Zobacz temat - [R45 IDT] Przebieg krzywej momentu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 IDT] Przebieg krzywej momentu

Kobi84 - Pią Wrz 28, 2012 10:42
Temat postu: [R45 IDT] Przebieg krzywej momentu
Witam.
Spędziłem trochę czasu szukając, ale nigdzie nie znalazłem. Czy dysponuje ktoś wykresem momentu obrotowego silnika IDT o mocy 112 (lub 115- różnie podają) koni? Chcę zobaczyć przy jakich obrotach najlepiej przyśpieszać dleikatnie, a przy jakich mogę gwałtownie. Interesuje nie też jakie są najlepsze do jazdy ekonomicznej, jednocześnie nie męczące silnika. Jak do teraz najlepiej mi się jeżdzi ekonomicznie w zakresie 1600 do 2000. Wiadomo że gdy potrzebuję dać z kopyta to nawet i powyżej trzech się wkręcam. Pytanie też do jakich obrotów jest sens ciągnąć silnik ostro przyspieszająć, bo powyżej 3000 robi się już naprawdę głośno.
Na te wszystkie pytania odpowie mi wykres, dlatego go poszukuję.

bociannielot - Pią Wrz 28, 2012 10:56

Do 4 tys jak chcesz efektywnie przyspieszać i zmiana biegu. Co do eco drivingu to 1600-2000 dobrze żeś wymierzył ;) . Pozdro :!:
marcin316 - Pią Wrz 28, 2012 11:35

Może któryś z kolegów ma wykres z hamowni i wklei... a co do tych 4tys. to się nie zgodzę. U mnie przy prędkości powyżej 80km/h przyspieszenie na V biegu jest lepsze niż na IV.
bociannielot - Pią Wrz 28, 2012 11:47

marcin316, kiedyś też myślałem ze zbiera się lepiej do 3 tys obr a potem już nie idzie - teraz jednak kręcę go do 4 i lepsze efekty to daje :roll:
Remigiusz - Pią Wrz 28, 2012 12:50

Poszukaj sobie w dziale Nasze Auta :wink: autko moje, Firq i Krzysi3k i Alexi chyba tez wklejał wykresy :wink:

[ Dodano: Pią Wrz 28, 2012 13:50 ]
Jazda ekonomiczna w sumie najlepiej sie dobiera jak masz wskaźnik doładowania i przyspieszasz tak ze nigdy nie ląduje na maxa tylko delikatnie idzie doładowanie w gore przy delikatnym dodawaniu gazu. Długo to schodzi niestety ale to jest pełen ecodriving :wink:

Prędkość max 120km/h i nalpeiej tak do 2.000tys obrotów się trzymać w czasie jazdy. Kręcić max do 3tys i jest git :wink: Mi się już tak udało na 52litrach zrobić 950km :mrgreen:

Kobi84 - Pią Wrz 28, 2012 16:31

Remigiusz napisał/a:
Mi się już tak udało na 52litrach zrobić 950km :mrgreen:


Woow.

Ja przy takiej ilości nawet do 700 nie dobijam. Zazwyczaj połowa tego przebiegu to trasa, a druga to bezlitosne miasto na krótkich odcinkach.
Dziekuję wszystkim za wyaśnienie co i jak :)

marcin316 - Pią Wrz 28, 2012 21:02

bociannielot, mówisz o aucie przed modyfikacjami czy po? Mój to seria i to ta słabsza...

Starając się jeździć ekonomicznie w cyklu mieszanym (głównie dojazdy do pracy - 5km przez miasto i 30km do miasta w jedną stronę) spalanie wychodzi mi w granicach 5,6 l/100km.

bociannielot - Sob Wrz 29, 2012 09:37

marcin316, mój słabszy model przed wymianą wtrysków też szedł lepiej do 4000 obr/min. Subiektywne odczycie jest takie że faktycznie np kręcąc do 3tys. czujesz więcej przyrastającego momentu niż kręcąc go do 4000 tys i może generalnie wydawać się że idzie lepiej. Nie mniej moc maksymalna w Twoim silniku osiągana jest przy około 4000 obr/min.
Alexi - Sob Wrz 29, 2012 13:50

Ja tam nic nie wklejałem dziaduje na hamownie ;p Nie opłaca się hamować bo nie jest jeszcze wszystko tak jak bym chciał na cacy.