Zobacz temat - [620 SDI] Rura od intercoolera - zapadnięta?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [620 SDI] Rura od intercoolera - zapadnięta?

bubas83 - Pią Paź 12, 2012 13:47
Temat postu: [620 SDI] Rura od intercoolera - zapadnięta?
Witam, ostatnio kolega zauważył, że rura idąca z intercooloera do kolektora jest dziwnie zapadnięta. Poniżej zamieszczam zdjęcie. Co wy na to? u was tez tak jest? Jak to u was wygląda? Jak przeglądałem ogłoszenia ze zdjęciami silników, to inaczej te rury wyglądają. Może wymiana tej rury poprawiłaby dynamike. A może intercooler mam uszkodzony, że sie tak zapadła? Dzięki za wszelkie odpowiedzi. pozdro :mrgreen:
kruszan - Pią Paź 12, 2012 13:59

Nie odczułeś żadnego spadku mocy? Wygląda jak by się zasysała, kurczyła, a przecież ona ma się pompować i rozszerzać hmmm

po dodaniu gazu na postoju pęcznieje? jakie są objawy? zaobserwuj co się dzieje...

bazyl1218 - Pią Paź 12, 2012 17:09

Też tak miałem jak miałem orginalną rurę.Pękła na tym zgjęciu przy intercoolerze.Myślę że powinieneś się pomału rozglądać za nową rurą.
bubas83 - Pon Paź 15, 2012 20:02

No cóż, od kiedy mam to auto to nigdy demonem prędkości nie było. Jak je kupiłem to dałem mechanikowi do sprawdzenia czy wszystko szczelne i stwierdził, że jest ok z wężami i pewnie turbina się kończy. Mi to jakoś nie przeszkadza, bo nie jestem amatorem szybkiej jazdy :razz: Ale wydaje mi sie, że sam tam zajrze jeszcze. A wąż puchnie przy dodawaniu gazum, te zagięcia troszke sie poszerzają, ale w tym miejscu przy intercoolerze tylko delikatnie. Co o tym myślicie, czy to może być przyczyną, że jest troszkę słabszy? Tragedii nie ma, bo brat miał R400 z takim samym silniku i sie lepiej zbierał, ale 600 chyba większą bude ma.
kruszan - Pon Paź 15, 2012 21:03

węże zapadać się mogą jeśli brakuje powietrza (przytkaj dolot na filtrze/przepływce) wtedy się zapadną zupełnie, po dodaniu gazu cały powinien puchnąć, jeśli tak nie jest to masz gdzieś nieszczelność (sprawdź po kolei cały układ) albo rzeczywiście tubo już bardzo słabo dmucha...
filo - Sob Gru 01, 2012 22:19

Albo jest za głęboko nasadzony po obu stronach albo założony na odwrót i stąd te załamania.
Jeśli go nie zasysa jak dodajesz gazu to wszystko jest w porządku.

Balas87 - Sro Gru 05, 2012 21:42

w jednym i drugim roverku mam takie załamania i auto jeździ normalnie tzn te fabryczne normy co do szybkości trzyma.
zimek-1985 - Wto Gru 11, 2012 01:55

Ja mam podobnie. Gdy pękła na tym załamaniu przy silniku i wymieniłem na nową było to samo. Widocznie tak musi być :smile:
19bizon08 - Pon Lut 11, 2013 12:02

Postanowiłem odświeżyć temat. U mnie ten wąż również jest zapadnięty i to nawet bardziej niż na zdjęciu. Kilku mechaników od razu po otwarciu maski zwracało na to uwagę. Po dodaniu gazu wąż puchnie, ale czy aby na pewno w Naszych Roverach to w większości przypadków normalne ?? ? Czy to objawy kończącego się turbo ?? ?
szoso - Pon Lut 11, 2013 12:24

19bizon08 napisał/a:
Czy to objawy kończącego się turbo ?? ?

bzdura ;)

tuners - Pon Lut 11, 2013 14:52

Ciekawostką raczej tak być nie powinno i najprawdopodobniej wpływa na pracę silnika, po dodaniu gazu nie powinno być wręcz możliwości żeby ta rurę zacisnąc ręką choć trochę, powinna peczniec z każdym mocniejszym oddaniem gazu
Brt - Pon Lut 11, 2013 15:04

takie wklęśnięcie, może powodować gorszą reakcję silnika, na dodanie gazu zanim turbo zacznie pompować. A nie da sie tej rury jakoś wyprostować ??
tuners - Pon Lut 11, 2013 16:26

Jak cos wymienic na kolanka silikonowe sa sztywniejsze niz fabryczne.
woziak - Sro Lut 13, 2013 20:55

A może filtr powietrza jest zabity i za mało przepuszcza tlenu?