Zobacz temat - [Rover 45] Ponowna usterka uszczelki pod głowicą
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 45] Ponowna usterka uszczelki pod głowicą

latoking - Sro Paź 17, 2012 10:58
Temat postu: [Rover 45] Ponowna usterka uszczelki pod głowicą
Witam wszystkich
Mam niestety poważny problem; mianowicie rok temu wymieniana była uszczelka pod głowicą, głowica była planowana - wyglądała jak nówka. Ostatnio zauważyłem małe braki płynu chłodniczego; pojechałem do mechanika, który stwierdził, że może to być wina pompy wody; niestety przy głębszych oględzinach okazało się, że wyciek jest spod uszczelki. Zadzwoniłem do tego gościa, który mi wymieniał uszczelkę i ten oczywiście się nie poczuwa do winy. Powiedzcie czy to jest możliwe że po roku i 20 000 km przejechanych po prawidłowej instalacji mogła ponownie paść uszczelka? Jestem z tym magikiem, który wymieniał mi uszczelkę umówiony na przyszłą sobotę (wcześniej nie ma czasu)

Rover 45, 1.4 16V instalacja gazowa

pozdrawiam
latoking

leszczu - Sro Paź 17, 2012 11:04

Oczywiście, że jest taka możliwość. Jaki typ uszczelki zakładałeś, szpilki były wymieniane ??
latoking - Sro Paź 17, 2012 11:15

Szczerze to nie wiem jak typ bo się na tym nie znam; wiem tylko że aluminiowa; szpilki były wymieniane
leszczu - Sro Paź 17, 2012 11:24

latoking napisał/a:
wiem tylko że aluminiowa

Czyli nowy typ. No niestety ta uszczelka to jedna wielka loteria. Jedni przejada ponad 100 tys i nie padnie, a jednym padnie po 20 tys. :neutral:

latoking - Sro Paź 17, 2012 11:45

no to zaje.....cie; pewnie reklamacji nie będzie chciał uwzględnić; jak będę wymieniał uszczelkę to ponowne planowanie jest konieczne?; dodam tylko że ubytek płynu na razie jest niewielki a płyn chłodniczy w zbiorniczku jest klarowny (nie widać nalotów)
no i jeszcze jaką uszczelkę polecacie
pozdrawiam

leszczu - Sro Paź 17, 2012 11:51

Niestety głowicę należy planować ponownie. Szpilki tez raczej trzeba dać nowe, lub sprawdzić stare czy się jeszcze nadają do ponownego założenia.
BoloSr - Sro Paź 17, 2012 11:59
Temat postu: Re: [Rover 45] Ponowna usterka uszczelki pod głowicą
u mnie po 1.5 roku tez zaczął znikac plyn ale wyciekow nigdzie nie widac i tez zaczynam sie tym martwic :( oleju nie przybywa i nie wiem co teraz mam robic :(
latoking - Sro Paź 17, 2012 12:16

Ja bym nawet nie wiedział że mi płyn ucieka, ale ostatnio miałem plamy oleju w garażu i pojechałem do mechaników bo okazało się że nie dokręcili mi filtr oleju. Niestety okazało się że są małe wycieki oleju i po próbach okazało się że to HGF. A wycieki są nieduże po podłożeniu folii jest to kilka kropel na dobę
ADI-mistrzu - Sro Paź 17, 2012 12:55

A skąd dokładnie cieknie ?
BoloSr - Sro Paź 17, 2012 13:00

ADI-mistrzu napisał/a:
A skąd dokładnie cieknie ?


u mnie nigdzie :(
Jutro jestem umowiony z gosciem i mi sprawdzi zawartosc spalin w ukladzie chlodzenia i mam nadzieje ze tego tam nie bedzie bo jak bedzie to sie wkurze lekko :(

latoking - Sro Paź 17, 2012 13:22

U mnie tez niestety nie wiem do końca skąd cieknie bo na razie jestem w pracy ale mechanicy u których zostawiłem auto powiedzieli że są na 100% przekonani że to wina uszczelki; uszczelkę pod kolektorem sprawdzili i na pewno to nie jej wina
ADI-mistrzu - Sro Paź 17, 2012 13:23

Bo jak tylko ubywa to może być uszczelka w kolektorze ssącym.
BoloSr - Czw Paź 18, 2012 10:24

ADI-mistrzu napisał/a:
Bo jak tylko ubywa to może być uszczelka w kolektorze ssącym.


auto sprawdzone :) umnie wyciek jest spowodowany puszczaniem pompy wodnej :(
CO w układzie chodzenia brak :)
teraz jaka pompe dac i jakim plynem to zalac ?? ?

leszczu - Czw Paź 18, 2012 10:42

BoloSr napisał/a:
teraz jaka pompe dac

SKF.
BoloSr napisał/a:
i jakim plynem to zalac ?

Najlepiej chłodniczym. :mrgreen: A tak na serio to Prestone, Dynagel, Petrygo. Jak ma np.: zalany Prestone.

BoloSr - Czw Paź 18, 2012 12:25

leszczu napisał/a:
BoloSr napisał/a:
teraz jaka pompe dac

SKF.
BoloSr napisał/a:
i jakim plynem to zalac ?

Najlepiej chłodniczym. :mrgreen: A tak na serio to Prestone, Dynagel, Petrygo. Jak ma np.: zalany Prestone.


a co mowi specyfikacja auta co powinno byc tam zalazne ?? ? bo zaczyma sie w tym gupic :(

szoso - Czw Paź 18, 2012 13:46

nie ma znaczenia, wybór należy do Ciebie
BoloSr - Czw Paź 18, 2012 14:20

szoso napisał/a:
nie ma znaczenia, wybór należy do Ciebie


oki to juz mam a skad brac chłodnice bo ja tez musze wymienic nie mam czasu na zabawe ze kiedy cos walnie :)

szoso - Czw Paź 18, 2012 14:29

http://allegro.pl/listing...ica+rover+1%2C8
BoloSr - Czw Paź 18, 2012 14:33

szoso napisał/a:
http://allegro.pl/listing.php/search?buy=4&change_view=1&sg=0&string=ch%C5%82odnica+rover+1%2C8


wybacz :( ale skor mi tak to przekazales to wybnika ze sam nie umiem z tego skorzystac :(
bardziej mi chodizlo o konkretnego sprzedawce :)

patrol301 - Pią Paź 26, 2012 13:35

ile mniej więcej mechanik by chciał za wymianę uszczelki? mój mi powiedział że 250 zł za robote i uszczelka około 200 zł to o jakaś tam z metalem czy coś?
leszczu - Pią Paź 26, 2012 13:41

o to jeszcze mało bierze za wymianę. Uszczelka tak zgadza się, kosztuje w okolicach 200 zł, ale do tego dolicz jeszcze z 200 zł na nowe szpilki.
ADI-mistrzu - Pią Paź 26, 2012 14:20

Bez planowania głowicy? Bał bym się że z powodu nierówności znowu ją przedmucha.
Jak bez planowania to niech chociaż sprawdzi czy jest równa, bo jak nie to robota głupiego.
Tylko nie linijką bo tym to można sobie po dupce poklepać a nie sprawdzać głowicę :razz:
Ewentualnie są profilowane metalowe linijki, one są w miarę równe i odporne na odkształcenia.

Szpilki można użyć jeśli ich długość się nie zwiększyła nad to (na stronie jest opis sprawdzania tego).

patrol301 - Pią Paź 26, 2012 18:46

no u mnie głowica była nie dawno planowana , więc chyba nie trzeba ponownie?
leszczu - Pią Paź 26, 2012 18:50

patrol301 napisał/a:
no u mnie głowica była nie dawno planowana , więc chyba nie trzeba ponownie?

Po każdej wymianie uszczelki należy się planować głowicę.

patrol301 - Pią Paź 26, 2012 18:58

to znowu 200 zł na planowanie pewnie... przez ten samochód chyba dojdę do bankructwa :P
leszczu - Pią Paź 26, 2012 18:59

patrol301 napisał/a:
przez ten samochód chyba dojdę do bankructwa

Szybciej przez mechanika który nie umie zrobić tak prostej czynności.

patrol301 - Pią Paź 26, 2012 19:11

a czyli szanujący się mechanik zrobi sam to? bo ten co wczesniej robił mi remont silnika to oddawał tam do kogoś na planowanie. Ale teraz oddaje do innego zaufanego i napewno lepszego
leszczu - Sob Paź 27, 2012 16:28

patrol301 napisał/a:
a czyli szanujący się mechanik zrobi sam to? bo ten co wczesniej robił mi remont silnika to oddawał tam do kogoś na planowanie. Ale teraz oddaje do innego zaufanego i napewno lepszego

Tutaj wina raczej nie leży po zakładzie który planował ci głowice, tylko po mechaniku który ci to składał.

latoking - Pią Lis 02, 2012 17:40

Witam ponownie
mój mechanik po wizycie nie poczuł się jednak do winy i zaczął bezczelnie sugerować, że np. przekręcałem licznik itp. Auto więc pojedzie do innego mechanika; proszę o porady jaki typ uszczelki założyć. Oryginalnie założona była nowego typu, rok temu też taką mechanik założył; ale ze względu na ponowną awarię zastanawiam się nad założeniem uszczelki starego typu.
Co sądzicie?

leszczu - Pią Lis 02, 2012 17:45

latoking napisał/a:
Co sądzicie?

Co do typu uszczelki to są zdania podzielone. Jeśli nowy typ u ciebie się nie sprawdził, to ja proponowałbym założyć stary typ, ale wzmacniany. Do tego oczywiście nowy komplet szpilek.

latoking - Pią Lis 02, 2012 17:50

A szpilki jakiej firmy polecacie?
flapjck1 - Pią Lis 02, 2012 17:53

zanim zaczniesz skladac sprawdz czy nie sa zapadniete tuleje
leszczu - Pią Lis 02, 2012 17:58

latoking napisał/a:
A szpilki jakiej firmy polecacie?

Np.: Erling

flapjck1 - Pią Lis 02, 2012 18:00

a ja ostatnio zlozylem silnik na kpl. sprzedawany na allegro za 300 pln ( upg MLS + uszczelniacze + uszczelki kolektorowe + szpilki ) zrobione ponad 10000 km i jak na razie nic sie nie dzieje - a silnik mial srednio rowne tuleje w bloku
7Tomi - Pią Lis 02, 2012 20:11

flapjck1 napisał/a:
a ja ostatnio zlozylem silnik na kpl. sprzedawany na allegro za 300 pln ( upg MLS + uszczelniacze + uszczelki kolektorowe + szpilki ) zrobione ponad 10000 km i jak na razie nic sie nie dzieje - a silnik mial srednio rowne tuleje w bloku


Zrobiłem na tym komplecie ponad 20 samochodów przez ostatnie 3 lata i też wszystko jeździ. Nie wiem czemu te komplety są postrzegane jako zło skoro są tam nawet oryginalne śruby do głowicy. Jedyne czego nie stosuje z tego kompletu to uszczelniaczy wałków bo są średniej jakości. Resztę można spokojnie zakładać.

Komplet z allegro = 300zł vs Erling ok 700zł a jak mechanik znów coś spierdzieli ;)

latoking - Sob Lis 03, 2012 20:48

Powiedzcie mi jeszcze jedno; rok temu mechanik który robił uszczelkę wysłał głowicę do planowanie. Powiedział, że goście za planowanie i sprawdzenie szczelności wzięli 450 zł. Na forum piszą, że planowanie to koszt 50-200 zł. Czy myślicie że mnie naciągnął?
7Tomi - Nie Lis 04, 2012 05:26

u nas koszty samego planowania to koszt ok 40-50zł. Planowanie ze sprawdzeniem szczelności ok 100-120zł więc nie wiem skąd gość wymyślił 450zł :/
leszczu - Nie Lis 04, 2012 10:24

Tomi_114 napisał/a:
więc nie wiem skąd gość wymyślił 450zł

Może zawory też docierali ??

7Tomi - Nie Lis 04, 2012 12:01

leszczu napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
więc nie wiem skąd gość wymyślił 450zł

Może zawory też docierali ??


Z docieraniem zaworów i wymianą uszczelniaczy zaworowych zapłaciłem 180zł.

latoking - Nie Lis 04, 2012 12:15

powiedział mi że było czyszczenie planowanie i sprawdzanie szczelności; nic więcej nie wspominał. Głowicę wysyłał do innego faceta. Wiecie zrobił i po fakcie mi powiedział co ile kosztowało. Niestety pozostało mi tylko zapłacić. No ale po roku znowu padła uszczelka i jadę do innego mechanika.
leszczu - Nie Lis 04, 2012 12:17

Tomi_114 napisał/a:
leszczu napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
więc nie wiem skąd gość wymyślił 450zł

Może zawory też docierali ??


Z docieraniem zaworów i wymianą uszczelniaczy zaworowych zapłaciłem 180zł.

No to rzeczywiście zdzierstwo w biały dzień. :neutral:

latoking - Pon Lis 19, 2012 12:11

Witam ponownie
mechanik rozebrał silnik i zauważył że 2 tuleje są lekko obluzowane i trochę zapadnięte, czy może mi ktoś odpisać czy to normalne i jeżeli nie to jaki jest mniej więcej koszt naprawy i czy to też może być przyczyną znikania płynu chłodniczego?
pozdrawiam

alga - Pon Maj 12, 2014 18:21

Podpiję temat i proszę o pilną odpowiedź - podpowiedź ;)

Rover 45 stał u mechaniora z diagnozowaną uszczelką pod głowicą i chłodnicą do wymiany... okazało się, że głowica jest pęknięta i trzeba kupić nową. Jako, że nowa głowica to 1/4 wartości mojego samochodu, szukam używanej, jednakże jest niewielki wybór... stąd pytanie - czy głowica od innego rovera (i jakiego??) będzie pasowała do mojego R45 1.8 hb, 117 km??

Dzięki za pilną odpowiedź, bo przeszukuje forum, neta, szukam i muszę na gwałt dostać tą głowicę.

MultecFSO - Pon Maj 12, 2014 19:09

Z każdego (1.4, 1.6, 1.8) oprócz VVC. Warunek to automatyczny napinacz. Wałki z 1.8 można wsadzić do głowicy z 1.4 i wyjdzie na to samo, a na pewno można kupić taniej.
alga - Pon Maj 12, 2014 19:34

Ok ale czy z innego modelu rovera bedzie pasowalo do R45? (24,400,75?)
kezmanq - Pon Maj 12, 2014 19:51

tak, będzie pasować przecież MultecFSO już to napisał
alga - Pon Maj 19, 2014 11:52

Dobra dzięki, racja.
Teraz pytanie w tej samej serii - czy komplet uszczelek do tej głowicy jest na prawdę taki drogi? (ok. 400 złotych) czy są jakieś zamienniki? czy można kupić coś taniej? od innego rovera? Mam 1.8 16V 117 km hb.

dzięki za pilną odpowiedź

kezmanq - Pon Maj 19, 2014 14:12

pokaż jaki komplet ?
MultecFSO - Pon Maj 19, 2014 14:35

Dobra uszczelka 100zł, śruby 150, uszczelniacze zaworowe 70, uszczelka pokrywy zaworów 50, uszczelniacze na wałki 50zł, uszczelki kolektorów kolejne 30-40zł. Załóż uszczelkę wzmocnioną starego typu : http://allegro.pl/uszczel...239425595.html. Jest o wiele pewniejsza niż zakładanie wielowarstwowej bez nowej magistrali olejowej.

A i przed montażem głowicy mechanik niech sprawdzi czy tuleje cylindrów się nie ruszają i czy nie opadły poniżej płaszczyzny bloku, bo jeśli tak to nie ma sensu składać. ;)

alga - Wto Maj 20, 2014 17:06

Dobra, dzieki, juz wszystko zakupione, wyszlo ok. 350 zł.
Głowica 450
Jej regeneracja ok.400 zł (podobno)
Uszczelki 350 zł
plus chłodnica bo też poszła... 200 zł

nie życzę nikomu i powodzenia ;)