Zobacz temat - [Rover 45 iDT] Kod błędu P0216 jakie mogą być przyczyny
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 45 iDT] Kod błędu P0216 jakie mogą być przyczyny

bartoslaw1988 - Sob Wrz 29, 2012 13:46
Temat postu: [Rover 45 iDT] Kod błędu P0216 jakie mogą być przyczyny
P0216 Timing Device Position Governing
Szymon199010 - Sob Wrz 29, 2012 20:23

Przestawiacz kąta wytrysku w pompie.
Silnik chodzi głośniej niż zawsze i czasami nie ma pełnej mocy lub jest wciąż słabszy?
Radzę to przeczytać http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=78358

bartoslaw1988 - Nie Wrz 30, 2012 09:47

Dzięki Szymon199010 za podpowiedz ale czy masz na myśli elektromagnes kąta wtrysku czy tłoczek przestawiacza. Pozdrawiam
Szymon199010 - Nie Wrz 30, 2012 10:12

Timing selenoid czyli elektromagnes czasu wtrysku.
Numer tego zaworu to
0 281 002 413

bartoslaw1988 - Nie Wrz 30, 2012 18:08

Dzięki Szymon199010 mam nadzieje że uda mi się zdobyć ten elektrozawór i że ten rozwiąże mój problem z brakiem mocy i szarpaniem.Pozdrawiam
Szymon199010 - Nie Wrz 30, 2012 21:59

Ciężko go zdobyć niestety. Wiem bo też mam problem z tym zaworem:(
Widziałem taki tylko na angielskim portalu aukcyjnym . Był to zawór od transita z vp 30

bartoslaw1988 - Wto Paź 02, 2012 17:47

Szymon199010 zawór kupiłem używany na 100% sprawny zmieniłem niestety nic to nie dało auto jakie było słabe takie jest pozostaje mi tylko zregenerować pompe albo kupić używkę
Szymon199010 - Wto Paź 02, 2012 21:37

Nie wiem czy czasami po wymianie nie trzeba skalibrować pompy na stole.
Remigiusz - Wto Paź 02, 2012 21:45

A tobie działa jeszcze autko na tym kodzie błędów tylko jest słabe ?? A nie chodzi jak traktor :?:

Pompy po wymianie tłoczków czy czegokolwiek nie trzeba nic kalibrować.

Szymon199010 - Wto Paź 02, 2012 22:12

Ja mam błąd p0216 i p1222 i autko już dosyć długo chodzi. Trochę głośniej i czasami jakby było trochę słabsze ale ogólnie to śmiga aż miło.
Remigiusz - Wto Paź 02, 2012 23:36

Szymon199010, To ze chodzi to nie znaczy ze dobrze to jest dla silnika. Mozę tobie tłoki wypalić :neutral: U ciebie padł z tymi dwoma błędami Timing solenoid :neutral:
bartoslaw1988 - Czw Paź 04, 2012 17:17

Remigiusz u mnie auto chodzi ale jest bardzo słabe obroty dochodzą do maksymalnie 2tys obrotów i strasznie dymi i rzeczywiscie troche głosniej chodzi może nie jak traktor ale jednak może sterownik padł chociaż kod błędu raczej na to nie wskazuje
Szymon199010 - Nie Paź 07, 2012 07:12

Jak by sterownik padł to auto już by nie o odpaliło.

Co do dymienia i spadku mocy to sprawdził bym na twoim miejscu węże od turbo.

bartoslaw1988 - Nie Paź 07, 2012 12:46

Szymon199010 węże od turbiny sprawdzone sama turbina także, cały wydech sprawdziłem czy nie zapchany ale auto tak sie zachowuje jakby cos go trzymalo przy 2tys
Szymon199010 - Nie Paź 07, 2012 22:15

Do sprawdzenia jeszcze kąt wytrysku.
A jakim sprzętem podłączyłeś się? Może jest jeszcze jakiś błąd którego nie odczytał?

bartoslaw1988 - Pon Paź 08, 2012 12:58

Szymon199010 byłem w serwisie w Czestochowie nie wiem jakim programem to odczytywali kat wyprzedzenia zapłonu mam -3,5 więc jest bardzo opóźniony przestawianie na rozrządzie i pompie nic nie daje co by wskazywalo na elektromagnetyczny przestawiacz ale jak już wspominałem po zamontowaniu innego dalej te seme objawy
Szymon199010 - Pon Paź 08, 2012 19:22

U mnie mimo że jest błąd przestawiacza to kąt wtrysku odczytywanego przez komputer jest taki jak jest ustawiony rozrząd czyli u mnie 4,0 na ciepłym silniku. Chociaż przestawiacz podaje jak mu sie podoba to odczyt w komputerze jest wciąż 4.
Więc według mnie tu jest Twój problem.
A robił ci o ktoś co zna się na Roverkach ?

mirwin - Wto Paź 09, 2012 07:48

Podjedź do Boscha powinni KTS-em odczytać kąt i ustawić jak będzie potrzeba. W końcu to ich pompa tam siedzi.