Zobacz temat - [MG ZS ZT] Różnice w silnikach 2.5 V6
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS ZT] Różnice w silnikach 2.5 V6

tomii620si - Wto Paź 09, 2012 01:12
Temat postu: [MG ZS ZT] Różnice w silnikach 2.5 V6
Witam. Siedząc i nudząc się tak z ciekawości spojrzałem na alledrogo i zastanowiła mnie jedna rzecz. Jakie są różnice w silnikach miedzy ZS a ZT ? Oba maja 2.5 V6 ale jeden ~ 180 a drugi 190 koni. Czym to jest spowodowane? Komputer. Wydech. Jakaś różnica w silniku ??
Remigiusz - Wto Paź 09, 2012 01:59

ECU, filtr powietrza, dolot, wydech i nie pamiętam co tam jeszcze było. :wink:
tomii620si - Wto Paź 09, 2012 02:53

No wydech na 2 lufy. Dolot + filtr to stożek i powinno wydać także git.
No to ładnie muszą zamiatać te ZS z taką mocą ;]
Dzięki i pozdro

sobrus - Wto Paź 09, 2012 09:45

Niektóre częsci są inne.
Niedawno był przypadek na forum, że jakaś część do ZSki jest praktycznie nie do dostania, a jezeli już to z UK i bardzo droga.
Chodziło o jakiś czujnik.

Markzo - Wto Paź 09, 2012 10:00

tomii620si napisał/a:
Witam. Siedząc i nudząc się tak z ciekawości spojrzałem na alledrogo i zastanowiła mnie jedna rzecz. Jakie są różnice w silnikach miedzy ZS a ZT ? Oba maja 2.5 V6 ale jeden ~ 180 a drugi 190 koni. Czym to jest spowodowane? Komputer. Wydech. Jakaś różnica w silniku


ECU, puszka filtra i sam filtr o wyższej przepustowości. Tyle różnic :) jeszcze wałki rozrządu mają inne numery, ale niczym się nie różnią. Faktycznie ZT190 rozwija 182-185KM i ok 250Nm, nie trzyma deklarowanych 190KM. ZS180 pokazuje z reguły ciut ponad 170KM na hamowni i kolo 225/230Nm. Także głównie o Nm się tu rozbija.

Filtr i puszkę da się zamienić, trzeba jednak wywalić akumulator do bagażnika (zerknij do mojego tematu w tuningu mechaniczym, masz tam wykresy z hamowni po roznych dolotach, wydechu, z katem i bez). Z ECU jest taki ból, że nie da się go podmienić w przedliftach ZS. W poliftowych pasuje ECU z ZT190 i tylko immo się na T4 ogarnia.

Co do stożka to ja miałem dedykowany dolot Pipercrossa model Viper i więcej zabierał niż poprawiał - ori puszka dała lepszy rezultat.

Mariuszczs - Wto Sie 13, 2019 21:59

Dziś rozebrałem na części pierwsze silnik z MG ZT ( podobno 190 Km )

oznaczenie silnika ( oznaczenie jest wybite słabo widocznym punktowym numeratorem na kołnierzy bloku na płaszczyźnie przylegania do skrzyni )

25K4FN31 217523

wałki ssące mają numer kuty LGC106860 a numer grawerowany LGC 000260 oraz wznios krzywki 8,5 mm
wałki wydechu kolejno LGC106870/ LGC000270, wznios 9 mm

za jakiś czas zweryfikuje następny silnik siedzący w ZTT190