Zobacz temat - [R75] Jaką pojemność akumulatora wybrać
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Jaką pojemność akumulatora wybrać

piotrek250 - Pon Wrz 24, 2012 11:47
Temat postu: [R75] Jaką pojemność akumulatora wybrać
Witajcie

Mam pytanie zamierzam zakupić nowe aku do mojego Rovera 75 2.0 V6 - 150 KM bo zima tuż tuż a aku już jest do wymiany

2 propozycje mam

Centra Futura 72 Ah 720 A
Centra Futura 640 Ah 640A


Aktualnie mam PowerBull 54Ah 620A ale juz jest słabiutki

Który mi polecacie bądź może coś innego , dokładnie nie wiem jaki amperaż mam dać żeby było w zapasie trochę

sknerko - Pon Wrz 24, 2012 12:02

piotrek250 napisał/a:
Centra Futura 72 Ah 720 A

Tylko ten, słabsze zabijesz raz dwa. R75 V6 to jest elektrownia na kołach i do tego jeszcze wrażliwa na spadki napięcia. Ja mam od lata wsadzony Jenox 72Ah i śmiga jak trzeba a zwykle miedzy użyciem auta mija tydzień albo i dłużej i trzyma, pali, jeździ jak trzeba kosztował mało (około 200pln w markecie) a ufam tej marce bo jeżdżę na takich już od ok 10 lat.

SeniorA - Pon Wrz 24, 2012 13:02

piotrek250 napisał/a:
dokładnie nie wiem jaki amperaż mam dać żeby było w zapasie trochę
to nie amperaż chodzi bo to jest prąd rozruchowy, który przy benzynie nie musi być wysoki , natomiast ważna jest pojemność która przy dużej ilości odbiorników elektrycznych np. siedzenia grzane i sterowane el. , swiatła p.mgielne ,roleta ,grzane spryskiwacze , spryski reflektorów itd. nie powinna być niższa od 72 Ah. bo takie są zalecenia producenta.No i aku nie z supermarketu i typu "standard", tylko aku z wyższej półki , co najmniej średniej lub premium(większość producentów robi aku w trzech poziomach ).Centra Futura jest do aut z wysokim poborem energii czyli z tej najwyższej półki.i
sknerko - Pon Wrz 24, 2012 13:08

SeniorA napisał/a:
No i aku nie z supermarketu i typu "standard", tylko aku z wyższej półki , średniej (większość producentów robi aku w trzech poziomach ).

Bo?

jeżdżę na marketowych Jenoxach od wielu lat i wytrzymały więcej niż np. Bosh założony w tym samym czasie. Na razie to tylko Varta jeszcze niemiecka która była R75 jak kupiłem i Centra Futura u brata wytrzymały więcej jak Jenox. Poległy wszelkie inne i to wcale nie marketowe z Centrą standard na czele

SeniorA - Pon Wrz 24, 2012 14:07

sknerko napisał/a:
Bo?
bo w supermarketach aku stoją tygodniami w magazynach nie doładowywane , są przenoszone na pólki, nie właściwie transportowane itd.sknerko,Twoje porównywanie aku markami jest niemiarodajne, bo nie podajesz przy porównaniu w jakiej technologi wykonania były te akumulatory ,bo aku są w trzech poziomach i tylko aku z tego samego poziomu można porównać. Bosch ma S3, S4 i S5 , Centra jest Standart, Plus i Futura , Varta ma Black , Blue i Silver , podobnie jest z innymi markami. Np. porównanie Centry Futura i Varty Blue z Bosch S3 jest mylące.Jenoxy też są Clasic ,Gold ,Hobby i jeszcze Taxi, różniące się poziomem wykonania i przeznaczenia.

[ Dodano: Pon Wrz 24, 2012 14:07 ]
Ja jeżdżę na MOLL-u M3 plus.

piotrek250 - Pon Wrz 24, 2012 14:43

to co koledzy widzę opinie są różne , no wolał bym coś mocnego i niezawodnego ale aby był odpowiedni do mojego auta widzę że musi być przynajmniej 72 Ah

To co wybrać może większy i będzie po problemie :

Centra Futura 77Ah 760A - może ten będzie lepszym wyborem
Centra Futura 72Ah 720A

apples - Pon Wrz 24, 2012 14:48

piotrek250 napisał/a:
Centra Futura 77Ah 760A
Mam ten w CDT i jest OK.
TomaszM - Pon Wrz 24, 2012 15:10

Jeździłem z tym silnikiem na Centra Futura 77Ah i było ok, śmiało można brać, teraz mam Yuasa Elite 80Ah i też ok, nie brał bym żadnej 60-tki...
Pieta - Pon Wrz 24, 2012 15:37

Kupiłem w lutym 2011 Varte Silver dynamic 77Ah (R75 diesel)
Przejechałem na niem 35 000km
Niestety od dwóch miesięcy zdarzyło mi się że po weekendzie jest rozładowany
Ładowałem go już dwa razy
Dziennie robię okóło 90km
Ładowanie na poziomie 14,1V
Pobór prądu na postoju jakieś 10mA

Niby wszystko ok od strony auta i eksploatacji
Zaczynam sądzić, że szajs mi się trafił.

sknerko - Pon Wrz 24, 2012 15:50

SeniorA napisał/a:
bo w supermarketach aku stoją tygodniami w magazynach nie doładowywane , są przenoszone na pólki, nie właściwie transportowane itd. sknerko,Twoje porównywanie aku markami jest niemiarodajne, bo nie podajesz przy porównaniu w jakiej technologi wykonania były te akumulatory ,bo aku są w trzech poziomach i tylko aku z tego samego poziomu można porównać. Bosch ma S3, S4 i S5 , Centra jest Standart, Plus i Futura , Varta ma Black , Blue i Silver , podobnie jest z innymi markami. Np. porównanie Centry Futura i Varty Blue z Bosch S3 jest mylące.Jenoxy też są Clasic ,Gold ,Hobby i jeszcze Taxi, różniące się poziomem wykonania i przeznaczenia.

Nie rozśmieszajcie mnie. Czyli co do tak zacnego auta jakim jest R75 nie można włożyć byle akumulatora bo wstyd czy co? Ludzie na akumulator jest gwarancja na mojego Jenoxa dostałem 2 lata i jak mi padnie wcześniej to go zwyczajnie na gwarancji oddam a nie sądzę żeby ktokolwiek z piszących przejechał na takim akumulatorze 100kkm i 10 lat bo prędzej auto sprzeda albo zniszczy. Miałem dużo aut w posiadaniu i nigdy mnie marketowy Jenox w nich nie zawiódł a markowe kilka razy np. Bosh który podobno był z tych najlepszych łupnął tuż po gwarancji, tak samo Centra standard 3 miesiące po gwarancji powiedziała pa pa (pozostałych już nie pamiętam ale te dwa były dość spektakularne że mi sie w pamięć wryły). Jenox w polonezie jeden przejechał 5 lat i ponad 80kkm drugi jest do dziś czyli już 6 lat i działa a przehulał podobny przebieg. Centra standard którą mam obecnie w Freelu po tygodniu nie nie ruszania bez podładowania prostownikiem już nie zakręci a jest krótko po gwarancji więc nie wiem czemu mam się napinać na mega wypasy za grube pieniądze jak zwykły aku też da radę. Wg tego co piszesz SeniorA, te z marketu to do jakiegoś truchła tylko i na sprzedaż co? no trochę przesada.

Co do kolegi założyciela wątku to chłopie jak chcesz Centrę Future to jak najbardziej Centra Futura 72Ah wystarczy i są to dobre akumulatory bo tez taki miałem i wytrzymał bardzo długo bez niespodzianek zimą. W rodzinie w autach też jeszcze kilka takich było i też nie słyszałem narzekań.

PawelSki99 - Pon Wrz 24, 2012 16:54

Ja mam u siebie od roku Centra Futura 72Ah i póki co jest ok. We wcześniejszym aucie miałem jakiś niby na licencji Centry i totalna kicha po roku padł. Reklamowałem go dwa razy i niestety twierdzili że parametry są w normie. Więcej nigdy żadnego wynalazku nie kupię.
piotrek250 - Pon Wrz 24, 2012 18:51

Już zamówiłem koledzy Centra Futura 77Ah 760A do mojej [R75] 2.0 V6

Dzięki za radę i odpowiedzi . Pozdrawiam

SeniorA - Pon Wrz 24, 2012 19:41

sknerko napisał/a:
Nie rozśmieszajcie mnie.
sknerko, nie zrozumiałeś tego co napisałem ,albo nie uwzględniasz tego czym się różnią oprócz ceny akumulatory jednego producenta i po co jeden producent wykonuje kilka typów do aut osobowych.Trzeba wiedzieć , że wymienione w moim poście typy S3, Standard,Black, Clasic to najniższa klasa do zwykłych zastosowań z małą liczbą odbiorników. Średnia klasa to S4 , Plus ,Blue,Gold o podwyższonym standardzie i parametrach , najczęściej wykonane w technologii wapniowej. I aku klasy premium to S5,Futura,Silver,Hobby czyli najlepsze jakie są proponowane do diesli i aut z dużą liczbą odbiorników el. Dlatego porównując aku między sobą, trzeba jeszcze podać oprócz marki też typ czyli klasę.Widać , że Centra Standard nie jest do Freela, Bosch był pewnie S3 a Jenox Gold albo Taxi.

[ Dodano: Pon Wrz 24, 2012 19:41 ]
sknerko napisał/a:
Wg tego co piszesz SeniorA, te z marketu to do jakiegoś truchła tylko i na sprzedaż co? no trochę przesada.
Nie to miałem na myśli.Uważam , że kupując w specjalistycznym punkcie dostaję aku niedawno zalany elektrolitem, naładowany, wstępnie sprawdzony i nie uszkodzony.
sknerko - Wto Wrz 25, 2012 10:03

SeniorA napisał/a:
Uważam , że kupując w specjalistycznym punkcie dostaję aku niedawno zalany elektrolitem, naładowany, wstępnie sprawdzony i nie uszkodzony.

I tu się mylisz, w Poznaniu w Centrze w sklepie fabrycznym możesz kupić takie truchło ze najgorszy z marketu jest lepszy (wiem z autopsji). Ja kupując akumulator zwykle patrzę na jego datę produkcji i nie kupuję takiego co dwa lata na półce stoi.
Ciekawi mnie teoria o ilości odbiorników w aucie w stosunku do akumulatora bo zawsze wydawało mi się ze od zasilania w aucie odbiorników jest alternator lub prądnica a aku służy do odpalenia i ew. do używania na postoju ale o ile się nie mylę to na nieodpalonym aucie np. szyba grzana czy fotele nie będą działać co? czy się mylę?
Dla mnie kluczowym jest pojemność i prąd rozruchowy i tyle i jeżeli te dwa parametry są zgodne z zaleceniami producenta plus data produkcji względnie świeża to może sobie być i z gliny zrobiony ma działać a gwarancja jest na niego więc nie mam zmartwień.
Przejechałem się już też na przewymiarowaniu akumulatora kiedyś kupiłem większy za namową mechanika i tylko kłopot był, bo go auto doładować nigdy nie mogło i latałem z prostownikiem jak głupi. Od tamtego czasu kupuje taki akumulator jak producent auta przewidział i kłopotów nie mam.
Do R75 kupiłem 72Ah i uważam, że większa pojemność jedynie do diesla jest wskazana, w benzynie taki musi starczyć

[ Dodano: Wto Wrz 25, 2012 10:03 ]
SeniorA napisał/a:
albo nie uwzględniasz tego czym się różnią oprócz ceny akumulatory jednego producenta i po co jeden producent wykonuje kilka typów do aut osobowych.

Wiem czemu są różne aku, np. jedne trzymają dłużej, inne są lżejsze, inne są w innej technologii produkcji o większym prądzie z tej samej pojemności itd. a niuanse biorą się stąd, że do diesla trzeba większa pojemność plus duży prąd rozruchowy a do benzyny już nie i rozmiar tez musi być odpowiedni by się pod maską zmieścił stąd różnice a nie moim zdaniem w ilości odbiorników czy coś. Rozumiem tez że droższe są trwalsze i można je wkładać do aut intensywnie eksploatowanych bo na zwykłym jak fabryka daje może nie dać rady przy dużych przebiegach szczególnie na krótkich odcinkach miedzy odpalaniem samochodu.

Pieta - Wto Wrz 25, 2012 11:25

sknerko napisał/a:
Ciekawi mnie teoria o ilości odbiorników w aucie w stosunku do akumulatora bo zawsze wydawało mi się ze od zasilania w aucie odbiorników jest alternator lub prądnica a aku służy do odpalenia i ew. do używania na postoju ale o ile się nie mylę to na nieodpalonym aucie np. szyba grzana czy fotele nie będą działać co? czy się mylę?


Raczej autor ma na myśli odbiorniki poza ukladem zasilania +15 (czyli poza stacyjce)
Takich wynalazków może być dużo np:
Dodatkowe alarmy (ilość czujek), centralka i starownik ogrzewania postojowego, Centrala powiadamiania GSM, czasami nowe radia mają dodatkowe podtrzymanie z linii 30

Ludzie czasami przesadzają z zabepieczeniami i dokładają jakieś choinki przekaźników. Widzialem nawet taką instalację gdzie na postoju cewki w przekaźnikach były w stanie podtrzymania. Przekażnik 40A może w stanie podtrzymania brać 0,1A. Ale to są indywidualne i źle zrobione instalacje

W fabrycznych autach na postoju nie powinno się obserwować prądu większego niż 50mA w praktyce może to być 100mA. Wszystko powyżej jest podejrzane

sknerko - Wto Wrz 25, 2012 11:40

Pieta napisał/a:
W fabrycznych autach na postoju nie powinno się obserwować prądu większego niż 50mA w praktyce może to być 100mA. Wszystko powyżej jest podejrzane

No i chyba do tego nie potrzeba "pozłacanego" akumulatora bo 72 Ah standardowy wytrzyma swobodnie.
Mam w freelanderze kiepską Centre i ona, przy takim jak piszesz poborze prądu zdycha po ok. dwóch tygodniach bez przejażdżki autem ale jak nim jeżdżę to problemów nie ma.

michalie - Wto Wrz 25, 2012 18:54

Panowie a czy można do auta zamontować aku żelowy ?
sknerko - Wto Wrz 25, 2012 18:57

Pewnie że można, zależy czy chcesz wydać na taki forsę a ponoć niektórzy potrafią wyczuć zmianę trakcji bo żelowy podobno dużo lżejszy jest. Nie miałem dotychczas takiego w rękach
pazdzi0h - Wto Wrz 25, 2012 20:07

ja w dieslu mam gigawatta :D 74 Ah - 680A, w zime -30 stopni, wszystkie swiece spalone a auto odpala :)
SeniorA - Wto Wrz 25, 2012 21:15

Pieta napisał/a:
Raczej autor ma na myśli odbiorniki poza ukladem zasilania +15 (czyli poza stacyjce)
tak , bo jest kilka sterowników w R75 które pobierają prąd jeszcze długo po wyłączeniu stacyjki i też np. oświetlenie Follow Me Home. Ale zasadnicza sprawa o której kolega sknerko nie wie bo napisał
sknerko napisał/a:
Ciekawi mnie teoria o ilości odbiorników w aucie w stosunku do akumulatora bo zawsze wydawało mi się ze od zasilania w aucie odbiorników jest alternator lub prądnica a aku służy do odpalenia i ew. do używania na postoju

a ta teoria polega na tym , że akumulatory mają jeszcze taki bardzo ważny parametr jak "sprawność pojemnościowa" i "sprawność energetyczna'', czyli stosunek ilości energii jaką aku może oddać, do tej , jaką może pobrać podczas ładowania.Otóż najniższą sprawność mają aku typu standard , większą sprawność mają aku średniej klasy , a aku klasy premium to już właśnie sprawność o kilkadziesiąt procent wyższa od standardowych.Im więcej odbiorników elektrycznych w aucie , tym większą sprawność powinien mieć akumulator.

sknerko - Wto Wrz 25, 2012 23:01

SeniorA napisał/a:
Im więcej odbiorników elektrycznych w aucie , tym większą sprawność powinien mieć akumulator.

To alternator mamy do czego? Do obsługi R75 V6 wystarczy 64Ah Centra standard jaka mam w Freelu, wiem bo to sprawdziłem przekładając jak mi aku padł, nie wytrzyma taki tylko zimą bo od mrozu straci parametry.
Nie pisz mi że czegoś nie wiem bo mnie nie znasz i nie wiesz ile wiem. Sprawność się owszem przydaje ale jak pisałem w intensywnie używanych akumulatorach a u zwykłego usera to co najwyżej w dieslu zimą może się przydać bardzo wysoka sprawność aku i to też jeżeli auto nie do końca sprawne - patrz post pazdzi0ha. Mogę tu przytoczyć przykład mojego aku w R75 Varta z roku 2001 zdechła w 2012 i nikt mi nie wmówi że po 10 latach była super sprawnym akumulatorem a dawała rade do końca nawet zima przy -25st.
SeniorA jestem z zawodu elektronikiem i wiem co to akumulator, alternator i co do czego służy.

SeniorA - Sro Wrz 26, 2012 09:37

sknerko napisał/a:
To alternator mamy do czego?
do dostarczania energii elektrycznej do akumulatora . A akumulator przetwarza ją na energię chemiczną , która jest przetwarzana ponownie na energię elektryczną przy zasilaniu odbiorników i tu jest pies pogrzebany , bo jakość aku zależy od tego jak to przetwarza, to nie jest prosta zależność tyle prądu wchodzi ile wychodzi.
sknerko napisał/a:
SeniorA jestem z zawodu elektronikiem
Wiedziałem o tym i dlatego dziwią mnie niektóre Twoje opinie i z kimś innym o tym bym dyskutował.
Tyle w tym temacie z mojej strony. Pozdrawiam.

sknerko - Sro Wrz 26, 2012 09:49

SeniorA napisał/a:
do dostarczania energii elektrycznej do akumulatora

Alternator służy do zasilania wszystkich obwodów auta plus ładowanie akumulatora dlatego ma taką dużą moc. Akumulator w aucie jest podczas pracy tylko buforem energii i zapobiega zanikom napięcia spowodowanym różnymi zewnętrznymi czynnikami.

marecki6 - Wto Lut 19, 2013 14:55

odświeżę temat ponieważ muszę wymienić akumulator - aktualna centra futura po 3 dniach postoju przy obecnych temperaturach rozładowuje się prawie do zera .... i teraz pytanie jaki akumulator warto na dzień dzisiejszy kupić ? planowałem kolejną futurę ale czytam, że ostatnio te aku padają jak muchy i masowo wracają na gwarancję więc wygląda na to, że należałoby kupić inną markę tylko jaką ?

znajomy parający się sprzedażą artykułów moto polecił mi akumulator Sznajder Silver

Dziadek - Wto Lut 19, 2013 15:35

Kiedyś o tym pisałem i możliwe że zrobiłem sobie kilku wrogów. Akurat na akumulatorach trochę się znam i już wiele ich przeszło przez moje ręce,a wniosek jest taki,że zależy jak się trafi (niezależnie od producenta) bo chociaż zawsze byłem zwolennikiem Centry, to spotykałem bezimienny "badziew" który wytrzymywał dłużej. Jednym słowem loteria.
Dawno temu miałem Fiamma który świetnie sobie radził 6 lat,ale już następny taki sam model przeżył tylko 2 lata.
Ilu ludzi tyle zdań,więc ryzykuj,ale nie daj się naciągnąć na slogany typu "nowy model", "specjalny układ płyt", itp. Cena też się liczy.

Ja ostatnio kupiłem ZAPa z Piastowa- cena była promocyjna.

TomaszM - Wto Lut 19, 2013 20:29

Ja ostatnio katuję tylko akumulatory YUASA z serii Elite - polecam
yoonior - Sro Lut 27, 2013 22:58

Ktoś mógłby mi powiedzieć, jakie parametry miał fabryczny akumulator w MG ZT 190?


Moja Centra Futura 77Ah/760 padła po niecałych 2 latach od zakupu, mam zamiar ją reklamować, najpierw przestała trzymać pojemność, auto po nocy przestało odpalać, skończyło się ostatnio jakimś wewnętrznym zwarciem akumulatora (zaświeciły mi się wszystkie kontrolki) i auto 'zdechło'. Po włożeniu testowo sporo mniejszego akumulatora, odpaliło normalnie i trzyma 2 dzień bez ładowania...

Dziadek - Czw Lut 28, 2013 07:57

Tu masz fragment instrukcji.
pineska - Pią Mar 31, 2017 15:27

Witam!
Czy osoby posiadające akumulator Centra Futura 72ah przez dłuższy okres mogą się wypowiedzieć na jego temat, jak się po dłuższym okresie spisuje?
Dziś byłem w sklepie gdzie zazwyczaj części kupuję i sprzedawca bardzo mi polecał ten akumulator, jednak jak wszedłem porównać ceny na ceneo to jest b dużo opinii negatywnych (dotyczących spływu masy czynnej i nieuznawania reklamacji) i teraz sam nie wiem czy się w niego ładować bo tani nie jest - 345PLN.

Dziadek - Pią Mar 31, 2017 16:15

Moja opinia może być niemiarodajna bo jak zwykle w przypadku akumulatorów trzeba po prostu dobrze trafić. Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika że ten sam produkt każdego producenta pochodzący z różnych partii może się różnić żywotnością i zależy to od dnia, pogody i menstruacji sekretarki szefa. Osobiście nie mam nic do Centry, ale moja Futura wyzionęła ducha po 28miu miesiącach, ale zrobiła to delikatnie dając znać przez tydzień że umiera. Poprzedni aku z Piastowa padł nagle i bez ostrzeżeń. Teraz od prawie roku jeżdżę na Kozaku i działa znakomicie, jest ciężki bo ponoć po tym rozpoznaje się ile ma w sobie prawdziwego ołowiu. Wyczytałem o tym produkcie pozytywne opinie, więc może posłuży dłużej.
prebenny - Pią Mar 31, 2017 21:12

Ja ze swojej strony mogę powiedzieć, że juz 3 rok mam Tuborga black calcium 76ah w moim dieslu i jeszcze się nie zdarzyło żeby zastrajkował.
borsuk88 - Nie Maj 07, 2017 15:36

Odświeżę kotleta.
Słuchajcie muszę zmienić akumulator w swoim cdt+ , i mam pytanko - czy 72ah Kozak wystarczy? chodzi o to że 74ah ma wys 19 cm i to jest na styk a ten 72ah ma wys. 17.5cm - nuby nie dużo mniej ale będzie ładnie schowany, tylko nie wiem czy mocy mu starczy? Dzięki za odpowiedź .

MarcinLitwa - Nie Maj 07, 2017 15:45

Powinien spokojnie wydolić.
Osobiście ujeżdżam FUTURĘ 72ah i przy trasach po 6 km podczas zimy ani się nie zająknęła, a nocowała razem z Roverkiem pod chmurką

karolj - Nie Maj 07, 2017 18:20

Ja wstawiłem VARTA SILVER DYNAMIC E44 (77AH 780A) (P+) i mieści się dokładnie tak jak powinna.
j0zek - Nie Maj 07, 2017 18:29

borsuk88 napisał/a:
Odświeżę kotleta.
Słuchajcie muszę zmienić akumulator w swoim cdt+ , i mam pytanko - czy 72ah Kozak wystarczy? chodzi o to że 74ah ma wys 19 cm i to jest na styk a ten 72ah ma wys. 17.5cm - nuby nie dużo mniej ale będzie ładnie schowany, tylko nie wiem czy mocy mu starczy? Dzięki za odpowiedź .


Ja mam od 3 lat 72ah i jest ok

Dziadek - Nie Maj 07, 2017 19:17

Parę tygodni temu kupiłem Kozaka 74 i mimo że mierzyłem to pokrywy nie da się założyć, ale te 74 Ah to trochę na wyrost moim zdaniem w cdt.
karol77787 - Pon Maj 08, 2017 08:59

Odkąd kupiłem swojego r75 2.5 mialem założony bosch s3 70Ah 640A i byłem zadowolony, a teraz mam Bosch s5 77Ah 780A i jest dużo lepiej przy starcie rozrusznik momentalnie kręci mogę smiało polecić.
nanab - Pon Maj 08, 2017 22:48

karol77787 napisał/a:
Odkąd kupiłem swojego r75 2.5 mialem założony bosch s3 70Ah 640A i byłem zadowolony, a teraz mam Bosch s5 77Ah 780A i jest dużo lepiej przy starcie rozrusznik momentalnie kręci mogę smiało polecić.

bosz jest w miarę dopóki jest gwarancja, u mnie tez tak było. Parę miesięcy po gwarancji zdechł dosłownie z dnia na dzień, inne dwa mimo ż mają 3 albo 4 lata są już na wykończeniu, ciężko kręci. Z tego co czytałem w internecie to nie jest odosobniony przypadek. Jednak ta firma nie ma zbyt dobrej renomy czy to świece, wycieraczki, akumulatory, żarniki, cena wysoka a jakość chinola.
Jeśli chodzi o akumulatory mogę polecić:
- moll-mam jeden od 2 lat, opinie mają dobre, więc postanowiłem spróbować po niewypale z boszem. jak narazie zachowuje się jak nowy.
- centra - mam jeden od 5 lat, dalej pracuje bezproblemowo.
- kozak - nie miałem, ale kilku znajomych ma i bardzo polecają, jakościowo całkiem dobre, a cenowo bardzo tanie.

karol77787 - Wto Maj 09, 2017 08:11

owszem też tak słyszałem o boschu ale u mnie każdy spisywał się wzorowo dlatego następny też był bosch i póki co nie mam problemów. Kilku sprzedawców mówiło że Bosch jest bezproblemowy pod warunkiem że mamy dobre ładowanie w samochodzie, gdy są z nim problemy to szybko je szlag trafia.
R75 - Wto Maj 09, 2017 19:37

Varta Silver Dynamic - 74Ah 750A - 2.5 roku, zero problemow