoserii. Niestety, użyto do jego przykręcenia klucza typu TORX z bolcem Odkręcić trudno... ale się da.
ninja28 - Pią Kwi 29, 2016 21:37
ok dzięki jutro go poszukam ,a jak znajdę co mam z nim zrobić czego w nim szukać?
Cały czas potwierdzam że jak rozbiorę kluczyk i w nim posmyram to auto na 90& odpali i nie pokazuję się EP.
MaReK - Pią Kwi 29, 2016 22:47
Cytat: | ok dzięki jutro go poszukam ,a jak znajdę co mam z nim zrobić czego w nim szukać? |
Obejrzyj go. Wyjmij z obudowy i sprawdź czy gdzieś nie ugnił pin albo nie zrobiło się zielono...
ninja28 napisał/a: | Cały czas potwierdzam że jak rozbiorę kluczyk i w nim posmyram to auto na 90& odpali i nie pokazuję się EP. |
Jak rozbierzesz pilota w tylnej części obudowy będzie taka kostka na kształt trapezu. Jeśli uda Ci się ją wydłubać z miejsca, możesz ją przykleić taśmą izolacyjną blisko stacyjki. Wtedy zobacz czy będzie Ci palił za każdym razem. Moim zdaniem coś się dzieje z pętlą, bo sam transponder nie może się uszkodzić Ryzyko tego rozwiązania, które podałem wcześniej jest takie, że jak ktoś złamie blokadę stacyjki lub "zewrze przewody" to odpali dziada. No ale Ty przeprowadzasz testy.
ninja28 - Pią Kwi 29, 2016 23:18
ok. pierwsze pytanie ...nic takiego nie ma nie ugnił i zielony nie jest .
Co do drugiego pytania ,pestkę od immo z kluczyka wyjmowałem włożyłem nawet tam papierek by kosteczka była bliżej scalaka by połączenie było lepsze ale wydaje mi się że to nić nie pomogło . Mówisz bym wyjął pestkę i przykleił ją w pobliżu wejścia do stacyjki jeśli będzie odpalał za każdym razem to co .... a jeśli nie to co wtedy .... napiszę jutro za dziś Ci dziękuje .
Pozdrawiam
longer86 - Pią Kwi 29, 2016 23:52
Pestka immo nie ma nic do scalaka w środku... Pestka musi być możliwie blisko pętli indukcyjnej dookola stacyjki
ninja28 - Pon Maj 02, 2016 11:59
blisko pętli indukcyjnej dookola stacyjki no właśnie ,jeśli jest w kluczyku blisko zamka to i tak bliżej być nie może więc zawsze jest w tej samej odległości hmmm , zrobię kostka będzie przytwierdzona jutro do stacyjki w pobliżu wejścia kluczyka i zobaczę co się stanie.. Rozumie że pestka nie ma nic wspólnego z układem scalony znajdującym się w kluczyku. Wydaje mi się jak by traciła sygnał a dotykanie scalaka wewnątrz klucza pobudza immo od nowa ,to jest sugestia nie jestem pewny .
[ Dodano: Pon Maj 02, 2016 12:59 ]
Witam. longer86 piszesz że Pestka immo nie ma nic do scalaka w środku,a jednak ma po wyjęciu pestki z kluczyka przyklejałem ją do plastiku w okolicy stacyjki u góry z dołu z boku i to nic nie zmieniło jak zwykle znowu rozebrałem kluczyk posmyrałem po układzie scalonym i jak zwykle pojawia się symbol P więc skłaniam się ku scalakowi ...lecz w czasie przekręcenia kluczyka pojawia się symbol silnika na wyświetlaczu i auto nie daje sygnału rozrusznika i nie można odpalić rozumie że brak kostki immo w kluczyku która nie dotyka do układu blokuje nawet rozrusznik myślę że jak włożę ją z powrotem to odpali . Napiszę jak sprawdzę .
longer86 - Pon Maj 02, 2016 12:29
ninja28 napisał/a: |
[ Dodano: Pon Maj 02, 2016 12:59 ]
Witam. longer86 piszesz że Pestka immo nie ma nic do scalaka w środku,a jednak ma po wyjęciu pestki z kluczyka przyklejałem ją do plastiku w okolicy stacyjki u góry z dołu z boku i to nic nie zmieniło jak zwykle znowu rozebrałem kluczyk posmyrałem po układzie scalonym i jak zwykle pojawia się symbol P więc skłaniam się ku scalakowi ...lecz w czasie przekręcenia kluczyka pojawia się symbol silnika na wyświetlaczu i auto nie daje sygnału rozrusznika i nie można odpalić rozumie że brak kostki immo w kluczyku która nie dotyka do układu blokuje nawet rozrusznik myślę że jak włożę ją z powrotem to odpali . Napiszę jak sprawdzę . |
Skoro tak stawiasz sprawę... To zostaw pestkę immo w obudowie kluczyka, a wyciągnij płytkę drukowaną z kluczyka.
Spróbuj odpalić, płytka drukowana to sam pilot
ninja28 - Pon Maj 02, 2016 13:34
kolego jest tak jeśli wyjmę kostkę to nie odpalę pojawi się symbol silnika nie ma reakcji na przekręcenie to samo jeśli w kluczyku zostawię kostkę a wyjmę układ jeśli wyjmę kostkę razem z immo to samo . układ scalony musi być w kluczyku a kostka musi dotykać scalaka w miejscu gdzie są dwa luty inaczej nie odpali .Wniosek wszystko musi być razem w środku mając połączenie immo z ukł.scalonym.
Co w takim przypadku
MaReK - Pon Maj 02, 2016 13:40
zbieg okoliczności. Jeśli to jest fabryczny układ, to nie ma jedno z drugim związku (elektronika pilota z transponderem). Więcej napisałem na PW.
ninja28 - Wto Maj 31, 2016 10:51
możliwe że zbieg okoliczności ale w 90 % działa , na wyświetlaczu pojawia się przekreślony silnik tylko w tym przypadku jak wyjmę kostkę z kluczyka lub cały układ sprawdzałem jaka jest reakcja ,u mnie problem to EP które się pojawia jeśli cały kluczyk jest złożony. Sprawdzę jak odpala na N i napiszę ,wracając do tej puszki pod nogami kierowcy to jeszcze się do niej nie dobrałem nie na to pytanie odpowiedziałem wcześniej przepraszam.
[ Dodano: Wto Maj 10, 2016 22:38 ]
Witam . dawno nie pisałem jestem już w polsce problemu z EP nie rozwiązałem ale bez przeszkód dotarłem 2tyś kilometrów do domu . Kto z kolegów na forum miałby czas i chęci zająć się moim autem i problemem z tym związanym mam czas do soboty bo wtedy wracam z powrotem.
[ Dodano: Wto Maj 31, 2016 11:51 ]
Witam! potrzebuje kontaktu do MaReK lub mariusz418.
longer86 - Wto Maj 31, 2016 11:12
a potrafisz przeczytać stopkę w poście powyżej? gdzie marek podał do siebie PW, mail i numer telefonu...
ninja28 - Wto Maj 31, 2016 11:14
tak dzięki już wcześniej zadzwoniłem.
|
|