|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silniczki świateł nie działają
lukasz5992 - Nie Paź 14, 2012 10:46 Temat postu: [R75] Silniczki świateł nie działają Witam.Proszę o poradę w kwestii świateł przednich problem jest taki, że nagle przestały działać a wszystko było ok czyli mogłem ustawić ich wysokość, oraz poziomowały się przy każdym podejściu do R.Co sprawdzić i jak podejść do tematu, może problem leży po stronie bezpiecznika,tylko gdzie go szukać?
sash997 - Nie Paź 14, 2012 10:59
bezpieczniki masz pod schowkiem po stronie pasażera,odkręcasz 2 plastikowe "śruby" , odchylasz plastikową osłone i masz do nich dostęp
lukasz5992 - Nie Paź 14, 2012 11:03
sash997 napisał/a: | bezpieczniki masz pod schowkiem po stronie pasażera,odkręcasz 2 plastikowe "śruby" , odchylasz plastikową osłone i masz do nich dostęp |
Tak zgadza sie tylko które za co odpowiadają bo tam jest ich kilkadziesiąt
haszczyc - Nie Paź 14, 2012 12:20
w instrukcji obsługi masz rozdział o bezpiecznikach poczytaj i zobacz
MaReK - Pon Paź 15, 2012 09:32
A jeśli bezpieczniki okażą się okej, odłącz prąd i podłącz ponownie. Potem zobacz czy regulacja wróciła.
Dla pewności sprawdź jeszcze czy moduł LSM nie nosi śladów "korozji".
lukasz5992 - Wto Paź 16, 2012 09:09
haszczyc napisał/a: | w instrukcji obsługi masz rozdział o bezpiecznikach poczytaj i zobacz |
Wszystkie bezpieczniki sa ok.
[ Dodano: Wto Paź 16, 2012 10:09 ]
MaReK napisał/a: | A jeśli bezpieczniki okażą się okej, odłącz prąd i podłącz ponownie. Potem zobacz czy regulacja wróciła.
Dla pewności sprawdź jeszcze czy moduł LSM nie nosi śladów "korozji". |
Kolego gdzie znajdę ten moduł LSM bo pojecia nie mam co to takiego
MaReK - Wto Paź 16, 2012 13:04
Moduł LSM, to jest ta puszka na której znajduje się pokrętło włączające światła oraz potencjometry od regulacji wysokości świecenia reflektora i jasności podświetlenia deski rozdzielczej. Musisz zdjąć osłonę nad nogami kierowcy a następnie odkręcić trzy wkręty trzymające moduł. Potem wyjąć go delikatnie i odpiąć kostkę (nacisnąć zwolnienie blokady i białą zawleczkę pociągnąć do siebie. Wtyczka sama wysunie się z gniazda i moduł będzie uwolniony. Rozbierz delikatnie moduł i sprawdź jak wygląda płytka drukowana.
Próbowałeś odłączenia klemy na kilka sek.?
lukasz5992 - Sro Paź 17, 2012 04:00
Klemy odpinalem już nieraz ale nic to nie zmieniło niestety.Dziś rozbiore moduł o którym piszesz i zobacze co tam sie dzieje.
MaReK - Sro Paź 17, 2012 09:19
To jeszcze przypomnij sobie, czy nie robiłeś jakiejś diagnostyki auta na niededykowanym komputerze i nie działałeś w obszarze modułu świateł LSM.
Rozbierając LSM'a zachowaj, jak w każdym przypadku ostrożność, żeby czegoś nie połamać. Jak już będziesz miał LSM'a w rękach, frontowy panel na górze i dole posiada po dwa zaczepy. Delikatnie zwolnij je, następnie zsuń frontowy panel, a płytkę drukowaną wysuń z prowadnic. Odepnij taśmę łączącą płytkę z panelem frontowym, ale przy panelu frontowym.
Oceń okiem jak wygląda gniazdo, jak wygląda płytka, czy nie noszą śladów zaśniedzenia, korozji, itp. itd. Jeśli tutaj będzie wszystko okej, rozbierz panel frontowy i oceń okolice potencjometru.
Sprawdź jeszcze, możesz poprosić kogoś o pomoc, czy po włączeniu świateł silniczki testują się. Towarzyszy temu zjawisku charakterystyczny dźwięk ale także można zobaczyć czy słup światła przesuwa się. Być może silniczki działają, a uszkodził się potencjometr o którym wyżej pisałem.
Pozdrawiam,
lukasz5992 - Sro Paź 17, 2012 10:33
MaReK, za tak wyczerpującą odpowiedz masz zasłużone pomógł dziś sprawdzę wszystko tak jak piszesz i dam znać czy coś znalazłem
MaReK - Czw Paź 18, 2012 22:47
Mnie pomógł nie potrzebne Wolałbym, żebyś sam sobie pomógł przez naprawę usterki
lukasz5992 - Nie Paź 21, 2012 13:02
MaReK napisał/a: | To jeszcze przypomnij sobie, czy nie robiłeś jakiejś diagnostyki auta na niededykowanym komputerze i nie działałeś w obszarze modułu świateł LSM.
Rozbierając LSM'a zachowaj, jak w każdym przypadku ostrożność, żeby czegoś nie połamać. Jak już będziesz miał LSM'a w rękach, frontowy panel na górze i dole posiada po dwa zaczepy. Delikatnie zwolnij je, następnie zsuń frontowy panel, a płytkę drukowaną wysuń z prowadnic. Odepnij taśmę łączącą płytkę z panelem frontowym, ale przy panelu frontowym.
Oceń okiem jak wygląda gniazdo, jak wygląda płytka, czy nie noszą śladów zaśniedzenia, korozji, itp. itd. Jeśli tutaj będzie wszystko okej, rozbierz panel frontowy i oceń okolice potencjometru.
Sprawdziłem LSM tak jak piszesz i na moje oko wszystko tam gra nic nie jest zaśniedziałe itp. Silniczki nie pracują testowałem z kolegą przed maską i dalej lipa niestety
Sprawdź jeszcze, możesz poprosić kogoś o pomoc, czy po włączeniu świateł silniczki testują się. Towarzyszy temu zjawisku charakterystyczny dźwięk ale także można zobaczyć czy słup światła przesuwa się. Być może silniczki działają, a uszkodził się potencjometr o którym wyżej pisałem.
Pozdrawiam, |
MaReK - Nie Paź 21, 2012 19:00
Aleś zacytował Nic nie wiem o co chodzi
Domyślam się jednak, że nie działa i że LSM wygląda jak fabrycznie nowy.
Cała instalacja przebadana pod kątem ew. zalania wodą.
Moja propozycja jest taka, abyś znalazł kogoś z takim samym autem i rozwiązaniem oświetlenia z przodu.
Podmienił LSM wkładając swój do jego auta i sprawdził czy u niego silniczki działają.
Potem zrobił odwrotnie i jego LSM włączył w Twój układ. Jeśli nie działa przyczyny musisz szukać w instalacji. Rave pod lupę i śledzisz wiązkę i kolory przewodów. Jeśli działa, no to problem masz zdiagnozowany. Musisz kupić sobie LSM'a i zaprogramować go po VIN i przebieg taki jak masz w reszcie modułów. Inaczej będziesz jeździł z Err na wyświetlaczu.
lukasz5992 - Nie Paź 21, 2012 19:57
hehe fakt to mi się udało z tym cytatem Tak jak piszesz sprawdziłem i wszystko wydaje się ok. Podmienię moduły i zobaczymy jak sprawa będzie wyglądać.Tylko skąd wziąć drugiego roverka
MaReK - Pon Paź 22, 2012 00:26
Zawsze możesz sobie kupić LSM'a za kilkadziesiąt złotych
szpynior - Pon Paź 22, 2012 08:31
Jakby co to mam LSM-a sprawnego bez halogenów
MaReK - Pon Paź 22, 2012 09:43
Ja też mam Ze wszystkim, ale odległość jaka dzieli mnie i Ciebie od kolegi z problemem jest duża
apples - Pon Paź 22, 2012 10:35
lukasz5992 napisał/a: | Tylko skąd wziąć drugiego roverka | W Kielcach mieszka reniatka266 http://forum.roverki.eu/p...profile&u=20272 0l0 http://forum.roverki.eu/p...profile&u=15576 , michalie http://forum.roverki.eu/p...profile&u=15576 i inni Szukaj tu http://forum.roverki.eu/viewforum.php?f=14
witgut - Sob Sty 20, 2018 20:59
MaReK, Ratunku, czy mógłbyś rozwinąć myśl, połączenia niededykowanego komp i awarii opisanej przez kolegę, bo chyba to mój przypadek. Jaka jest możliwość naprawy?
MaReK - Nie Sty 28, 2018 18:33
Zanim wpadniesz w panikę odłącz aku, albo sam moduł LSM od instalacji.
Podłącz i sprawdź czy ożyło. Jeśli nie, to przanalizuj błędy TOAFem, później ze strony TOAF'a ściągij wsad dla swojej wersji świateł, wgraj i sprawdź czy jest okej.
christopher7 - Pon Sty 29, 2018 10:11
witgut, podpinałeś się jakimś kompem i zmieniałeś coś w module świateł i po tym przestały działać ci silniczki świateł? Same lampy świecą?
Mógłbyś opisać bardziej szczegółowo sytuację? Jaki komputer diagnostyczny/oprogramowanie? Co próbowałeś zmienić w ustawieniach?
|
|