|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Stukanie silnika na ciepło
Preston2009 - Nie Paź 14, 2012 14:59 Temat postu: [R200] Stukanie silnika na ciepło Witam wszystkich
Na początek film z pracy na benzynie:
http://www.youtube.com/watch?v=3xknuDiZsJI
Zawory stukają tylko przy ciepłym silniku.
W sąsiednim temacie doradzono mi zmianę oleju 15W50 Valvoline na 10W40, który był wcześniej zalany (być może równiż Valvoline).
Silnik zrobiony pod przypuszczeniem HGF w styczniu, ale podczas robienia silnika okazało się że jest dziurawa pompa wody . W lipcu wymieniony filtr (filtron) i olej na 15W50, oraz sprężynki w zaworach były rozciągane by zapobiec stukaniu.
Dodatkowym objawem nie koniecznie związanym z stukaniem jest przygasanie silnika przy dodawaniu gazu na LPG. Sytuacja ta jest denerwująca gdyż bardzo często silnik gaśnie podczas ruszania.
http://youtu.be/UiTAEQlBZgE
amarant89 - Nie Paź 14, 2012 15:50
Miałem coś podobnego, lecz po nagranym filmiku trudno wywnioskować, nie ma to jak posłuchać na żywo, ale obstawiałbym popychacze hydrauliczne (szklanki) u mnie po wymianie na nowe stukanie na rozgrzanym silniku ustało.
Preston2009 - Nie Paź 14, 2012 17:10
Szklanki były wymieniane przy hgf. Tak jak:
-pierścienie tłokowe,
-uszczelka miski, głowicy, kolektora ssącego i wydechowego, pokrywy zaworów,
-uszczelniacze wałków rozrządu,
-panewki korbowodowe kpl,
-pompa wody,
-rolka napinacza.
No chyba, że mechanik mnie zrobił w i nabrał przy tym kasy.
kangaroo69 - Nie Paź 14, 2012 18:47
Jeśli na wszystko masz paragony to nie powinien Cię wykiwać, choć to tylko mechanik A co do gaśnięcia przy ruszaniu na LPG to wycięte masz dotryski?
Preston2009 - Nie Paź 14, 2012 19:39
kangaroo69 napisał/a: | Jeśli na wszystko masz paragony to nie powinien Cię wykiwać, choć to tylko mechanik A co do gaśnięcia przy ruszaniu na LPG to wycięte masz dotryski? |
Niestety paragonów nie mam. A z tym wycinaniem dotrysków to nie wiem. Znajomy brata robił niedawno nową mapę i nie było mnie przy tym. Mówiłem bratu żeby przekazał to znajomemu, ale on nie wiedział o co chodzi chociaż powinien jeśli ustawił lepszą mapę niż poprzednia. Ogólnie na nowej robię 250km gdy zatankuję za 50 zł co jest o 50km lepszym wynikiem.
kangaroo69 - Nie Paź 14, 2012 20:13
Z tym spalaniem to tak nie oszczędzaj bo silnik zamęczysz nie może być paliwa za mało
A co do mapek i dotrysków to myślę że wszystko zawarliśmy w tym temacie i nie będę jeszcze raz pisał Poczytaj, to przygasanie to w sumie nie trudna sprawa, jak byś czegoś nie wiedział to pisz
Tu link : http://forum.roverki.eu/v...zaniu&start=140
Preston2009 - Nie Paź 14, 2012 21:06
Mapa była ustawiona aby bardziej pokrywała się z tą Pb. Tyle wiem. A jeśli chodzi o ten temat to niestety nie wiem o co kaman . Nigdy nie podłączałem się do lpg i nie wiem czy moja instalacja ma takową opcję. Jeśli znacie gazownika, który prawidłowo ustawił komputer żeby na gazie nie przygasał na wolnych obrotach to byłbym wdzięczny za jakieś dane kontaktowe i adres bo widzę, że temat wygasł w lutym.
kangaroo69 - Nie Paź 14, 2012 21:20
Preston2009 napisał/a: | Mapa była ustawiona aby bardziej pokrywała się z tą Pb. Tyle wiem. A jeśli chodzi o ten temat to niestety nie wiem o co kaman |
W temacie masz zdjęcia mnożnika i to właśnie trzeba pokazać gazownikowi. Jeśli znajomy brata ogarnia temat to bez większego problemu Ci dotryski wytnie gdy mu te zdjęcia i opis pokarzesz Instalacja na pewno na to pozwala bo po filmie widzę że masz czerwone Valtki, a to jeden z elementów sekwencji W warsztacie o ile fizycznie instalacja nie kuleje wezmą ok. 50 pln., a zrobi to większość gazowników. Jeśli nie masz daleko do Lublina to nawet kolega Sobrus jak byś ładnie zagadał może by Ci pomógł :wink:Ja ze swojej strony mogę Ci tylko dać adres do mojego gaziarza, ale to 20 km. w strone Lubartowa w Łócce
Preston2009 - Pon Paź 15, 2012 11:34
Znalazłem fotkę . Postaram się osobiście pojechać do kolegi brata i zobaczymy co z tego wyjdzie. Tak przy okazji doczytałem o długości wężyków z listwy do kolektora, które u mnie były wymienione podczas ostatniej wymiany oleju. Podobno poprzednie przy dodawaniu gazu zasysało je tak, że się spłaszczały. Przed ich wymianą nie gasł tak często więc może są również nierówno docięte bo listwę mam bardziej z prawej strony.
Teraz pytanie.
Czy po wyrównaniu wężyków muszę na nowo zrobić mapę? Wydaje mi się, że tak, ale nie chcę niepotrzebnie jechać 40km żeby ustawić LPG.
sobrus - Pon Paź 15, 2012 12:49
Wycięcie dotrysków niekoniecznie wyeliminuje problem, ale na pewno poprawi sytuacje.
Dodatkowo regulacja dotrysków moze pomóc przy mamy problemy przy:
- gwałtownym dodaniu gazu podczas hamowania silnikiem
- gwałtownym puszczeniu gazu by zahamować silnikiem
Preston2009 - Pon Paź 15, 2012 14:11
Ogólnie teraz jeżdżę po emerycku więc szarpanie mi tak nie przeszkadza. Myślałem, że to wina sprzęgła i przyzwyczajenia z jazdy Mazdą 323 BG GT bo tam miałem straszne sprzęgło do którego nie mogłem się przyzwyczaić. Ustawię te dotryski jeśli nie były poprzednio i skrócę te wężyki. Wtedy będzie wiadomo co jest nie tak. A do klekotania zaworów chyba się przyzwyczaję bo nie mam kiedy do mechanika podjechać.
leszczu - Pon Paź 15, 2012 17:32
Preston2009 napisał/a: | W sąsiednim temacie doradzono mi zmianę oleju 15W50 Valvoline na 10W40 |
I tego się trzymaj, po wymianie na 10W40 stukanie powinno lekko ustać.
kangaroo69 - Pon Paź 15, 2012 18:51
Preston2009 napisał/a: | poprzednio i skrócę te wężyki |
Ja u siebie przy remoncie silnika, też poskracałem wężyki i nie do końca dociskały, samochód jeździć nie chciał i strasznie nim szarpało. Wróciłem do starych długości i mam spokój, ale map po tym nie trzeba ustawiać Gaz to o tyle paskudna sprawa że wszystko może być przyczyną wszystkiego i trzeba na spokojnie do tego podchodzić.
Preston2009 - Pią Paź 26, 2012 16:26
Skróciłem wężyki z
na
Oraz zrobiłem na nowo auto kalibrację gazu (tak, kupiłem sobie kabel). Czasy wtrysków gazu w porównaniu do benzyny są prawie 2 razy dłuższe, ale już tak nie gaśnie. Tak było przed moją kalibracją i po niej. Niestety nie znalazłem opcji dotrysków w moim komputerze Lecho Sec. To chyba jakiś stary jest bo program do niego wygląda ubogo.
Silnik przed wymianą oleju:
https://www.youtube.com/watch?v=3xknuDiZsJI
Silnik po wymianie oleju na Shell Helix HX7 10W40:
https://www.youtube.com/watch?v=EqnRx76PeeU
Jest ciszej, ale i tak daleko do normalnej pracy.
tomi555 - Pią Paź 26, 2012 18:40
Jeżeli nie masz opcji dotrysków, to obniż mnożnik na 0 poniżej 1,5ms - to rozwiąże problem szarpania.
Preston2009 - Pią Paź 26, 2012 21:29
Chodzi o to?:
tomi555 - Sob Paź 27, 2012 07:57
Tak - powinieneś tam mieć wartość -100 - wtedy mnożnik powinien wyglądać mniej więcej tak:
Preston2009 - Sob Paź 27, 2012 19:08
Ok, w poniedziałek spróbuję.
yorker - Sob Paź 27, 2012 23:38
Preston2009 napisał/a: | Dodatkowym objawem nie koniecznie związanym z stukaniem jest przygasanie silnika przy dodawaniu gazu na LPG. Sytuacja ta jest denerwująca gdyż bardzo często silnik gaśnie podczas ruszania |
U mnie powodem przygasania silnika na Lpg były jak się okazało, na wizycie u gaziarza, padnięte wtryski gazowe(przebieg Lpg 60kkm). Po wymianie, przygasanie przy dodawaniu gazu - znikło i spalanie spadło. Koszt wymiany z wyregulowaniem i wymianą filtyrów czyli przegląd + wymiana wtrysków 450 zł
Preston2009 - Sro Paź 31, 2012 21:31
Niestety po ustawieniu tej wartości na -100 nic nie dało (komp i tak poprawił na -25, max wartość ?). Możliwe, że gaśnięcie silnika to wina starych już wtryskiwaczy które mogą mieć 4 lata?
Link do pracy listwy:
http://www.youtube.com/watch?v=UiTAEQlBZgE
Jak dodaje się szybko gazu to dziwnie pracują. Dotryski?
Ps.
Da się jakoś podmienić komputer od gazu na nowszy bez zbytniej ingerencji w aktualną instalację?
tomi555 - Sro Paź 31, 2012 22:02
nie znam tej instalacji - widocznie jest to tylko korekta... A jak ustawiasz mnożnik - możesz go przesuwać na wykresie (poszczególne punkty) ? Jeżeli tak to ustaw, żeby było jak na moim rysunku.
kangaroo69 - Pią Lis 02, 2012 20:46
Preston2009 napisał/a: | Jak dodaje się szybko gazu to dziwnie pracują. Dotryski? |
Dotryski to opcja w ustawieniach instalacji i powodują zalewanie silnika. Jeśli listwa ma 4 lata i jest to Valtec to i tak może być że kiepska, nie są na szczęście drogie i możesz sobie wymienić Ja mam taką : http://allegro.pl/y16-lis...2747271302.html i chodź nie jest to szczyt sportowych ambicji to jeździ się dobrze.
Preston2009 napisał/a: | Da się jakoś podmienić komputer od gazu na nowszy bez zbytniej ingerencji w aktualną instalację? |
Da się , tylko pasowało by chociaż Staga wsadzić żeby później osprzętem dogonić :http://allegro.pl/komputer-sterownik-centrala-ac-stag-300-4-isa2-i2756874404.html ale sam komp to moim zdaniem strata pieniędzy A do obecnego nie ma nowszego oprogramowania ?
Preston2009 - Sro Lis 07, 2012 21:23
Niestety w programie do ustawień SECa nie ma obsługi REG FAST OMVL.
Są tylko:
keihin, matrix, matrix-fast, valtek zółty i czerwony, slavgas zwykły i 2, stella, rail, planijet, Zawoli oraz własna definicja.
Ogólnie to mogę sam wymienić listwę ale chyba tylko valtek czerwony bo nie wiedziałbym jakie wpisać wartości listwy. A wtedy należy wpisać maksymalny czas wtrysku gazu, min i max otwarcie wtrysku gazu, procentowe podtrzymanie, opóź. zał. wtrysku gazu do benzyny.
PS.
Widząc cenę STAGa to narazie sobie daruję jego zakup, ale wszystko może się zmienić .
[ Dodano: Sro Lis 07, 2012 21:23 ]
Małe podsumowanie:
Na mapie poniżej auto już tak bardzo nie przygasa, ale nadal czasami silnik po prostu gaśnie podczas wielokrotnego lekkiego wciskania pedału gazu.
W przyszłym tygodniu wyczyszczę jeszcze silnik krokowy i być może wymienię listwę LPG.
|
|