Zobacz temat - [R416] Wymiana przegubu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Wymiana przegubu

fredii - Wto Paź 16, 2012 21:41
Temat postu: [R416] Wymiana przegubu
Witam :)

Chciałem się poradzić w pewnej kwestii. Otóż czeka mnie wymiana przegubu w prawym przednim kole. Gumowa osłona jest zwichrowana, na dodatek na zakrętach słychać delikatny metalowy pisk. Czy aby na pewno to będzie przegub czy może coś jeszcze sprawdzić? Jaki najlepiej kupić? Są jakieś konkretne firmy czy coś w tym rodzaju? Czy jest sens wymieniać przy okazji pozostałe przeguby?

frydrys - Wto Paź 16, 2012 21:54

przegub zazwyczaj słychac jak ruszasz na skreconych kołach jest takie pstrykanie lub pstrykanie podczas jazdy, ja do siebie kupowałem made in Germany wymieniłem i mam spokuj :wink: Nie ma sensu wymieniac czegos co nie jest zepsute/uszkodzone
fredii - Wto Paź 16, 2012 23:04

Pisk metaliczny słychać w szczególności na rondzie, gdy mocno koła skręcę. Na zakrętach przy ruszaniu także słychać. Czyli to przegub. Dzięki. W pozostałych nic nie słychać, czyli nie ruszać?
Dziękuję za pomoc.

szoso - Sro Paź 17, 2012 07:04

przegub terkocze a nie piszczy
fredii - Sro Paź 17, 2012 11:36

Jak zwał tak zwał. Odgłos jest tylko na zakrętach. Coś tam się rusza metalicznie w lewym kole. Będąc u mechanika od razu stwierdził, że to przegub. W przyszłym tygodniu jestem umówiony na wymianę z tym, że część chciałem sobie kupić sam. Możecie mi coś podsunąć? W jakimś sklepie internetowym czy na aukcji?
frydrys - Sro Paź 17, 2012 12:10

na aukcjach jest ful tego do wyboru do koloru nie lepiej isc Ci do sklepu i kupic na miejscu, nawet jak nie beda mieli to zamówia i w przeciagu kilku godz bedzie.Pamietaj zeby wziąsc ten droższy a nie tansze opcje bo ucierpisz na tym. Tak jak pisałem ja kupiłem made in Germany jeden z lepszych i mam spokój
gregor13 - Czw Lis 08, 2012 07:59

Podepnę się pod temat.
Mam do wymiany osłonę przegubu. Pojechałem do mechanika i zaczął się problem:
1. najpierw nie można było odkręcić nakrętki głównej kluczem pneumatycznym, pomogła dopiero rurka 1,5 m;
2. nie da się wybić półośki z piasty, bo jest zapieczona :evil:
Mechanik postukał trochę, zalał to WD 40 i umówiliśmy się za tydzień (może po jeździe trochę puści). Jak nie puści, trzeba będzie wyciskać na prasie, co prawdopodobnie uszkodzi i łożysko, i przegub.
Pytanko jest takie: czy jest możliwość rozpięcia przegubu bez wybijania go z piasty? Rozpiąć sworznie i wyciągnąć piastę razem z przegubem z półośki?
Tak na złość - prawa strona, gdzie osłona jest w miarę dobra (ale też przy okazji chcę wymienić) poszła bez problemu, a lewa, gdzie osłona porwana - ni cholery :evil:

sTERYD - Czw Lis 08, 2012 21:28

jak przegub jest suchy to może piszczeć. Na początek wymień osłonę, wyczyść go i daj mu smaru. Powinien ucichnąć jeśli jeszcze nie stuka

[ Dodano: Czw Lis 08, 2012 21:28 ]
Można zdjąć przegub z półosi bez wyciągania go z piasty, tylko strasznie ciężko wtedy założyć osłonę. ale jeśli chodzi o wybicie zapieczonego, to spróbuj trochę poszarpać autem zwłaszcza w tył przy poluzowanej nakrętce i nie bój się użyć młotka. Końcówka przegubu ma ogromną fazę i nie rozklepie się jej ot tak, zwłaszcza, że jest twardawa.

zdzichu - Czw Lis 08, 2012 23:12

Z szarpaniem to byłbym ostrożny. Przy odkręconej nakrętce łożysko jest lużne.
gregor13 - Czw Lis 22, 2012 11:33

Osłony wymienione.
Psiknięcie WD40 w piastę pomogło i przegub na szczęście dał się wybić. Niestety, ale chyba jazda z porwaną osłoną odcisnęła swoje piętno na przegubie i teraz daje on o sobie znać, tzn. przy skręcaniu w prawo CZASEM słychać ni to chrobotanie, ni to obcieranie. Problem występuje tylko przy skręcie w prawo i to nie zawsze, z reguły daje znać po dłuższym postoju, a jak się jeździ jakiś czas, to go nie słychać :roll: Może ma za mało smaru? W każdym razie muszę podjechać do mechanika, niech go sprawdzi.

maniack - Pią Mar 06, 2015 19:59

witajcie podepne sie pod temat u siostry w aucie jest rozwalona guma na przegubie,jak sciagnac ten przegub????nigdy przy rover sie nie bawilem z tym, z gory dziekuje za pomoc i porady
sTERYD - Pią Mar 06, 2015 20:18

zabezpieczeniem jest pierścień druciany. trzeba trochę szarpnąć za przegub, albo użyć młotka, tylko zabezpiecz półoś przed wysunięciem ze skrzyni.