|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ciężko odpala zimny, ciepły jeszcze gorzej
dawidd - Pon Paź 08, 2012 09:36 Temat postu: [R75] Ciężko odpala zimny, ciepły jeszcze gorzej Witam
Od zakupu mojego r75 mam ciągle jeden nierozwiązany problem - ciężkiego odpalania. Gdy jest zimny (po nocy) odpala za pierwszym, ale nie łapie od strzała tylko tak jak by 1,2 3 gary łapały az odpali - wrażenie jak nieraz odpalają stare auta z zarzniętymi silnikami - rozrusznik coraz szybciej kreci az zapali (cale zapalenie trwa ok 2s.) Gdy jest gorący to sprawa wygląda gorzej. Trzeba kręcić kilka sekund nieprzerwanie, nieraz 2,3 razy aż w końcu tez załapie. Co juz sprawdziłem:
- pompa w baku - ok
- pompa kolo aku - ok
- zawór wysokiego ciśnienia wyczyszczony
- wyczyszczony EGR
- filterek na zaworku podciśnienia od egr wyczyszczony
- filtry: paliwa, odmy, oleju, powietrza + olej - nowe
- swiece NGK OK, przekaźnik OK
- przeplywka wyczyszczona i rozwiercona
- akumulator Bosch silwer, rozrusznik kreci jak rakieta
styki czujnika walu i rozrządu spryskałem kontaktem
Gdy był gorący wykręciłem czujnik walka rozrządu i go wychłodziłem, ale po założeniu tez ciężko odpalił
Co jeszcze sprawdzić
A auto pali ze wstyd
sknerko - Pon Paź 08, 2012 09:52
Ciśnienie na cylindrach sprawdzałeś?
phuss - Pon Paź 08, 2012 10:01
Też moja pierwsza myśl to jaką ma komprechę na garach, jak juz odpali to kopci ?czy szarpie? czy chodzi równo?, bo może wtryski, może czujnik położenia wału, może pompa wysokiego ciśnienia ,a może to a może tamto, pewnie wizyta na komputrze cię czeka.
dawidd - Pon Paź 08, 2012 10:15
jeszcze sie nie zaopatrzyłem w manometr do diesla chociaż tez mi to przeszło przez głowę, ale mam nadzieje ze jednak nie będzie w tym problem. Auto po odpaleniu nie kopci, silnik chodzi równo, nie szarpie oleju raczej nie ubywa. Co do jego mocy - nie mam porównania do innego, a jeżdżę nim krotko wiec ciekzko powiedzieć - ale na trasie idzie do 180, dalej nie sprawdziłem bo opony mam kiepskie i trochę strach
Ide zrobię teraz test przelewowy - może tu leży problem
Co do podpięcie do kompa - w cz-wie jest rover z t4 ale 270 zl za diagnozę wołają dlatego narazie szukam sam
sknerko - Pon Paź 08, 2012 10:30
dawidd, O kurna ale cena taniej by cie chyba wyszło do Mariusza418 do Warszawy pojechać
dawidd - Pon Paź 08, 2012 11:07
a u was ile kosztuje podpięcie pod T4?
Jestem własnie po sprawdzeniu przelewów.
Mam 2 pytania:
Czy z rurki powrotu paliwa ( z tych 4 koncowek ktore idą do wtryskiwaczy) powinna lecieć ropa gdy pompa się uruchomi? Nie ma żadnego zaworu zwrotnego na tej rurce? U mnie leciała po przekręceniu stacyj gdy pompy zaczely dzialać, a po odpaleniu to już pełnym cienieniem. W ciągu kilku sek miałem w butelce z 0,5l ropy.
Kolejna sprawa to wszystko wskazuje na wtryski - w ciągu tych kliku sekund które robiłem test na 2 wtrysku było 10ml ropy, na 3 -20 ml - 1 i 4 prawie nic - ale test trwał tylko kilka sekund. I teraz pytanie - czy takie lejące wtryski można naprawić/wyczyścić po ich wyciągnięciu preparatem do tego przeznaczonym? Myślę tutaj o przepuszczaniu jakiegoś płynu i jednoczesnym podawaniu napięcia na wtrysk żeby sie otwierał.
Próbował ktos tej metody na tych wtryskach - wiele do stracenia nie mam bo wtryski i tak siedzą. Ewentualnie moglbym je wymyć w wanience ultradzwiekowej
sknerko - Pon Paź 08, 2012 11:12
dawidd napisał/a: | a u was ile kosztuje podpięcie pod T4? |
100pln
dawidd - Pon Paź 08, 2012 11:23
ok to jeszcze bede wdzięczny za odpowiedz czy ropa powinna leciec z z rurki powrotnej
|
|