|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] pompki paliwa
phuss - Sob Wrz 29, 2012 15:08 Temat postu: [R75] pompki paliwa Witam, padła mi pompka przy aku, może nie całkiem ale sika pianą i wydaje dziwne dźwięki.
Wymontowałem ją i przekręciłem kluczyk i okazało się że ta z baku nie podaje paliwa do tej przy aku, zanim zdecyduję się na zakup chcę zacząć od najprostszej przyczyny-bezpiecznik, który to jest a może na obie pompki jest wspólny?
[ Dodano: Sob Wrz 29, 2012 16:08 ]
Bezpiecznik nr 20 chyba jest wspólny na obie pompki, jak wyciągnąć pompkę z obudowy
apples - Sob Wrz 29, 2012 15:18
Jest jeszcze przekaźnik http://forum.roverki.eu/v...p=572195#572195
phuss - Sob Wrz 29, 2012 16:54
Podpiąłem tą pompkę na krótko do aku, nie chodzi. Wracając do , jak wyciągnąć pompkę z obudowy, to samemu jest dość ciężko ale dałem radę. Konstruktorzy znowu dali popis pompkowy, zastosowali trzy podwójne zaczepy, a wystarczyły by dwa pojedyńcze. Ale od początku dla przyszłych potrzebujących. Trzeba to wszystko rozebrać , odpinamy smok od dołu pomki, następnie wszystko trzeba odpiąć z tych trzech gum, wtedy w rękach zostaje nam obudowa. W obudowie są trzy podwójne zaczepy, samymi śrubowkrętami nie dałem rady jeden odskoczył to drugi zaskoczył. Wyciąłem trzy cienkie blaszki i po kolei podwadzałem dwoma płaskimi śrubowkrętami i wpychałem blaszkę i tak jeden po drugim te trzy zaczepy zblokowałem blaszkami i się samo otworzyło. Mam pytanie, może ktoś wie po co jest ten styk na smoku, żaden kabelek do niego nie był podpięty, widać go na zdjęciu z prawej strony.
WitekWawa - Sob Wrz 29, 2012 19:55
phuss pozwól że podepne się pod temat - mam podobny problem - tzn jeszcze nie wiem czy pompa paliwa jest uszkodzona ale przy przekręceniu kluczyka odrazu jest gdzieś zwarcie i pali się bezpiecznik ....
próbowałem pompę podłączyć na krótko z akumulatorem to odrazu były iskry i dym .... czy taki obiaw wskazuje że zwarcie jest w elektryce pompy???
phuss - Nie Wrz 30, 2012 07:47
Witek na 100% pompka do wymiany.
WitekWawa - Nie Wrz 30, 2012 13:15
phuss napisał/a: | Witek na 100% pompka do wymiany. |
ok dzięki za podpowiedź - jutro zajmę się poszukiwaniem pompy choć zoriętowałem się na allegro że jest spory wybór ...tylko czy kupić używany orginał czy może nowy zamienik?
phuss - Nie Wrz 30, 2012 16:59
Ja zmuszony byłem kupić obie pompki, zdecydowałem się na zamienniki, pompkę pod maskę znalazłem na alledrogo z 2-letnią gwarancją za coś ok 180,00, pompkę w zbiornik z roczną gwarancją za 136 czy 139zł. Na jakimś tanim zamienniku już jeździłem coś ok 2,5 - 3lat, może by i dłużej wytrzymała gdy by nie padła ta w zbiorniku. 600-700 zł za oryginał to przegięcie. Z drugiej strony chodzi mi po głowie czy nie warto się pokusić o kupno jakiejś taniej oryginalnej pompki od innego samochodu, pompka jak pompka ma pompować paliwo w grę wchodzi przerobienie wtyczki. Mam na myśli tą przy aku. Jak myślicie, da się?
dukat11 - Nie Wrz 30, 2012 19:37
WitekWawa napisał/a: | ok dzięki za podpowiedź - jutro zajmę się poszukiwaniem pompy choć zoriętowałem się na allegro że jest spory wybór ...tylko czy kupić używany orginał czy może nowy zamienik? |
Ja miałem w zbiorniku 3 zamienniki. tzn kupiłem samochód miesiąc po wymianie z pompą na gwarancji. Po chwili padła kupiłem drugą która padła i zamontowałem po wymianie gwarancyjnej która znowu padła. Potem kupiłem używany oryginał i działa już kilka lat
phuss - Nie Wrz 30, 2012 20:07
dukat11 przeraziłeś mnie tą pompką w baku, wymiana tej pod maską to pikuś w porównaniu do tej w baku, i na dodatek jej praktycznie nie słychać, pozostaje codziennie klękać przy kole i słuchać czy żyje.
dukat11 - Pon Paź 01, 2012 07:30
phuss, jej wymiana to też pikuś w sumie 1h roboty.
21matys - Pon Paź 01, 2012 20:10
panwie prosze przypomnijcie mi jakie sa objawy padającej pompki w baku :)bo ta przy aku to wiem bo sam doświadczyłem
dukat11 - Pon Paź 01, 2012 20:18
21matys napisał/a: | panwie prosze przypomnijcie mi jakie sa objawy padającej pompki w baku :)bo ta przy aku to wiem bo sam doświadczyłem |
1. Poniżej 1/4zbiornika zaczyna się nierówna praca silnik lub gaśnie.
2. Dostaje po dupie pompa pod maską gdyż zasysa powietrze.
rodi_ - Pon Paź 01, 2012 21:10
No to i ja sie dolacze do grona szczesliwcow. Moja pompka tez wlasnie padla i teraz zastanawiam sie czy kupic pompke z oryginalnego ukladu czyli 2 pompki, czy zaplacic troche wiecej i kupic mocniejsza ktora byla wkladana po 2004 i sama dawala rade. Obie pompki sa takich samych rozmiarow, roznia sie tylko kostka. W tym przypadku pewnie odciazyla by ta pod maska i moze dzialalaby jeszcze przez kilka lat.
vrank - Pon Paź 01, 2012 21:16
witam. pierwszym objawem w moim r 75 był dłuższy start silnika, tzn. dłużej musiałem kręcić rozrusznikiem. Pompa z baku podaje do pompy przy aku i następuje rozruch. Pompa przy aku może zaciągnąć paliwo ze zbiornika ale wystarcza go na wolne dojechanie do miejsca postoju bo na pianie się nie da jeździć.
dukat11 - Pon Paź 01, 2012 21:50
vrank napisał/a: | witam. pierwszym objawem w moim r 75 był dłuższy start silnika, tzn. dłużej musiałem kręcić rozrusznikiem. Pompa z baku podaje do pompy przy aku i następuje rozruch. Pompa przy aku może zaciągnąć paliwo ze zbiornika ale wystarcza go na wolne dojechanie do miejsca postoju bo na pianie się nie da jeździć. |
2m-ce jeżdziłem na jednej pompie. tylko dbałem aby było co najmniej 1/2 baku paliwa
phuss - Wto Paź 02, 2012 11:10
rodi_ napisał/a: | No to i ja sie dolacze do grona szczesliwcow. Moja pompka tez wlasnie padla i teraz zastanawiam sie czy kupic pompke z oryginalnego ukladu czyli 2 pompki, czy zaplacic troche wiecej i kupic mocniejsza ktora byla wkladana po 2004 i sama dawala rade. Obie pompki sa takich samych rozmiarow, roznia sie tylko kostka. W tym przypadku pewnie odciazyla by ta pod maska i moze dzialalaby jeszcze przez kilka lat. |
rodi
O jakiej mocniejszej piszesz?
rodi_ - Wto Paź 02, 2012 20:15
Po 2004 roku zastosowali jedna pompke siemensa w zbiorniku. Tej pod maska juz nie montowano. Na jednym z ogloszen widzialem, ze normalna podaje na 3,5 bara a ta z pozniejszych na 4 bary. Tylko nie jestem pewien czy sa wogole zamienniki tych mocniejszych. Oryginal kosztuje okolo 500 zl
dawidd - Sro Paź 03, 2012 05:23
dukat11 napisał/a: | 2m-ce jeżdziłem na jednej pompie. tylko dbałem aby było co najmniej 1/2 baku paliwa |
Powiedz, ja ci auto odpalało i czy była odczuwalna strata mocy silnika?
haszczyc - Sro Paź 03, 2012 06:02
rodi_, ja mam model 2004/2005 i mam pompkę pod maską
Pieta - Sro Paź 03, 2012 07:31
haszczyc napisał/a: | rodi_, ja mam model 2004/2005 i mam pompkę pod maską |
W moim tez jest pompa pod maską. Z katalogu Rimmerbros tez wynika, że do końca produkcji były pompy paliwa pod maską
rodi_ - Sro Paź 03, 2012 07:44
No to niezle,
zycie dosc szybko weryfikuje internetowe historie
dukat11 - Sro Paź 03, 2012 16:16
dawidd napisał/a: | Powiedz, ja ci auto odpalało i czy była odczuwalna strata mocy silnika?
|
żadnych odchyleń od normy.
dawidd - Pon Paź 08, 2012 19:34
a sama pompa w baku(odpinając ta kolo aku) jakie ciśnienie powinna wytworzyć? Strumień ropy powinien być silny czy takie jak lekko odkręcony kran?
rodi_ - Pon Paź 08, 2012 19:43
Gdzies czytalem ze w zbiorniku jest zawor przelewowy, ktory puszcza 2,5 bara na przod. Czy to duzo to nie jestem w stanie sobie wyobrazic. Jak bede mial chwile to moze zobacze jak u mnie pompuje nowa.
dawidd - Pon Paź 08, 2012 19:48
jeżeli by tak bylo ze 2,5 bara tłoczy to powinno robić fontannę a nie leciec jak u mnie, tak mi sie wydaje - może ktoś jeszcze cos podpowie
rodi_ - Pon Paź 08, 2012 21:30
Sprawdzilem teraz w moim, po odlaczeniu przewodu przed filtrem litr ropy napompowalo w 15s czyli 4l/min. Zero bombelkow, a zbiornik mam zatankowany w polowie. Jesli Twoje obie pompki nie podaja podobnej ilosci, to pompka w zbiorniku nie pompuje dosc cisnienia.
dawidd - Wto Paź 09, 2012 05:49
masz nowe pompy? Ilość ropy u mnie jest podobna tylko ze z powietrzem. Dziś ta z baku wyrwę i zobaczę co z nią nie tak
rodi_ - Wto Paź 09, 2012 07:50
Nowa mam tylko w zbiorniku, moglem nadal jezdzic z wiecej niz polowa zbiornika ale nie chcialem dobic tej pod maska
dawidd - Wto Paź 09, 2012 11:57
pompa wyciągnięta i o dziwo gdy ja wymontowałem z obudowy pompuje bardzo mocno. Pytanie czemu w baku jak jest paliwo idzie slabo
[ Dodano: Wto Paź 09, 2012 12:44 ]
nie mogę załapać działania tej pompy - u mnie jeden króciec do którego podpina sie powrót paliwa jest zakończony małą biała puszka/filterkiem, drugi którym podawane jest paliwo - jest na nim tylko 15 cm wężyka idącego w dol baku nie podpięty do niczego. Tak powinno być?
[ Dodano: Wto Paź 09, 2012 12:57 ]
chyba ze to nie powrót paliwa tylko wyjście do webasto?
Gdzie jest wyjście paliwa z baku? Po prawej stronie czy może po lewej a po prawej jest tylko pompka?
marecki6 - Wto Sie 25, 2020 11:40
Panowie mam pytanko o pompę w baku. Mam następujące objawy:
- przy stanie paliwa poniżej 1/4 baku najpierw długo kręci żeby odpalić a z coraz mniejszą ilością paliwa w końcu nie daje się odpalić (raz zgasł podczas jazdy na rezerwie)
- pompka pod maską pracuje cały czas
- słychać jak pompka koło aku zasysa paliwo jakby z powietrzem/pianą (takie chłeptanie)
Po tym co wyczytałem na forum obstawiałem padniętą pompę w baku ale chwilę temu zdjąłem kanapę i na ucho słychać że pompa pracuje. Pytanie czy jest taka opcja że pompa jest na tyle dojechana że podaje za małe ciśnienie czy może być jeszcze inny powód takie stanu rzeczy. Dodam że przy paliwie powyżej 1/4 baku odpala normalnie i jeździ normalnie (u mnie to auto od zawsze jest mułowate więc ciężko stwierdzić utratę mocy).
dawidd - Wto Sie 25, 2020 12:01
Pompa w baku przepompowuje z lewej komory baku paliwo do prawej. Pobierane do silnika jest z prawej komory ( bak jest dzielony ze względu na rurę wydechowa która leci środkiem pod bakiem) Jeśli poniżej 1/4 baku nie odpala, to pompa albo padnięta albo ssak się rozpiął - w co wątpię, ale wszystko sie może zdarzyć
marecki6 - Czw Sie 27, 2020 08:47
Czy jest ktoś w stanie podać mi numer pompy (wkładu) do 2.0 cdti? Chcę zamówić nową i podjąć próbę samodzielnej wymiany. Czy ta będzie ok ?
https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-rover-75-rj-2-0-cdt-1999-nowa-7657367794?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Pompa od.wersji 116km pasuje do 131km?
Zamówiłem taką:
https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-magneti-marelli-313011300081-9511684754?snapshot=MjAyMC0wOC0yN1QwOTowNzowMi40MTlaO2J1eWVyOzM2NjZjNzU4NjNlYWFjZDQ5NTViZjhhYjA4MDdlN2NhZGNmMTk4ZjIwMGFiNDAyYjdiYWNlMjU2MGZhNzcwMDg%3D
Zobaczymy czy będzie pasować
dawidd - Czw Sie 27, 2020 13:16
ja kupiłem jakaś z audi, ale nie pamiętam jaka - dobrali w sklepie
marecki6 - Czw Sie 27, 2020 13:26
z tymi poszukiwaniami to jest o tyle ciekawa sprawa że we wszystkich katalogach dla wersji 2.0 CDTi 131km pokazuje wyłącznie pompy te pod maską. Jedyne pompy do baku są wskazywane jako pasujące do 2.0 CDT 115km. Rozmawiałem z ludźmi z dwóch sklepów i taka sama sytuacja więc podjąłem ryzyko. Jak nie będzie to samo co siedzi w moim koszu w baku to będę odsyłał
|
|