|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Problem z pompą wtryskową prośba o poradę...
marius__ - Wto Wrz 25, 2012 21:10 Temat postu: [R45] Problem z pompą wtryskową prośba o poradę... Witam,
dzisiaj w drodze do pracy silnik w moim R zaczął bardzo głośno pracować i wyraźnie osłabł, jeśli mam to określić to jedynie z dźwiękiem traktora można porównać...
Ponieważ miałem niedaleko to dojechałem pod pracę. Sprawdziłem wizualnie tłumiki/rury wydechowe/połączenia pomiędzy nimi i raczej jest ok, rury od turbiny też całe, olej jest ale sprawdziłem stan oczywiście już po ostygnięciu silnika (wymieniany w piątek - Valvoline MaxLife Diesel 10W40, filtry również), chmury dymu za sobą nie widziałem...
Proszę o poradę tak na szybko co to może być, dodam że dzisiaj tankowałem ale paliwo raczej wykluczam - zawsze tankuję na tej stacji... Jutro jeszcze raz wszystko co umiem posprawdzam i podjadę (podejdę?) do mechanika... Niestety na mechanice nie znam się wogóle...
flapjck1 - Wto Wrz 25, 2012 21:26
pewnia spadla ci ktoras z rur dolotu, ew pekla
marius__ - Wto Wrz 25, 2012 21:29
Już sprawdzałem ale jutro jeszcze raz sprawdzę zanim mechanika będę męczył Będę miał drugą osobę do pomocy więc może jednak coś znajdziemy...
Alexi - Wto Wrz 25, 2012 21:33
Jak wyżej. U mnie np. pękła gumowa redukcja na turbo. Chodził jak samolot. Ale równie dobrze każdy wąż mógł wykitować. Sprawdź też cięgno na turbo, jak nie ma zawleczki lubi spadać. Ale to już byś sporą chmurę za sobą widział.
marius__ - Sro Wrz 26, 2012 12:40
OK, dzięki za szybkie odpowiedzi
Mam nadzieję że to będzie to... W dwie osoby lepiej sprawdzdzić niż samemu Dam znać jutro co było przyczyną
[ Dodano: Sro Wrz 26, 2012 13:40 ]
Witam ponownie,
niestety okazało się że to pompa wtryskowa Po podpięciu pod T4 wyskoczyły 3 błędy pompy właśnie i 1 przepływomierza (przepływka to akurat normalne )
Żeby nie było mechanik jeden z lepszych, zresztą polecany na forum p. Midowicz, od razu "na słuch" powiedział że pompa padła, ale podpiął jeszcze T4 i już teraz wszystko jasne...
Alexi - Sro Wrz 26, 2012 16:41
Bez dramatu. Jest cała qpa używek na giełdzie roverkowej. Kwestia dogadania się.
marius__ - Sro Wrz 26, 2012 16:48
Na razie z braku funduszy (w tym miesiącu zmieniałem rozrząd, olej, ubezpieczenie było i przegląd) Roverek postoi...
Na giełdzie roverkowej? Mam uderzać do Ciebie na PW alexi jak coś?
barney79 - Sro Wrz 26, 2012 18:09
Poszedł ci Elektromagnes Czasu Wtrysku(Timing solenoid )
Poczytaj ten post.Remi tam wszystko ładnie objaśnił.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=78358
marius__ - Sro Wrz 26, 2012 18:17
Dzięki za podpowiedź barney79
W takim razie rozpoczynam poszukiwania tej części, może uda się uratować jeszcze pompę...
barney79 - Sro Wrz 26, 2012 18:32
http://193.23.48.135/zawo...2667975399.html
marius__ - Sro Wrz 26, 2012 20:32
barney79 to jest chyba ten drugi elektromagnes (elektrozawór?), ale dzięki ogromne za info
Ja znalazłem coś takiego:
http://193.23.48.135/zawo...2665055659.html
O ile dobrze odczytałem to jest Bosch 0281002648 i teraz pytanie - czy ktoś zna nr katalogowy części "timing solenoid" z pompy VP30?
[ Dodano: Sro Wrz 26, 2012 21:32 ]
P.S. Temat zmieniłem coby nie wprowadzać w błąd
barney79 - Czw Wrz 27, 2012 17:58
Ten co ty znalazłeś jest od pompy Cammon Rail.Ja tylko dla przykładu poałem link.Na ebay są w cenie 99 funtów do naszych pomp.
marius__ - Czw Wrz 27, 2012 19:31
Oki, dzięki za info, na razie temat "zamrażam" - brak funduszy
Szymon199010 - Czw Wrz 27, 2012 19:36
Numer tego zaworu to
0 281002413
marius__ - Czw Wrz 27, 2012 19:41
Szymon199010 dzięki za pomoc
Alexi - Czw Wrz 27, 2012 20:27
marius__, nie ja w żadnym wypadku się nie reklamuje
marius__ - Czw Wrz 27, 2012 20:33
OK, źle zrozumiałem
wolakm - Pią Sie 28, 2015 07:14
Odgrzeję kotleta żeby nie zakładać nowego tematu Czy ktoś wymieniał timing solenoid bez demontażu chłodnic i wyjmowania pompy? Czy jest ktoś w stanie potwierdzić lub zaprzeczyć czy zaworek od SDI będzie pasował do R45 iDT?
[ Dodano: Pią Sie 28, 2015 08:14 ]
Niestety nie da się bez wyciągania pompy
Dla potomnych - do naszej pompy pasują zaworki kąta wtrysku od pomp VP30 i VP44, ja akurat kupiłem zaworek o numerze 0 281 002 432. Objawy przed naprawą to błędy P1222 i P0216, standardowo głośna praca silnika. Po naprawie brak błędów, silnik ciszej chodzi i jest bardziej elastyczny.
|
|