Zobacz temat - [R75] Kręci ale nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kręci ale nie odpala

tetigon - Pią Paź 26, 2012 15:14
Temat postu: [R75] Kręci ale nie odpala
Witam
Mam taki problem iż zaparkowałem swoim Roverkiem spokojnie w pracy, nic nie działo się podejrzanego - chodził jak zawsze... Po 15min chciałem jechać dalej - odpalił ale obroty mocno falowały z jakieś 5 sekund i zgasł, potem coraz gorzej - po 3 próbach już nie odpala wcale! Kontrolka silnika nie gaśnie (a chyba powinna) kręci jakby już chciał zapalić ale niestety bez efektu.
Czytałem na forum o pompkach paliwa ale nie wiem czy wtedy pojawia się problem z kontrolką silnika.... (choć nie pamiętam teraz czy słyszałem dziś pracę pompki przy aku.). co może być przyczyną gdzie mogę szukać usterki - dodam że zależy mi na czasie bo roverek nie stoi zbytnio w miejscu gdzie powinien...
Dodam że nigdy nie miałem problemu z odpalaniem.

SeniorA - Pią Paź 26, 2012 15:45

tetigon napisał/a:
Kontrolka silnika nie gaśnie
kontrolka gaśnie po uruchomieniu silnika.Posłuchaj czy włącza się pompa paliwa albo czy jest ciśnienie na listwie i czy przy startowaniu drga wskazówka obrotomierza (jeśli nie,to jest coś nie tak z sygnałem z czujnika położenia wału).Może jak będzie zimny to zapali.
tetigon - Pią Paź 26, 2012 21:15

Słuszna uwaga ;) jeszcze dziś wieczorem podjadę i sprawdzę - może na spokojnie bez nerwa obczaję objawy...

Teraz tak myślę że czujnik wałka raczej jest ok ponieważ przy pierwszych próbach odpalenia gdy silnik "falował" wskazówka obrotomierza działała.

[ Dodano: Pią Paź 26, 2012 21:15 ]
A więc sprawdziłem - po przekręceniu kluczyka na 2 pozycję słychać jak zwykle szmery spod maski trwa to kilka sekund - coś się tam otwiera (chyba) a po przekręceniu na pozycje zero coś się tam zamyka - kręci...

Obrotomierz działa lekko się wychyla przy próbie odpalenia....

Czy komputer (T4?) to takie przenośne urządzenie? czy można np; go zabrać i podłączyć gdzieś w terenie? jeśli tak czy ktoś ma taką możliwość i sprawdził by mi co mu dolega? Oczywiście odpłatnie.

szpynior - Pią Paź 26, 2012 21:48

Podobny problem występował jak miałem uwalony czujnik wałka , po wymianie jest ok.

Do sprawdzenia tego nie potrzebujesz T4 ,KTS wykryje bez problemu błąd a ten sprzęt każdy wmiarę lepszy warsztat posiada.

tetigon - Pią Paź 26, 2012 21:50

A czy wtedy występowały jakieś ruchy obrotomierza? i jak to zbadać czy na pewno uwalił się czujnik ?
Tak tylko nie mogę już nigdzie podjechać.... a holowanie to ostateczność...

szpynior - Pią Paź 26, 2012 21:51

A czy problem nasila się jak jest ciepły ? Jak przestygnie pali bez problemu ?
tetigon - Pią Paź 26, 2012 21:53

Nie ma znaczenia czy ciepły czy nie taki sam efekt - wcześniej nigdy nie miałem problemu z odpalaniem nie zależnie od temp.
szpynior - Pią Paź 26, 2012 21:57

U mnie też z dnia na dzień pojawił się problem . Ja bym obstawiał czujnik , na to wygląda że padł u Ciebie całkowicie.

Pisaliśmy o tym w Tym temacie. Najlepiej diagnoza na kompie bądź zmolestować kogoś z Poznania żeby podjechał na chwilę, wymiana czujnika 2 minuty.[/list]

No chyba że jeździłeś na rezerwie to mogła paść pompa w baku .

tetigon - Pią Paź 26, 2012 21:59

Szpynior dzięki za podpowiedź nie pozostało mi nic innego jak sprawdzić i opisać czy pomogło :)

Często jeździłem na rezerwie ;)

Czy ktoś w Poznaniu mógłby mi pomóc i podłączyć komputer - te czujniki są dość drogie i nie chciałbym ryzykować... bo mam pewne wątpliwości czytając posty widzę że wszyscy mieli problem z ciepłym silnikiem a u mnie to bez różnicy...

SeniorA - Pią Paź 26, 2012 23:09

tetigon napisał/a:
A więc sprawdziłem - po przekręceniu kluczyka na 2 pozycję słychać jak zwykle szmery spod maski trwa to kilka sekund - coś się tam otwiera (chyba) a po przekręceniu na pozycje zero coś się tam zamyka - kręci...
to jest sterowanie klimy i krokowy.Pompa jest w zbiorniku paliwa i tu trzeba posłuchać czy włącza się po przekręceniu kluczyka (można słuchać przez wlew paliwa).Stawiałbym na brak dostawy paliwa Sprawdzić iskrę na świecy.
tetigon - Pią Paź 26, 2012 23:12

...ale druga jest koło akumulatora tak? gdzieś czytałem że też ją można usłyszeć bez problemu... - czyli źle patrzyłem.
SeniorA - Pią Paź 26, 2012 23:14

tetigon napisał/a:
..ale druga jest koło akumulatora tak?
to jest w dieslu a nie w benzynie.
tetigon - Pią Paź 26, 2012 23:16

:) aha to wszystko wyjaśnia dzięki bardzo....

Gdzieś wyczytałem w aukcji że jest pompa lewa i prawa w baku... czy to prawda są dwie pompy? czy może to drugie to pływak?

SeniorA - Sob Paź 27, 2012 19:20

Cytat:
czy to prawda są dwie pompy? czy może to drugie to pływak?
w baku jest jedna pompa , a to drugie to filtr
tetigon - Czw Lis 01, 2012 17:34

Zamówiłem pompę paliwa tylko jak najsprawniej ją wymontować, gdzie jest możliwy do niej dostęp?
Mam nadzieję że dam radę sam ją wymienić bez potrzeby zaciągania roverka na jakiś kanał czy podnośnik.

Pytanie nie aktualne znalazłem na forum opis wymiany w zamian mam inne - czy może coś z taką awarią mieć wspólnego przepustnica?

[ Dodano: Czw Lis 01, 2012 17:34 ]
SeniorA dzięki za pomoc bardzo mi pomogłeś! wymieniłem dziś pompę - autko zapaliło bez problemu - szkoda że mam używaną i nie wiem ile pochodzi ale ważne że działa :)
Wielkie dzięki :

tomek92k2 - Pią Wrz 18, 2015 21:30

Witam co mogło być nie tak ze auto po trasie nie chciało odpalić i świeciła się kontrolka silnika .chodzi mi ze w nocy przyjechałem a rano nie chcial odpalić.. A co dziwi mnie ze po kilku godzinach odpalil normalnie..?myślicie ze to może pompka ..?
sknerko - Sob Wrz 19, 2015 11:01

dokręć klemy na akumulatorze i sprawdź jego stan ewentualnie naładuj, w V6 to najczęstsza przyczyna.