Zobacz temat - [R75] Silniczki świateł nie działają
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silniczki świateł nie działają

lukasz5992 - Nie Paź 14, 2012 10:46
Temat postu: [R75] Silniczki świateł nie działają
Witam.Proszę o poradę w kwestii świateł przednich problem jest taki, że nagle przestały działać a wszystko było ok czyli mogłem ustawić ich wysokość, oraz poziomowały się przy każdym podejściu do R.Co sprawdzić i jak podejść do tematu, może problem leży po stronie bezpiecznika,tylko gdzie go szukać?
sash997 - Nie Paź 14, 2012 10:59

bezpieczniki masz pod schowkiem po stronie pasażera,odkręcasz 2 plastikowe "śruby" , odchylasz plastikową osłone i masz do nich dostęp
lukasz5992 - Nie Paź 14, 2012 11:03

sash997 napisał/a:
bezpieczniki masz pod schowkiem po stronie pasażera,odkręcasz 2 plastikowe "śruby" , odchylasz plastikową osłone i masz do nich dostęp

Tak zgadza sie tylko które za co odpowiadają bo tam jest ich kilkadziesiąt :wink:

haszczyc - Nie Paź 14, 2012 12:20

w instrukcji obsługi masz rozdział o bezpiecznikach poczytaj i zobacz
MaReK - Pon Paź 15, 2012 09:32

A jeśli bezpieczniki okażą się okej, odłącz prąd i podłącz ponownie. Potem zobacz czy regulacja wróciła.
Dla pewności sprawdź jeszcze czy moduł LSM nie nosi śladów "korozji".

lukasz5992 - Wto Paź 16, 2012 09:09

haszczyc napisał/a:
w instrukcji obsługi masz rozdział o bezpiecznikach poczytaj i zobacz

Wszystkie bezpieczniki sa ok.

[ Dodano: Wto Paź 16, 2012 10:09 ]
MaReK napisał/a:
A jeśli bezpieczniki okażą się okej, odłącz prąd i podłącz ponownie. Potem zobacz czy regulacja wróciła.
Dla pewności sprawdź jeszcze czy moduł LSM nie nosi śladów "korozji".


Kolego gdzie znajdę ten moduł LSM bo pojecia nie mam co to takiego

MaReK - Wto Paź 16, 2012 13:04

Moduł LSM, to jest ta puszka na której znajduje się pokrętło włączające światła oraz potencjometry od regulacji wysokości świecenia reflektora i jasności podświetlenia deski rozdzielczej. Musisz zdjąć osłonę nad nogami kierowcy a następnie odkręcić trzy wkręty trzymające moduł. Potem wyjąć go delikatnie i odpiąć kostkę (nacisnąć zwolnienie blokady i białą zawleczkę pociągnąć do siebie. Wtyczka sama wysunie się z gniazda i moduł będzie uwolniony. Rozbierz delikatnie moduł i sprawdź jak wygląda płytka drukowana.

Próbowałeś odłączenia klemy na kilka sek.?

lukasz5992 - Sro Paź 17, 2012 04:00

Klemy odpinalem już nieraz ale nic to nie zmieniło niestety.Dziś rozbiore moduł o którym piszesz i zobacze co tam sie dzieje.
MaReK - Sro Paź 17, 2012 09:19

To jeszcze przypomnij sobie, czy nie robiłeś jakiejś diagnostyki auta na niededykowanym komputerze i nie działałeś w obszarze modułu świateł LSM.

Rozbierając LSM'a zachowaj, jak w każdym przypadku ostrożność, żeby czegoś nie połamać. Jak już będziesz miał LSM'a w rękach, frontowy panel na górze i dole posiada po dwa zaczepy. Delikatnie zwolnij je, następnie zsuń frontowy panel, a płytkę drukowaną wysuń z prowadnic. Odepnij taśmę łączącą płytkę z panelem frontowym, ale przy panelu frontowym.

Oceń okiem jak wygląda gniazdo, jak wygląda płytka, czy nie noszą śladów zaśniedzenia, korozji, itp. itd. Jeśli tutaj będzie wszystko okej, rozbierz panel frontowy i oceń okolice potencjometru.

Sprawdź jeszcze, możesz poprosić kogoś o pomoc, czy po włączeniu świateł silniczki testują się. Towarzyszy temu zjawisku charakterystyczny dźwięk ale także można zobaczyć czy słup światła przesuwa się. Być może silniczki działają, a uszkodził się potencjometr o którym wyżej pisałem.

Pozdrawiam,

lukasz5992 - Sro Paź 17, 2012 10:33

MaReK, za tak wyczerpującą odpowiedz masz zasłużone pomógł dziś sprawdzę wszystko tak jak piszesz i dam znać czy coś znalazłem
MaReK - Czw Paź 18, 2012 22:47

Mnie pomógł nie potrzebne :) Wolałbym, żebyś sam sobie pomógł przez naprawę usterki ;)
lukasz5992 - Nie Paź 21, 2012 13:02

MaReK napisał/a:
To jeszcze przypomnij sobie, czy nie robiłeś jakiejś diagnostyki auta na niededykowanym komputerze i nie działałeś w obszarze modułu świateł LSM.

Rozbierając LSM'a zachowaj, jak w każdym przypadku ostrożność, żeby czegoś nie połamać. Jak już będziesz miał LSM'a w rękach, frontowy panel na górze i dole posiada po dwa zaczepy. Delikatnie zwolnij je, następnie zsuń frontowy panel, a płytkę drukowaną wysuń z prowadnic. Odepnij taśmę łączącą płytkę z panelem frontowym, ale przy panelu frontowym.

Oceń okiem jak wygląda gniazdo, jak wygląda płytka, czy nie noszą śladów zaśniedzenia, korozji, itp. itd. Jeśli tutaj będzie wszystko okej, rozbierz panel frontowy i oceń okolice potencjometru.

Sprawdziłem LSM tak jak piszesz i na moje oko wszystko tam gra nic nie jest zaśniedziałe itp. Silniczki nie pracują testowałem z kolegą przed maską i dalej lipa niestety
Sprawdź jeszcze, możesz poprosić kogoś o pomoc, czy po włączeniu świateł silniczki testują się. Towarzyszy temu zjawisku charakterystyczny dźwięk ale także można zobaczyć czy słup światła przesuwa się. Być może silniczki działają, a uszkodził się potencjometr o którym wyżej pisałem.

Pozdrawiam,

MaReK - Nie Paź 21, 2012 19:00

Aleś zacytował :> Nic nie wiem o co chodzi ;)
Domyślam się jednak, że nie działa i że LSM wygląda jak fabrycznie nowy.
Cała instalacja przebadana pod kątem ew. zalania wodą.

Moja propozycja jest taka, abyś znalazł kogoś z takim samym autem i rozwiązaniem oświetlenia z przodu.
Podmienił LSM wkładając swój do jego auta i sprawdził czy u niego silniczki działają.

Potem zrobił odwrotnie i jego LSM włączył w Twój układ. Jeśli nie działa przyczyny musisz szukać w instalacji. Rave pod lupę i śledzisz wiązkę i kolory przewodów. Jeśli działa, no to problem masz zdiagnozowany. Musisz kupić sobie LSM'a i zaprogramować go po VIN i przebieg taki jak masz w reszcie modułów. Inaczej będziesz jeździł z Err na wyświetlaczu.

lukasz5992 - Nie Paź 21, 2012 19:57

hehe fakt to mi się udało z tym cytatem :rotfl: Tak jak piszesz sprawdziłem i wszystko wydaje się ok. Podmienię moduły i zobaczymy jak sprawa będzie wyglądać.Tylko skąd wziąć drugiego roverka
MaReK - Pon Paź 22, 2012 00:26

Zawsze możesz sobie kupić LSM'a za kilkadziesiąt złotych ;)
szpynior - Pon Paź 22, 2012 08:31

Jakby co to mam LSM-a sprawnego bez halogenów :)
MaReK - Pon Paź 22, 2012 09:43

Ja też mam :) Ze wszystkim, ale odległość jaka dzieli mnie i Ciebie od kolegi z problemem jest duża ;)
apples - Pon Paź 22, 2012 10:35

lukasz5992 napisał/a:
Tylko skąd wziąć drugiego roverka
W Kielcach mieszka reniatka266 http://forum.roverki.eu/p...profile&u=20272 0l0 http://forum.roverki.eu/p...profile&u=15576 , michalie http://forum.roverki.eu/p...profile&u=15576 i inni :) Szukaj tu http://forum.roverki.eu/viewforum.php?f=14
witgut - Sob Sty 20, 2018 20:59

MaReK, Ratunku, czy mógłbyś rozwinąć myśl, połączenia niededykowanego komp i awarii opisanej przez kolegę, bo chyba to mój przypadek. Jaka jest możliwość naprawy?
MaReK - Nie Sty 28, 2018 18:33

Zanim wpadniesz w panikę odłącz aku, albo sam moduł LSM od instalacji.
Podłącz i sprawdź czy ożyło. Jeśli nie, to przanalizuj błędy TOAFem, później ze strony TOAF'a ściągij wsad dla swojej wersji świateł, wgraj i sprawdź czy jest okej.

christopher7 - Pon Sty 29, 2018 10:11

witgut, podpinałeś się jakimś kompem i zmieniałeś coś w module świateł i po tym przestały działać ci silniczki świateł? Same lampy świecą?
Mógłbyś opisać bardziej szczegółowo sytuację? Jaki komputer diagnostyczny/oprogramowanie? Co próbowałeś zmienić w ustawieniach?